Kamil Rydełkiewicz
Dyrektor Departamentu Wzbogacania Danych docFlow S.A.
Wrocław,
dolnośląskie
Umiejętności
LaTeX
Matlab
PL / SQL
PostgreSQL
SAS (program)
System Windows
SPSS Statistics
R Project
SPSS Modeler
VBA w środowisku MS Excel - tworzenie makr do automatyzacji przetwarzania danych, tworzenie funcji oraz aplikacji (formularze)
VBA Visual Basic for Applications
Microsoft Office 2010: Excel (z elementami VBA)
Microsoft Office 2010: Word
Microsoft Office 2010: PowerPoint
Microsoft Office 2010: Access
Języki
angielski
biegły
niemiecki
podstawowy
rosyjski
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Dyrektor Departamentu Wzbogacania Danych
Tworzenie systemów pozyskiwania i wzbogacania danych Klienta.
Tworzenie mechanizmów kontroli zawartości merytorycznej i jakości danych przekazywanych do Klienta.
Doradztwo w zakresie wykorzystania dodatkowych zmiennych i wskaźników pochodnych w procesach Klienta.
Tworzenie mechanizmów kontroli zawartości merytorycznej i jakości danych przekazywanych do Klienta.
Doradztwo w zakresie wykorzystania dodatkowych zmiennych i wskaźników pochodnych w procesach Klienta.
Analityk ds. Jakości Danych w Departamencie Business Intelligence
ULTIMO S.A.
1. Opracowywanie i wdrażanie firmowego standardu jakości danych.
2. Podwyższanie wartości zgromadzonych danych do podejmowania decyzji biznesowych i zwiększania wyników Spółki.
3. Doradztwo i rekomendowanie zmian w funkcjonujących procesach biznesowych pod kątem zapewnienia zachowania ustalonego standardu jakości danych.
4. Wykrywanie nieprawidłowości i analiza zgłoszeń dotyczących obszaru jakości danych.
5. Udział w projektach bezpośrednio lub pośrednio związanych z problematyką jakości danych.
6. Udział w planowaniu i wdrażaniu strategii zarządzania procesami.
7. Analiza i modelowanie procesów biznesowych.
8. Analiza jakości procesów biznesowych na podstawie danych ilościowych i jakościowych.
W szczególności:
• tworzenie i modyfikacja raportów, procesów przetwarzających dane i zasilających hurtownię danych, w szczególności odpowiedzialność za budowę zautomatyzowanych raportów kontrolnych, weryfikujących poprawność realizacji złożonych procesów biznesowych i przetwarzania danych
• tworzenie specyfikacji opisujących przebieg procesów kontrolnych
• obsługa błędów i zgłoszeń (analiza danych, współudział w określaniu przyczyny, skali i skutków zaistniałych błędów, komunikacja związana z obsługą zgłoszeń)
• konsultacje w ramach nowych projektów w zakresie poziomu obsługi zagadnień poprawnej realizacji procesów biznesowych z perspektywy całego procesu a nie poszczególnych składowych i modułów tego procesu.
2. Podwyższanie wartości zgromadzonych danych do podejmowania decyzji biznesowych i zwiększania wyników Spółki.
3. Doradztwo i rekomendowanie zmian w funkcjonujących procesach biznesowych pod kątem zapewnienia zachowania ustalonego standardu jakości danych.
4. Wykrywanie nieprawidłowości i analiza zgłoszeń dotyczących obszaru jakości danych.
5. Udział w projektach bezpośrednio lub pośrednio związanych z problematyką jakości danych.
6. Udział w planowaniu i wdrażaniu strategii zarządzania procesami.
7. Analiza i modelowanie procesów biznesowych.
8. Analiza jakości procesów biznesowych na podstawie danych ilościowych i jakościowych.
W szczególności:
• tworzenie i modyfikacja raportów, procesów przetwarzających dane i zasilających hurtownię danych, w szczególności odpowiedzialność za budowę zautomatyzowanych raportów kontrolnych, weryfikujących poprawność realizacji złożonych procesów biznesowych i przetwarzania danych
• tworzenie specyfikacji opisujących przebieg procesów kontrolnych
• obsługa błędów i zgłoszeń (analiza danych, współudział w określaniu przyczyny, skali i skutków zaistniałych błędów, komunikacja związana z obsługą zgłoszeń)
• konsultacje w ramach nowych projektów w zakresie poziomu obsługi zagadnień poprawnej realizacji procesów biznesowych z perspektywy całego procesu a nie poszczególnych składowych i modułów tego procesu.
Analityk w Departamencie Marketingu Windykacyjnego
ULTIMO S.A.
1. Wycena portfeli wierzytelności.
2. Analiza finansowa oraz ocena ryzyka kredytowego wierzytelności.
3. Opracowywanie strategii finansowej dla portfeli wierzytelności (statystyka, budżet i narzędzia).
4. Opracowywanie modeli scoringowych i klasyfikacyjnych.
5. Projektowanie, zarządzanie i zwiększanie efektywności operacyjnej.
6. Techniczna obsługa przygotowania, optymalizowania i kierowania puli spraw do danego kanału komunikacji.
7. Tworzenie, kontrola, modyfikacja i rozwój systemu raportowego w działach produkcyjnych.
8. Projektowanie automatów wspomagających przepływ informacji w trakcie procesu windykacji.
9. Opracowywanie procedur postępowania, raportów i sprawozdań w zależności od zgłaszanego zapotrzebowania.
2. Analiza finansowa oraz ocena ryzyka kredytowego wierzytelności.
3. Opracowywanie strategii finansowej dla portfeli wierzytelności (statystyka, budżet i narzędzia).
4. Opracowywanie modeli scoringowych i klasyfikacyjnych.
5. Projektowanie, zarządzanie i zwiększanie efektywności operacyjnej.
6. Techniczna obsługa przygotowania, optymalizowania i kierowania puli spraw do danego kanału komunikacji.
7. Tworzenie, kontrola, modyfikacja i rozwój systemu raportowego w działach produkcyjnych.
8. Projektowanie automatów wspomagających przepływ informacji w trakcie procesu windykacji.
9. Opracowywanie procedur postępowania, raportów i sprawozdań w zależności od zgłaszanego zapotrzebowania.
Młodszy Specjalista ds. Ryzyka
1. Prognozowanie odzysków portfeli wierzytelności, weryfikacja procesów założonych przez komórki operacyjne.
2. Rekomendowanie cen zakupu portfeli wierzytelności.
3. Organizacja procesu wyceny.
4. Tworzenie biznesplanów dla wycen portfeli wierzytelności.
5. Analiza danych z obszaru inwestycji w pakiety wierzytelności.
6. Planowanie skuteczności dla posiadanych pakietów wierzytelności (w ramach tworzenia budżetów i prognoz).
7. Analiza ryzyka i ocena jakości portfela kredytowego.
2. Rekomendowanie cen zakupu portfeli wierzytelności.
3. Organizacja procesu wyceny.
4. Tworzenie biznesplanów dla wycen portfeli wierzytelności.
5. Analiza danych z obszaru inwestycji w pakiety wierzytelności.
6. Planowanie skuteczności dla posiadanych pakietów wierzytelności (w ramach tworzenia budżetów i prognoz).
7. Analiza ryzyka i ocena jakości portfela kredytowego.
Analityk Raportów w Departamencie Kredytów
Euro Bank S.A.
1. Wspomaganie pracy Dyrektora Departamentu Kredytów oraz podległym mu komórkom.
2. Analiza i raportowanie pracy całego Departamentu.
3. Tworzenie zestawień, raportów i prezentacji obejmujących pracę całego Departamentu.
4. Budowa i rozwój narzędzi analitycznych i sprawozdawczych, wspomagających pracę zespołów i komórek Departamentu.
5. Udział lub wspomaganie pracy w realizacji i wdrożeniu projektów Banku.
2. Analiza i raportowanie pracy całego Departamentu.
3. Tworzenie zestawień, raportów i prezentacji obejmujących pracę całego Departamentu.
4. Budowa i rozwój narzędzi analitycznych i sprawozdawczych, wspomagających pracę zespołów i komórek Departamentu.
5. Udział lub wspomaganie pracy w realizacji i wdrożeniu projektów Banku.
Analityk Modelowania i Prognoz w Departamencie Decyzji Kredytowych - Zespół Bezpieczeństwa
Euro Bank S.A.
1. Przeprowadzanie procedur analitycznych związanych z wykrywaniem wyłudzeń i oszustw.
2. Wsparcie przy projektowaniu i rozwijaniu nowych narzędzi oraz procedur analitycznych służących wykryciu wyłudzeń i oszustw.
3. Administracja aplikacjami wspomagającymi procesy analizy.
4. Raportowanie i analiza osiągniętych wyników.
2. Wsparcie przy projektowaniu i rozwijaniu nowych narzędzi oraz procedur analitycznych służących wykryciu wyłudzeń i oszustw.
3. Administracja aplikacjami wspomagającymi procesy analizy.
4. Raportowanie i analiza osiągniętych wyników.
Praktyki zawodowe w Obszarze Business Intelligence i Zarządzania Ryzykiem Kredytowym
1. Rozwijanie umiejętności praktycznych z zakresu pracy z dużymi bazami danych.
2. Rozwijanie umiejętności programowania w VBA.
3. Poznawanie standardów Międzybankowego Systemu Ratingowego oraz podstawowych informacji o budowie scoringu.
4. Udział w szkoleniach prowadzonych przez BZWBK obejmujących scoring i Nową Umowę Kapitałową.
5. Udział w szkoleniu organizowanym przez SPSS Polska obejmujące podstawową obsługę narzędzia Clementine.
2. Rozwijanie umiejętności programowania w VBA.
3. Poznawanie standardów Międzybankowego Systemu Ratingowego oraz podstawowych informacji o budowie scoringu.
4. Udział w szkoleniach prowadzonych przez BZWBK obejmujących scoring i Nową Umowę Kapitałową.
5. Udział w szkoleniu organizowanym przez SPSS Polska obejmujące podstawową obsługę narzędzia Clementine.
Szkolenia i kursy
15-16.12.2013 - Praktyczne aspekty pracy w zespole projektowym
27.11.2013 - PRINCE2® Foundation Examination (Certificate number: 02782747-01-KH8Y)
16-17.11.2013 - Podstawy zarządzania.
21-22.10.2013 - Walidacja ilościowa i jakościowa systemów scoringowych i ratingowych.
10-2010 Szkolenie z zaawansowanych technik prezentacji danych
11-2008 Badanie autentyczności dokumentów przedkładanych przez kredytobiorce
10-2008 MS Excel w praktyce finansowej
27.11.2013 - PRINCE2® Foundation Examination (Certificate number: 02782747-01-KH8Y)
16-17.11.2013 - Podstawy zarządzania.
21-22.10.2013 - Walidacja ilościowa i jakościowa systemów scoringowych i ratingowych.
10-2010 Szkolenie z zaawansowanych technik prezentacji danych
11-2008 Badanie autentyczności dokumentów przedkładanych przez kredytobiorce
10-2008 MS Excel w praktyce finansowej
Edukacja
Specjalizacje
Badania i rozwój
Business Intelligence/Data Warehouse
IT - Rozwój oprogramowania
Analiza biznesowa
Zainteresowania
1. Sztuki walki
2. Turystyka górska
3. Muzyka
4. Film
5. Fotografia
6. Motoryzacja
2. Turystyka górska
3. Muzyka
4. Film
5. Fotografia
6. Motoryzacja
Inne
prawo jazdy kat. B