Joanna Szymańska

Communications Leader, Integrated Supply Chain
Wrocław, dolnośląskie

Umiejętności

Komunikacja korporacyjna Komunikacja wewnętrzna Project Management Public Relations Przywództwo w zespole

Języki

angielski
biegły
czeski
biegły

Doświadczenie zawodowe

WABCO Polska
Communications Leader, Integrated Supply Chain
My main responsibilities are:
- Ensure a clear "line of sight" between company vision and goals and the ISC team's objectives and performance - show the alignment and communicate clear messages regularly and consistently
- Ensure that leaders and project teams have appropriate communications support
- Ensure communications' consistency and effectiveness by creating and implementing effective communication processes and guidelines
- Coordinate and produce internal communications
- Lead point of liaison for the Communications function to provide counsel on inititiatives, events, news and issues communication to external stakeholders
- Closely collaborate with HR and builds partnerships and relationships across the ISC to drive employee engagement agenda
- Coach and provide communications skills training to ISC leaders and change / project teams
- Crisis communication support aligned to corporate plans
WABCO Polska
Communications Leader, Integrated Supply Chain
My main responsibilities are:
- Ensure a clear "line of sight" between company vision and goals and the ISC team's objectives and performance - show the alignment and communicate clear messages regularly and consistently
- Ensure that leaders and project teams have appropriate communications support
- Ensure communications' consistency and effectiveness by creating and implementing effective communication processes and guidelines
- Coordinate and produce internal communications
- Lead point of liaison for the Communications function to provide counsel on inititiatives, events, news and issues communication to external stakeholders
- Closely collaborate with HR and builds partnerships and relationships across the ISC to drive employee engagement agenda
- Coach and provide communications skills training to ISC leaders and change / project teams
- Crisis communication support aligned to corporate plans
WABCO Polska
specjalista ds. komunikacji
Na tym stanowisku odpowiadam w głównej mierze za komunikację wewnętrzną w zakładzie produkcyjnym zatrudniającym ok. 2000 osób. Do moich obowiązków należą:

- Rozwijanie, zarządzanie i wspieranie kanałów komunikacyjnych (m.in.spotkania, intranet, gazeta).
- Zaangażowanie przy realizacji kluczowych projektów dotyczących wprowadzania zmian.
- Współpraca przy organizacji kampanii informacyjnych i wydarzeń dla pracowników.
- Systematyczne zbieranie informacji zwrotnej w celu stałego doskonalenia procesów komunikacji.

Jak również:
- Koordynacja komunikacji zewnętrznej zakładu w zakresie kontaktu z mediami i instytucjami.
- Rozwój programu działań na rzecz lokalnej społeczności,
WABCO Polska
Internal Communications Leader, Integrated Supply Chain Europe & Poland
My main responsibilities are:
- Establish clear communications that link between company's vision, goals nad European objectives and performance
- Coach site communication representatives to ensure credible and consistent messaging
- Provide communications counsel, creative and content development support to Europe - Manufacturing & Logistics leaders
- Ensure adherence to company's policies for brand, media and internal communications
- Crisis communications support
- Drive integration and alignment of local communication activities with overall global strategy
- Sustain local media relations and external communications
Credit Agricole Bank Polska SA
specjalista ds. Public Relations
Moją kluczową odpowiedzialnością na tym stanowisku jest komunikacja wewnętrzna a przede wszystkim:
- rozwój i prowadzenie firmowego Intranetu,
- organizacja eventów firmowych (merytorycznych, dla wyższej kadry zarządzającej oraz integracyjnych).
Uniwersytet Wrocławski
trener
Uniwersytet Wrocławski
W zimowym semestrze 2012/2013, we współpracy z drugim trenerem, miałam przyjemność prowadzić autorski program pt. Komunikacja w Biznesie. Kurs miał za zadanie przygotować studentów Wydziału Informatyki i Matematyki do pracy w komercyjnej firmie i obejmował takie zagadnienia, jak np.: efektywna komunikacja interpersonalna, wystąpienia publiczne, umiejętność pracy w zespole i asertywność.
Tieto Poland Sp. z o.o.
specjalista ds. komunikacji
Na tym stanowisku odpowiedzialna byłam za komunikację (zewnętrzną i wewnętrzną) firmy Tieto w Polsce, w tym przede wszystkim za budowanie świadomości marki, jako lokalnego pracodawcy i dostawcy usług IT. Moja praca obejmowała kompleksowe działania (samodzielne i zlecane podwykonawcom) z zakresu PR oraz marketingu, m.in. tworzenie i koordynacja kampanii wizerunkowych, rekrutacyjnych i informacyjnych, prowadzenie biura prasowego, czy organizacja eventów.

W pracy miałam możliwość dzielić się w pracownikami swoją wiedzą dotyczącą komunikacji, prowadząc cykliczne szkolenia z efektywnej komunikacji interpersonalnej i technik wystąpień publicznych.

Podstawową wartością, jaką wniosłam do firmy dzięki swojej pracy było stworzenie jednostki odpowiedzialnej za działania komunikacyjne firmy w Polsce i określenie strategii działań PR oraz marketingowych zbieżnych ze strategią firmy. Za swój sukces uważam m.in. znaczący wzrost świadomości marki wśród potencjalnych klientów i pracowników.
Tieto Poland Sp. z o.o.
asystent
Moją rolą na tym stanowisku było budowanie wizerunku departamentu wśród innych jednostek w firmie oraz zapewnienie bieżącej obsługi działu (np. organizacja spotkań merytorycznych i integracyjnych).
W czasie, kiedy zajmowałam to stanowisko, zaangażowałam się również w działalność firmowego funduszu świadczeń socjalnych, co pozwoliło mi lepiej poznać pracowników, ich potrzeby i oczekiwania wobec pracodawcy.
Logo
koordynator
Orsay
Moją podstawową odpowiedzialnością na tym stanowisku była koordynacja komunikacji wewnętrznej dla pracowników firmy zatrudnionych w Polsce, Czechach, na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii. Swój cel realizowałam poprzez organizację programów (talentowych, zarządzania pomysłami) i spotkań (informacyjnych oraz integracyjnych) oraz bieżące wsparcie w kontaktach centrali i oddziałów (sklepów) firmy w 5 krajach, którego przykładem może być tworzenie komunikatów dotyczących zmian, procedur itp. dostosowanych do grupy odbiorców.

Jedynym z moich obowiązków był także współudział w planowaniu i realizacji działań marketingowych na terenie Czech i Słowacji, takich jak akcje cobrandingowe dla klientów czy koordynacja udziału firmy w lokalnych pokazach mody.
Logo
Coordinator
Orsay
- internal communication for emplyoyees working in Poland, Czech Rep., Slovakia, Hungary, Romania (programs for employees, events);
- marketing actions in Czech Rep. and Slovakia;
- coordinating cooperation between company head office and subsidiaries (5 countries);
- translations;
Virtus
pracownik działu marketingu i sprzedaży
W firmie Virtus moim zadaniem było stworzenie bazy danych partnerów biznesowych i dostawców usług eventowych dla działań firmy na terenie Czech.

Zakres działań:
- ogranizacja eventów branżowych (architektura, wyposażenie wnętrz);
- nawiązywanie kontaktów handlowych z kontrahentami na terenie Republiki Czeskiej;
- tłumaczenia;
Virtus
Employee in Trade & Marketing Department
- event organisation;
- relations with Czech clients;
- translations;
Logo
tłumacz
PA Marketing
Współpraca z firmą PA Marketing - tworzenie czeskiej wersji strony internetowej firmy Michell Instruments Ltd.
http://www.michell.com.pl/cz/

Szkolenia i kursy

Talent Profiling (program coachingowy dla pracowników firmy Tieto Poland), 2012

Jak skonstruować skuteczny plan działań reklamowych na rok 2012?, FORUM Press, 2011

Advanced Excel, Altkom, 2009

Osobisty sukces, TCC, 2008

Negocjacje (Proces negocjacji; Przygotowanie do negocjacji; Style zachowania podczas negocjacji; Rozgrywka negocjacyjna; Socjotechniki- emocje w negocjacjach), DOOR Training&Consulting 2006

Trening skuteczności „Zespół Sukcesu. Doskonalenie sprzedaży dla handlowców”, GALEN Sympozja, seminaria, Szkolenia, 2005

Trening skuteczności „Rozmowa handlowa”, GALEN Sympozja, seminaria, Szkolenia, 2004

Kurs translatoryki, Uniwersytet Jagielloński, 2003

5 semestrów przekładu ustnego i pisemnego w zakresie j. czeskiego, 2002-2004

Edukacja

Logo
Psychologia w Biznesie, studia podyplomowe
Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Logo
Komunikacja Społeczna i Public Relations, studia podyplomowe
Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Logo
bohemistyka, magisterskie
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

Specjalizacje

Edukacja/Szkolenia
Rozwój osobisty

Zainteresowania

playing piano, international travel, reading novels, cooking

Inne

Wyróżnienie w ogólnopolskim przekładzie lit. czeskiej w kat. proza, 2003

Grupy

Employer Branding
Employer Branding
Grupa zrzesza osoby zainteresowane zawodowo lub naukowo Employer branding'iem czyli wizerunkiem pracodawców. Ma na celu wymianę informacji, badań, doświadczeń, dobrych praktyk i pomysłów z zakresu EB
event od kuchni....
event od kuchni....
Zapraszamy wszystkich organizatorów, współorganizatorów i artystów, do szczerej, choć nie zawsze całkowicie poważnej rozmowy o tworzeniu eventów. Opisujmy swoje sukcesy i przestrzegajmy przed wpadkami
Identyfikacja & Branding
Identyfikacja & Branding
Identyfikacja wizualna oraz branding.
Język giętki
Język giętki
Grupa dla wszystkich, którym piękna i poprawna polszczyzna jest więcej niż bliska. Również dla wspierających akcję BYKOM STOP!
Kino czeskie
Kino czeskie
Kameralne miejsce dla wszystkich zauroczonych czeskim kinem, np. dla fanów twórczości Petra Zelenki. Miejsce gdzie m.in. można znaleźć adresy kin z czeskim filmem.
Komunikacja wewnętrzna
Komunikacja wewnętrzna
To nie "tuba zarządu". To nie "głos ludu". To pomosty i ścieżki między wszystkimi pionami i poziomami. Przynajmniej w organizacji idealnej.
Miś - Stanisław Bareja -
Miś - Stanisław Bareja -
-Po co jet ten MIŚ ? -No właśnie, po co ? -Nikt nie wie po co, i nie musisz się obawiać, że ktoś spyta...
moda
moda
Moda - ciekawostki, trendy.
Organizacja imprez. Ciekawe lokalizacje
Organizacja imprez. Ciekawe lokalizacje
Miejsca godne polecenia organizatorom imprez integracyjnych, konferencji, kongresów, team buildingu i innych wydarzeń związanych z event marketingiem
Public Relations w praktyce
Public Relations w praktyce
Czym jest Public Relations? Jak działać najefektywniej, a zarazem efektownie?
Reklama, marketing, marka
Reklama, marketing, marka
Reklama, marketing, zarządzanie marką
Strategia marketingowa
Strategia marketingowa
Grupa dla wszystkich myślących strategicznie. Do grupy nie są przyjmowane osoby ukryte i anonimowe!