Języki
angielski
biegły
czeski
dobry
hiszpański
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
aktorka
"Wesele", przedpremiera czerwiec 2014, jako Rachel, reż. Mikołaj Grabowski
"7 lekcji dla zmarłych", od marzec 2014, jako Panna Młoda.. życie moje nie ma sensu, reż. Janusz Wiśniewski
"Anna Karenina", premiera wrzesień 2013, jako Dolly Obłońska, reż. Grigorij Lifanov
"Majakowski//Reaktywacja", premiera maj 2013, jako Lila Brik, reż. Andrzej Sadowski
"Klejnoty", premiera marzec 2013, jako Diana Szczekalska, reż. Bogusław Semotiuk
"Beckett", premiera grudzień 2012, jako May, Vi, reż. Waldemar Śmigasiewicz
"Wspomnienia polskie", premiera październik 2012, jako Gombrowicz, reż. Mikołaj Grabowski
"Moralność Pani Dulskiej" premiera maj 2012, jako Hanka, reż. Bogusław Semotiuk
"Alicja w krainie czarów" premiera marzec 2012, jako Księżna i Papuga, reż. Cezary Domagała
"Czego nie widać" premiera październik 2011, jako Poppy, reż. Tomasz Dutkiewicz
"Ballada uliczna" premiera czerwiec 2011, jako Kasia, reż. Andrzej Sadowski
"Brat naszego Boga" premiera marzec 2011, jako Bezdomna młoda
"Carmen latina" od marzec 2011, zespół baletowy, reż. Tomasz Dutkiewicz
"Siostrunie" premiera grudzień 2010, jako Siostra Mary Leo, reż. Maciej Korwin
"7 lekcji dla zmarłych", od marzec 2014, jako Panna Młoda.. życie moje nie ma sensu, reż. Janusz Wiśniewski
"Anna Karenina", premiera wrzesień 2013, jako Dolly Obłońska, reż. Grigorij Lifanov
"Majakowski//Reaktywacja", premiera maj 2013, jako Lila Brik, reż. Andrzej Sadowski
"Klejnoty", premiera marzec 2013, jako Diana Szczekalska, reż. Bogusław Semotiuk
"Beckett", premiera grudzień 2012, jako May, Vi, reż. Waldemar Śmigasiewicz
"Wspomnienia polskie", premiera październik 2012, jako Gombrowicz, reż. Mikołaj Grabowski
"Moralność Pani Dulskiej" premiera maj 2012, jako Hanka, reż. Bogusław Semotiuk
"Alicja w krainie czarów" premiera marzec 2012, jako Księżna i Papuga, reż. Cezary Domagała
"Czego nie widać" premiera październik 2011, jako Poppy, reż. Tomasz Dutkiewicz
"Ballada uliczna" premiera czerwiec 2011, jako Kasia, reż. Andrzej Sadowski
"Brat naszego Boga" premiera marzec 2011, jako Bezdomna młoda
"Carmen latina" od marzec 2011, zespół baletowy, reż. Tomasz Dutkiewicz
"Siostrunie" premiera grudzień 2010, jako Siostra Mary Leo, reż. Maciej Korwin
Szkolenia i kursy
WARSZTATY
-Bachaturo, Warszawa 2014
-SBK, Wrocław 2014
-Warsaw salsa festival, Warszawa 2013
-Warsaw salsa festival, Warszawa 2010
-7xgospel warsztaty dla zespołów wokalnych, Kraków 2010
-Crystal salsa party, Wieliczka 2010
-Izolacje, Kraków 2010
-Wrocław Salsa Festiwal, Wrocław 2010
-Warsztaty wokalne muzyki Gospel, Kraków 2009
-Warsztaty tańca współczesnego z Carolyn Dorfman w Teatrze Capitol, Wrocław 2009
-Warsztaty stepu amerykańskiego z Iriną Nowakowską, Kraków 2008-2009
- IV Festiwal Salsy w Warszawie, listopad 2008
- Warsztaty tańca jazzowego Kielce październik 2008(hip hop, hip hop New style, salsa jazz, jazz rock)
-Warsztaty tańca jazzowego Kielce kwiecień 2008(jazz, hip hop new style, broadway jazz, jazz, salsa jazz, jazz rock)
-Warsztaty tanga argentyńskiego
-Warsztaty tańca jazzowego Kielce październik 2007(warsztaty: funky jazz, jazz rock, broadway jazz, hip hop, house Dance)
-Warsztaty tańca Współczesnego Bytom 2007
-Selections(warsztat funky i hip hop)
-Salsa(techniki: mambo, salsa LA, salsa cubana, salsa hip hop)
-Warsztaty funky jazz w szkole tańca Ananday 2005
KONGRESY TANECZNE
-Warsaw Salsa Festival, listopad 2013
-Bachaturo, Warszawa, sierpień 2013
-Summer salsa festival, Warszawa, lipiec 2013
-Salsa spring break, Warszawa, marzec 2013
-Warsaw Salsa Festival, listopad 2012
-Bachaturo, Warszawa, sierpień 2012
-Summer salsa festival, Warszawa, lipiec 2012
-Salsa spring break, Warszawa, marzec 2012
-Warsaw Salsa Festival, Warszawa, listopad 2012
-Bachaturo, Warszawa, wrzesień 2012
-VIII Mega Biba salsowa, Sopot, sierpień 2011
-Summer salsa festival, Warszawa, lipiec 2011
-Salsa spring break, Warszawa, marzec 2011
-Warsaw salsa festival, Warszawa, listopad 2010
-Crystal salsa party, Wieliczka, październik 2010
-Bachaturo, Warszawa, wrzesień 2010
-VII Mega Biba salsowa, Sopot, sierpień 2010
-Summer salsa festival, Warszawa, lipiec 2010
-Primavera salsa open, Chorzów, maj 2010
-Bachata lovers, Warszawa, maj 2010
-Wrocław salsa festiwal, Wrocław, luty 2010
-Crystal salsa festiwal, Wieliczka , październik 2009
-IV Festiwal salsy w Warszawie, listopad 2008
-Bachaturo, Warszawa 2014
-SBK, Wrocław 2014
-Warsaw salsa festival, Warszawa 2013
-Warsaw salsa festival, Warszawa 2010
-7xgospel warsztaty dla zespołów wokalnych, Kraków 2010
-Crystal salsa party, Wieliczka 2010
-Izolacje, Kraków 2010
-Wrocław Salsa Festiwal, Wrocław 2010
-Warsztaty wokalne muzyki Gospel, Kraków 2009
-Warsztaty tańca współczesnego z Carolyn Dorfman w Teatrze Capitol, Wrocław 2009
-Warsztaty stepu amerykańskiego z Iriną Nowakowską, Kraków 2008-2009
- IV Festiwal Salsy w Warszawie, listopad 2008
- Warsztaty tańca jazzowego Kielce październik 2008(hip hop, hip hop New style, salsa jazz, jazz rock)
-Warsztaty tańca jazzowego Kielce kwiecień 2008(jazz, hip hop new style, broadway jazz, jazz, salsa jazz, jazz rock)
-Warsztaty tanga argentyńskiego
-Warsztaty tańca jazzowego Kielce październik 2007(warsztaty: funky jazz, jazz rock, broadway jazz, hip hop, house Dance)
-Warsztaty tańca Współczesnego Bytom 2007
-Selections(warsztat funky i hip hop)
-Salsa(techniki: mambo, salsa LA, salsa cubana, salsa hip hop)
-Warsztaty funky jazz w szkole tańca Ananday 2005
KONGRESY TANECZNE
-Warsaw Salsa Festival, listopad 2013
-Bachaturo, Warszawa, sierpień 2013
-Summer salsa festival, Warszawa, lipiec 2013
-Salsa spring break, Warszawa, marzec 2013
-Warsaw Salsa Festival, listopad 2012
-Bachaturo, Warszawa, sierpień 2012
-Summer salsa festival, Warszawa, lipiec 2012
-Salsa spring break, Warszawa, marzec 2012
-Warsaw Salsa Festival, Warszawa, listopad 2012
-Bachaturo, Warszawa, wrzesień 2012
-VIII Mega Biba salsowa, Sopot, sierpień 2011
-Summer salsa festival, Warszawa, lipiec 2011
-Salsa spring break, Warszawa, marzec 2011
-Warsaw salsa festival, Warszawa, listopad 2010
-Crystal salsa party, Wieliczka, październik 2010
-Bachaturo, Warszawa, wrzesień 2010
-VII Mega Biba salsowa, Sopot, sierpień 2010
-Summer salsa festival, Warszawa, lipiec 2010
-Primavera salsa open, Chorzów, maj 2010
-Bachata lovers, Warszawa, maj 2010
-Wrocław salsa festiwal, Wrocław, luty 2010
-Crystal salsa festiwal, Wieliczka , październik 2009
-IV Festiwal salsy w Warszawie, listopad 2008
Edukacja
Specjalizacje
Media/Sztuka/Rozrywka
Inne
Zdrowie/Uroda/Rekreacja
Inne
Zainteresowania
Film, teatr, taniec, śpiew, musical, jazz
Inne
RECENZJE POPREMIEROWE:
"Amerykański sen. Musical show" reż. Mieczysław Grąbka
"Dyplom IV roku krakowskiej PWST. Temat - musical. Publiczność - jak zaczarowana. Oni - jakby grali z diabłem o dusze. Wypracowany najdrobniejszy szczegół gestu, przemyślany każdy sceniczny efekt. Radość spełniania się w repertuarze, który ewidentnie im się podoba.
Rozśpiewani, roztańczeni, perfekcyjni.
Gdybym była dyrektorem ważnej sceny, zastawiłabym w przydrożnym lombardzie kilka bezcennych kostiumów Solskiego, Węgrzyna i Osterwy, żeby połknąć choćby tę rudą, drobną, dziewczynę, która iskrzy niekłamanym talentem. Mieczysław Grąbka, opiekun pedagogiczny i reżyser, sprytnie dawkując efekty zaskoczenia
pokazuje skalę możliwości Karoliny Łękawy(Winiarek) dopiero pod koniec musicalu."
Elżbieta Konieczna "Miesiąc w Krakowie"
"Zdecydowanie efektowniej w materii przedstawienia odnajdują się kobiety: Agnieszka Findysz, Karolina Łękawa(Winiarek) i Karolina Michalik. Zapada w pamięć brawurowo wykonana piosenka "Biznes", z przemożną siłą i niejakim wdziękiem pogrążająca artystyczne przedsięwzięcia teatralne i wynosząca pod niebo sceniczną komercję mogłaby stać się pod względem ideologicznym (po co pracować nad Beckettem, skoro można zmajstrować kolejną farsę?!) hymnem niejednego polskiego teatru."
Hubert Michalak "Nowa siła krytyczna"
""Amerykański sen" jest jednak nie tyle spektaklem, ile pokazem zdobytych podczas studiów umiejętności. Studenci pokazali, że potrafią tańczyć, śpiewać, stepować, wykonać numery liryczne, dynamiczne, komiczne, refleksyjne. Z całego pokazu zapamiętałam Karolinę Łękawę(Winiarek), z energią wcielającą się w cyniczną broadwayowską producentkę ("It's a Business" Kandera i Ebba)."
Joanna Targoń "Gazeta Wyborcza"
"Giganci z gór" reż. Jerzy Stuhr
W „Gigantach” ciekawe są tylko dwie sceny: obłąkańczy taniec zjaw - kukieł podczas nocy czarów i scena paniki przed wyjściem na widownię, zagrana pod koniec spektaklu. Między tymi jasnymi punktami rozciąga się aktorsko-reżyserski koszmarek – banalny, pompatyczny i nieudolny. Zwraca też uwagę znaczna nierównomierność w możliwości wykazania się. Cóż za rolę można zbudować grając Kukłę? Akurat dziewczyny (Agnieszka Findysz, Karolina Łękawa(Winiarek), Karolina Michalik) poradziły sobie bardzo dobrze, szczególnie we wspomnianych dwu scenach. Ale na pewno miały na to mniejszą szansę niż odtwórcy głównych ról.
www.reymont.pl
"Uliczna ballada", reż. Andrzej Sadowski
Danuta Dolecka, Joanna Jędrejek, Karolina Łękawa(Winiarek), Wiktor Korzeniowski - czwórka ludzi, która na scenie mistrzowsko zastąpiła tłumy! Niesamowita gra aktorska, wywołująca prawdziwe emocje
Coolturalnyradom.pl
"Uliczna ballada", reż. Andrzej Sadowski
Tym razem aktorstwo skutecznie podnosi wartość przedstawienia. Karolina Łękawa(Winiarek) stworzyła przejmującą postać młodej kobiety, na życiu której brak ojca odcisnął ponure piętno. Aktorka ma też dobry głos.
Krystyna Kasińska "Miesięcznik prowincjonalny" 4/2011(127)
"Uliczna ballada", reż. Andrzej Sadowski
Kasia to zagubiona dziewczyna, urzeka swą prostolinijnością i niewinnością. Wszystkie jej działania noszą znamiona typowe dla performansu - widz ma wrażenie, że Łękawa(Winiarek) podchodzi do wszystkich swoich działań bardzo osobiście, każdy jej gest i mina świadczą o jej ogromnym zaangażowaniu.
Michał Kański, Teatralia Radom
"Majakowski//Reaktywacja", reż. Andrzej Sadowski
Karolina Łękawa(Winiarek) zagrała Lilę Brik, postać damy środowiska rosyjskich kręgów artystycznych. To właśnie dla niej powstała większość utworów. Aktorka śpiewając udowodniła, że w jej żyłach płynie iście rockendrolowa krew. Emanowała energią podobną do tej, którą znamy z występów popularnych gwiazd polskiej sceny muzycznej. Podobnie jak w „Klejnotach" pokazała, że świetnie sprawdza się w rolach przebojowych kochanek destabilizujących równotakty męskich serc.
Dziennik Teatralny, Aleksandra Osiak
"Majakowski//Reaktywacja", reż. Andrzej Sadowski
To spotkanie nie mogło odbyć się bez Lili Brik – największej miłości i muzy Włodzimierza Majakowskiego. Wybór aktorki do tej roli był doskonały. Na scenie bowiem była nie Karolina Łękawa(Winiarek), ale prawdziwa femme fatale. Kobieta niezależna i nowoczesna, a jednocześnie zazdrosna i zaborcza – taka właśnie jest Lila.
Agnieszka Wojciechowska / OK! magazyn
"Moralność Pani Dulskiej", reż. Bogusław Semotiuk
Wyraźną postać młodego pokolenia tworzy Karolina Łękawa(Winiarek). Hanka w jej wydaniu, przeżywa prawdziwą tragedię, bez szansy na szczęśliwe zakończenie.
"Amerykański sen. Musical show" reż. Mieczysław Grąbka
"Dyplom IV roku krakowskiej PWST. Temat - musical. Publiczność - jak zaczarowana. Oni - jakby grali z diabłem o dusze. Wypracowany najdrobniejszy szczegół gestu, przemyślany każdy sceniczny efekt. Radość spełniania się w repertuarze, który ewidentnie im się podoba.
Rozśpiewani, roztańczeni, perfekcyjni.
Gdybym była dyrektorem ważnej sceny, zastawiłabym w przydrożnym lombardzie kilka bezcennych kostiumów Solskiego, Węgrzyna i Osterwy, żeby połknąć choćby tę rudą, drobną, dziewczynę, która iskrzy niekłamanym talentem. Mieczysław Grąbka, opiekun pedagogiczny i reżyser, sprytnie dawkując efekty zaskoczenia
pokazuje skalę możliwości Karoliny Łękawy(Winiarek) dopiero pod koniec musicalu."
Elżbieta Konieczna "Miesiąc w Krakowie"
"Zdecydowanie efektowniej w materii przedstawienia odnajdują się kobiety: Agnieszka Findysz, Karolina Łękawa(Winiarek) i Karolina Michalik. Zapada w pamięć brawurowo wykonana piosenka "Biznes", z przemożną siłą i niejakim wdziękiem pogrążająca artystyczne przedsięwzięcia teatralne i wynosząca pod niebo sceniczną komercję mogłaby stać się pod względem ideologicznym (po co pracować nad Beckettem, skoro można zmajstrować kolejną farsę?!) hymnem niejednego polskiego teatru."
Hubert Michalak "Nowa siła krytyczna"
""Amerykański sen" jest jednak nie tyle spektaklem, ile pokazem zdobytych podczas studiów umiejętności. Studenci pokazali, że potrafią tańczyć, śpiewać, stepować, wykonać numery liryczne, dynamiczne, komiczne, refleksyjne. Z całego pokazu zapamiętałam Karolinę Łękawę(Winiarek), z energią wcielającą się w cyniczną broadwayowską producentkę ("It's a Business" Kandera i Ebba)."
Joanna Targoń "Gazeta Wyborcza"
"Giganci z gór" reż. Jerzy Stuhr
W „Gigantach” ciekawe są tylko dwie sceny: obłąkańczy taniec zjaw - kukieł podczas nocy czarów i scena paniki przed wyjściem na widownię, zagrana pod koniec spektaklu. Między tymi jasnymi punktami rozciąga się aktorsko-reżyserski koszmarek – banalny, pompatyczny i nieudolny. Zwraca też uwagę znaczna nierównomierność w możliwości wykazania się. Cóż za rolę można zbudować grając Kukłę? Akurat dziewczyny (Agnieszka Findysz, Karolina Łękawa(Winiarek), Karolina Michalik) poradziły sobie bardzo dobrze, szczególnie we wspomnianych dwu scenach. Ale na pewno miały na to mniejszą szansę niż odtwórcy głównych ról.
www.reymont.pl
"Uliczna ballada", reż. Andrzej Sadowski
Danuta Dolecka, Joanna Jędrejek, Karolina Łękawa(Winiarek), Wiktor Korzeniowski - czwórka ludzi, która na scenie mistrzowsko zastąpiła tłumy! Niesamowita gra aktorska, wywołująca prawdziwe emocje
Coolturalnyradom.pl
"Uliczna ballada", reż. Andrzej Sadowski
Tym razem aktorstwo skutecznie podnosi wartość przedstawienia. Karolina Łękawa(Winiarek) stworzyła przejmującą postać młodej kobiety, na życiu której brak ojca odcisnął ponure piętno. Aktorka ma też dobry głos.
Krystyna Kasińska "Miesięcznik prowincjonalny" 4/2011(127)
"Uliczna ballada", reż. Andrzej Sadowski
Kasia to zagubiona dziewczyna, urzeka swą prostolinijnością i niewinnością. Wszystkie jej działania noszą znamiona typowe dla performansu - widz ma wrażenie, że Łękawa(Winiarek) podchodzi do wszystkich swoich działań bardzo osobiście, każdy jej gest i mina świadczą o jej ogromnym zaangażowaniu.
Michał Kański, Teatralia Radom
"Majakowski//Reaktywacja", reż. Andrzej Sadowski
Karolina Łękawa(Winiarek) zagrała Lilę Brik, postać damy środowiska rosyjskich kręgów artystycznych. To właśnie dla niej powstała większość utworów. Aktorka śpiewając udowodniła, że w jej żyłach płynie iście rockendrolowa krew. Emanowała energią podobną do tej, którą znamy z występów popularnych gwiazd polskiej sceny muzycznej. Podobnie jak w „Klejnotach" pokazała, że świetnie sprawdza się w rolach przebojowych kochanek destabilizujących równotakty męskich serc.
Dziennik Teatralny, Aleksandra Osiak
"Majakowski//Reaktywacja", reż. Andrzej Sadowski
To spotkanie nie mogło odbyć się bez Lili Brik – największej miłości i muzy Włodzimierza Majakowskiego. Wybór aktorki do tej roli był doskonały. Na scenie bowiem była nie Karolina Łękawa(Winiarek), ale prawdziwa femme fatale. Kobieta niezależna i nowoczesna, a jednocześnie zazdrosna i zaborcza – taka właśnie jest Lila.
Agnieszka Wojciechowska / OK! magazyn
"Moralność Pani Dulskiej", reż. Bogusław Semotiuk
Wyraźną postać młodego pokolenia tworzy Karolina Łękawa(Winiarek). Hanka w jej wydaniu, przeżywa prawdziwą tragedię, bez szansy na szczęśliwe zakończenie.