Jarosław Skowroński
Warszawa,
mazowieckie
Inne
Wykształcenie:
2005 – Uprawnienia konsularne, potwierdzone zdanym egzaminem w Ministerstwie Spraw Zagranicznych.
2005 – European Institute of Administration(EIPA/IEAP) Maastricht,Holandia –
seminarium szkoleniowe ,,Communications in the New Europe’’
2005 - Certyfikat Bezpieczeństwa UE(EU Security Clearance Certyficate)
2005 - Poświadczenie ABW o dopuszczeniu do informacji niejawnych, z klauzulą ,,ściśle tajne”.
2004 -Wyższa Szkoła Humanistyczna im.Aleksandra Gieysztora – szkolenie nt.,,Zapobieganie i walka z sytuacjami kryzysowymi na szczeblach :regionalnym , ogólnonarodowym i ogólnounijnym’’
2004 – Centrum Szkolenia Samorządu i Administracji – szkolenie nt. ,,Instytucje Unii
Europejskiej :organizacja i działalność”
2003 –Krajowa Szkoła Administracji Publicznej – szkolenie nt.,,Tworzenia wizerunku urzędu i autoprezentacji”
2002 –Złożenie egzaminu dla kandydatów na członków rad nadzorczych w spółkach Skarbu Państwa .
2001 - Szkolenie menadżerskie – Rozwój Kadry Menadżerskiej p.t. „Kierowanie i samosterowność” prowadzone przez United Change Companies ITO Individuum Team Organisation Personalmanagement GmbH Wien.
2000 – Kurs dla kandydatów na członków Rad Nadzorczych – Międzynarodowa Fundacja Rozwoju Rynku Kapitałowego i Przekształceń Własnościowych w
Rzeczpospolitej Polskiej – Centrum Prywatyzacji .
1999 – 2000 – Studium Menadżerskie mini MBA – Polsko – Amerykańskie Centrum Zarządzania – Uniwersytet Łódzki i University of Maryland .
1991 – Seminarium zawodowe nt.zarządzania , marketingu ,funkcjonowania rynku ka-
pitałowego w Polsce ; Fresno State University , California , USA – na zaproszenie
American Barr Association .
1991 – Seminarium zawodowe nt. zarządzania, marketingu i współpracy europejskiej „Europe After 1991” – Dusseldorf, Niemcy – na zaproszenie Pana Helmuta Beckera, prezesa Związku Small Businessu Niemiec.
1990 – Udział w seminariach i szkoleniu menadżerskim dotyczącym ekonomiki firm, zarządzania, marketingu, finansów, technik aktywnej sprzedaży oraz technik negocjacji, „Europa – Japonia” w Monte Carlo – Monaco, organizacja– „Star Micronics Japan”.
1987 – Kurs seminaryjny nt. realizacji TV, zarządzania i produkcji w Łódzkiej Szkole Filmowej.
1978 – 1983 – Szkoła Główna Planowania i Statystyki /SGH/, wydz. Ekonomiki Handlu Zagranicznego, mgr ekonomii.
1973 – 1975 – Uniwersytet Lubelski im. Marii Curie-Skłodowskiej, studia na wydz. matematyki i fizyki – dwa lata.
Doświadczenie zawodowe:
1984 – Laureat konkursu speakerskiego Polskiego Radia oraz konkursu dziennikarsko – prezenterskiego zorganizowanego przez Telewizję Polską – karty: mikrofonowa i ekranowa.
1984 – 1991 – Dziennikarz TV polskiej na stanowisku publicysty. Redakcja ekonomiczna dziennika „Wiadomości”. Realizacja krótkich form /newsy/, a także dłuższych reportaży. Nagrody za najlepszy temat tygodnia i miesiąca. Prezenter i lektor dzienników, tzw. redaktor boczny, a także samodzielne przygotowywanie i redagowanie dzienników.
1990 – 1991 – Twórca i realizator magazynu ekonomicznego TVP – „Przedsiębiorczość”.
1989 – 1990 - Stanowisko Marketing Menadżera, PR i reklamy w dziale warszawskim amerykańskiej firmy „Multi Investment International Marketing” – USA. W ww. Firmie zostałem zatrudniony jako jedna z pierwszych osób pochodzenia polskiego. W okresie organizacji Firmy zajmowałem się problematyką badania rynku krajowego, a także kontaktami z otoczeniem zewnętrznym i public relations.
Do zakresu moich obowiązków należały m. in. różnorodne formy marketingu, do kontaktów z mediami włącznie. Pracując w tej Firmie byłem współtwórcą agencji reklamy „Multi-Media”.
1990 – 1992 – Dyrektor ds. rozwoju oraz szef handlowy ds. samodzielnie realizowanych, największych kontraktów handlowych – „Multi Investment International Marketing”, USA. W czasie mojego zatrudnienia w ww. firmie przyczyniłem się do wzrostów jej obrotów handlowych o około 30%.
Zrealizowałem również samodzielnie kilka największych kontraktów tej Firmy.
Przygotowywałem także materiały prasowe, organizowałem konferencje z dziennikarzami, etc. oraz byłem edytorem materiałów i biuletynów informacyjno-promocyjnych.
1992 – 1993 – Prezes polskiej firmy marketingowo-handlowej „Perfecta”. Do zadań Firmy należało pośrednictwo handlowe, a także przedsięwzięcia o charakterze marketingowym i PR, jak np. kontakty na zlecenie z mediami, przygotowywanie materiałów i biuletynów prasowych, organizacja konferencji prasowych /m. in. dla firmy „Minolta” – Japonia/.
1993 – 1996 – Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny firm:
„Centrum Handlowo- Usługowe BEMOWO” Sp. z o.o. oraz „Polska Korporacja Handlu MBS” S.A. Pierwsza firma działając pod moim kierunkiem, jako tzw. developer, 19 grudnia 1995 roku , oddała do użytku jeden z większych wówczas kompleksów handlowych w kraju – „Centrum Handlowe BEMOWO”
1996 – Dyrektor ds. marketingu w Centralnym Towarzystwie Leasingowym S.A.. Kontakty i negocjacje z największymi klientami firmy, marketing oraz dodatkowo – sprzedaż.
1998 - Dyrektor Generalny – VADO – Przedstawicielstwo CTL S.A., a po zmianie nazwy, viceprezes Leasing Service, firmy brokersko-leasingowej.
Współpraca z największymi firmami leasingowymi na rynku polskim. Wyszukiwanie i selekcja klientów dla firm leasingowych, prezentacja ofert, udział w negocjacjach. Współpraca m. in. z BRE Leasing, Deutsche Financial Services, Sogelease, Citileasing, ING Lease, Bank Austria Creditanstalt Leasing.
2001 – Volksbank Leasing Polska S.A. – Dyrektor Departamentu Klientów Strategicznych oraz Dyrektor Przedstawicielstwa w Warszawie.
2002 - Europejski Fundusz Hipoteczny Sp.z o.o. Wiceprezes Zarządu, Dyr.ds.rozwoju i handlu .
2002 - 2003 Dyrektor Biura Prasowego Ministerstwa Finansów, Rzecznik Prasowy Wicepremiera i Ministra Finansów.
2003 - Pełnomocnik Ministra/Dyrektora Generalnego do spraw metod i narzędzi zarządzania , zastępca dyrektora Biura Kadr i Szkolenia w Ministerstwie Finansów.
2004 - 2005 Z-ca Dyrektora Sekretariatu Ministra Spraw Wewnetrznych i Administracji , rzecznik prasowy Wicepremiera oraz Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji .
2005 - 2007 Radca, Z-ca Ambasadora - Kierownika Ambasady RP w Dżakarcie, Indonezja.
2007 – 2008 Radca – Konsul. Kierownik Wydziału Konsularnego Ambasady RP w Ankarze, Turcja.
2013 – 2016 Radca WPHI Sofia
Języki obce:
Język angielski – płynnie, egzamin państwowy.
Język rosyjski – dobrze, egzamin państwowy.
Prawo jazdy: TAK
Osobowość:
Lojalny, odpowiedzialny, silnie zorientowany na sukces zawodowy, nawet w długim horyzoncie czasowym.
Dodatkowe atuty: bardzo dobre doświadczenie w marketingu i PR, poparte wszechstronną wiedzą do sprawnego kierowania i zarządzania zespołami ludzkimi.
Doświadczenie w zakresie sprawnej sprzedaży i techniki negocjacji.
Hobby :
Muzyka klasyczna, pływanie, turystyka i wędkarstwo, szachy.
2005 – Uprawnienia konsularne, potwierdzone zdanym egzaminem w Ministerstwie Spraw Zagranicznych.
2005 – European Institute of Administration(EIPA/IEAP) Maastricht,Holandia –
seminarium szkoleniowe ,,Communications in the New Europe’’
2005 - Certyfikat Bezpieczeństwa UE(EU Security Clearance Certyficate)
2005 - Poświadczenie ABW o dopuszczeniu do informacji niejawnych, z klauzulą ,,ściśle tajne”.
2004 -Wyższa Szkoła Humanistyczna im.Aleksandra Gieysztora – szkolenie nt.,,Zapobieganie i walka z sytuacjami kryzysowymi na szczeblach :regionalnym , ogólnonarodowym i ogólnounijnym’’
2004 – Centrum Szkolenia Samorządu i Administracji – szkolenie nt. ,,Instytucje Unii
Europejskiej :organizacja i działalność”
2003 –Krajowa Szkoła Administracji Publicznej – szkolenie nt.,,Tworzenia wizerunku urzędu i autoprezentacji”
2002 –Złożenie egzaminu dla kandydatów na członków rad nadzorczych w spółkach Skarbu Państwa .
2001 - Szkolenie menadżerskie – Rozwój Kadry Menadżerskiej p.t. „Kierowanie i samosterowność” prowadzone przez United Change Companies ITO Individuum Team Organisation Personalmanagement GmbH Wien.
2000 – Kurs dla kandydatów na członków Rad Nadzorczych – Międzynarodowa Fundacja Rozwoju Rynku Kapitałowego i Przekształceń Własnościowych w
Rzeczpospolitej Polskiej – Centrum Prywatyzacji .
1999 – 2000 – Studium Menadżerskie mini MBA – Polsko – Amerykańskie Centrum Zarządzania – Uniwersytet Łódzki i University of Maryland .
1991 – Seminarium zawodowe nt.zarządzania , marketingu ,funkcjonowania rynku ka-
pitałowego w Polsce ; Fresno State University , California , USA – na zaproszenie
American Barr Association .
1991 – Seminarium zawodowe nt. zarządzania, marketingu i współpracy europejskiej „Europe After 1991” – Dusseldorf, Niemcy – na zaproszenie Pana Helmuta Beckera, prezesa Związku Small Businessu Niemiec.
1990 – Udział w seminariach i szkoleniu menadżerskim dotyczącym ekonomiki firm, zarządzania, marketingu, finansów, technik aktywnej sprzedaży oraz technik negocjacji, „Europa – Japonia” w Monte Carlo – Monaco, organizacja– „Star Micronics Japan”.
1987 – Kurs seminaryjny nt. realizacji TV, zarządzania i produkcji w Łódzkiej Szkole Filmowej.
1978 – 1983 – Szkoła Główna Planowania i Statystyki /SGH/, wydz. Ekonomiki Handlu Zagranicznego, mgr ekonomii.
1973 – 1975 – Uniwersytet Lubelski im. Marii Curie-Skłodowskiej, studia na wydz. matematyki i fizyki – dwa lata.
Doświadczenie zawodowe:
1984 – Laureat konkursu speakerskiego Polskiego Radia oraz konkursu dziennikarsko – prezenterskiego zorganizowanego przez Telewizję Polską – karty: mikrofonowa i ekranowa.
1984 – 1991 – Dziennikarz TV polskiej na stanowisku publicysty. Redakcja ekonomiczna dziennika „Wiadomości”. Realizacja krótkich form /newsy/, a także dłuższych reportaży. Nagrody za najlepszy temat tygodnia i miesiąca. Prezenter i lektor dzienników, tzw. redaktor boczny, a także samodzielne przygotowywanie i redagowanie dzienników.
1990 – 1991 – Twórca i realizator magazynu ekonomicznego TVP – „Przedsiębiorczość”.
1989 – 1990 - Stanowisko Marketing Menadżera, PR i reklamy w dziale warszawskim amerykańskiej firmy „Multi Investment International Marketing” – USA. W ww. Firmie zostałem zatrudniony jako jedna z pierwszych osób pochodzenia polskiego. W okresie organizacji Firmy zajmowałem się problematyką badania rynku krajowego, a także kontaktami z otoczeniem zewnętrznym i public relations.
Do zakresu moich obowiązków należały m. in. różnorodne formy marketingu, do kontaktów z mediami włącznie. Pracując w tej Firmie byłem współtwórcą agencji reklamy „Multi-Media”.
1990 – 1992 – Dyrektor ds. rozwoju oraz szef handlowy ds. samodzielnie realizowanych, największych kontraktów handlowych – „Multi Investment International Marketing”, USA. W czasie mojego zatrudnienia w ww. firmie przyczyniłem się do wzrostów jej obrotów handlowych o około 30%.
Zrealizowałem również samodzielnie kilka największych kontraktów tej Firmy.
Przygotowywałem także materiały prasowe, organizowałem konferencje z dziennikarzami, etc. oraz byłem edytorem materiałów i biuletynów informacyjno-promocyjnych.
1992 – 1993 – Prezes polskiej firmy marketingowo-handlowej „Perfecta”. Do zadań Firmy należało pośrednictwo handlowe, a także przedsięwzięcia o charakterze marketingowym i PR, jak np. kontakty na zlecenie z mediami, przygotowywanie materiałów i biuletynów prasowych, organizacja konferencji prasowych /m. in. dla firmy „Minolta” – Japonia/.
1993 – 1996 – Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny firm:
„Centrum Handlowo- Usługowe BEMOWO” Sp. z o.o. oraz „Polska Korporacja Handlu MBS” S.A. Pierwsza firma działając pod moim kierunkiem, jako tzw. developer, 19 grudnia 1995 roku , oddała do użytku jeden z większych wówczas kompleksów handlowych w kraju – „Centrum Handlowe BEMOWO”
1996 – Dyrektor ds. marketingu w Centralnym Towarzystwie Leasingowym S.A.. Kontakty i negocjacje z największymi klientami firmy, marketing oraz dodatkowo – sprzedaż.
1998 - Dyrektor Generalny – VADO – Przedstawicielstwo CTL S.A., a po zmianie nazwy, viceprezes Leasing Service, firmy brokersko-leasingowej.
Współpraca z największymi firmami leasingowymi na rynku polskim. Wyszukiwanie i selekcja klientów dla firm leasingowych, prezentacja ofert, udział w negocjacjach. Współpraca m. in. z BRE Leasing, Deutsche Financial Services, Sogelease, Citileasing, ING Lease, Bank Austria Creditanstalt Leasing.
2001 – Volksbank Leasing Polska S.A. – Dyrektor Departamentu Klientów Strategicznych oraz Dyrektor Przedstawicielstwa w Warszawie.
2002 - Europejski Fundusz Hipoteczny Sp.z o.o. Wiceprezes Zarządu, Dyr.ds.rozwoju i handlu .
2002 - 2003 Dyrektor Biura Prasowego Ministerstwa Finansów, Rzecznik Prasowy Wicepremiera i Ministra Finansów.
2003 - Pełnomocnik Ministra/Dyrektora Generalnego do spraw metod i narzędzi zarządzania , zastępca dyrektora Biura Kadr i Szkolenia w Ministerstwie Finansów.
2004 - 2005 Z-ca Dyrektora Sekretariatu Ministra Spraw Wewnetrznych i Administracji , rzecznik prasowy Wicepremiera oraz Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji .
2005 - 2007 Radca, Z-ca Ambasadora - Kierownika Ambasady RP w Dżakarcie, Indonezja.
2007 – 2008 Radca – Konsul. Kierownik Wydziału Konsularnego Ambasady RP w Ankarze, Turcja.
2013 – 2016 Radca WPHI Sofia
Języki obce:
Język angielski – płynnie, egzamin państwowy.
Język rosyjski – dobrze, egzamin państwowy.
Prawo jazdy: TAK
Osobowość:
Lojalny, odpowiedzialny, silnie zorientowany na sukces zawodowy, nawet w długim horyzoncie czasowym.
Dodatkowe atuty: bardzo dobre doświadczenie w marketingu i PR, poparte wszechstronną wiedzą do sprawnego kierowania i zarządzania zespołami ludzkimi.
Doświadczenie w zakresie sprawnej sprzedaży i techniki negocjacji.
Hobby :
Muzyka klasyczna, pływanie, turystyka i wędkarstwo, szachy.