Joanna Stachowska

Dyrektor Marketingu
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Reklama B2B Architektura marki rozwój marki Zarządzanie Marką planowanie biznesu Strategia biznesowa Coaching Analiza konkurencji Analiza klientów Marketing bezpośredni FMCG Zarządzanie kluczowymi klientami Przywództwo Zarządzanie planowanie rynku Analiza rynku Marketing Komunikacja Marketingowa zarządzanie marketingiem Badania marketingowe Strategia marketingowa Negocjacje New Business Development Zarządzanie P&L Rozwój produktu Zarządzanie produktem marketing produktu Planowanie projektów Sales Zarządzanie Sprzedażą Segmentacja Start-upy Strategic Communications Planowanie strategiczne Myślenie strategiczne Strategia Trade Marketing wycenianie

Języki

angielski
biegły
niemiecki
biegły

Doświadczenie zawodowe

Cargill Poland Sp. z o.o.
Dyrektor Marketingu Strategicznego CFN Poland
ebs sa
Marketing Executive
Od marca 2015 r. - Dyrektor Marketingu 5asec
Wcześniej - Dyrektor Marketingu & Sprzedaży Pralniomaty Hi’Shine (InPost/EBS/Aqmet)

Główne odpowiedzialności:
• zdefiniowanie strategii wprowadzenia na rynek Pralniomatów Hi’Shine
• analiza rynku pralni w Warszawie; dogłębna analiza potrzeb konsumentów poparta badaniami rynkowymi
• rewizja strategii marketingowej dla marki 5asec oraz jej implementaca w całej sieci 5asec w Polsce
Logo
Globalny Dyrektor Marki
Grupa Kapitałowa Rovese SA
Strategiczne zarządzanie markami, a w tym:

Marka Opoczno (ekspansja polskiej marki na rynki europejskie):
• rozwój globalnego portfolio produktów oraz rozwój nowych produktów dostosowanych do wymagań rynków lokalnych oraz różnych kanałów sprzedaży
• zdefiniowanie globalnego pozycjonowania marki, strategii dystrybucji oraz strategii cenowej
• implementowanych na rynkach lokalnych
• zarządzanie portfolio produktów o jego efektywnością
• zdefiniowanie strategii rozwoju nowych kategorii produktowych dla marki Opoczno
• zdefiniowanie globalnej strategii komunikacji marki Opoczno oraz wytycznych do jej wprowadzenia
• stworzenie strategii komunikacji nowych produktów oraz katalogów dla konsumentów
• nadzór nad nową stroną internetową marki Opoczno
• zdefiniowanie konceptu komunikacji w sklepach i stworzenie materiałów dla konsumentów

Marka Meissen (rozwój marki na polskim, rosyjskim oraz niemieckim rynku)
Logo
Dyrektor Marketingu w randze Członka Zarządu
Akzo Nobel Decorative Paints - wcześniej ICI Paints
Wybrane osiągnięcia:

• wzrost sprzedaży & zysku w połączonej (przejęcie ICI) organizacji dzięki zbudowaniu zyskownego portfolio marek przy jednoczesnym skutecznym transferze lub wyeliminowaniu marek i produktów mniej zyskownych
• integracja działów marketing ICI/AkzoNobel
• wzrost wartości sprzedaży powyżej rynku
• utrzymanie pozycji lidera rynkowego
• przekroczenie celów firmy w zakresie zysku oraz kapitału obrotowego

Zarządzanie markami:
Dulux:
• wysoka spontaniczna świadomość marki
• najwyższy udział w rynku wartościowo
• najlepszy wizerunek marki wśród konsumentów we wszystkich wskaźnikach najbardziej istotnych dla kategorii
• najlepszy wizerunek wśród sprzedawców
• trzykrotnie nagrodzony Superbrand
Hammerite, Sadolin: wzmocnienie wizerunku najlepszej marki wśród konsumentów i sprzedawców we wskaźnikach najbardziej istotnych dla kategorii
Nobiles: podwojenie świadomości marki w pierwszym roku kampanii dzięki zdefiniowaniu nowego pozycjonowania
• sieć sklepów patronackich: udział w rozwoju konceptu
Netia S.A.
Dyrektor Komunikacji Marketingowej & Promocji
Odpowiedzialność za:
• zbudowanie wizerunku marki Netia jako wiarygodnej alternatywy do TPSA
• zdefiniowanie nowych standardów na rynku telefonio stacjonarnej, naliczanie sekundowe, które wtedy dostępne było tylko w telefonii komórkowej
• stworzenie efektywnej komunikacji usług międzymiastowych “Netia 1055”
Logo
Marketing Manager, wcześniej: Senior Brand Manager /Category Manager, Tchibo
Tchibo Coffee Bars
Główne osiągnięcia:

Współtworzenie i implementacja konceptu pierwszej w Polsce sieci coffee barów:
• wybór lokalizacji, negocjacje warunków najmu
• zdefiniowanie konceptu biznesowego
Zbudowanie i utrzymanie pozycji lidera Tchibo w dominującym w Polsce segmencie kawy palonej:
• pozycja lidera rynkowego
• najbardziej rozpoznawalna marka kawy
• najwyższa penetracja wśród konsumentów
Rozwój nowych produktów:
• udział w międzynarodowej grupie innowacji, która wypracowała platformy innowacji dla produktów kawowych
RB (Reckitt Benckiser)
Asystent Menedżera Marki
Odpowiedzialna za launch & re-launch marek:

• Calgonit (obecnie Finish): udany launch marki na polskim rynku, osiągając pozycję niekwestionowanego lidera wśród produktów do zmywarek
• Calgon: re-launch marki, osiągając pozycję niekwestionowanego lidera wśród odkamieniaczy do pralek
• Bosch / Siemens: zbudowanie efektywnej współpracy i wspólnej Promocji marek
• administracja i wsparcie działu sprzedaży

Szkolenia i kursy

- Impact Program, INSEAD, Fontainebleau (2010)
- Integrated Business Planning for Executives, Oliver Wright, Warszawa (2010)
- Project Management for Executives, George Sifri, Warszawa (2010)
- Communications Coaching, ICA Coach, Warszawa (2009)
- Strategic Leadership SLII, Change Management, House of Skills, Warszawa (2009, 2010)

Edukacja

Logo
Handel zagraniczny, magisterskie
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Specjalizacje

Marketing
Zarządzanie marketingiem

Zainteresowania

Zwierzęta –wolontariuszka fundacji VIVA;
polski folk;
MLM

Organizacje

Członkini Komisji Sędziowskiej PNSA (http://pnsa.pl/o-nas/komisja-sedziowska)

Grupy

UEK
UEK
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, założony w 1925 roku, to jedna z najlepszych państwowych uczelni ekonomicznych w Polsce, a jednocześnie największa uczelnia ekonomiczna w Europie Środkowej.
BRAND
BRAND
Brand identity, promotion, products, pricing. Kreacja marki, jej rozumienie i rozwój poprzez działania ATL i BTL
Identyfikacja & Branding
Identyfikacja & Branding
Identyfikacja wizualna oraz branding.
Koty rasy Ragdoll
Koty rasy Ragdoll
Miłośnicy kotów ragdoll - łączcie się :)
Marketing
Marketing
Szeroko pojęty marketing .. Do grupy zapraszamy wszystkich z profilem zgodnym z regulaminem GL.
Polskie Etno
Polskie Etno
Sztuka ludowa w Polsce to "nasz" znak rozpoznawalny w Europie i na świecie. To u nas turyści szukają wycinanek, haftowanych obrusów, rzeźb,folkloru, regionalnej kuchni, rękodzieł. Przez Polaków nazywa
Reklama, marketing, marka
Reklama, marketing, marka
Reklama, marketing, zarządzanie marką