Jarek Gacki

PKP Intercity S.A. Główny Dyspozytor (aktualnie trudny do podebrania)

Wypowiedzi

  • Jarek Gacki
    Wpis na grupie Transport & Logistyka w temacie Pytanie, mam nadzieję,nie bez odpowiedzi
    4.09.2010, 21:56

    Rzeczywiście na początku jest trudno. Gdy szukałem pracy na pół etatu zaraz po liceum (trzeba było opłacić studia wieczorowe) to wysyłałem CV przez miesiąc - i dopiero dostałem pracę po parunastu próbach. Był rok 2000 - przez 10 lat jak widać nic się nie zmieniło.

  • Jarek Gacki
    Wpis na grupie b2b FREIGHT RAILWAY Spedycja kolejowa w temacie Strony spedycyjne
    6.03.2009, 00:26

    Adam Tomczak:
    do kolei polecam http://www.railcargoservice.pl/dium.php wykaz stacji w kilku krajach z numerami, wyznaczanie długości i przebiegu tras plus nomenklatura NHM w kilku językach. Naprawdę się przydaje.

    Tez polecam. Koledzy z Wrocławia zrobili kawał dobrej roboty.

  • Jarek Gacki
    Wpis na grupie b2b FREIGHT RAILWAY Spedycja kolejowa w temacie Akty prawne w transporcie międzynarodowym kolejowym
    6.03.2009, 00:25

    Stan K.:
    Akty prawne w transporcie międzynarodowym - Transport kolejowy

    W europejskim międzynarodowym transporcie kolejowym funkcjonują dwa systemy prawno-przewozowe:

    CIM, oparty na Konwencji z 1980 roku, o międzynarodowym przewozie kolejowym COTIF.

    Nowy COTIF wszedł w 1999 roku. I było tam sporo zmian w porównaniu z tym z 1980.

    Pozdrawiam

  • Jarek Gacki
    Wpis na grupie b2b FREIGHT RAILWAY Spedycja kolejowa w temacie Witam
    6.03.2009, 00:22

    Marek Olczak:
    Nie wiem dla czego LHS jest tak mało wykożystany i dla czego sławków tylko brany jest pod uwagę . Przecież po drodze jest jeszcze Sędziszów gdzie można przeładować lub zmienić wózki. Co prawda zmiana wuzków jak na razie jest droga w skali obecnego przewozu ale może kiedyś . A patrząc na linię LHS i tor normalny śędziszów aż się prosi . Co wy na to ??????

    Nie wiem czemu uparliście sie na ten LHS ;-) Przecież ściąganie wagonu z Ukrainy i zapłacenie Ukraińcom czynszu wagonowego jest wyższe niż załadunek tego samego towaru na granicy (np w Żurawicy czy Medyce)

  • Jarek Gacki
    Wpis na grupie b2b FREIGHT RAILWAY Spedycja kolejowa w temacie Witam
    6.03.2009, 00:19

    Stan K.:
    Ja jestem chętny z tym, że zajmuję sie kierunkiem południowym i nie kontenerami a wagonami konwencjonalnymi.

    Jaroslaw, moglbys rozwinac swoja oferte?

    Chodziło mi o to, ze jeżeli jest zainteresowanie stworzeniem pociagu logistycznego np na Bałkany czy do basenu Morza Śródziemnego to możnaby wspólnie pomyśleć nad opracowaniem takiego połączenia. Ładunki na pewno są. Problem, w tym, ceny ajkie teraz są na rynku przewozów samochodowych są tak niskie, ze żaden przewoźnik kolejowy (przynajmniej w roku 2009) ich nei przebije. A szkoda.

  • Jarek Gacki
    Wpis na grupie b2b FREIGHT RAILWAY Spedycja kolejowa w temacie Witam
    5.03.2009, 11:33

    Krzysztof K.:
    Stan Kulski:
    Witam wszystkich spedytorow i korzystajacych z ich uslug.
    Może wreszcie na GoldenLine powstanie grupa, która od strony biznesowej zajmie się transportem kolejowym.
    Dobry pomysł.

    Ja jestem chętny z tym, że zajmuję sie kierunkiem południowym i nie kontenerami a wagonami konwencjonalnymi.

  • Jarek Gacki
    Wpis na grupie Transport & Logistyka w temacie wypada się przywitać...
    4.03.2009, 01:11

    Jako, ze wypada się przywitać toteż to czynię.

    Mam nadzieję, ze przydam się na tym forum przy rozwikłaniu różnych zagadek dotyczących transportu kolejowego ;-)

  • Jarek Gacki
    Wpis na grupie Transport & Logistyka w temacie Maksymalna wysokość palet - PKP Cargo
    12.02.2009, 21:30

    Joanna Michalska (Kołosowska):
    Udało mi się w końcu dodzwonić do pana, który zajmuje się przepisami dot. załadunku w PKP Cargo :)

    Powiedział mi, że istnieje coś takiego jak wewnętrzny regulamin PKP Cargo o ładowaniu i zabezpieczniu wagonów towarowych. Punkt 3, ustęp 2a mówi o tym, że wysokość palety nie może przekraczać dwukrotnej długości krótszego boku palety. Czyli w wypadku palety o podstawie 80 na 120 cm maksymalna wysokość wynosi 160 cm.

    Obecne przepisy regulują jedynie to, ze za załadunek towaru odpowiada nadawca. Ważne jest, aby nie było luzów (wagon wykonuje- w przeciwieństwie do ciężarówki- tylko ruchy posuwisto-wzdłużne czyli w przód i w tył a nie na boki) W związku z powyższym brak luzów na ścianach czołowych jest tak istotny.

    W kwestii stosowania regulaminu to z rzadka jest on stosowany jedynie w przypadku kiedy załadunek odbywa się przy udziale przedstawiciela kolei- ale to kolej wtedy odpowiada za prawidłowy załadunek a nie nadawca.
    Mam nadzieje, ze wyjaśniłem dosć zwięźle.

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do