Karol Flaziński

Product Manager, Marketer
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Trade Marketing Tworzenie i realizacja strategii marketingowej. Realizacja celów sprzedażowych i wizerunkowych produktów. Wprowadzenie nowych produktów na rynek. Tworzenie i kierowanie projektami promocyjnymi. Zarządzanie budżetem promocyjnym. Przeprowadzanie analiz i sporządzanie raportów. Współpraca z agencjami reklamowymi i domami mediowymi. Doświadczenie w e-commerce. Kreowanie popytu i wzrostu udziałów w sprzedaży detalicznej.

Języki

angielski
dobry
niemiecki
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
Brand Activation Junior Manager, Junior Product Manager, Wed Edytor
Sony Europe Ltd. oddział w Polsce
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
1. Zarządzałem 60-cioma produktami z kategorii przenośne odtwarzacze muzyczne MP3 i MP4, słuchawki:
- planowałem sprzedaż i odsprzedaż produktów z rynku,
- zadbałem o szybką rotację w sklepach i kontrolowałem na bieżąco wskaźniki zapasów magazynowych, co przełożyło się na ograniczenie kosztów logistycznych.

2. Przygotowałem i zrealizowałem strategię marketingową dla przenośnych odtwarzaczy muzycznych na podstawie danych sprzedażowych, raportów GFK i analizie konkurencji, osiągając pozycję lidera na rynku przenośnych odtwarzaczy muzycznych - poprawiłem udziały rynkowe o 7 %, uzyskując najwyższy udział procentowy na rynku w historii firmy:
- przeprowadziłem badania focusowe na grupie docelowej, na ich podstawie zdefiniowałem potrzeby konsumentów, które powstają w trakcie zakupu przenośnego odtwarzacza muzycznego,
- opracowałem segmentację rynku oraz wybrałem grupę docelową,
- pozycjonowałem produkty na tle konkurencji,
- opracowałem plan dystrybucji,
- przygotowałem strategię cenową,
- sporządziłem plan promocji produktów.

3. Wprowadziłem na polski rynek ponad 12 serii produktowych przenośnych odtwarzaczy muzycznych i słuchawek, m.in. wodoszczelny odtwarzacz MP3 dedykowany dla osób aktywnych - poprawiłem wynik sprzedaży o 620% w porównaniu sprzedaży modelu poprzedniej generacji:
- opracowałem plan komunikacji, który pozwolił na zbudowanie świadomości produktu wśród Klientów.

4. Zrealizowałem wynik sprzedażowy w ujęciu ilościowym i wartościowym, uzyskałem profit w kategorii, który przekroczył o 5 % w stosunku do zakładanego planu.

PROJEKTY MARKETINGOWE
1. Wymyśliłem i stworzyłem nowy produkt „Zestaw promocyjny odtwarzacz MP4 z kuponem umożliwiającym pobrać muzykę z seriali Walt Disney”, który wypromowałem na Komunię Świętą i Dzień Dziecka - dzięki czemu poprawiłem wynik sprzedaży o 10% względem analogicznego okresu z poprzedniego roku:
- nawiązałem współpracę z Walt Disney Polska, co pozwoliło na skuteczne dotarcie do grupy docelowej,
- stworzyłem nowe opakowanie dla produktu,
- przygotowałem i wdrożyłem komunikację w punktach sprzedaży,
- przygotowałem dwa scenariusze konkursów dedykowanych dla osób z grupy docelowej,
- koordynowałem pracę nad stroną internetową, na której można było pobrać muzykę po wpisaniu kodu promocyjnego.

2. Wypromowałem nowy model słuchawek nausznych z wyższego segmentu cenowego, co przełożyło się na poprawę wyników sprzedaży o 800%:
- podjąłem decyzję bycia głównym sponsorem imprezy Red Bull Flying Bach, przy pomocy której, rozpocząłem promocję w ramach projektu,
- opracowałem schemat promocji sprzedażowej promowanego produktu w salonach Sony Centre,
- stworzyłem scenariusz spotu reklamowego,
- przygotowałem i wdrożyłem komunikację w punktach sprzedaży,
- wymyśliłem formę prezentacji produktów w Teatrze Wielkim Opery Narodowej, której towarzyszyły dwa spektakle - w sumie w dwudniowej imprezie wzięło udział ponad 3600 osób.

3. Wprowadziłem pierwszy cyfrowy odtwarzacz multimedialny Sony Walkman Z1000 na polski rynek, w rezultacie czego marka Walkman i odtwarzacz multimedialny Z1000 były obecne w prasie i telewizji rozrywkowej oraz life stylowej, co wymiernie przełożyło się na wzrost sprzedaży:
- zdecydowałem o prezentacji produktu na wspólnej imprezie z MTV Polska.

4. Stworzyłem plan ekspozycji produktów i wydarzeń w strefie audio podczas dni otwartych dla dziennikarzy, klientów detalicznych i współpartnerów firmy, na których prezentowano wszystkie produkty Sony - przygotowane przeze mnie miejsce miało najdłuższy czas przebywania osób w strefie.

5. Przygotowałem plany imprez i promocje sprzedażowe dla słuchawek w punktach sprzedaży sklepów Media Markt i Saturn, za osiągnięte rezultaty uzyskałem nagrodę pracownika kwartału w kategorii „A jednak można”.

TRADE MARKETING
1. Kreowałem popyt na słuchawki, przenośne odtwarzacze muzyczne, bezprzewodowe głośniki, w punktach sprzedaży detalicznej:
- ułożyłem planogram dbając odpowiednie umiejscowienie produktów,
- opracowałem skuteczną komunikację marketingową.

2. Wymyśliłem formę i treść komunikacji w sklepach detalicznych oraz w Internecie.

3. Opracowałem przy współpracy z agencjami marketingowymi projekty ekspozycji sklepowych, które po zaimplementowaniu podnosiły sprzedaż średnio o 30%.

4. Kontrolowałem, optymalizowałem koszty i analizowałem rentowność akcji promocyjnych oraz zaimplementowanych ekspozycji produktowych w sklepach.

5. Koordynowałem pracę agencji produkujących meble ekspozycyjne, odpowiadałem za logistykę materiałów komunikacyjnych i ekspozycji sklepowych.
Logo
Stażysta
Sport Management Polska
- Przygotowywanie ofert sponsoringowych,
- Analiza trenerów piłkarskich,
- Analiza rozgrywek piłkarskich Ekstraklasa S.A.,
- Przygotowanie raportu dotyczącego okresu przygotowawczego do rundy jesiennej klubu piłkarskiego Górnik Zabrze S.S.A.

Szkolenia i kursy

- "Happy shoppers spend more" - TNS
- IX dni Marketingu Sportowego,
- II Football Business Conference,
- VII dni Marketingu Sportowego
- Podstawy inwestowania na giełdzie, Szkoła Giełdowa, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego,
- Kurs kształcenia trenerów UEFA B, Szkoła Trenerów PZPN,
- Marketing i sponsoring sportowy, Sport Management Polska

Edukacja

Logo
Marketing Sportu, studia podyplomowe
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Logo
Marketing, magisterskie
Wydział Zarządzania, Uniwersytet Warszawski

Specjalizacje

Internet/e-Commerce/Nowe media
Inne

Zainteresowania

Zdrowe odżywianie, bieganie, piłka nożna, marketing i nowinki technologiczne, inwestycje na rynkach walutowych.

Inne

- Praca w systemie MS Office i praktyczna znajomość systemu SAP
- Prawo jazdy kat. B

Grupy

Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski, założony w 1816 roku, jest największą polską uczelnią i jednocześnie jedną z najlepszych w kraju.
Business Marketing
Business Marketing
Marketing Sekrety. Social Media Marketing. Marketing wirusowy, marketing szeptany, event marketing, experiential marketing, guerilla marketing, marketing doświadczeń, content marketing.
Creative & Innovative
Creative & Innovative
Najlepsze sposoby znajdywania nowych ciekawych pomysłów to kolektywne myślenie kreatywne. A najlepsze pomysły powstają na styku różnych idei!
FOREX forex
FOREX forex
Miejsce na wszystkich, którzy probują swoich sił na rynku terminowym. Forex staje się coraz bardziej popularny między innymi dzięki znacznemu obniżeniu wymagań finansowych. Dzięki temu jest on dostępn
Marketing sportowy/Sponsoring sportowy
Marketing sportowy/Sponsoring sportowy
Serdecznie zapraszam do rozmów o marketingu sportowym, marketingu w sporcie oraz inwestowaniu w sport. O wydarzeniach sportowych oczywiście także:)
Marketing Sportowy
Marketing Sportowy
Forum wymiany: myśli, informacji, dokonań, wizji, ocen, doświadczeń tego wszystkiego co dotyczy świata sportu i świata marketingu; światów które łączą się w wielu miejscach, które są od sieb
Neuromarketing
Neuromarketing
O tym, jak marketing się rozwija; siła podświadomości, psychologia i neurobiologia w marketingu, buy-button, kontrowersje, inspiracje, dyskusje...a przede wszystkim - Twoje zdanie!
Psychologia Perswazji
Psychologia Perswazji
Zapraszam do grupy, dzięki której zgłebiać będziesz tajniki najskuteczniejszych strategii perswazji, sprzedaży i negocjacji.
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Strategia marketingowa
Strategia marketingowa
Grupa dla wszystkich myślących strategicznie. Do grupy nie są przyjmowane osoby ukryte i anonimowe!
Top Manager
Top Manager
Zapraszam do dyskusji kadrę zarządzającą i młodych ludzi na początku kariery zawodowej.
Złota Loża
Złota Loża
Handel, biznes, marketing. Współpraca biznesowa, handel B2B, prezentacja firm, pomysły na biznes, networking, informacje, aktualności, wiadomości. Zmasowane działania marketingowe