Justyna Plucińska

Project Manager, dmrkynetec

Wypowiedzi

• Justyna Plucińska
    Wpis na grupie Podróż i już w temacie Na Krym!
    15.08.2008, 18:40

Krym...byłam 2 razy, drugi raz był po to aby jeszcze raz się nacieszyć tym pieknym miejcem i zwiedzić "dokładniej" ;-) byliśmy we 2 z mężem i było bezpiecznie - jeśli ktos może się wachać odnoścnie towarzystwa.
    Przejazd pociągiem lwów- simferopol, wagon kupiejny - generlanie rewelka: klima i wrzątek z samowaru + ciekawe znajomości to takie mini podsumowanie podróży. Bilety powrotny kupiony w dzień przyjazdu do Simferopola - taką podpowiedź miałam w przewodniku (Bezdroża, polecam!!). Cena takiego sposobu podróżowania o wiele korzystniejsza niż samolot nie mowiąc o dodatkowym pozytywnym bagażu wrażeń ;-))
    Z noclegami nie było najmniejszego problemu- oczywiście system babuszek. Polecam sie targować, oglądać zanim się zdecydujesz na miejscówkę i... mówić po polsku/rosyjsku, nie po ang bo ceny rosną w strasznym tempie.Kluczowe czasm wydaje się sprawdzenie czy jest i w jakich godzinach - "gariacza wada: - czyli ciepła woda ;-)
    Jeśli chodzi o poruszanie się na krymie bardzo sprawny jest system marszrutek czyli prywatnych busików, kt zatrzymuje sie machając ręką oraz oczywiście trolejbusy (bilety czasem lepiej kupowac z wyprzedzeniem).
    Zeby zachęcić powiem jeszcze że wrześniowe winogorna i figi są przepyszne, nigdy nie zapomnę tez wspaniałego smaku marchewki na ostro i bakłażanów po odesku, kupowanych na wagę na ryneczkach...
    Zapomniałabym - świetne sa tez wycieczki kupowane od ulicznch biur podróży - byłam na kilku zawsze bardzo solidnie, ze swojskim klimatem, oczywiście w jez rosyjskim, ale nawet jak ktoś super nie włada tym jezykiem to warto.
    Trudno polecić mi konkretne miejscowości bo zjechaliśmy we 2 z mężem całe wybrzeże i właściwie nie bylo miejsca, kt by nam sie nie podobało. Może bardziej od innych zapamiętałam Teodozję...
    Z chęcią wrócę tam za kilka lat żeby sprawdzić jak się zmieniły "nasze" miejsca

• Justyna Plucińska
    Wpis na grupie Podróż i już w temacie BUŁGARIA , był ktoś ? wybiera się?
    6.08.2008, 14:12

cześć,
    właśnie wróciłam po 2 tyg urlopu w Bułgarii.Jechaliśmy autkiem w 4, po drodze mieliśmy 2 noclegi, żeby się za bardzo nie zmęczyć ;-)

Zachczyliśmy o Sofię - bardzo urokliwa, spacerowa, spokojna... sama przyjamność zwiedzania,jednym słowem - polecam;-)
    Potem zainstalowaliśmy się nad morzem w małej miejscowości Aheloy, koło Neseberu, wynajeliśmy apartament w "ośrodku" Marina Cape - kąpiel tylko w basenach, ponieważ plaża baaardzo kiepska (brudna i niestety śmierdząca czasem zatoka). Z wycieczek nadmorskich - polcam Sozopol, Neseber - niestety straszny tłok, co odbiera urok temu miejscu, ale co zrobić ;-). Kąpaliśmy się nad morzem także w miejscowości Obzor - bardzo ładna plaża, czysty w miarę piasek i morze oraz Burgas - plaża dość "komercyjna", ale może być ;-)

Ceny mialam wrażenie takie jak Polsce, oczywiście tańsze owoce i warzywa no i .... kawa i bakława ;-)

Generalnie, porównując np do Rumunii, stwierdziłam jednak że w Rumunii bardziej mi się podobało, ale jak się samemu nie zobaczy...

Pozdrawiam i życzę miłych wakacji!