Jerzy Matyjasiak

Zarządzający sprzedażą i marketingiem / Trener / Wykładowca
Warszawa, mazowieckie

Języki

polski
ojczysty
angielski
biegły

Doświadczenie zawodowe

Warszawski Instytut Bankowości
trener/wykładowca
Warszawski Instytut Bankowości
- Prowadzenie wykładów i warsztatów z zakresu planowania finansowego dla bankowych doradców VIP (Wyróżnienie: „Debiut 2016 roku”).
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego
Ekspert
Naczelnik wydziału nadzoru bieżącego i finansowego w departamencie funduszy inwestycyjnych.
BPS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A.
Dyrektor Sprzedaży i Marketingu
- Rozwój spółki BPS TFI: bardzo wysoki wzrost aktywów w zarządzaniu, wzrost przychodów spółki w ciągu pierwszych 2 lat;
- Zarządzanie sprzedażą produktów inwestycyjnych w oddziałach Banku BPS w 7 regionach w Polsce;
- Efektywna współpraca z zarządami Banków Spółdzielczych i innych instytucji finansowych;
- Zarządzanie zespołem dyrektorów regionalnych sprzedaży oraz zespołem marketingu;
- Kreowanie polityki handlowej, strategii sprzedażowej, opracowywanie długofalowej strategii marketingowej Towarzystwa;
- Budowanie trwałych i efektywnych relacji biznesowych z partnerami i klientami (sektor spółdzielczy oraz komercyjny);
- Prowadzenie szkoleń sprzedażowych, produktowych, motywacyjnych;
- Przygotowywanie oraz nadzór nad realizacją budżetu marketingowego;
- Analizowanie aktualnej sytuacji rynkowej, ekonomicznej oraz działań konkurencji;
- Współpraca przy budowaniu koncepcji i wdrażaniu nowych produktów;
- Ścisła współpraca ze wszystkimi departamentami Towarzystwa, Agentem Transferowym, Bankiem Depozytariuszem.
FCE BANK POLSKA S.A.
Marketing Coordinator, New Business Development
- Opracowywanie strategii marketingowej w tym m.in. ustalanie i realizowanie budżetu, BTL, mailingi, prezentacje, organizowanie spotkań dealerskich, raportowanie do Prezesa Zarządu FCE Bank Polska (sprzedaż) oraz Dyrektora Operacyjnego (marketing). Dodatkowo do Centrali FCE Bank w Europie;
- Opracowywanie zagadnień z zakresu New Business Development, raportując bezpośrednio do Prezesa Zarządu oraz Dyrektora Operacyjnego. Praca nad bieżącym funkcjonowaniem i rozwojem produktów brandowych (kredyty, ubezpieczenia, w określonych zakresach leasing i wynajem długoterminowy). Wprowadzanie do lokalizacji znaczących projektów korporacyjnych o zasięgu międzynarodowym;
- Opracowywanie, przesyłanie i częsta współpraca z Centralą FCE Bank znajdującą się w Warley w Wielkiej Brytanii, m.in. w zakresie w/w projektów, raportów i dokumentów z analizą sprzedaży, TTM produktów, przeglądów Modułów definiujących produkty, ustalania wartości rezydualnych oraz wiele innych.

W połowie 2012 roku zdobyłem nowe umiejętności. Zostałem ekspertem z unikalną na polskim rynku wiedzą i praktyką w prowadzeniu szkoleń z nowego sposobu sprzedaży samochodów w powiązaniu z produktem Trade Cycle Management (Ford MultiOpcje).

Uczestniczyłem w sesjach "Train the Trainer" prowadzonych przez trenera z Wielkiej Brytanii z 20 letnim doświadczeniem w sprzedaży i szkoleniu z produktu TCM (w 1992 r. Ford w Wielkiej Brytanii, jako pierwsza firma motoryzacyjna w Europie wprowadził produkt TCM na rynek).

Od 1992 roku w Europie już 800.000 ludzi wybrało Ford MultiOpcje.

Opracowałem także komunikację marketingową dla tego produktu.
Logo
Niezależny Konsultant
.
Opracowywanie analiz sektora bankowości spółdzielczej, przygotowywanie
prezentacji strategicznych, sprzedażowych, produktowych dla firmy consultingowej koordynującej działania nowopowstałej Federacji Banków Spółdzielczych (Federacja w skład której wchodzą największe banki sektora spółdzielczego).
Europ Assistance Polska Sp. Z o.o.
Dyrektor Bancassurance
- Utrzymywanie relacji z obecnymi klientami (bankami, instytucjami finansowymi) i uatrakcyjnianie ich oferty produktowej o usługi assistance;
- Poszukiwanie nowych banków i instytucji finansowych do współpracy;
- Zarządzanie pracą działu Bancassurance;
- Planowanie i kontrola realizacji budżetu sprzedażowego;
- Analiza rynkowa i analiza konkurencji;
- Budowanie i wdrażanie nowych produktów;
- Bieżąca współpraca z Działem Marketingu w realizacji wspólnych działań i tworzeniu koncepcji sprzyjających realizacji projektów;
- Współpraca z Działem Operacyjnym w kierunku tworzenia najlepszych jakościowo procesów.
Robert Świergocki
Robert Świergocki · współpracownik
wystawiono
Jerzy is working with me in Europ Assistance Polska. He is responsible for the spectrum of tasks in the area of bancassistance management. He is very good team leader giving nice and friendly atmosphere to his employees. Very good communication and listening skills gives him win situations with B2B customers as well as internally in the office. I observe Jerzy to be very analytical, detail oriented and hard-working. He display exceptional enthusiasm and commitment towards his work, no matter what the project he has been involved in. I have no hesitation in recommending him - given his commitment, energy and keen intellect, I am confident he will succeed in any goals, the employer may set for him.
Logo
Manager ds. Banków Spółdzielczych
Union Investment TFI SA
- Podpisywanie umów dystrybucyjnych z bankami spółdzielczymi;
- Współpraca ze wszystkimi Zrzeszeniami banków spółdzielczych;
- Nadzór nad wykonaniem planów sprzedaży;
- Rozwijanie kontaktów z obecnymi partnerami biznesowymi oraz poszukiwanie nowych;
- Prowadzenie szkoleń sprzedażowo - produktowych dla sprzedawców banków spółdzielczych;
- Lider zespołu - współtworzenie oraz współorganizowanie „Akademii Inwestycyjnej Union Investment” dla kluczowych sprzedawców banków spółdzielczych;
- Przygotowywanie zagranicznych i krajowych wyjazdów motywacyjnych dla sprzedawców i kadry menadżerskiej.
Logo
Junior Marketing Manager
Union Investment TFI SA
- Prowadzenie projektu BTL związanego z komunikacją do klientów (w związku z klauzulą projektu – Poufne – nie mogę udzielić pełniejszych informacji);
- Dodatkowo wszystkie zadania pełnione podczas sprawowania funkcji Specjalisty ds. Marketingu.
Logo
Specjalista ds. Marketingu
Union Investment TFI SA
- Przygotowywanie, przeprowadzanie korekt, skład, ogłaszanie w Internecie i Monitorze Polski “B” publikacji obowiązkowych tj.. Sprawozdania Finansowe, Prospekty Informacyjne (roczne i półroczne), Skróty Prospektów Informacyjnych;
- Prowadzenie komunikacji PR skierowanej do banków spółdzielczych oraz klientów banków spółdzielczych;
- Prowadzenie projektów związanych ze współpracą z Agentem Transferowym obsługującym Towarzystwo;
- Rozwijanie kontaktów z obecnymi partnerami biznesowymi oraz poszukiwanie nowych;
- Przygotowywanie zagranicznych i krajowych wyjazdów motywacyjnych dla sprzedawców i kadry menadżerskiej (dot. banków komercyjnych i spółdzielczych);
- Przygotowywanie szkoleń dla sprzedawców banków komercyjnych i spółdzielczych;
- Kreowanie pomysłów, analiza ofert producentów, negocjowanie cen i warunków zakupu, produkcja gadżetów reklamowych;
- Analiza ofert, negocjowanie cen i warunków współpracy, zlecanie druku materiałów BTL oraz materiałów firmowych.
Logo
Współwłaściciel
Pewna Droga s.c.
- Prowadzenie prezentacji i sprzedaż produktu w korporacjach;
- Przygotowywanie ofert, regulaminów, materiałów BTL.;
- Negocjacje warunków z drukarniami;
- Opracowanie materiałów na stronę internetową (www.pewnadroga.pl);
- Prowadzenie działań PR (informacja prasowa, spotkania z przedstawicielami mediów).
T-Mobile Polska S.A.
Specjalista ds. Ofert i Promocji w Dziale Marketingu Rynek Prywatny
- Przygotowywanie dokumentacji koncepcji promocji (masowych, regionalnych oraz specjalnych m.in. dla klientów bądź pracowników dużych firm), dostosowywanie promocji do budżetu, implementacja oraz konsultacja promocji z takimi działami jak IT, Prawnym, Podatkowym, Obsługi Klienta, Finansowym, Komunikacji (ATL, BTL), Badań Rynkowych;
- Przygotowywanie prezentacji szkoleniowych dla sprzedawców oraz regulaminów i komunikatów dotyczących promocji dla Działów Sprzedaży Pośredniej i Bezpośredniej, następnie dystrybucja do Sieci Agencyjnej i Dilerskiej oraz Sklepów i Salonów Firmowych;
- Przewodniczenie grupie roboczej powołanej dla przeprowadzenia projektu ubezpieczeń telefonów komórkowych. Analizowanie budżetu, negocjacje i konsultacje z brokerami, firmami ubezpieczeniowymi, opracowywanie strategii marketingowej dla tego produktu;
- Udział w grupie roboczej powołanej dla przeprowadzenia projektu Secure Mobile Banking. Negocjowanie i konsultacje z bankami, planowanie, przygotowanie i przeprowadzanie wspólnych akcji marketingowych;
- Regularne przygotowywanie zestawień zawierających działania konkurencji i ich analizę;
- Przygotowywanie systemów motywacyjnych dla sprzedawców (konkursy, bonusy, gadżety);
- Piastowanie funkcji agenta SAP dla Działu Promocji Post-Paid.

Szkolenia i kursy

•MS Office (Word, Excel, Powerpoint);
•2009 Szybkie czytanie i rozwój intelektu - certyfikat -ośmiodniowe szkolenie (Akademia Szybkiej Nauki);
•2008 Sukces w funkcji menedżera – 6 kluczowych umiejętności w zarządzaniu – certyfikat - dwudniowe szkolenie (Global Business Center);
•2008 Warsztaty dykcji oraz modulowania głosem podczas prezentacji - certyfikat (Global Business Center);
•2008 Sztuka prezentacji, wystąpienia publiczne - certyfikat - dwudniowe szkolenie(Global Business Center);
•2008 Ubezpieczenia - certyfikat (Global Business Center);
•2007 Kierownik Kolonijny (Kuratorium Oświaty m.st. Warszawy);
•2006 Sprzedaż i marketing – nowe zwycięskie idee, strategia i taktyka. Dwudniowe seminarium prowadzone przez Prof.Philipa Kotlera;
•2006 Skuteczna Reklama – certyfikat (ECU Marketing);
•2006 Excel w praktyce finansowej – certyfikat (BDO Polska);
•2004 Jak poskromić telefon? – certyfikat (Trening Doskonalenia Predyspozycji);
•2003 Zarządzanie Projektami - certyfikat (Kalkstein Learning Centre);
•2005 Ratownik Tlenowy (DAN Europe);
•1999 Wychowawca Kolonijny (Kuratorium Oświaty m. st. Warszawy);
•1999 Płetwonurek (Komisja Działalności Podwodnej ZG PTTK);
•1998 Pomocnik Instruktora Narciarskiego II stopnia (Polski Związek Narciarski);
•1996 Prawo jazdy kat. B;
•1995 Sternik Jachtowy (Polski Związek Żeglarski).

Edukacja

Logo
Wydz. Menedżerski, dyplom magisterski w dziedzinie finansów i bankowości, magisterskie
Wyższa Szkoła Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie

Specjalizacje

Public Relations
Inne

Zainteresowania

Narciarstwo, żeglarstwo, płetwonurkowanie, podróże - szczególnie do krajów azjatyckich.

Organizacje

•Członek - założyciel Stowarzyszenia Carvingowego “Sport XXI"

Grupy

13 wszystkich wypowiedzi
4 plusy
Uczelnia Łazarskiego
Uczelnia Łazarskiego
Łazarski to wiodąca uczelnia prawniczo-ekonomiczna w Warszawie. Jest najlepszą polską szkołą wyższą według globalnego rankingu U-Multirank. Od lat przoduje w rankingach „Rzeczpospolitej” i
bancassurance
bancassurance
Grupa dla osób zajmujących się tematyką ubezpieczeń bankowych, a w żargonie zawodowym znanych jako BANCASSURANCE. Jest nas tutaj całkiem sporo :).
Bieganie
Bieganie
im dlużej tym lepiej
Fundusze inwestycyjne
Fundusze inwestycyjne
Dla osób zainteresowanych funduszami inwestycyjnymi. Rynek TFI rozwija się bardzo dynamicznie. Nasza grupa ma pomóc w odnalezieniu się na tym rynku.
Giełda - analizy - podsumowania
Giełda - analizy - podsumowania
Grupa dedykowana do ludzi zainteresoanych, zaanagżowanych w inwestycje na rynkach kapitałowych, szczeólnie na GPW.
Maratończycy
Maratończycy
Grupa gromadząca wszystkich maratończyków na GoldenLine
Narciarstwo
Narciarstwo
Sporty zimowe związane z nartami, bez reklam wyjazdów
Odpowiedzialne Inwestowanie
Odpowiedzialne Inwestowanie
Grupa służy do wymiany opinii i szerokiej dyskusji na temat koncepcji społecznie odpowiedzialnych inwestycji.
Szkolenia
Szkolenia
Co nowego w szkoleniach?
Tajlandia/ Azja Pol.-Wsch.
Tajlandia/ Azja Pol.-Wsch.
Tajlandia/ Azja Pld.-Wsch. - podroze, kultura, religia, etc.
TREND miesięcznik o sztuce inwestowania
TREND miesięcznik o sztuce inwestowania
Forum dla czytelników miesięcznika TREND - www.gazetaTREND.pl
Zapiso.pl
Zapiso.pl
Internet dla usług. System rezerwacji on-line.