Joanna Tuz

dyrektor operacyjny, Przedsiębiorstwo Dom Książki sp. z o. o.
Białystok, podlaskie

Umiejętności

Microsoft Office  prawo jazdy kategorii B od 1996 r.

Języki

angielski
podstawowy
rosyjski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
dyrektor operacyjny
Przedsiębiorstwo Dom Książki sp. z o. o.
Od 2010 roku pełnię funkcję dyrektora operacyjnego i wraz z kierownikami regionalnymi zarządzam siecią 70 księgarń.
Do moich obowiązków należą:
a. Doradztwo w zakresie polityki handlowej i doboru oferty produktowej.
b. Przygotowywanie analiz i raportów dotyczących działalności operacyjnej i handlowej.
c. Doradztwo w zakresie polityki personalnej – rekrutacja, ocena umiejętności
d. „On-the-job” training
e. Tworzenie i aktualizowanie instrukcji/procedur dla pracowników salonów sprzedaży
f. Opracowywanie planów inwentaryzacji
g. Konsultacje w zakresie projektów rearanżacyjnych
h. Opracowywanie zasad merchandisingu i ich wdrażanie
i. Projektowanie nowych rozwiązań wystroju salonów, sygnalizacji i wizualizacji
Logo
doradca/konsultant - wlasna działalność
Joanna Maria Tuz
Logo
doradca Zarządu d/s sprzedaży i marketingu
Przedsiębiorstwo Dom Książki sp. z o.o.
1 Analiza zastanej sytuacji kadrowo –lokalowo – handlowej.
2 Przygotowanie programu naprawczo – rozwojowego.
3 Udział w posiedzeniach Zarządu i w Walnych Zgromadzeniach Wspólników
4 Wdrożenie planu minimum – komputeryzacja całej sieci 43 księgarń w Polsce pólnocno-wschodniej (wprowadzenie segmentacji towarowej, nowej branży prasowej, analiz sprzedażowych i analiz stanu zapasów; wiekowanie zapasów)
5 Kreowanie nowej wizualizacji sieci księgarskiej – szyldy, reklamówki, wizytówki, kolorystyka, meble promocyjne, meble dostosowane do ekspozycji towarów sezonowych
6 Tworzenie nowej strategii sprzedażowej – negocjacje handlowe (nowi dostawcy, rabaty, terminy płatności)
7 Wprowadzenie i nadzór nad realizacją planu marketingowego
8 Tworzenie standardów umów marketingowych z kontrahentami, sponsoring, umowy reklamowe z radiem i prasą lokalną, nadzór nad organizacją spotkań autorskich
9 Opiniowanie i koordynacja nowych projektów (wprowadzenie KNK, doładowań telefonicznych, bankomaty) i renegocjacja umów administracyjnych
10 Budżetowanie na poziomie sprzedaży i zapasów oraz planowanie kosztów renowacyjnych i marketingowych (remonty, meble, elementy wizualizacji i wystroju wnętrz), planowanie przychodów marketingowych
11 Analiza i ocena efektywności placówek handlowych, w tym pracowników księgarni; przygotowywanie szkoleń z zakresu standardów obsługi klienta i zasad merchandisingu; wnioskowanie zmian kadrowych; rekrutacja pracowników
12 Opracowanie systemu ocen pracowniczych (stanowiska: sprzedawca – księgarz, kierownik sklepu – księgarni, kierownik działu pomocniczego/ specjalista – samodzielny pracownik, pracownik działu pomocniczego).
Empik sp. z o. o.
Dyrektor EMPiKu w Białymstoku
1 Kierowanie salonem sprzedażowym EMPiKu w Białymstoku od momentu przekształcania się z KMPiKu (Klub Miedzynarodowej Prasy i Książki)
2 Zarządzanie 18 osobami – zatrudnienie, szkolenie, coaching, motywacja, ocena
3 Odpowiedzialność za wykonanie budżetu w zakresie ebitu, poziomu sprzedaży i zapasów.
4 Pełnienie funkcji Dyrektora Regionu Wschodniego (III 2003–III 2004) nadzór nad 6. salonami EMPiKu: w Białymstoku, Lublinie, Chełmie, Płocku i Olsztynie.
5 Kierowanie salonem EMPiKu w Warszawie na Nowym Świecie przez 3 miesiące w sytuacji konfliktowej wewnątrz salonu (II –IV 2004)
6 Praca w Dziale Rozwoju (III 2004 – XII 2004) – nadzór nad rearanżacjami istniejących salonów EMPiK-u
7 Praca w Pionie Kontroli - kierowanie zespołem kontrolnym, który wspomagał wprowadzanie procedur we wszystkich EMPiK-ach na terenie Polski

Szkolenia i kursy

1997–1998 Kurs dla Kandydatów na Członków Rad Nadzorczych w Spółkach Skarbu Państwa – uprawnienia do zasiadania w Radach Nadzorczych spółek Skarbu Państwa

Edukacja

Logo
Studia Podyplomowe dla Nauczycieli Przedmiotów Zawodowych, studia podyplomowe
Uniwersytet w Białymstoku
Logo
Doradctwo przedsiębiorstw, studia podyplomowe
Polsko – Austriackie Studium dla Doradców Przedsiębiorstw (WIFI Oesterreich i Ministerstwo Przemysłu i Handlu)
Logo
Budownictwo Lądowe Drogi, Ulice i Lotniska, magisterskie
Politechnika Białostocka

Specjalizacje

Sprzedaż - Sieci handlowe
Zarządzanie sprzedażą – sieci handlowe

Zainteresowania

żeglarstwo morskie – zimne rejony (Svalbard, Grenlandia, Antarktyka, Norwegia, Islandia), aktywna turystyka, literatura, fotografia, taniec, kuchnie świata

Inne

Dwukrotne zdobycie Asa EMPiK-u dla najlepszego managera salonu EMPiKu w Polsce.

Grupy

LIDERZY OBSŁUGI
LIDERZY OBSŁUGI
Wymiana opinii z zakresu sprzedaży i obsługi klienta, budowania długotrwałych relacji z klientami, zarządzania doświadczeniem klienta.