Wypowiedzi
-
Rzeczywiście na początku jest trudno. Gdy szukałem pracy na pół etatu zaraz po liceum (trzeba było opłacić studia wieczorowe) to wysyłałem CV przez miesiąc - i dopiero dostałem pracę po parunastu próbach. Był rok 2000 - przez 10 lat jak widać nic się nie zmieniło.
-
Adam Tomczak:
do kolei polecam http://www.railcargoservice.pl/dium.php wykaz stacji w kilku krajach z numerami, wyznaczanie długości i przebiegu tras plus nomenklatura NHM w kilku językach. Naprawdę się przydaje.
Tez polecam. Koledzy z Wrocławia zrobili kawał dobrej roboty. -
Stan K.:
Akty prawne w transporcie międzynarodowym - Transport kolejowy
W europejskim międzynarodowym transporcie kolejowym funkcjonują dwa systemy prawno-przewozowe:
CIM, oparty na Konwencji z 1980 roku, o międzynarodowym przewozie kolejowym COTIF.
Nowy COTIF wszedł w 1999 roku. I było tam sporo zmian w porównaniu z tym z 1980.
Pozdrawiam -
Marek Olczak:
Nie wiem dla czego LHS jest tak mało wykożystany i dla czego sławków tylko brany jest pod uwagę . Przecież po drodze jest jeszcze Sędziszów gdzie można przeładować lub zmienić wózki. Co prawda zmiana wuzków jak na razie jest droga w skali obecnego przewozu ale może kiedyś . A patrząc na linię LHS i tor normalny śędziszów aż się prosi . Co wy na to ??????
Nie wiem czemu uparliście sie na ten LHS ;-) Przecież ściąganie wagonu z Ukrainy i zapłacenie Ukraińcom czynszu wagonowego jest wyższe niż załadunek tego samego towaru na granicy (np w Żurawicy czy Medyce) -
Stan K.:
Ja jestem chętny z tym, że zajmuję sie kierunkiem południowym i nie kontenerami a wagonami konwencjonalnymi.
Jaroslaw, moglbys rozwinac swoja oferte?
Chodziło mi o to, ze jeżeli jest zainteresowanie stworzeniem pociagu logistycznego np na Bałkany czy do basenu Morza Śródziemnego to możnaby wspólnie pomyśleć nad opracowaniem takiego połączenia. Ładunki na pewno są. Problem, w tym, ceny ajkie teraz są na rynku przewozów samochodowych są tak niskie, ze żaden przewoźnik kolejowy (przynajmniej w roku 2009) ich nei przebije. A szkoda. -
Krzysztof K.:
Stan Kulski:
Witam wszystkich spedytorow i korzystajacych z ich uslug.Może wreszcie na GoldenLine powstanie grupa, która od strony biznesowej zajmie się transportem kolejowym.
Dobry pomysł.
Ja jestem chętny z tym, że zajmuję sie kierunkiem południowym i nie kontenerami a wagonami konwencjonalnymi. -
Jako, ze wypada się przywitać toteż to czynię.
Mam nadzieję, ze przydam się na tym forum przy rozwikłaniu różnych zagadek dotyczących transportu kolejowego ;-) -
Joanna Michalska (Kołosowska):
Udało mi się w końcu dodzwonić do pana, który zajmuje się przepisami dot. załadunku w PKP Cargo :)
Powiedział mi, że istnieje coś takiego jak wewnętrzny regulamin PKP Cargo o ładowaniu i zabezpieczniu wagonów towarowych. Punkt 3, ustęp 2a mówi o tym, że wysokość palety nie może przekraczać dwukrotnej długości krótszego boku palety. Czyli w wypadku palety o podstawie 80 na 120 cm maksymalna wysokość wynosi 160 cm.
Obecne przepisy regulują jedynie to, ze za załadunek towaru odpowiada nadawca. Ważne jest, aby nie było luzów (wagon wykonuje- w przeciwieństwie do ciężarówki- tylko ruchy posuwisto-wzdłużne czyli w przód i w tył a nie na boki) W związku z powyższym brak luzów na ścianach czołowych jest tak istotny.
W kwestii stosowania regulaminu to z rzadka jest on stosowany jedynie w przypadku kiedy załadunek odbywa się przy udziale przedstawiciela kolei- ale to kolej wtedy odpowiada za prawidłowy załadunek a nie nadawca.
Mam nadzieje, ze wyjaśniłem dosć zwięźle.