Wypowiedzi
-
Gratuluje :-)
- 28.12.2016, 10:49
-
Mariusz S.:
z całego serca odradzam.
ja tez :) -
Poszukuję vm-a do pracy w Lublinie. Zainteresowani na prv.
- 9.09.2011, 23:40
-
również szukam ciekawej i pełnej wyzwań pracy....najlepiej jako vmr
-
Małgorzata Kurylonek:
Nie ma czegos taiegojak ksiazki do VM - sa ksiazki o modzie...
są...kazad marka ma opracowana swoja własną -
Przez internet również : polecam lekturę:) http://media.wp.pl/kat,95674,wid,9890291,wiadomosc.htm...
Poza tym praktyka praktyka i jeszcze raz praktyka-bez tego nie ma szans:) -
No własnie skąd czerpia wiedzę...a o ta wiedze nieco trudno. Visual Merchandiserzy to z reguły samouki, osoby które maja predyspozycje manualne i zacięcie niejako artystyczne, same ucza się tego podczas pracy w sklepie z towarem, czytajac troche na ten temat z internetu, przegladajac prase fachową. Jest szkoła w Krakowie szkoląca w zakresie szeroko pojetego Vm-u.
-
Ale dlaczego cały czas powtarzasz ze wszystko co mamy to kopia i nic nie wymyslamy sami?Przeciez staram się własnie wytłumaczyc Ci na czym to mniej wiecej polega. Jeżeli masz jakieś super pomysły których nikt nigdzie jeszcze nie wykorzystał to moje gratulacje bo w chwili gdy wszystko juz prawie zostało wymyslone to bardzo przydatna umiejetność:)
Na poczatku zadałes pytanie-co to sa zasady vm i na to pytanie Ci odpowiedziałam, jak mi się wydaje dosyc wyczerpująco.
Vm w Polsce jest jeszcze w formie raczkującej i mozna na palcach jednej reki policzyc te firmy które zatrudniaja specjalistów w tej branzy. A skoro nie maja takiego działu ani nikogo odpowiedzialnego za vm to proste że posluguja sie sprawdzonymi wzorcami. Nawet powiedziałabym ze funkcja głownego vm-a w firmach i regionalnych vm-ów powoli znika w Polskich Firmach:( -
adam ced:
wniosek jest jeden - przejść sie po centrum handlowym zobaczyć jak to robi np.Hennes i kopiować ???
W każdej firmie poza tym sa osoby odpowiedzialne za zbieranie informacji o sposobach prezentacji i wymyslanie standardów. Sam chodząc po sklepach wiesz gdzie lubisz robic zakupy bo rzeczy sa fajnie powieszone, przykuwaja uwagę mino że byc może sam model nie jest taki fajny. Nawet jezeli cos u jakiejs konkurencji podpatrzysz to i tak nie zrobisz identycznie tylko dostosujesz to co zobaczysz do możliwosci aranżacyjnych w miejscu w którym chcesz to zrobić. -
Po pierwsze-jeżeli już kopiowac to od najlepszych:)
Ale polskie firmy wymyslaja sporo wlasnych standardów-chodzilo mi o to że np. House w swoim czasie ściągal z Croppa itp. wiadomo że taka Zara nie bedzie kopiowac z Diversa bo to troche inna półka:)
Wiele standardów wynika z kwestii sprawdzenia jakiegos rozwiązania u siebie i w ten sposób utworzenia sobie go jako standard np. chcemy wyeksponowac wolnorotujące bluzki które kiszą się nam od 2 lat-wymyslamy co z nimi robić :eksponujemy je na pierwszych meblach wolnostojacych w salonie tworząc sety z fajnymi bluzami, oznaczamy materiałami reklamowymi, dodatkowo bluzki prezentujemy w innym miejscu w sklepie i stylizujemy manekiny. Jesli bluzki zaczną byc kupowane to znaczy że metoda sie sprawdzila i można na podstawie raportów slabo rotujących rzeczy stworzyc standard prezentacji takich rzeczy na sklepie...nie wiem czy to jest jasne heheh:)
Generalnie-tak owszem firmy kopiują od siebie sposoby na atrakcyjne zaprezentowanie produktu, wystarczy przejrzec podreczniki do VM-u z kilku firm-zmienia sie zazwyczaj jedynie nazewnictwo, zasady sa podobne. -
Standardy w firmach sa podobne ponieważ wiele firm podobnie prezentuje towar na salach sprzedaży, zreszta chyba niejednokrotnie podpatrują u siebie jakies pomysły i wprowadzaja do siebie jako standard.Trudno powiedziec co mogłoby byc ogólna zasadą bo tak jak napisał Dominik takich zasad jest całe mnóstwo i ocieraja się o grafike komputerowa, aranzacje wnętrza, marketing danej firmy.Ogólnie moznabyłoby rzec że zeby dobrze sprzedac dany produkt trzeba zachowc kilka zasad-dobrze go wyeksponowac biorac pod uwage przezanaczenie tego produktu, czyli sposobe prezentacji tak wpłynąc na psychike klienta żeby od razu chciał to kupić, dobrze zareklamowac produkt zarówno oznaczajac go na sklepie jak i witrynie czy w sposób ogólnodostepny(gazetki reklamy itp).
Wiesz jedna firma układa wszystko w kolorystyce nie zwracajac uwagi na ilosci asortymentów na poszczególnych meblach a druga ogranicza sie do dwóch kolorów i 3 asortymentów w obrebie sciany. Kurcze no moglibyśmy tu przytaczac cała mase różnych zasad tylko że tak naprawdę trudno tu o zasade uniwersalną bo kazda firma ma inną ofertę... -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy SMAKOWITY
-
No ale chociazby mozesz uczestniczyc w róznego rodzaju imprezach, przeznaczonych tylko dla studentów, które jednak sporo wnoszą....poza tym podobno dyplom ukończenia szkoły otwiera drzwi do wielu mozliwości...
Niemniej jednak zgadzam sie z Agnieszką-jesli ktoś nie ma do tego predyspozycji to po ukończeniu szkoły pozostanie mu tylko kawalek papieru i wyczyszczone konto;)
Visual Merchandising to pasja.... -
OOO hej Aga:*
Szkoda ze ten wykład zamknięty:( -
Spoko to i ja mogę pojechać;) Niewazne co otwierają-kocham tony folii i kartony po ciuchach:)))))
-
no cóz zrobic:) Rzuc jakis temat to pogadamy:)
-
dobra no to 70;) nie liczyłam dokladnie:)
-
ja narazie w korporacjii...ale ciekawa jestem czy wolny strzelec ma jakąs rację bytu w polskich realiach. Niestety jesli chodzi o vm to jestesmy jeszcze daleko w tyle za krajami europy-tak mi się wydaje-nawet dekorator tak zwany w jakimkolwiek sklepie zajmuje się robieniem wszystkiego pod instrukcję-rzadko kiedy ma szansę na wprowadzenie swoich nowatorskich rozwiązań.
-
No to ja jestem 42-ga:)