Joanna Bień

Z-ca Dyrektora Personalnego
Sosnowiec, śląskie

Umiejętności

pakiet Microsoft , SAP HR , wdrażanie systemów rejestracji czasu pracy

Języki

angielski
biegły
francuski
biegły
hiszpański
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Farmacol S.A.
Z-ca Dyrekotora Personalnego
Zakres obowiązków – opracowanie i wdrożenie procesu ocen rocznych, wyznaczania i mierzenia celów dla kadry kierowniczej i pracowników szeregowych
- wdrożenie systemu benefitów pozapłacowych – usługi medyczne, sportowe
- analiza potrzeb szkoleniowych, organizacja i przeprowadzanie niektórych szkoleń – głównie z prawa pracy
- budowanie wizerunku pracodawcy na rynku pracy, uczestnictwo w targach pracy itp.
- wdrożenie polityki poleceń pracowniczych
- sporządzanie analiz i raportów dotyczących zatrudnienia, kosztów pracy, systemów wynagrodzeń, systemów premiowych, nagród oraz innych narzędzi motywacyjnych, na potrzeby wewnętrznej sprawozdawczości zarządczej
- przygotowanie i wdrożenie regulaminów pracy i wynagradzania we wszystkich spółkach grupy
- wdrożenie systemu równoważnego czasu pracy we wszystkich spółkach grupy
- negocjowanie ze związkami zawodowymi 3 związki zawodowe – negocjacje regulaminów pracy, wynagradzania, premiowania, ZFŚS
- wdrożenie projektu elektronicznego rozliczania urlopów, delegacji, premiowania we wszystkich spółkach w grupie
- wdrożenie procesu onboardingu pracowników we wszystkich spółkach grupy
- dbałość o przestrzeganie prawa pracy, stosowanie obowiązujących w sieci procedur personalnych i innych regulacji w podległych placówkach
- kontakty z Urzędami Pracy, stowarzyszeniami, organizacjami pozarządowymi i instytucjami działającymi w zakresie aktywizacji zawodowej
- nadzorowanie pracy służb BHP
- zarządzanie zespołem podległych pracowników – 20 osób
Wipro
Kierownik ds administracji personalnej i czasu pracy
- prowadzenie projektu wdrażania SAP HR dla nowych klientów w obszarze administracji kadrowej i czasu pracy , proponowanie i wdrażanie klienckich rozwiązań dla dwóch równoległych wersji programu SAP HR funkcjonujących w spółkach klientów
- opieka nad obsługą z zakresu kadr i czasu pracy dla 7 klientów
- bieżąca obsługa kadrowa i czasu pracy dla 12 000 pracowników w spółkach klientów
- doradztwo w zakresie zgodności z prawem wdrażanych w spółkach klientów rozwiązań uzgadnianych ze związkami zawodowymi
- tworzenie procedur wszystkich procesów funkcjonujących w obsługiwanych spółkach
- doradztwo w zakresie usprawniania i optymalizacji procedur kadrowych i czasu pracy w spółkach klientów
- kierowanie zespołem 20 pracowników, dbanie o rozwój i realizację potrzeb szkoleniowych podległych pracowników, tworzenie i prowadzenie wewnętrznych programów rozwijających wiedzę pracowników
Fiat Services Polska
Kierownik ds Administracji Personelu
– dbałość o poprawność prowadzenia dokumentacji pracowniczej i czasu pracy klientów
- doradztwo w zakresie rozwiązań prawnych w spółkach klientów
- tworzenie niektórych procedur związanych z dokumentacją kadrową
- przygotowywanie zestawień dotyczących kosztu pracy klientów
- przygotowywanie budżetów, forecastów i innych analiz dotyczących kosztu pracy wymaganych przez klientów
- obsługa programu płatnik
- zarządzanie podległym zespołem
carrefour polska sp. z o.o.
Regionalny HR menadżer
Luty 2006 – Październik 2008 REGIONALNY HR MENADŻER na region centralnej Polski - opieka HR nad 14 hipermarketami sieci
Zakres obowiązków - analiza potrzeb szkoleniowych, organizacja i przeprowadzanie niektórych szkoleń
- rekrutacja na stanowiska kierownicze
- koordynowanie procesem zarządzania karierami - nadzór nad talent pool w regionie
- asesor przy assessementach na stanowisko dyrektor hipermarketu
- wykonywanie audytów w działach personalnych w hipermarketach raportowanie sytuacji do dyrektora regionu
- dbałość o przestrzeganie prawa pracy, stosowanie obowiązujących w sieci procedur personalnych i innych regulacji w podległych placówkach
- analiza i sporządzanie niezbędnych zestawień dla dyrektora regionu pomocnych w zarządzaniu zasobami ludzkimi (struktury, produktywność, wskaźniki absencji i rotacji)
- kontakty z Urzędami Pracy, stowarzyszeniami, organizacjami pozarządowymi i instytucjami działającymi w zakresie aktywizacji zawodowej
- otwarcia nowych placówek firmy - rekrutacja, zatrudnianie, szkolenia

Listopad 2004 - Styczeń 2006 - KIEROWNIK ADMINISTRACJI W MAGAZYNIE CENTRALNYM - Żabia Wola pod Warszawą
Zakres obowiązków - nadzorowanie pracy ekip związanych z administracją w magazynie centralnym - ekipy koordynatorów, ekipy opakowań, ekipy system
- tworzenie i udoskonalanie istniejących w magazynie centralnym procedur związanych z procesami magazynowymi

Sierpień 2003 - listopad 2004 KIEROWNIK STANDARDÓW ZAWODU - hipermarket w Warszawie
Zakres obowiązków - analiza potrzeb szkoleniowych
- przygotowanie planów szkoleń i przeprowadzanie szkoleń wewnętrznych (trener w zakresie wszystkich modułów szkoleniowych wewnętrznych szkoleń w firmie tj: Prezentacja firmy i jej polityk, Profesjonalna Obsługa Klienta, Boucle Complet - wewnętrzny obieg towarów)
- monitorowanie pracy działu zamówień, działu informatyki i działu dekoracji

Październik 2000 - sierpień 2003 - KIEROWNIK DZIAŁU PERSONALNY/PŁACE hipermarket w Bytomiu i Szczecinie
Zakres obowiązków - rekrutacja i zatrudnianie całej załogi hipermarketów w Bytomiu i Szczecinie - każda placówka zatrudniała około 500 - 400 osób.
- analiza potrzeb szkoleniowych, sporządzanie planu szkoleń z wykonywaniem zadań trenera włącznie (prowadzenie cyklu szkoleń dla personelu kas około 100 osób z zakresu profesjonalnej Obsługi Klienta, przeszkolenie całej załogi hipermarketu w Bytomiu z zakresu prezentacji firmy i jej polityk, szkolenia z Boucle Complete - zamkniętego obiegu towarów w firmie)
- sporządzanie i prowadzenie dokumentacji kadrowej
- naliczanie wynagrodzeń przy wykorzystaniu systemu kadrowo-płacowego RB Payroll
- prowadzenie bieżącej obsługi kadrowo-płacowej dla około 1500 osób
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa pracy, rozwiązywanie bieżących problemów prawnych związanych z prawem pracy
- kierowanie zespołem i nadzór pracowników w tym także niektórych problemów BHP (organizacja szkoleń z Minimum sanitarnego, administracja dokumentacją sanitarną pracowników)
- wprowadzenie i nadzór systemu elektronicznej rejestracji czasu pracy HSK Data w hipermarketach w Bytomiu i Szczecinie, szkolenie kadry kierowniczej w zakresie obsługi systemu, bieżące rozwiązywanie problemów użytkowników systemu związane z jego obsługą

Styczeń 1999 - październik 2000 - ASYSTENTKA DYREKCJI hipermarket w Katowicach, zagadnienia związane z reklamą i kontaktami z prasą
Zakres obowiązków - organizacja rekrutacji kadry menadżerskiej sklepu - około 100 osób
- organizacja rekrutacji masowej pracowników sklepu około 500 osób
- organizacja uroczystości otwarcia hipermarketu (uroczysta inauguracja, catering, otwarcie dla klientów, organizacja i kierowanie konkursami dla klientów)
- zagadnienia związane z reklamą i kontaktami z prasą - negocjowanie i egzekwowanie warunków umów reklamowych (nośniki reklam, dystrybucja katalogów, ogłoszenia i reklamy prasowe, radiowe i telewizyjne)
- organizacja akcji promocyjnych, animacji, ankiet, konkursów
- kierowanie zespołem, realizacja założonych budżetów
- organizowanie biura od początku działalności hipermarketu
Logo
Asystentka tłumacz dyrektora generalnego
Botta Polska Sp z o.o.

Edukacja

Logo
Prawo, magisterskie
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Logo
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, studia podyplomowe
Szkoła Zarządzania Uniwersytetu Śląskiego
Logo
Dziennikarstwo, studia podyplomowe
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Logo
Romanistyka - język francuski, magisterskie
Uniwersytet Śląski w Katowicach

Specjalizacje

Human Resources/Zasoby ludzkie
Zarządzanie HR

Grupy

Darmowe szkolenia
Darmowe szkolenia
Po prostu wymiana informacji na temat darmowych szkoleń..