Wypowiedzi
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Auditorzy Systemów Zarządzania
-
W normie masz spis treści do przeglądu zarządzania. Ważne jest, aby zaangażować w przegląd innych członków kierownictwa. Pełnomocnik przygotowuje tematy związane z ogólnym funkcjonowaniem systemu, tj. audity wewnętrzne, audity zewnętrzne, realizacja celów jakościowych, zmiany w dokumentacji, aktualność polityki jakości, realizacja i status działań korygujących i zapobiegawczych w następstwie niezgodności, natomiast pozostałe tematy związane z procesami - funkcjonowanie procesów, zmiany w procesach, zgodność wyrobów, informacja zwrotna od klientów (czyli satysfakcja klienta, reklamacje i inne informacje), działania podjęte w następstwie poprzedniego przeglądu, propozycje zmian oraz propozycje nowych celów jakościowych powinny przygotować osoby odpowiedzialne, czyli właściciele procesów. Dobrze by było, jakbyś powiedzmy miesiąc przed planowanym przeglądem rozesłał ludziom tematy do przygotowania.
Przegląd możecie zrobić w formie zebrania - omówić tematy, przedyskutować problemy i oczywiście wszystko podsumować w formie jakiegoś sprawozdania (wymaganie normy - zapisy z przeglądu), które musi zatwierdzić szef (właściciel, prezes...), albo Pełnomocnik zbiera przygotowane materiały i sam na ich podstawie przygotowuje raport, który przedkłada prezesowi do zatwierdzenia. Forma przeglądu zależy tak naprawdę od organizacji.
Auditora tak naprawdę nie będzie interesowało w jakiej formie odbył się przegląd, tylko czy jest z niego zapis w postaci raportu (sprawozdania, mile widziane dodatkowo przygotowane materiały).
W swojej pracy auditorskiej widziałam różne "kwiatki" z przeglądu kierownictwa. Pisząc raport zwróć uwagę, aby wszystkie wymagania normy w tym temacie (dane wejściowe i wyjściowe) znalazły w nim swoje odzwierciedlenie.