Wypowiedzi
-
Daniel,
Ty masz bilet na niedziele.
Just to remind you. -
Na razie to my musimy popracować, żeby było o czym rozmawiać, a nie lansować "myśli" "Trendy" "ideologie"...
Za to nieformalne dyskusje - jak najbardziej. -
Daniel, wydaje mi sie, ze trzeba ustalic jezyk/dyskurs w ktorym sie poruszamy.
Widowiska/show są zjawiskiem perfomatywnym. Tak samo jak igrzyska...
Ludzie potrzebują uczestnictwa w imię jakiejkolwiek wartosc lub jej braku. TVN genialnie tym manipuluje.
Teatr przez swój anachornizm, jakim jest obecność 1:1 moze stać się jeszcze bardziej nowoczesnym medium pozbawionym przekaźnika, MB, kHz...
Jednakże wiąże się to z pewnego rodzaju elitarnością... (stety/niestety?)
Teatr nigdy nie dorówna (i nie powinien!) spektakularnośći pop kultury.
Drogi Marcinie,
"czy według Ciebie Teatr Dramatyczny jest niekomercyjny?"
To jest bardzo dobre pytanie, które towarzyszy mi codziennie...
Wypowiem się jako osoba, która odpowiada za kanały i sposoby komunikacji teatru.
Co rozumiemy jako "komercyjny"? Dla mnie to robienie czegoś wbrew wspólnie określonej idei teatru (my mamy swoje 10 przykazań), żeby tylko zaistnieć, być obecnym w mediach, żeby pisało się.
Błyszczenie w mediach nie jest trudne (mówię to jako osoba, która parę lat temu dostała dość zabawną nagrodę pisma elle "the most trendy place"...). Pytanie tylko, czy chce się błyszczeć czy komunikować z ludźmi, rozmawiać z nimi o sprawach ważnych. To nigdy nie nie jest spektakularne.
O niekierowaniu się wpływami z kasy przy doborze repertuaru nie piszę, bo to oczywiste. Jako instytucja publiczna nie musimy tego robić. -
"Czy Taniec z gwiazdami i teatr, jako instytucja uzupelniaja sie? "
W czym mają się uzupełniać? Bardzo proszę o bardziej wnikliwie postawione pytanie.
Powinniśmy przeprowadzić badania, na ile pojawianie się aktorów teatru dramatycznego w komercyjnych przedsięwzięciach wpływa na sprzedaż biletów. Nikt do tej pory tego nie robił. A może warto?
Tylko w jakim celu?
Ja osobiście i jako pracownik Dramatycznego jestem zdania, że romans z pop kulturą nie jest konieczny w dobie internetu, żeby sprzedać dobry spektakl. -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Teatr Druga Strefa
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Teatr Druga Strefa