Karolina Lichańska

Export Manager/Business Development Manager/International Trainer
Łódź, łódzkie

Umiejętności

Jezyk Angielski - biegly Doświadczenie w pracy z klientem Przemysł farmaceutyczny Planowanie projektów doświadczenie w zarządzaniu zespołem Efektywność Sprzedaży otwartość na nowe wyzwania i doświadczenia, szybkie przyswajanie wiedzy Umiejętność budowania i dbania o dobre długofalowe relacje z klientem Biegła obsługa komputera: pakiet Office dobre relacje ze współpracownikami przemysł kosmetyczny Dostęp do rynku

Języki

angielski
biegły

Doświadczenie zawodowe

Logo
Head of Export Department/International Trainer
Pharmann
Działanie w zakresie produktów dermatologicznych, dermokosmetyków, kosmetyków medycznych i zakresu medycyny estetycznej. Eksport kosmetyków medycznych i estetycznych na różne, światowe rynki. Wprowadziłam produkty na:
rynki krajów arabskich
rynki azjatyckie
w Europie , Kanadzie, Meksyku
Odpowiadam za utrzymywanie dobrych relacji z obecnymi partnerami handlowymi jak i za pozyskiwanie nowych klientów, proces rejestracyjny, przygotowanie odpowiedniej dokumentacji, działania logistyczne jak i szkoleniowe(przeprowadzanie szkoleń dla Dystrybutorów w jęz. angielskim). Uczestniczę i odpowiadam za wszystkie imprezy targowe ( np. Cosmoprof Bolonia, Cosmoprof Hong Kong, China Beauty Expo, Beyond Beauty Thailand, IMCAS Paris, Dubai Derma, AMWC Monako) jak i szkoleniowe.
Uczestniczę w spotkaniach B2B z dystrybutorami. Zarządzam zespołem exportowym.
Biogened S.A.
Business Development Manager/Export Manager
Kierowanie projektem,przygotowywaniem forecastów oraz analiz marketingowych,rozszerzanie portfolio produktów z zakresu farmacji i produktów OTC, koordynowanie zakupu nowych leków z zakresu onkologii,CNS i dermatologii, produktów OTC, środków medycznych. Odpowiedzialność za kontakt ze wszystkimi dostawcami leków, przedstawianiem im wymagań, zapotrzebowań na dany produkt oraz negocjacja cen. Uczestnictwo w spotkaniach EuroPLX w Barcelonie i w Pradze . Uczestnictwo w targach CpHI we Frankfurcie w 2011 roku.
Jako Export Manager produktów OTC- odpowiedzialność za poszukiwanie dystrybutorów na całym świecie, uczestnictwo w spotkaniach biznesowych,targach, wystawach , konferencjach,przygotowywanie umów dystrybucyjnych, negocjacje handlowe, utrzymywanie długofalowych relacji z klientami.

Przygotowanie materiałów do działań eksportowych- opakowania w wersji angielskiej oraz katalogi i ulotki w tej wersji językowej. Byłam odpowiedzialna za zarejestrowanie i wprowadzenie dermokosmetyków na rynki Bliskiego Wschodu oraz do Słowacji, Czech i Portugalii. Po zorganizowaniu targów na Florydzie rozpoczęłam również poszukiwania odbiorców w USA i Kanadzie, co zakończyło się sukcesem. Wprowadziłam suplementy diety na rynek Bałkański(Chorwacja, Serbia, Słowenia) oraz na rynek czeski i słowacki. Poprowadziłam również temat wprowadzenia naturalnych kosmetyków Phenome na rynek skandynawski do 80 sklepów w Szwecji oraz nawiązałam za pośrednictwem agenta kontakt z siecią handlową z Hong Kongu gotową do współpracy w zakresie wprowadzenia tych kosmetyków na ich półki.

Byłam również odpowiedzialna za przygotowanie wniosków o dofinansowanie działań exportowych ("Paszport do exportu"; Działanie 6.5.2.-dofinansowanie imprez targowych na najbliższe 3 lata), które pozwoliły na rozszerzenie tej działalności w najbliższym czasie.

W zakresie moich obowiązków było przygotowanie imprez targowych:
1) targi kosmetyczne BeautyWorldMiddleEast w Dubaju- maj 2012, gdzie prezentowaliśmy kosmetyki marki Phenome.
2) targi kosmetyczne Intercharm w Moskwie -październik 2012

Do moich obowiązków należało również odpowiedzialność za produkcję kontraktową suplementów diety oraz kosmetyków.
Biogened S.A.
Mikrobiolog-Kontrola Jakości
-przeprowadzanie testów i analiz w wyspecjalizowanym laboratorium mikrobiologicznym

-kontrola jakości produktów farmaceutycznych, dermokosmetykow i suplementów diety produkowanych w firmie.

Projekty

Zarzadzanie projektami
przy szkole SHG - Studia podypolomowe zakonczone przygotowaniem projektu dotyczącego suplementów diety

Szkolenia i kursy

Zarządzanie projektem
Techniki negocjacji handlowych
Certyfikat ze znajomości europejskich procedur rejestracyjnych dla leków (Polfarmed)
2,5- kurs j.angielskiego (Szkoła Szuster)-Certyfikat Unii Europejskiej poziom Advance
2,5- letni kurs komputerowy (Szkoła Szuster)-Certyfikat Unii Europejskiej

-udział w misji gospodarczej (farmaceutyczno-kosmetycznej) w Chinach.Udział w spotkaniach match-makingowych, w trakcie których miałam możliwość nawiązania współpracy z chińskimi partnerami z Szanghaju, Chengdu oraz Zhengzhou.-XI.2009

-uczestnictwo w targach Pharmchina, skierowanych do firm farmaceutycznych, kosmetycznych, laboratoriów, jednostek badawczo rozwojowych, jak i lokalnych władz należących do największych imprez handlowych branży farmaceutycznej w Chinach-XI.2009

- XI.2009r-wystapienie jako reprezentant firmy Biogened w Barcelonie na światowych spotkaniach firm farmaceutycznych- EuroPLX mających na celu wymianę informacji, prezentacje firmy oraz bieżących ofert.

- udział w światowych targach suplementów diety VitaFoods(suplementy diety)w maju 2009 w Genewie (poszukiwanie nowych suplementów diety do wprowadzenia na rynek polski)

-udział w targach kosmetycznych Intercharm w Moskwie X.2010 (poszukiwanie nowych formulacji kosmetyków, nowych rozwiązań, pomysłów).

-udział w targach kosmetycznych ECRM w Pradze, spotkania z kluczowymi klientami (prezentacja kosmetyków linii Dermedic, Ellexir, Phenome oraz suplementów diety RutimalC)-V. 2011

-udział w światowym spotkaniu branży farmaceutycznej EuroPLX w Wiedniu -V. 2011(poszukiwanie nowych cząsteczek z zakresu onkologii i dermatologii)

- X.2011-udział w targach kosmetycznych w USA na Florydzie (poszukiwanie nowych dystrybutorów w USA)

-X. 2011-udział w targach farmaceutycznych CPhI we Frankfurcie (poszukiwanie nowych cząsteczek z zakresu dermatologii oraz spotkania ze wszystkimi dostawcami leków Biogenedu).

- V. 2012- udział jako wystawca w targach Beauty World Middle East (prezentacja kosmetyków Phenome, poszukiwanie nowych dystrybutorów dla tej linii kosmetyków).

-III. 2013 -udział na targach w Bolonii (poszukiwanie produktów z zakresu dermatologii)

-IV. 2013-udział w targach Derma Dubai-poszukiwanie produktów z zakresu medycyny estetycznej

-XI. 2013 -udział w misji gospodarczej i targach w Hong Kongu gdzie wystawiliśmy produkty firmy Pharmann wspólnie z naszym dystrybutorem.
-lata 2015-2018- udział w targach Cosmoprof Bolonia, Cosmoprof Hong Kong, Beyond Beauty Thailand, China Expo Shanghai, China Expo Ningbo, Beauty World Middle East Dubai, Dubai Derma oraz szkolenia z lekarzami ( Jordania).
lata 2019-2021- coroczne uczestnictwo na targach IMCAS w Paryżu, Dubai Derma w ZEA oraz szkolenia zagranicze dla Dystrybutorów

-Prawo jazdy kat.B

Edukacja

Logo
Zarządzanie projekatmi-Project Management, studia podyplomowe
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Logo
Mikrobiologia Kliniczna, magisterskie
Uniwersytet Łódzki

Specjalizacje

Sprzedaż
Farmacja/Medycyna

Zainteresowania

-czytanie książek
-podróże
-sport
-taniec

Grupy

Uniwersytet Łódzki
Uniwersytet Łódzki
Uniwersytet Łódzki powstał 24 maja 1945 roku jako kontynuator dorobku wcześniejszych instytucji działających w okresie międzywojennym w Łodzi. Obecnie jest jedną z największych polskich uczelni.
Business Marketing
Business Marketing
Marketing Sekrety. Social Media Marketing. Marketing wirusowy, marketing szeptany, event marketing, experiential marketing, guerilla marketing, marketing doświadczeń, content marketing.
Podróże służbowe
Podróże służbowe
Grupa osób, które często odbywają/organizują podróże służbowe w kraju i za granicą.
Rynek Farmaceutyczny
Rynek Farmaceutyczny
Grupa dla osób profesjonalnie zajmujących się rynkiem farmaceutycznym. Ma na celu wymianę informacji na temat zmian na rynku farmaceutycznym w Polsce jak i za granicą.
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
TANIEC
TANIEC
Zapraszam wszystkich którzy nie mogą usiedzieć, jak gra muzyka: walc, salsa, cha-cha, jive, funky, taniec brzucha czy cokolwiek innego:-)