Katarzyna Sobańska-Helman

Doświadczony manager specjalizujący się w zarządzaniu zmianą: wdrażaniu strategii rozwojowych, wzmacnianiu procesów biznesowych oraz w restrukturyzacji spółek.
Warszawa, mazowieckie

Języki

angielski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
General Manager
RBA Poland
Logo
Dyrektor Generalny
Hachette Polska, sektor wydawniczy
• Zarządzanie wynikiem finansowym spółki i płynnością finansową:
- restrukturyzacja spółki we wszystkich obszarach jej funkcjonowania, zwłaszcza zaś
optymalizacja zatrudnienia, kosztów bezpośrednich, operacyjnych i finansowych,
- weryfikacja oferty pod kątem rentowności i optymalizacji ryzyka biznesowego,
- modyfikacja modelu logistycznego

• Opracowanie i wdrożenie strategii Route-to-Market obejmującej modyfikację oferty,
przemodelowanie struktury dystrybucji, rentowności i pokrycia rynku, zmianę strategii
współpracy z sieciami detalicznymi, nowy model logistyczny, wzmocnienie trade
marketingu, reorganizację działu handlowego.

• Reorganizacja spółki, w celu lepszego zarządzania zmianą:
- outsourcing wybranych obszarów (wzrost elastyczności na zmianę),
- ustalenie istotnych dla spółki procesów wewnętrznych i ich sanacja,
- wzmocnienie kompetencji organizacji controllingiem,
- wzmocnienie kompetencji kierownictwa średniego szczebla.

• Rozszerzenie działalności o nowe segmenty, w celu wzmocnienia pozycji rynkowej:
- organiczny rozwój nowej oferty w segmentach,
- integracja marki Larousse, po przejęciu jej zorganizowanej części przez Hachette.
Logo
Dyrektor Sieci Sprzedaży
Bertelsmann Media (Świat Książki), sektor wydawniczy (wydawca książek, właściciel sieci detalicznej
• Reorganizacja sieci istniejących punktów detalicznych, która w 2007 roku liczyła 29 księgarń i około 130 osób
- wzrost sprzedaży, zarówno poprzez podniesienie wartości paragonu, jak też ilość
klientów,
- obniżenie kosztów funkcjonowania sklepów,
- weryfikacja zespołu i systemu motywacyjnego, wzmocnienie raportowania i organizacji
w centrali sieci,
- wdrożenie standardów obsługi klienta i merchandisingu w punkcie sprzedaży;
stworzenie mechanizmów kontroli ich przestrzegania oraz doszkalania zespołu,
- opracowanie standardu wystroju i ujednolicenie oznakowania sklepu, zwiększające
rozpoznawalność marki.

• Rozbudowa sieci sprzedaży o nowe punkty detaliczne
Agata Płatek
Agata Płatek · współpracownik
wystawiono
Miałam okazję współpracować z Katarzyną w czasie, kiedy kierowała siecią księgarń Świat Książki. To skuteczny manager z wysokimi kompetencjami w zarządzaniu dużymi zespołami. Potrafi wyznaczać cele i konsekwentnie egzekwuje ich realizację. Jej relacje z podwładnymi to idealna kombinacja wymagań, szacunku i empatii. Z pewnością dużym atutem Katarzyny jest bardzo solidny background finansowy, który na stanowiskach managerskich niezwiązanych z finansami jest bardzo rzadko spotykany. Pozwala on oceniać wymierne konsekwencje działań managera i ich wpływ na wynik całego przedsiębiorstwa. Jako osoba związana m.in. z controllingiem i „pracująca liczbami” bardzo to sobie ceniłam w naszej współpracy. Ponadto cechują Katarzynę ponadprzeciętna odpowiedzialność i zaangażowanie, a więc cechy, które powinien docenić każdy potencjalny pracodawca.
Logo
Vice Dyrektor Marketingu, p.o. Dyrektora Marketingu
Dr Witt S.A., FMCG, producent soków owocowych
• Nadanie biznesowego i ekonomicznego sensu działaniom marketingowym,
optymalizacja kosztów.

• Współpraca z działem R&D we wprowadzaniu nowych produktów do oferty spółki.
Logo
Dyrektor Zarządzający, Dyrektor Sprzedaży/Członek Zarządu
Jansen Display, Media & reklama (reklama BTL, P.O.S. displays)
• Stworzenie spółki od podstaw wraz z zaangażowanymi operacyjnie w spółkę udziałowcami.

• Zarządzanie wszystkimi obszarami działalności spółki w Polsce.

Edukacja

Logo
Zarządzanie i Finanse, doktorat
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Logo
Finanse i Bankowość, magisterskie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Logo
Wydział Prawa i Administracji, specjalizacja: prawo podatkowe, magisterskie
Uniwersytet Warszawski

Specjalizacje

Bankowość
Bankowość detaliczna

Inne

Publikacje książkowe:
Inwestycje Private Equity, Key Text, Warszawa 2004 (wyd. I); wyd II w 2013 r.
Podatek VAT od usług finansowych, Twigger, Warszawa 2001,
Komentarz do ustawy o podatku dochodowym, oraz Komentarz do ustawy o ubezpieczeniu społeczny, pod red. W. Modzelewskiego, ISP Warszawa 2000,

Grupy

Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski, założony w 1816 roku, jest największą polską uczelnią i jednocześnie jedną z najlepszych w kraju.
Bazy Danych B2B B2C
Bazy Danych B2B B2C
Bazy Danych B2B oraz B2C uwzględniające indywidualne zapotrzebowanie każdego Zainteresowanego
Outsourcing call center...współpraca
Outsourcing call center...współpraca
Outsourcing call center: kiedy i dlaczego? Czy wszystko można zrobić samamu?... czy może lepiej część działań powierzyć, a czasami nawet należy powierzać innym podmiotom. Zapraszam do współpracy!
Psychologia Sprzedaży
Psychologia Sprzedaży
Grupa poświęcona praktykom, pragnącym dowiedzieć się więcej na temat sprzedaży.
Raporty i analizy
Raporty i analizy
Raporty, analizy i Państwa komentarze. Stwórzmy bazę wiedzy. Wspierajmy nasz rozwój na konkretnych liczbach.
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie