Wypowiedzi
-
Jakość obsługi klienta jest dość grząskim tematem z jednej strony ze względu na duża subiektywność oceny a drugiej ze względu na kłopotliwą ocenę jakości.
Firma która tak pewnie reklamuje jakość swoich usług musi mieć jasno i precyzyjnie określone standardy obsługi, dobrze przeszkolonych i wdrożonych w nie pracowników oraz zweryfikowaną jakość i odczucia np przez badanie satysfakcji klienta.
Klient musi być przekonany o zaangażowaniu pracowników aby dostarczana usługa była wykonana jak najlepiej.
Brak któregoś z tych elementów powoduję wzrost ryzyka porażki. -
Wypowiem się jako konsument. Zaznajamiając się z pojęciem marki i reputacji zdziwiłem się, że można je na zdrowy rozsądek rozróżnić. Marka to dla mnie coś, co już znam i kojarzę, ale mimo wszystko nie zawsze cenię tzn. czasami nie ma przy tym reputacji. Reputacja pojawia się wtedy, kiedy znam produkt i pełni mnie on zadowala.
Zgadzam się z pierwszą wypowiedzią, że współcześnie mylnie postrzega się oba pojęcia. Wszystkie chwyty marketingowe mają na celu zmylić konsumenta i wywołać jego satysfakcję na starcie. Sprawia to, że kupujemy rzecz, ponieważ wydaje nam się, że spełni to nasze oczekiwania. Dlaczego? Doskonały przykład: 1. Też jesteśmy ekologiczni 2. także pomagamy charytatywnie 3. kobiety - "uważamy, że jesteśmy nowoczesnymi gospodyniami domowymi", jako współcześni mężczyźni dbamy o siebie dużo bardziej niż kiedyś... i tak dalej ;)
Nie zmienia to jednak faktu, że często produkt nas rozczarowuje. Akcja marketingowa wiele pokazuje i dużo obiecuje. A w rzeczywistości produkt może mieć wady, których nie jesteśmy w stanie zaakceptować.
Możemy więc stwierdzić, że w dalszym ciągu marka pojawia się pierwsza, a reputacja w dalszej kolejności weryfikuje jej skuteczność. A nasza fascynacja albo się utrzyma, albo pójdzie w zapomnienie. -
Cześć
SGH proponuje coś takiego
http://www.sgh.waw.pl/ksztalcenie/podyplomowe/spis/ana...
Po pierwszym semestrze - moim zdaniem średnio, dobre podręczniki są tańsze;-)
Pozdrawiam
Jarek