Wypowiedzi

  • Katarzyna Słomian
    Wpis na grupie Prawo celne w temacie Korekta zgłoszenia celnego - kod taryfy
    22.05.2018, 11:52

    Witam,

    Wiem że podobne tematy były poruszane na forum ale nie jest to konkretnie opisane, a jak dzwoniłam do urzędu Pani nic konkretnego mi nie powiedziała.

    Otóż nasz dostawca pomylił dokumenty wysyłając z Japonii produkt ( zamiast wysłać go do naszego dystrybutora w Niemczech wysłał bezpośrednio do nas przez co zostaliśmy obarczeni cłem, mimo że faktura końcowa była wystawiona przez Niemcy), problem w tym że agencja celna nas obsługująca Fedex wpisała inny kod CN niż był na dokumentach przewozowych który podlega stawce na 0% cła a agent zinterpretował to wg swojego toku myślenia mimo, że specjalistą nie jest... wpadliśmy na cło 14% ..... Nasz dostawca z Niemiec nigdy nie był obarczany cłem przy tym produkcie. Chodzi o sprzęt audiowizualny.
    Niestety producent nie ma dok WIN do tego urządzenia, ale też wg specyfikacji urządzenia nigdy nie był potrzebny bo nie było wątpliwości.
    Agent celny z Fedex wrzucił to w jego zdaniem właściwy kod, kiedy zwróciliśmy się o skorygowanie powiedzieli że skoro nie mamy WIN to specyfikacja nie jest dla niego istotna i że musimy sami złożyć korektę w urzędzie celnym.
    Moje pytanie:
    1. Ile jest na to czasu ?
    2. Co prócz wniosku najlepiej dołączyć ?
    3. Czy agencja celna była zobowiązana do wpisania kodu przypisanego przez producenta w dokumentach przewozowych ?
    Bardzo proszę o pomoc, może ktoś już składał taką korektę....
    Pozdrawiam
    KS

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do