Joanna Nowakowska-Trzaska

Key Account Manager
Gliwice, śląskie

Umiejętności

Analiza biznesowa Zarządzanie Project Management XML Zarządzanie zespołem Obsługa klienta

Języki

angielski
biegły

Doświadczenie zawodowe

Logo
Key Account Manager
Orzeł Biały S.A. Piekary Śląskie
Dział Sprzedaży
Logstor Polska sp. z o.o.
Dyrektor Handlowy Regionu
- utrzymywanie kontaktów pośrednich i bezpośrednich oraz rozwój współpracy z dotychczasowymi klientami (finalnymi odbiorcami, biurami projektowymi, wykonawcami) na terenie Polski południowo-zachodniej - utrzymanie współpracy z 99% klientów oraz bieżący monitoring zapytań i przetargów publicznych,
- wyszukiwanie, pozyskiwanie i nawiązywanie kontaktów z każdym potencjalnym klientem na podległym terenie – znajomość z 90% finalnych i pośrednich klientów w branży,
- realizacja założonego planu sprzedaży – na poziomie 100%
- wizyty handlowe – co najmniej 10 na tydzień,
- przygotowanie i prowadzenie szkoleń i prezentacji dla klientów – realizacja założeń planu marketingowego,
- przygotowywanie ofert handlowych i prowadzenie negocjacji handlowych,
- koordynowanie windykacji należności- utrzymanie max terminu przeterminowania płatności na poziomie 10 dni
Arpex Sp. z o.o.
Kierownik Działu Rozwoju
- kontrola i organizacja pracy podległego personelu
- szkolenie i wdrażanie podległego personelu
- zarządzanie sprzedażą, niemal 5000 gamą produktów, poprzez prowadzenie analiz sprzedaży, przygotowywanie arkuszy kalkulacyjnych oraz przygotowywanie planów sprzedażowych – kontraktacja min. 90% zasobów,
- kreowanie i wprowadzanie nowych produktów na rynek – realizacja strategii sprzedażowych na poziomie 90%
- utrzymywanie kontaktów bezpośrednich i rozwój współpracy z dotychczasowymi klientami- utrzymanie współpracy z 99% klientów kluczowych,
- prowadzenie rozmów negocjacyjnych i podpisywanie umów (całorocznych oraz sezonowych) – rozwój sprzedaży na poziomie 15% wzrostu
- przygotowywanie ofert i layout-ów – prowadzenie marketingu sprzedażowego
- gospodarka zasobami poprzez, koordynację pracy działu kontraktacji, sprzedaży, logistyki oraz zakupów – zarządzanie zapasami, dostawami oraz zwrotami aby utrzymać płynność logistyczną
Logo
Manager ds klientów kluczowych - Dział Kontraktacji
ARPEX Sp. z o.o. Gliwice
Kontraktacja, negocjacje oraz zarządzanie sprzedażą całoroczną oraz sezonową dla hipermaketów w całej Polsce np. Real, Makro, Kaufland, Carrefour, Alma Market, Intermarche itp.
- zarządzanie sprzedażą, niemal 5000 gamą produktów, poprzez prowadzenie analiz sprzedaży, przygotowywanie arkuszy kalkulacyjnych oraz przygotowywanie planów sprzedażowych – kontraktacja min. 90% zasobów,
- utrzymywanie kontaktów bezpośrednich i rozwój współpracy z dotychczasowymi kluczowymi klientami- utrzymanie współpracy z 99% klientów kluczowych,
- prowadzenie rozmów negocjacyjnych (całorocznych oraz sezonowych) – rozwój sprzedaży na poziomie 15% wzrostu
- przygotowywanie ofert i layout-ów – prowadzenie marketingu sprzedażowego
POCH S.A.
Menedżer ds eksportowych klientów kluczowych/Key Account Manager
- zarządzanie sprzedażą szerokiej gamy chemikaliów min.: rozpuszczalników wysokiej czystości (do HPLC), odczynników laboratoryjnych, surowców dla przemysłu (w tym dla branży farmaceutycznej) etc.
- utrzymywanie kontaktów i rozwój współpracy z dotychczasowymi kluczowymi klientami- utrzymanie współpracy z 99% klientów kluczowych,
- opracowywanie i realizowanie strategii sprzedaży dla klientów kluczowych oraz na rynku czeskim i węgierskim, tworzenie corocznych planów taktycznych i budżetów sprzedaży- rok rocznie wzrost sprzedaży o ok. 20%,
- comiesięczne budowanie prognoz sprzedaży i monitorowanie ich realizacji - wykonanie powyżej 100%,
- pozyskiwanie nowych klientów- co rok ok. 5 klientów,
- przygotowywanie ofert handlowych i prowadzenie negocjacji handlowych- wzrost marży o ok. 5%,
- koordynowanie windykacji należności- obniżenie zaległych należności o 10%,
- nadzorowanie projektu sprzedaży B2B – wdrożenie sprzedaży w kanale bezpośrednim
- koordynowanie projektu dystrybutorzy – podpisanie umów handlowych oraz pozyskanie nowych dystrybutorów
POCH S.A.
Szef ds sprzedaży i obsługi klienta zagraniczego
- zarządzanie pracą działu obsługi klienta zagranicznego (4 osoby),
- realizowanie założonych planów sprzedaży- comiesięczne wykonanie planu na poziomie 100%,
- tworzenie i nadzorowanie realizacji planu wysyłek towaru- obniżenie kosztów dostawy o 15%,
- monitorowanie zamówień klientów i możliwości produkcyjnych,
- monitorowanie spływu zaległych należności od klientów- obniżenie zaległych należności o 20%,
- kontrolowanie stanu zapasów magazynowych- obniżenie kosztów magazynowania o 10%,
- ścisła współpraca z dyrektorem handlowym (raportowanie, wspomaganie procesu sprzedaży), działem produkcji (planowanie, terminy realizacji), logistyki (sposób realizacji i przygotowania wysyłki), menedżerem HPLC (warunki handlowe).
POCH S.A.
Specjalista w Dziale Obsługi Klienta Krajowego i Zagranicznego
- obsługa zamówień, zapytań ofertowych oraz reklamacji,
- dbałość o wykonywanie comiesięcznego planu sprzedaży,
- nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z klientami,
- kontrola stanu zapasów i upłynnianie nadwyżek,
- windykacja należności

Edukacja

Logo
Business English, studia podyplomowe
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Logo
Zarządzanie Jakością i Technologią, magisterskie
Politechnika Śląska w Gliwicach

Specjalizacje

Badania i rozwój
Zarządzanie badaniami i rozwojem

Zainteresowania

Narciarstwo, squash, wspinaczka skałkowa, alpinizm, taternictwo, turystyka górska, żeglarstwo, piłka siatkowa, jazda konna oraz wszelkiego rodzaju aktywne spędzanie wolnego czasu.