Jarosław Poskrobko

Jarosław Poskrobko

Planowanie sprzedaży i prognozowanie popytu
Warszawa, mazowieckie

Języki

angielski
dobry
rosyjski
dobry
hiszpański
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Coca-Cola HBC Polska
Specjalista ds. planowania sprzedaży
Tworzenie prognoz sprzedaży/popytu produktów, w tym:
• Tworzenie prognoz popytu (tygodniowych/miesięcznych) dla poszczególnych kategorii/opakowań/marek produktów u poszczególnych klientów/grup klientów,
• Integrowanie cząstkowych prognoz poszczególnych klientów do poziomu total kanału,
• Gromadzenie i analizowanie wszelkich danych przydatnych w tworzeniu prognoz sprzedaży (historia sprzedaży, trendy rynkowe, sezonowość, promocje, działania konkurencji, zmiany w preferencjach konsumentów)
• Mierzenie jakości/trafności tworzonych prognoz w różnych horyzontach
• Analizowanie odchyleń planów sprzedażowych od sprzedaży rzeczywistej, wyjaśnianie przyczyn tych odchyleń
• Częsta aktualizacja prognoz sprzedaży głównie na potrzeby działu operacyjnego,
• Ścisła współpraca wewnątrz firmy z działem Marketingu oraz z opiekunami klientów.


Prowadzenie spotkań dot. prognoz sprzedaży
• Spotkania z opiekunami klientów dotyczące bieżących wyników sprzedażowych danego klienta oraz planów średnio i długookresowych
• Zarządzanie procesem obiegu informacji (zbieranie, integrowanie oraz analizowanie informacji dotyczących wszelkich działań sprzedażowo-marketingowych, a następnie odzwierciedlenie ich w planach sprzedażowych)

Współpraca z działem operacyjnym
• Pomiar wyników oraz wprowadzenie poprawek w procesie,
• Przygotowywanie przewidywanych wolumenów dedykowanych do wybranych klientów,
• Mierzenie trafności sprzedaży na różnych poziomach


Prowadzenie projektu wprowadzenia procesu planowania sprzedaży z największymi klientami (collaborative planning)
• Projektowanie elementów procesu planowania kolaboratywnego z kluczowymi klientami
• Nawiązywanie relacji z klientami/cykliczne spotkania/telekonferencje
• Wdrażanie procesu, monitorowanie jego efektów


Planowanie popytu na nowości wprowadzane na rynek
• Ścisła współpraca z działem Marketingu w ramach tworzenia wspólnych planów sprzedażowych na nowości wprowadzanie na rynek
• Analiza danych rynkowych i przygotowywanie rekomendacji dotyczących popytu na nowości.


Koordynacja obiegu informacji pomiędzy działem Sprzedaży, a działem Operacyjnym
• Wskazywanie i eliminacja ograniczeń w komunikacji pomiędzy działami,
• Inicjowanie działań mających na celu poprawę komunikacji

Udział w cross-funkcyjnych zespołach projektowych:
• Aktywny udział w pracy zespołów demand planning/sprzedaż/marketing/finanse – planowanie sprzedaży, średnio i długoterminowe,
• Zainicjowanie procesu wyprzedaży produktów gotowych – demand planning/dystrybucja/logistyka klienta/sprzedaż (nagroda Play to Win za najlepszy zespół cross funkcjonalny w CCHBC w roku 2013),
• Zainicjowanie procesu wyprzedaży surowców – demand planning/ sprzedaż/ planowanie produkcji/ marketing.
Logo
Starszy specjalista ds. prognozowania sprzedaży Europe, Middle East, Africa (EMEA)
Oriflame Poland Sp. z o.o., Warszawa;
- Tworzenie prognoz sprzedaży produktów dla poszczególnych rynków (Słowacja, Bośni i Hercegowina)
- Rekomendacje dotyczące struktury portfolio, miksu narzędzi marketingowy w katalogu.
- Przygotowywanie ogólnych i szczegółowych analiz kampanii katalogowych
- Tworzenie dokładnej analizy portfolio wg kryteriów t.j. marka, kolor, zapach, sposób wykorzystania, grupa docelowa, itp.
Danone sp. z o.o.
Specjalista ds. planowania i prognozowania popytu:
(SKRÓT OBOWIĄZKÓW)
o Tworzenie prognoz popytu (dziennych/tygodniowych/miesięcznych) dla poszczególnych produktów/grup produktowych/marek z w różnych horyzontach czasu
o Integrowanie cząstkowych prognoz z poszczególnych kanałów sprzedażowych do poziomu total biznesu
o Mierzenie jakości/trafności tworzonych prognoz w różnych horyzontach
o Analizowanie odchyleń planów sprzedażowych od sprzedaży rzeczywistej,
o Przygotowywanie prognoz na potrzeby bieżącej działalności
o Częsta aktualizacja prognoz sprzedaży na potrzeby różnych komórek/działów
o Ścisła współpraca wewnątrz firmy z działem Marketingu oraz z działem Sprzedaży
o Prowadzenie cotygodniowych spotkań dot. prognoz sprzedaży
o Współpraca z działem operacyjnym
o Udział w procesach tworzenia planów marketingowych oraz sprzedażowych; wsparcie decyzyjne dotyczące aktywności marketingowych i sprzedażowych
o Ciągłe poszukiwanie metod i technik poprawiających jakość planowania
o Przeprowadzanie szkoleń z zakresu tworzenia prognoz, analiz rynku oraz szacowania popytu
o Projekty

Szkolenia i kursy

- Trening asertywności, Techniki prezentacji, Radzenie sobie ze stresem
- Advanced Planning Optimizer – szkolenie dotyczące pracy w dodatku do systemu SAP
- Efektywne prowadzenie spotkań,
- Techniki negocjacji

Edukacja

Logo
Finanse i Bankowość, specjalizacja: Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa , magisterskie
Szkoła Główna Handlowa – studia dzienne magisterskie
Logo
Marketing i Zarządzanie , magisterskie
Szkoła Główna Handlowa studia dzienne magisterskie

Specjalizacje

Sprzedaż
Zarządzanie sprzedażą

Inne

- Biegła znajomość obsługi komputera:
- MS Office – (Excel, PowerPoint),
- SAP – moduł do prognozowanie sprzedaży, zarządzania zapasem,
- Notes
- Języki
-Poczucie humou
- Bardzo dobra znajomość języka rosyjskiego, języka angielskiego (znajomość obu języków na poziomie biznesowym potwierdzona certyfikatem), jezyk hiszpański na poziomie komunikatywnym
- Prawo jazdy kat.A, B

Grupy

Aktywnarodzinka.pl
Aktywnarodzinka.pl
Dla wszystkich rodziców, który kochają przygody,podróże, sport, aktywne spędzanie czasu ze swoimi szkrabami i nie ogranicza ich wyobraźnia. Dzieci nie ograniczają nas w niczym i razem możemy zrobić W
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie