Katarzyna Janota-Kowalczyk
Prawnik - Główny spec.ds.zamówień publicznych, Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Wypowiedzi
-
Witam!
Czy ktoś z Państwa ma problem lub podpowie mi jak interpretować wytyczne dotyczące szacowania zamówień na dostawy, usług i roboty w ramach środków współfinansowanych z UE.
Czy w przypadku wstępnej akceptacji budżetu na 2 lata powinnam przy tożsamych zamówieniach szacować zamówienie na cały okres realizacji projektu i podzielić je na części ze względów gospodarczych tj. braku zabezpieczenia w budżecie?Czy też traktować zamówienie w ramach budżetu rocznego jednostki w skład którego wchodzą środki UE?Problemem jest również w przypadku jednoski sam. teryt. fakt, iż w przypadku podpisania umów powyżej 1 roku muszę występować o zgodę do Prezydenta co oczywiście trwa w czasie. Co w przypadku braku otrzymania takiej zgody, a po rozstrzygnięciu postępowania.Jak wyszacować wartość zamówienia na usługi szkoleniowe na 2 lat, jak nabór na szkolenia odbywa się co rocznie po rozmowach z doradcą zawodowym?A nie da się tego zrobić na podstawie ubiegłych lat gdyż z roku na rok osoby rekrutowane do projektu wybierają inne szkolenia, które cenowo wahają się między 300-3000tyś?
Czy w związku z nowymi progami Unijnymi nie będzie to działanie celowe Zamawiającego w celu obejścia przepisów?Ile z Państwa doświadczenia trwa procedura przetargu nieograniczonego na usługi w ramach tzw.zamówień unijnych-około?Czy możecie Państwo polecić mi jakieś dobre publikatory dotyczące wdrożenia się w te zamówienia. -
Witam!Może faktycznie zarobki są za małe jak na Warszawę. Ja szczerze mówiąc jestem z wykształcenia prawnikiem,mam doświadczenie,obsługuje także projekty unijne,szkolę się,pracuje w budżetówce za 3tyś na ręke i z chęcią zamieniałabym tę pracę na lepiej płatną ale mam świadomość ze stawka którą mam jest i tak jak na budżet miejski jest wysoka(oczywiście ze wszystkimi dodatkami)o czym skutecznie przypomina mi gro innych pracowników:)Patrząc jednak na odpowiedzialność przy wydatkowaniu środków zastanawiam się czy warto....cóż chętnie zmieniłabym pracę może czas poszukać. Ratuje się co prawda przygotowywaniem dokumentacji dla innych jednostek w ramach tzw."pomocy koleżeńskiej"ale kwoty są na prawdę śmieszne.
-
Ostatnio spotkałam się z postępowaniem w trybie zapytania o cenę. Jako standardy określono Kodeks Etyki Zawodowej.Co o tym myślicie? Ja skłaniałabym się jednak na wolną rękę z uwagi na fakt, iż Kancelaria obsługująca Urząd ma rozpoczęte postępowania zarówno z zakresu ZP jak i Prawa administracyjnego. Część z nich wiąże się z koniecznością zastępstwa ale większość do jednak bieżąca obsługa Wydziałów. Uważam jednak, że specyfika tego rodzaju usług wymaga wolnej ręki.
-
Czy ktoś ma jakieś pomysły na inny tryb niż PO?
-
Zamawiacie w trybie przetargu nieograniczonego? Jeśli nie to jak?
-
Większość zamówień jestem oczywiście wstanie zaplanować np. wiem że w ramach budżetu UE mam 150000 zł netto na żywienie podczas różnych spotkań uczestników projektu. Są też takie zamówienia które wiem że będą w danym roku lecz nie znam terminu, ilości itp.osób korzystających z usługi. Z góry więc zakładam że udzielę zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego. Dzielę więc zamówienia nie obchodząc ustawy bo stosuje tryb. Myślę że to racjonalne rozwiązanie.
-
Tak teatr ma podpisaną umowę na wyłączność. Chyba właśnie zrobię tak jak napisałeś bardzo dziękuje. Zainteresowała mnie jednak druga część:) jak to nie widzisz sensu sumowania usług cateringowych? Jeżeli w planie mam usługi cateringu, które przekraczają 14.000 służą temu samemu celowi. np. realizacji projektu systemowego UE to na jakiej podstawie mam je traktować jako odrębne zamówienie?
-
Witam!Potrzebuję pomocy. Jednostka chce zorganizować imprezę dla pracowników w teatrze - tu nie ma problemu usługa artystyczna ale impreza ma być połączona z cateringiem. Teatr ma układ z firmom cateringową i tylko im można zlecić tą usługę. U siebie mam już ten rodzaj usług powyżej progu 14.000 i robię przetargami. Co można zrobić?
-
Zgadzam się 38 ust 4a mówi " (...) jeśli zmiana treści SIWZ prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu(...)"wówczas traktowałabym obligatryjnie przedłóżenie terminu. Jeśli nie musisz sama rozważyć na ile dokonana zmiana jest istotna. Jeśli masz czas spokojnie przeciągnij termin o 3 dni ( w zamówieniach poniżej kwot jest to dość często stosowane ) jeśli nie masz czasu to nie przedłużaj zrób sobie tylko nawet odręczną notatkę dotyczącą istotności a raczej braku wprowadzonej zmiany. Oczywiści nie zapomnij poinformować wszystkich zgodnie z ust 6.
-
Jestem tego samego zdania. Myślę jednak że warto. Więc jeśli czas pozwoli to na pewno sie wybiorę . Więc do zobaczenia:)
-
Witam!Czy ktoś z Państwa wybiera się 15.09.2010 do Warszawy na Dzień Otwarty Zamówień Publicznych orgnizowanych przez APEXnet?
-
Bardzo fajny artykuł na ten temat jest w ostatnim numerze Przetargów Publicznych Pani Haliny Olszowskiej. W świetle jej interpretacji a jest to na prawdę świetny specjalista nie jest to zmiana istotna. Ja również nie aneksowałabym takiej umowy.
-
Kierownik zamawiającego może upoważnić inne osoby do przeprowadzenia czynności związanych z postępowaniem w tym do podpisywania wszystkich dokumentów, ogłoszenia wyników itp.
-
Witam! Ja zamieszczam na kopii zawiadomienia informację, że umieszczono na tabl ogłoszeń, BIP oraz stronie internetowej dnia....Gdy ściągam ogłoszenie to na nim robię adnotację o dacie ściągnięcia.
Co do SWIZ to umieszczam odpowiedź na stronie oraz informuje tych wykonawców o których wiem bo np/ dzwonili. Wysyłam też pocztą.