Wypowiedzi
-
Zapraszam na czytanie dramatu w poniedziałek 31 maja godz.19.00 do TR Warszawa ul.Marszałkowska 8
Ann-Christin Focke
ZARYS HISTORII MIŁOSNEJ
Najnowsza sztuka Ann-Christin Focke Zarys historii miłosnej (Versuch einer Liebesgeschichte, 2007) opowiada o wielkim uczuciu i jeszcze większej próbie, na jaką jest ono wystawione. Ukazuje walkę bohaterów o prawdę, ale też ich moralne dylematy w sytuacji ekstremalnej. Czworo przyjaciół wspina się na siedmiotysięcznik w Nepalu. Wydaje się, że żyją pełnią życia; świeci cudowne słońce, robią wspólne zdjęcie na pamiątkę. Wszystko zdaje się być idylliczne do chwili, gdy nadciąga burza. Nagle Sarah znika, Tom dostaje lęku wysokości. Jaskinia, w której udaje im się schronić, nie jest wybawieniem z opresji, staje się natomiast miejscem prowokującym do pytań egzystencjalnych. Jak poradzą sobie z brakiem jedzenia? Co zrobić z przyjacielem, który nie może być przetransportowany? Która decyzja jest słuszna, a która okaże się błędem? Kiedy później, w szpitalu, Tom próbuje dociec prawdy, co naprawdę zaszło w jaskini, okazuje się, że wcale nie jest to proste. Pojawia się również pytanie, czy to w ogóle możliwe - ustalić jedną "prawdziwą" wersję wydarzeń.
Ann-Christin Focke - absolwentka Bawarskiej Akademii Teatralnej w Monachium i studiów politologicznych we Frankfurcie nad Menem. Już w czasie studiów rozpoczęła współpracę z Münchner Kammerspiele w charakterze dramaturga i asystentki reżysera. W 2004 roku debiutuje dramatem Bis zum Horizont.
Próbie czytanej towarzyszy promocja antologii Współczesne sztuki młodych autorów niemieckich wydanej przez Agencję Dramatu i Teatru (ADiT).
Wstep wolny -
Zapraszam na czytanie dramatu w poniedziałek 31 maja godz.19.00 do TR Warszawa ul.Marszałkowska 8
Ann-Christin Focke
ZARYS HISTORII MIŁOSNEJ
Najnowsza sztuka Ann-Christin Focke Zarys historii miłosnej (Versuch einer Liebesgeschichte, 2007) opowiada o wielkim uczuciu i jeszcze większej próbie, na jaką jest ono wystawione. Ukazuje walkę bohaterów o prawdę, ale też ich moralne dylematy w sytuacji ekstremalnej. Czworo przyjaciół wspina się na siedmiotysięcznik w Nepalu. Wydaje się, że żyją pełnią życia; świeci cudowne słońce, robią wspólne zdjęcie na pamiątkę. Wszystko zdaje się być idylliczne do chwili, gdy nadciąga burza. Nagle Sarah znika, Tom dostaje lęku wysokości. Jaskinia, w której udaje im się schronić, nie jest wybawieniem z opresji, staje się natomiast miejscem prowokującym do pytań egzystencjalnych. Jak poradzą sobie z brakiem jedzenia? Co zrobić z przyjacielem, który nie może być przetransportowany? Która decyzja jest słuszna, a która okaże się błędem? Kiedy później, w szpitalu, Tom próbuje dociec prawdy, co naprawdę zaszło w jaskini, okazuje się, że wcale nie jest to proste. Pojawia się również pytanie, czy to w ogóle możliwe - ustalić jedną "prawdziwą" wersję wydarzeń.
Ann-Christin Focke - absolwentka Bawarskiej Akademii Teatralnej w Monachium i studiów politologicznych we Frankfurcie nad Menem. Już w czasie studiów rozpoczęła współpracę z Münchner Kammerspiele w charakterze dramaturga i asystentki reżysera. W 2004 roku debiutuje dramatem Bis zum Horizont.
Próbie czytanej towarzyszy promocja antologii Współczesne sztuki młodych autorów niemieckich wydanej przez Agencję Dramatu i Teatru (ADiT).
Wstep wolny -
Zapraszam na czytanie dramatu w poniedziałek 31 maja godz.19.00 do TR Warszawa ul.Marszałkowska 8
Ann-Christin Focke
ZARYS HISTORII MIŁOSNEJ
Najnowsza sztuka Ann-Christin Focke Zarys historii miłosnej (Versuch einer Liebesgeschichte, 2007) opowiada o wielkim uczuciu i jeszcze większej próbie, na jaką jest ono wystawione. Ukazuje walkę bohaterów o prawdę, ale też ich moralne dylematy w sytuacji ekstremalnej. Czworo przyjaciół wspina się na siedmiotysięcznik w Nepalu. Wydaje się, że żyją pełnią życia; świeci cudowne słońce, robią wspólne zdjęcie na pamiątkę. Wszystko zdaje się być idylliczne do chwili, gdy nadciąga burza. Nagle Sarah znika, Tom dostaje lęku wysokości. Jaskinia, w której udaje im się schronić, nie jest wybawieniem z opresji, staje się natomiast miejscem prowokującym do pytań egzystencjalnych. Jak poradzą sobie z brakiem jedzenia? Co zrobić z przyjacielem, który nie może być przetransportowany? Która decyzja jest słuszna, a która okaże się błędem? Kiedy później, w szpitalu, Tom próbuje dociec prawdy, co naprawdę zaszło w jaskini, okazuje się, że wcale nie jest to proste. Pojawia się również pytanie, czy to w ogóle możliwe - ustalić jedną "prawdziwą" wersję wydarzeń.
Ann-Christin Focke - absolwentka Bawarskiej Akademii Teatralnej w Monachium i studiów politologicznych we Frankfurcie nad Menem. Już w czasie studiów rozpoczęła współpracę z Münchner Kammerspiele w charakterze dramaturga i asystentki reżysera. W 2004 roku debiutuje dramatem Bis zum Horizont.
Próbie czytanej towarzyszy promocja antologii Współczesne sztuki młodych autorów niemieckich wydanej przez Agencję Dramatu i Teatru (ADiT).
Wstep wolny -
Zapraszam na czytanie dramatu w poniedziałek 31 maja godz.19.00 do TR Warszawa ul.Marszałkowska 8
Ann-Christin Focke
ZARYS HISTORII MIŁOSNEJ
Najnowsza sztuka Ann-Christin Focke Zarys historii miłosnej (Versuch einer Liebesgeschichte, 2007) opowiada o wielkim uczuciu i jeszcze większej próbie, na jaką jest ono wystawione. Ukazuje walkę bohaterów o prawdę, ale też ich moralne dylematy w sytuacji ekstremalnej. Czworo przyjaciół wspina się na siedmiotysięcznik w Nepalu. Wydaje się, że żyją pełnią życia; świeci cudowne słońce, robią wspólne zdjęcie na pamiątkę. Wszystko zdaje się być idylliczne do chwili, gdy nadciąga burza. Nagle Sarah znika, Tom dostaje lęku wysokości. Jaskinia, w której udaje im się schronić, nie jest wybawieniem z opresji, staje się natomiast miejscem prowokującym do pytań egzystencjalnych. Jak poradzą sobie z brakiem jedzenia? Co zrobić z przyjacielem, który nie może być przetransportowany? Która decyzja jest słuszna, a która okaże się błędem? Kiedy później, w szpitalu, Tom próbuje dociec prawdy, co naprawdę zaszło w jaskini, okazuje się, że wcale nie jest to proste. Pojawia się również pytanie, czy to w ogóle możliwe - ustalić jedną "prawdziwą" wersję wydarzeń.
Ann-Christin Focke - absolwentka Bawarskiej Akademii Teatralnej w Monachium i studiów politologicznych we Frankfurcie nad Menem. Już w czasie studiów rozpoczęła współpracę z Münchner Kammerspiele w charakterze dramaturga i asystentki reżysera. W 2004 roku debiutuje dramatem Bis zum Horizont.
Próbie czytanej towarzyszy promocja antologii Współczesne sztuki młodych autorów niemieckich wydanej przez Agencję Dramatu i Teatru (ADiT).
Wstep wolny -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Kulturalnie w Warszawie
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Idziemy z GoldenLine na...
-
Zapraszam na czytanie dramatu w poniedziałek 31 maja godz.19.00 do TR Warszawa ul.Marszałkowska 8
Ann-Christin Focke
ZARYS HISTORII MIŁOSNEJ
Najnowsza sztuka Ann-Christin Focke Zarys historii miłosnej (Versuch einer Liebesgeschichte, 2007) opowiada o wielkim uczuciu i jeszcze większej próbie, na jaką jest ono wystawione. Ukazuje walkę bohaterów o prawdę, ale też ich moralne dylematy w sytuacji ekstremalnej. Czworo przyjaciół wspina się na siedmiotysięcznik w Nepalu. Wydaje się, że żyją pełnią życia; świeci cudowne słońce, robią wspólne zdjęcie na pamiątkę. Wszystko zdaje się być idylliczne do chwili, gdy nadciąga burza. Nagle Sarah znika, Tom dostaje lęku wysokości. Jaskinia, w której udaje im się schronić, nie jest wybawieniem z opresji, staje się natomiast miejscem prowokującym do pytań egzystencjalnych. Jak poradzą sobie z brakiem jedzenia? Co zrobić z przyjacielem, który nie może być przetransportowany? Która decyzja jest słuszna, a która okaże się błędem? Kiedy później, w szpitalu, Tom próbuje dociec prawdy, co naprawdę zaszło w jaskini, okazuje się, że wcale nie jest to proste. Pojawia się również pytanie, czy to w ogóle możliwe - ustalić jedną "prawdziwą" wersję wydarzeń.
Ann-Christin Focke - absolwentka Bawarskiej Akademii Teatralnej w Monachium i studiów politologicznych we Frankfurcie nad Menem. Już w czasie studiów rozpoczęła współpracę z Münchner Kammerspiele w charakterze dramaturga i asystentki reżysera. W 2004 roku debiutuje dramatem Bis zum Horizont.
Próbie czytanej towarzyszy promocja antologii Współczesne sztuki młodych autorów niemieckich wydanej przez Agencję Dramatu i Teatru (ADiT).
Wstep wolny -
Wydawnictwo ADiT zaprasza na czytanie sztuki Rolanda Schimmelphenniga "Ulica" w tłumaczeniu Karoliny Bikont do Teatru Bagatela w Krakowie 26 maja o godz.19.00
Sztuka ta przypomina zbiorową ruchomą fotografię ulicy, na której ludzie poruszają się indywidualnym rytmem wyznaczanym przez codzienne czynności. Na fotografii tej dzieją się rzeczy z pozoru błahe, a niezwykłe, raz śmieszne, a za chwilę przerażające.
Ciąg zdarzeń rozpoczyna Rudolf, któremu śni się, że zostały mu 24 godziny życia. Będziemy towarzyszyć mu przez ten czas, poznając innych mieszkańców ulicy, jak choćby mężczyznę, któremu uciekł pies, przechodniów, np. kobietę siedzącą w przydrożnej kawiarni, oraz ludzi, którzy tu pracują – robotników drogowych, z których jeden znajduje wmurowaną podczas II wojny światowej srebrną łyżkę, czy kioskarza, który, niczym nawiedzony, zmuszony jest śpiewać nieznaną mu piosenkę w obcym języku.
Wszyscy ci ludzie stają się bohaterami, którymi być może rządzi przypadek, trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że nic nie dzieje się bez przyczyny, kiedy poznajemy historię srebrnej łyżki albo kiedy ugryziona przez psa dziewczyna zmienia się w wilka.
Przyglądając się Ulicy odnosi się wrażenie, że bohaterowie Rolanda Schimmelpfenniga poruszają się w zaklętym kręgu tych samych słów, zdarzeń i rytuałów. Z niektórymi postaciami spotykamy się tylko na moment, ale jest to zawsze chwila ważna, która ma odniesienie do następnych scen i wydarzeń.
Ta sztuka to powtarzający się refren spojrzeń, przedmiotów, gestów i zdań. To opowieść o historii przypadków, z których wynika sens ludzkich losów i życia.
Po czytaniu odbędzie się promocja wydanej właśnie przez ADiT dwutomowej ANTOLOGII WSPÓŁCZESNYCH SZTUK NIEMIECKICH
TOM I – ZBLIŻENIA
W I tomie poprzedzonym wstępem dr Macieja Ganczara, znalazły się następujące sztuki:
• Kamień (Der Stein) Marius von Mayenburg; przekład: Jacek Kaduczak
• Dyrygent jazzowy (Der Jazzdirigent) Wolfgang Sréter; przekład: Maciej Ganczar
• Ulica (Auf der Greifswalder Straße) Roland Schimmelpfennig; przekład: Karolina Bikont
• Zoo Kerstin Specht; przekład: Maciej Ganczar
• Zraniona młodość (Verletzte Jugend) Falk Richter; przekład: Karolina Bikont
TOM II – KOŃCE ŚWIATA
• Końce świata (Weltuntergänge) Marck Becker; przekład: Maciej Ganczar
• Zarys historii miłosnej (Versuch einer Liebesgeschichte) Ann-Christin Focke; przekład: Maciej Ganczar
• Czas Szerszeni (Hornissenzeit) Jutta Schubert; przekład: Maciej Ganczar
• Ostatnie terytorium (Letztes Territorium) Anne Habermehl, przekład: Karolina Bikont
• Błękit doskonały (Das blaue, blaue Meer) Nis-Momme Stockmann; przekład: Jacek Kaduczak
• Najpiękniejsza śmierć mojego życia (Der schönste Tod meines Lebens) Lukas Holliger; przekład: Maciej Ganczar
• Dzicz (Tannöd) Andrea Maria Schenkel; przekład: Maciej Ganczar -
W dniach 20-23 maja odbędą się Międzynarodowe Targi Książki w
Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.
Zapraszamy na stoisko Agencji Dramatu i Teatru!
Będzie można kupić następujące książki wydane przez ADiT:
Nowość - 2010 r.
ANTOLOGIA WSPÓŁCZESNYCH SZTUK NIEMIECKICH
TOM I – ZBLIŻENIA
• Kamień (Der Stein) Marius von Mayenburg; przekład: Jacek Kaduczak
• Dyrygent jazzowy (Der Jazzdirigent) Wolfgang Sréter; przekład: Maciej Ganczar
• Ulica (Auf de...r Greifswalder Straße) Roland Schimmelpfennig; przekład: Karolina Bikont
• Zoo Kerstin Specht; przekład: Maciej Ganczar
• Zraniona młodość (Verletzte Jugend) Falk Richter; przekład: Karolina Bikont
TOM II – KOŃCE ŚWIATA
W II tomie poprzedzonym również wstępem dr Macieja Ganczara, znalazły się sztuki autorów do tej pory niepublikowanych i niewystawianych w Polsce.
• Końce świata (Weltuntergänge) Marck Becker; przekład: Maciej Ganczar
• Zarys historii miłosnej (Versuch einer Liebesgeschichte) Ann-Christin Focke; przekład: Maciej Ganczar
• Czas Szerszeni (Hornissenzeit) Jutta Schubert; przekład: Maciej Ganczar
• Ostatnie terytorium (Letztes Territorium) Anne Habermehl, przekład: Karolina Bikont
• Błękit doskonały (Das blaue, blaue Meer) Nis-Momme Stockmann; przekład: Jacek Kaduczak
• Najpiękniejsza śmierć mojego życia (Der schönste Tod meines Lebens) Lukas Holliger; przekład: Maciej Ganczar
• Dzicz (Tannöd) Andrea Maria Schenkel; przekład: Maciej Ganczar
WYDANE w 2009 r.
JA I TY I NASTĘPNA WOJNA – TEATR ŻYCIA I ŚMIERCI Hanoch Levin
Antologia 11 dramatów- 704 strony
WYDANE w 2008 r.
STAROŚĆ JEST PIĘKNA
Autor: Esther VILAR, przekład Bożena Intrator
SZEŚĆ UTWORÓW SCENICZNYCH
Autor Pavel Kohout - antologia dramatów Pavla Kohouta (371 stron)
WYDANE w 2007 r.
ŚWIECĄCA CIEMNOŚĆ
Autor Leif Zern
TRADYCYJNIE W OPOZYCJI (352 strony) – Antologia młodego dramatu irlandzkiego – pięć najpopularniejszych sztuk irlandzkich autorów w tłumaczeniu Klaudyny Rozhin, znanych w Polsce z wystawień w wielu teatrach.
WYDANE w 2006 r.
TRZYTOMOWA ANTOLOGIA DRAMATÓW LAUREATA LITERACKIEJ NAGRODY NOBLA Z 2005 ROKU - HAROLDA PINTERA – zawiera 27 sztuk
Dramaty, t. 1. Komedie zagrożeń (451 stron, twarda oprawa)
Dramaty, t. 2, Uwikłania rodzinne (444 strony, twarda oprawa)
Dramaty, t. 3, W imię praw człowieka (304 strony, twarda oprawa)
DYFUZJA Wacław Holewiński- zawiera 4 sztuki autora
WYDANE w 2005 r.
SZTUKI TEATRALNE Jon Fosse
(5 sztuk, stron – 344, wstęp napisała dr Monika Grossman-Kliber)
ANTOLOGIA WSPÓŁCZESNYCH SZTUK AUSTRIACKICH
Tom I (305 stron) zawiera sztuki Petera Turriniego
Tom II (295 stron) zawiera sztuki Georga Taboriego
Tom III (388 stron) zawiera sztuki Felixa Miterera
Tom IV (237 stron) zawiera sztuki Wolfganga Bauera
WYDANE w 2000 r.
ANTHOLOGIE POLNISCHER DRAMEN DER GEGENWART
Antologia polskich sztuk współczesnych zawiera 8 sztuk polskich autorów w języku niemieckim. -
W dniach 20-23 maja odbędą się Międzynarodowe Targi Książki w
Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.
Zapraszamy na nasze stoisko!
Będzie można kupić następujące książki wydane przez ADiT:
Nowość - 2010 r.
ANTOLOGIA WSPÓŁCZESNYCH SZTUK NIEMIECKICH
TOM I – ZBLIŻENIA
• Kamień (Der Stein) Marius von Mayenburg; przekład: Jacek Kaduczak
• Dyrygent jazzowy (Der Jazzdirigent) Wolfgang Sréter; przekład: Maciej Ganczar
• Ulica (Auf de...r Greifswalder Straße) Roland Schimmelpfennig; przekład: Karolina Bikont
• Zoo Kerstin Specht; przekład: Maciej Ganczar
• Zraniona młodość (Verletzte Jugend) Falk Richter; przekład: Karolina Bikont
TOM II – KOŃCE ŚWIATA
W II tomie poprzedzonym również wstępem dr Macieja Ganczara, znalazły się sztuki autorów do tej pory niepublikowanych i niewystawianych w Polsce.
• Końce świata (Weltuntergänge) Marck Becker; przekład: Maciej Ganczar
• Zarys historii miłosnej (Versuch einer Liebesgeschichte) Ann-Christin Focke; przekład: Maciej Ganczar
• Czas Szerszeni (Hornissenzeit) Jutta Schubert; przekład: Maciej Ganczar
• Ostatnie terytorium (Letztes Territorium) Anne Habermehl, przekład: Karolina Bikont
• Błękit doskonały (Das blaue, blaue Meer) Nis-Momme Stockmann; przekład: Jacek Kaduczak
• Najpiękniejsza śmierć mojego życia (Der schönste Tod meines Lebens) Lukas Holliger; przekład: Maciej Ganczar
• Dzicz (Tannöd) Andrea Maria Schenkel; przekład: Maciej Ganczar
WYDANE w 2009 r.
JA I TY I NASTĘPNA WOJNA – TEATR ŻYCIA I ŚMIERCI Hanoch Levin
Antologia 11 dramatów- 704 strony
WYDANE w 2008 r.
STAROŚĆ JEST PIĘKNA
Autor: Esther VILAR, przekład Bożena Intrator
SZEŚĆ UTWORÓW SCENICZNYCH
Autor Pavel Kohout - antologia dramatów Pavla Kohouta (371 stron)
WYDANE w 2007 r.
ŚWIECĄCA CIEMNOŚĆ
Autor Leif Zern
TRADYCYJNIE W OPOZYCJI (352 strony) – Antologia młodego dramatu irlandzkiego – pięć najpopularniejszych sztuk irlandzkich autorów w tłumaczeniu Klaudyny Rozhin, znanych w Polsce z wystawień w wielu teatrach.
WYDANE w 2006 r.
TRZYTOMOWA ANTOLOGIA DRAMATÓW LAUREATA LITERACKIEJ NAGRODY NOBLA Z 2005 ROKU - HAROLDA PINTERA – zawiera 27 sztuk
Dramaty, t. 1. Komedie zagrożeń (451 stron, twarda oprawa)
Dramaty, t. 2, Uwikłania rodzinne (444 strony, twarda oprawa)
Dramaty, t. 3, W imię praw człowieka (304 strony, twarda oprawa)
DYFUZJA Wacław Holewiński- zawiera 4 sztuki autora
WYDANE w 2005 r.
SZTUKI TEATRALNE Jon Fosse
(5 sztuk, stron – 344, wstęp napisała dr Monika Grossman-Kliber)
ANTOLOGIA WSPÓŁCZESNYCH SZTUK AUSTRIACKICH
Tom I (305 stron) zawiera sztuki Petera Turriniego
Tom II (295 stron) zawiera sztuki Georga Taboriego
Tom III (388 stron) zawiera sztuki Felixa Miterera
Tom IV (237 stron) zawiera sztuki Wolfganga Bauera
WYDANE w 2000 r.
ANTHOLOGIE POLNISCHER DRAMEN DER GEGENWART
Antologia polskich sztuk współczesnych zawiera 8 sztuk polskich autorów w języku niemieckim. -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ARTYŚCI i miłośnicy sztuki!
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Kulturalnie w Warszawie
-
"60/09"
Reżyseria:
Lena Frankiewicz
Scenografia:
Melania Muras
Obsada:
Lena Frankiewicz
Roma Gąsiorowska
Adam Szczyszczaj
Bartosz Woźny
Michał Żurawski
Kwartet jazzowy w składzie:
Kuba Cichocki
Radek Nowicki
Wojtek Pulcyn
Roman Ślefarski
oraz DJ Maja
Projekcje
Julia Sitarska
Bartek Potoczny
Michał Węgrzyn
Wojtek Węgrzyn
Do napisania scenariusza zainspirowały mnie moje ukochane filmy z okresu lat sześćdziesiątych- "Niewinni czarodzieje", "Pociąg",
"Nóż w wodzie", "Do widzenia, do jutra" - podobno zawsze tęsknimy do czasu młodości swoich dziadków...
Dlatego też początkowo spektakl jawił mi się jako szereg
"wariacji na czarnobiały temat". Jednak z upływem czasu i prób
coraz intensywniej zaczęliśmy się zastanawiać, jak to jest, że
tyle osób odczuwa tęsknotę za tamtym światem - czasem nieprawdopodobnej kooperacji środowisk twórczych, czasem, gdzie rytm życia wyznaczał jazz i mecze bokserskie, gdzie pomimo
zewnętrznych ograniczeń artysta mógł budować w sobie nieograniczony obszar wolności, czasem lotów w kosmos, rewolucji seksualnej i tak dalej i tak dalej.
Czy nie jest to może jakiś deficyt tożsamości człowieka naszych czasów gdzie -przewrotnie-DOSTĘPNOŚĆ do wszystkiego zamydla w
człowieku intuicję, odwagę podejmowania ryzyka i przekraczania
światopoglądu z hydromasażem :).
Zaczęliśmy badać naszą kondycję - co się z nią stało, w jakim punkcie się znaleźliśmy-wszyscy autorzy tego przedsięwzięcia znają smak sushi jak również smak wyrobów czekoladopodobnych, oczekują silnych , ale odpowiednio zaimpregnowanych wrażeń, gdzie w tym wszystkim autentyczne przekroczenie?
Chcielibyśmy, żeby "60/09" bardziej stawiał pytania niż
serwował gotowe tezy widzowi, tym bardziej, że refleksja na temat tamtych czasów wcale nie rysuje nam się czarnobiało...
Dodatkowy, ogromnie ciekawy dla mnie osobiście jest kontekst
Warszawy, w której sytuuję całą akcję sceniczną, filmową i
muzyczną- z tego względu, że od niespełna roku jestem - jak
większość obecnie - napływowym mieszkańcem tego miasta. Miasta, które przeraża, zachwyca, gubi i każe znajdować się i weryfikować wciąż na nowo, przez co wydaje się być idealną soczewką wspomnianych wcześniej zjawisk.
/lena frankiewicz/
Najbliższe spektakle:
22 marca g.19
23 marca g.19
24 marca g.19
Bilety:
25 złotych normalne,
15 złotych ulgowe
rezerwacja@teatrwytwornia.pl
022 741 23 05
Z A P R A S Z A M Y -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Idziemy z GoldenLine na...
-
"60/09"
Reżyseria:
Lena Frankiewicz
Scenografia:
Melania Muras
Obsada:
Lena Frankiewicz
Roma Gąsiorowska
Adam Szczyszczaj
Bartosz Woźny
Michał Żurawski
Kwartet jazzowy w składzie:
Kuba Cichocki
Radek Nowicki
Wojtek Pulcyn
Roman Ślefarski
oraz DJ Maja
Projekcje
Julia Sitarska
Bartek Potoczny
Michał Węgrzyn
Wojtek Węgrzyn
Do napisania scenariusza zainspirowały mnie moje ukochane filmy z okresu lat sześćdziesiątych- "Niewinni czarodzieje", "Pociąg",
"Nóż w wodzie", "Do widzenia, do jutra" - podobno zawsze tęsknimy do czasu młodości swoich dziadków...
Dlatego też początkowo spektakl jawił mi się jako szereg
"wariacji na czarnobiały temat". Jednak z upływem czasu i prób
coraz intensywniej zaczęliśmy się zastanawiać, jak to jest, że
tyle osób odczuwa tęsknotę za tamtym światem - czasem nieprawdopodobnej kooperacji środowisk twórczych, czasem, gdzie rytm życia wyznaczał jazz i mecze bokserskie, gdzie pomimo
zewnętrznych ograniczeń artysta mógł budować w sobie nieograniczony obszar wolności, czasem lotów w kosmos, rewolucji seksualnej i tak dalej i tak dalej.
Czy nie jest to może jakiś deficyt tożsamości człowieka naszych czasów gdzie -przewrotnie-DOSTĘPNOŚĆ do wszystkiego zamydla w
człowieku intuicję, odwagę podejmowania ryzyka i przekraczania
światopoglądu z hydromasażem :).
Zaczęliśmy badać naszą kondycję - co się z nią stało, w jakim punkcie się znaleźliśmy-wszyscy autorzy tego przedsięwzięcia znają smak sushi jak również smak wyrobów czekoladopodobnych, oczekują silnych , ale odpowiednio zaimpregnowanych wrażeń, gdzie w tym wszystkim autentyczne przekroczenie?
Chcielibyśmy, żeby "60/09" bardziej stawiał pytania niż
serwował gotowe tezy widzowi, tym bardziej, że refleksja na temat tamtych czasów wcale nie rysuje nam się czarnobiało...
Dodatkowy, ogromnie ciekawy dla mnie osobiście jest kontekst
Warszawy, w której sytuuję całą akcję sceniczną, filmową i
muzyczną- z tego względu, że od niespełna roku jestem - jak
większość obecnie - napływowym mieszkańcem tego miasta. Miasta, które przeraża, zachwyca, gubi i każe znajdować się i weryfikować wciąż na nowo, przez co wydaje się być idealną soczewką wspomnianych wcześniej zjawisk.
/lena frankiewicz/
Najbliższe spektakle:
22 marca g.19
23 marca g.19
24 marca g.19
Bilety:
25 złotych normalne,
15 złotych ulgowe
rezerwacja@teatrwytwornia.pl
022 741 23 05
Z A P R A S Z A M Y -
"60/09"
Reżyseria:
Lena Frankiewicz
Scenografia:
Melania Muras
Obsada:
Lena Frankiewicz
Roma Gąsiorowska
Adam Szczyszczaj
Bartosz Woźny
Michał Żurawski
Kwartet jazzowy w składzie:
Kuba Cichocki
Radek Nowicki
Wojtek Pulcyn
Roman Ślefarski
oraz DJ Maja
Projekcje
Julia Sitarska
Bartek Potoczny
Michał Węgrzyn
Wojtek Węgrzyn
Do napisania scenariusza zainspirowały mnie moje ukochane filmy z okresu lat sześćdziesiątych- "Niewinni czarodzieje", "Pociąg",
"Nóż w wodzie", "Do widzenia, do jutra" - podobno zawsze tęsknimy do czasu młodości swoich dziadków...
Dlatego też początkowo spektakl jawił mi się jako szereg
"wariacji na czarnobiały temat". Jednak z upływem czasu i prób
coraz intensywniej zaczęliśmy się zastanawiać, jak to jest, że
tyle osób odczuwa tęsknotę za tamtym światem - czasem nieprawdopodobnej kooperacji środowisk twórczych, czasem, gdzie rytm życia wyznaczał jazz i mecze bokserskie, gdzie pomimo
zewnętrznych ograniczeń artysta mógł budować w sobie nieograniczony obszar wolności, czasem lotów w kosmos, rewolucji seksualnej i tak dalej i tak dalej.
Czy nie jest to może jakiś deficyt tożsamości człowieka naszych czasów gdzie -przewrotnie-DOSTĘPNOŚĆ do wszystkiego zamydla w
człowieku intuicję, odwagę podejmowania ryzyka i przekraczania
światopoglądu z hydromasażem :).
Zaczęliśmy badać naszą kondycję - co się z nią stało, w jakim punkcie się znaleźliśmy-wszyscy autorzy tego przedsięwzięcia znają smak sushi jak również smak wyrobów czekoladopodobnych, oczekują silnych , ale odpowiednio zaimpregnowanych wrażeń, gdzie w tym wszystkim autentyczne przekroczenie?
Chcielibyśmy, żeby "60/09" bardziej stawiał pytania niż
serwował gotowe tezy widzowi, tym bardziej, że refleksja na temat tamtych czasów wcale nie rysuje nam się czarnobiało...
Dodatkowy, ogromnie ciekawy dla mnie osobiście jest kontekst
Warszawy, w której sytuuję całą akcję sceniczną, filmową i
muzyczną- z tego względu, że od niespełna roku jestem - jak
większość obecnie - napływowym mieszkańcem tego miasta. Miasta, które przeraża, zachwyca, gubi i każe znajdować się i weryfikować wciąż na nowo, przez co wydaje się być idealną soczewką wspomnianych wcześniej zjawisk.
/lena frankiewicz/
Najbliższe spektakle:
22 marca g.19
23 marca g.19
24 marca g.19
Bilety:
25 złotych normalne,
15 złotych ulgowe
rezerwacja@teatrwytwornia.pl
022 741 23 05
Z A P R A S Z A M Y -
"60/09"
Reżyseria:
Lena Frankiewicz
Scenografia:
Melania Muras
Obsada:
Lena Frankiewicz
Roma Gąsiorowska
Adam Szczyszczaj
Bartosz Woźny
Michał Żurawski
Kwartet jazzowy w składzie:
Kuba Cichocki
Radek Nowicki
Wojtek Pulcyn
Roman Ślefarski
oraz DJ Maja
Projekcje
Julia Sitarska
Bartek Potoczny
Michał Węgrzyn
Wojtek Węgrzyn
Do napisania scenariusza zainspirowały mnie moje ukochane filmy z okresu lat sześćdziesiątych- "Niewinni czarodzieje", "Pociąg",
"Nóż w wodzie", "Do widzenia, do jutra" - podobno zawsze tęsknimy do czasu młodości swoich dziadków...
Dlatego też początkowo spektakl jawił mi się jako szereg
"wariacji na czarnobiały temat". Jednak z upływem czasu i prób
coraz intensywniej zaczęliśmy się zastanawiać, jak to jest, że
tyle osób odczuwa tęsknotę za tamtym światem - czasem nieprawdopodobnej kooperacji środowisk twórczych, czasem, gdzie rytm życia wyznaczał jazz i mecze bokserskie, gdzie pomimo
zewnętrznych ograniczeń artysta mógł budować w sobie nieograniczony obszar wolności, czasem lotów w kosmos, rewolucji seksualnej i tak dalej i tak dalej.
Czy nie jest to może jakiś deficyt tożsamości człowieka naszych czasów gdzie -przewrotnie-DOSTĘPNOŚĆ do wszystkiego zamydla w
człowieku intuicję, odwagę podejmowania ryzyka i przekraczania
światopoglądu z hydromasażem :).
Zaczęliśmy badać naszą kondycję - co się z nią stało, w jakim punkcie się znaleźliśmy-wszyscy autorzy tego przedsięwzięcia znają smak sushi jak również smak wyrobów czekoladopodobnych, oczekują silnych , ale odpowiednio zaimpregnowanych wrażeń, gdzie w tym wszystkim autentyczne przekroczenie?
Chcielibyśmy, żeby "60/09" bardziej stawiał pytania niż
serwował gotowe tezy widzowi, tym bardziej, że refleksja na temat tamtych czasów wcale nie rysuje nam się czarnobiało...
Dodatkowy, ogromnie ciekawy dla mnie osobiście jest kontekst
Warszawy, w której sytuuję całą akcję sceniczną, filmową i
muzyczną- z tego względu, że od niespełna roku jestem - jak
większość obecnie - napływowym mieszkańcem tego miasta. Miasta, które przeraża, zachwyca, gubi i każe znajdować się i weryfikować wciąż na nowo, przez co wydaje się być idealną soczewką wspomnianych wcześniej zjawisk.
/lena frankiewicz/
Najbliższe spektakle:
22 marca g.19
23 marca g.19
24 marca g.19
Bilety:
25 złotych normalne,
15 złotych ulgowe
rezerwacja@teatrwytwornia.pl
022 741 23 05
Z A P R A S Z A M Y -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Idziemy z GoldenLine na...
-
"LUSTRA"
PREMIERA: 13 MARCA 2010 godz.19.00
kolejne spektakle: 14.03, 16.03, 26.03, 19.04, 20.04
„Lustra” opowiadają o jednej z najpowszechniejszych chorób współczesności, o niemożności, albo łagodnie mówiąc, nieumiejętności kochania. Ludzie pragną miłości i zarazem nie potrafią kochać, nawet, gdy spotkają właściwą osobę.
Sztuka próbuje nie tylko pokazać skutki tej przypadłości, ale i zdiagnozować jej przyczyny: wychłodzona emocjonalnie rodzina, upadek tradycyjnego modelu mężczyzny, który staje się już tylko parodią (stąd tyle w sztuce aluzji do troglodytów, parku jurajskiego i krzesania ognia bez zapałek); a wreszcie nowa kobiecość, asertywna, pewna siebie i swego.
Świat zewnętrzny - hałaśliwy i wytrącający z rzadkich chwil koncentracji na własnym wnętrzu - utrudnia tak niezbędną w tej sytuacji autorefleksję.
Jednak nadzieja dla bohaterów istnieje, choć w sztuce nie pada żadna łatwa rada psychoterapeutyczna: otworzyć się na najprostsze emocje, wykonać najzwyklejsze gesty – zapłakać, posprzątać bałagan po całym tym zamieszaniu, zarówno emocjonalnym, jak i życiowym.
Widzowie – zarówno młodzi, jak i starsi - z pewnością ujrzą w sztuce „Lustra” odbicie swoich własnych doświadczeń życiowych. Internet, nocne życie klubowe, sytuacje korporacyjne - sprzyjają dzisiaj tego rodzaju relacjom międzyludzkim. Odbiorcy znajdą w „Lustrach” również impuls do refleksji nad naturą współczesnej miłości i związków intymnych, czyli tego co najbardziej nas definiuje.
Autor: Jarosław Kamiński
Reż. Bartłomiej Wyszomirski
Wstępują: Marcin Kwaśny, Milena Suszyńska, Ksawery Szlenkier, Marta Wardyńska
Scenografia: Izabella Toroniewicz
Muzyka: Marcin Nierubiec
blety:
50zl- PREMIERA
15zl- ulgowe, 25zl-normalne
rezerwacja@teatrwytwornia.pl -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Kulturalnie w Warszawie