Karol Ślisiński

właściciel, Usługi Projektowe MEL-PRO Karol Ślisiński

Wypowiedzi

  • Karol Ślisiński
    Wpis na grupie Samochody terenowe, off-road, 4x4 w temacie Marudzę: jakie auto do miasta i w teren?
    7.04.2013, 22:39

    Janusz J.:
    Krzysztof W.:
    Mariusz Paweł Kowalski:
    Marek Krymuza:
    Czego nie kupisz i tak będzie źle :)

    JEdna tylko uwaga. Kupując terenówkę do miasta nie daj się zwieść obiegowej opinii jakoby dużym autem trudno było parkować lub manewrować. Jeżdżąc autem z dużym prześwitem otwiera się przed tobą wiele nowych miejsc parkingowych niedostępnych dla przeciętnego śmiertelnika.

    Kiedys szukalem Patrolem miejsca do parkowania.Patrze, a tu wolna zaspa sniegu
    i juz po chwili wysiadalem z zaparkowanego samochodu. Wyraz twarzy osob ktore
    to widzialy - bezcenne :)

    Kiedyś szukałem Hilem miejsca do parkowania.Patrze, a tu wolna zaspa śniegu i już po chwili usłyszałem radosny zgrzyt fabrycznej osłony miski olejowej, która to blaszka pięknie uformowała się w odbicie dość sporego kamienia leżącego pod śniegiem :)

    Kiedyś szukałem Wujkiem miejsca do parkowania. Patrzę a tu wolna zaspa śniegu i już po chwili usłyszałem radosny trzask pękającego zderzaka, który uformował się na kształt sześcikątnego betonowego kosza całkowicie zakrytego śniegiem. Wyraz twarzy osób, które widziały moje zdziwienie - BEZCENNE :)

    Tak więc chłopaki, nie ma co sie seicentem w zaspy wbijać....

  • Karol Ślisiński
    Wpis na grupie Samochody terenowe, off-road, 4x4 w temacie Marudzę: jakie auto do miasta i w teren?
    12.02.2013, 08:39

    Na imprezach jeździ sporo Vitar. Nie wyobrażam sobie RaV4 w podobnych sytuacjach:
    https://www.youtube.com/watch?v=zLFl5l3Hjco
    https://www.youtube.com/watch?v=yDB3UHj0gHs
    https://www.youtube.com/watch?v=IfeQzFww0pg
    itd...

    PS
    Rama nie ma nic wspólnego z komfortem. Auto jest trochę cięższe po prostu, kosztem zdecydowanie większej trwałości w jeździe w terenie i znacznie większą możliwością jego modyfikacji.Karol Ślisiński edytował(a) ten post dnia 12.02.13 o godzinie 08:53

  • Karol Ślisiński
    Wpis na grupie Samochody terenowe, off-road, 4x4 w temacie Marudzę: jakie auto do miasta i w teren?
    7.02.2013, 09:18

    XJ nie ma ramy. Bez kuchenki w mieście 4.0 zeżre prawie 20/100. Pomyśl nad Vitarą + dobre opony.
    W budżecie się zmieścisz.

  • Karol Ślisiński
    Wpis na grupie Samochody terenowe, off-road, 4x4 w temacie Tani samochód na początek
    25.10.2012, 15:06

    Jasne że trzeba coś zrobić, lub wymienić jakiś element, ale kupujesz auto za 40-50% kosztów motania "dziewicy". To tyle

  • Karol Ślisiński
    Wpis na grupie Samochody terenowe, off-road, 4x4 w temacie Tani samochód na początek
    25.10.2012, 09:14

    Wszystko super. Szacun dla dziewczyn!
    Ale... pozwól, że na konkretnych cyfrach przedstawię Ci różnicę kosztów zakupu auta zmotanego i motania. Na podstawie mojego byłego XJ (4,0, 92). U mnie było tak:
    1. zakup auta dziewiczego w stosunkowo dobrym stanie 6500 pln
    2. wymiana olejów, rozrządu, chłodnicy, wydechu itp. około 2000
    3. zakup liftu 4,5" Rub. Express na pełnych resorach 4500 pln
    4. Wszystko wokół liftu - polibusze, panhard, wahacze, łączniki stabilizatora (rozłączane teraflex), przewody hamulcowe itp. około 2000 pln
    5. Montaż liftu i wszystkiego wkoło około 1400 pln
    6. "buszfakery" z montażem około 1300 pln
    7. przełożenie alternatora na górę silnika około 400 pln
    8. opony 32' BFG KM2 + felgi et-25 3200 pln
    9. Zderzaki stalowe przód i tył z dobrymi zaczepami 2700pln
    10. amor skrętu OME, odpowietrzenia, wymiana haka na krótszy, snorkel, osłony na gruchy około 2500 pln

    W sumie jakieś 26500 plus oczywiście normalna eksploatacja.
    Samochodem jeździłem rok i w sumie w tym czasie może 4 imprezy. Stwierdziłem, że potrzebuję jednak czegoś twardszego i wróciłem do Gra.
    Sprzedałem XJ po 4 miesiącach ogłaszania za... .... bardzo mało.
    A teraz GR -
    Zakup zmotanego GRa (dobry lift, zderzaki, MT 35", wszystko dobrze zakonserwowane) 18 000, dołozyłem tylko klatkę i ARB na przód, wywaliłem wszystko co ciężkie i zbędne. w sumie za jakieś 6500. Razem 24500. nie muszę chyba pisać, że w terenie i na rajdach różnica w jeździe między XJ i GR jest kolosalna.

  • Karol Ślisiński
    Wpis na grupie Samochody terenowe, off-road, 4x4 w temacie Tani samochód na początek
    17.09.2012, 13:18

    Jeżeli chcesz tak, jak na filmiku to raczej odpuść sobie Jeepa i pomyśl o patrolu lub samuraju do motania.
    PZDR

  • Karol Ślisiński
    Wpis na grupie Samochody terenowe, off-road, 4x4 w temacie jakie opony polecacie na zimę?
    14.09.2012, 09:52

    Simex extreme trekker II. W śniegu będą dawać radę.

  • Karol Ślisiński
    Wpis na grupie Samochody terenowe, off-road, 4x4 w temacie Tani samochód na początek
    31.08.2012, 10:27

    Połowę tego co RR??
    A ten RR to jakiś wyznacznik dobrego 4x4? Cel każdego miłośnika? ;)
    Ale spoko, za te pieniądze fajne auto na ryby albo to ciągnięcia przyczepki.

  • Karol Ślisiński
    Wpis na grupie Samochody terenowe, off-road, 4x4 w temacie jaki samochód 4 x 4 do 25 tys
    8.03.2012, 12:23

    Musisz sobie zadać pytanie co chcesz robić. Rajdy, wycieczki, przeprawy, szybkościówki czy co tam jeszcze... Nie ma uniwersalnego samochodu. Samodzielne "personalizowanie" (pewnie chodzi ci o motanie) jest baaardzo kosztowne i nigdy tych pieniędzy nie odzyskasz. Na zakupie zmotanego już auta zawsze dużo oszczędzasz a wymieniać możesz tylko poszczególne elementy (np. amory). Oczywiście trzeba zwrócić uwagę jak jest fura pomotana - czy tak jak powinna czy na jakichś drutach.
    Za 18-22tys. spokojnie kupisz zabawkę na start.
    Jam mam osobiście doświadczenie z Patrolami (kiedyś i obecnie), Cherokee XJ, Terrano I V6, trochę Disco. Z moich doświadczeń to do lekkiej zabawy (łącznie z lekkim wyczynem) najlepszy z tego to prawidłowo zmotany XJ 4.0, a do ciężkiego gnoju odchudzony Patrol.
    Oczywiście pewnie zaraz poczytasz o "pękających głowicach" parcha, "słabych mostach i braku ramy" w XJ, ale olej to. Podczas jazdy trzeba po prostu myśleć .
    Jak masz "niewielkie gabaryty" to oczywiście weź pod uwagę Samuraia - bardzo dzielne autko, chociaz do jazdy po czarnym niezbyt miłe.
    PZDR

  • Karol Ślisiński
    Wpis na grupie WINO w temacie Witam!

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy WINO

  • Karol Ślisiński
    Wpis na grupie WINO w temacie Witam!

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy WINO

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do