Jarosław Świderski

Distribution and KAM Department Manager, Supply Chains Manager, Pharmacy Industry
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Strategia biznesowa Cross-functional Team Leadership Analiza rynku Przemysł farmaceutyczny Sprzedaż leków Rozwój produktu Zarządzanie produktem Sales Efektywność Sprzedaży Zarządzanie Sprzedażą Planowanie strategiczne

Języki

angielski
dobry
rosyjski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
sales manager
Alvogen Poland
Sales and distribution department, open and hospital market, retail products department
Logo
retail manager
Alvogen Poland
Logo
KAM Retail
ALVOGEN POLAND
Logo
Manager ds. sprzedaży i dystrybucji
EUBIOCO s.a. (Laboratorium Galenowe Olsztyn)
zarządzanie zespołem sprzedażowym Przedstawicieli Farmaceutycznych i KAMs, projekty w zakresie budżetu marketingu dystrybucji, kluczowi klienci apteczni, rynek OTC/suplementy
Logo
Dyrektor Dystrybucji
Farma Projekt - Recordati Group
Dyrektor Działu Dystrybucji
1. Zarządzanie łańcuchem dostaw:
• Zakupy
• Plan produkcji
• Logistyka wewnętrzna: spedycja międzynarodowa i krajowa, praca magazynu handlowego
• Dystrybucja farmaceutyczna
2. Realizacja budżetu sprzedaży EF firmy, negocjacje z klientami kluczowymi
3. Tworzenie, realizacja, controling budżetów dystrybucyjnych w oparciu o strategię marketingowo-sprzedażową
4. Współpraca z Działem R&D w zakresie wprowadzania nowych produktów na rynek.
5. Elementy controlingu finansowego, współpraca z Działem Finansów w zakresie poprawy cash flow i przygotowania dodatkowych źródeł finansowania.
6. Tworzenie i realizacja polityki firmy z zakresie współpracy z klientami sieciowymi.
7. Współtworzenie i wdrożenie koncepcji kompleksowego oddziaływania na rynek apteczny, ”triady aptecznej”. Produkty OTC/suplementy diety, generyki Rx.
8. Zarządzanie zespołem podległych pracowników: Dział Sprzedaży Krajowej, Dział Gospodarki Magazynowej i Ekspedycji, zespół KAM, zespół Przedstawicieli Sieciowych, zespół Call Center.
Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o.
Kierownik Grupy ds. Kluczowych Klientów
Realizacja planów sprzedażowych firmy, kwartalnych i rocznych.
Zarządzanie łańcuchem dystrybucyjnym (krajowym i zagranicznym): fabryka-dystrybutorzy/przedhurt farmaceutyczny-podhurt-apteki.
Budżetowanie i rozliczanie promocji - produkty Rx i OTC.
Kontraktowanie i realizacja celów sprzedażowych w kluczowych sieciach i grupach aptecznych.
Zarządzanie zespołem pracowników.
Valeant Pharmaceuticals
Kierownik Działu ds. Kluczowych Klientów
Realizacja planów sprzedażowych firmy, kwartalnych, cyklicznych i rocznych.
Zarządzanie łańcuchem dystrybucyjnym: fabryka-dystrybutorzy farmaceutyczni-kanał dystrybucyjny-apteki.
Budżetowanie i rozliczanie promocji - produkty OTC/suplementy diety, wybrane Rx.
Kontraktowanie i realizacja celów sprzedażowych w kluczowych sieciach i grupach aptecznych.
Zarządzanie zespołem pracowników.
Logo
Manager ds. Dystrybucji
GALENA Wrocław
Realizacja rocznych planów sprzedażowych firmy. Planowanie produkcji. Przygotowanie i wprowadzanie nowych produktów na rynek. Nadzór i kontrola działań rynkowych zewnnętrznego zespołu sprzedażowego. Stworzenie i wdrożenie nowego systemu dystrybucyjnego.
Farma-Projekt
Dyrektor Działu Dystrybucja/Kierownik Działu ds. Kluczowych Klientów
Dyrektor Sprzedaży FH GALCHEM (Farma-Projekt Group) –
rewitalizacja modelu sprzedaży portfolio surowce farmaceutyczne, w tym API, , rozszerzenie
oferty na usługi w zakresie dokumentacji rejestracyjnej i produkcyjnej

Dyrektor Działu Dystrybucji
1. Zarządzanie łańcuchem dostaw (SCM):
• Zakupy
• Plan produkcji
• Logistyka wewnętrzna: spedycja międzynarodowa i krajowa, praca magazynu handlowego
• Dystrybucja farmaceutyczna
2. Realizacja budżetu sprzedaży EF, firmy i zadań kontraktowych (FSP Galena), negocjacje z klientami kluczowymi
3. Tworzenie, realizacja, controling budżetów dystrybucyjnych w oparciu o strategię marketingowo-sprzedażową
4. Współpraca z Działem R&D w zakresie wprowadzania nowych produktów na rynek.
5. Elementy controlingu finansowego, współpraca z Działem Finansów w zakresie poprawy cash flow i przygotowania dodatkowych źródeł finansowania.
6. Tworzenie i realizacja polityki firmy z zakresie współpracy z klientami sieciowymi.
7. Współtworzenie i wdrożenie koncepcji kompleksowego oddziaływania na rynek apteczny, ”triady aptecznej”. Produkty OTC/suplementy diety, portfolio Rx.
8. Zarządzanie zespołem podległych pracowników: Dział Sprzedaży Krajowej, Dział Gospodarki Magazynowej i Ekspedycji, zespół KAM, zespół Przedstawicieli Sieciowych.

Kierownik Działu ds. Kluczowych Klientów.
Tworzenie firmy od poziomu start-up.
1. Stworzenie systemu dystrybucji na potrzeby firmy i zadań kontraktowych (FSP „Galena”).
2. Organizacja działu.
3. Realizacja planów sprzedażowych zgodnych z założeniami budżetowymi w zakresie
produktów FP i FSP „Galena” , negocjacje z klientami kluczowymi
4. Tworzenie budżetów dystrybucyjnych w oparciu o strategię marketingowo-sprzedażową
5. Zapewnienie stałej współpracy z kluczowymi klientami w celu realizacji strategii
sprzedażowej poprzez:
 stałą kontrolę stanów magazynowych i sprzedaży klientów
 gromadzenie i przekazywanie informacji o konkurencji,
 wprowadzanie, kontrolowanie i rozliczanie akcji promocyjnych prowadzonych na szczeblu krajowym i regionalnym,
 zapewnienie dostępności promowanych leków w kanale fabryka-dystrybutor-apteka.
 reagowanie na sytuacje kryzysowe
6. Zarządzanie zespołem KAM.
Polpharma
Kierownik Zespołu KAM/KAM w Dziale OTC
Kierownik Zespołu KAM. Zadania:
1. Opracowanie zasad współpracy kontraktowej z Dystrybutorami Strategicznymi w systemie rocznym.
2. Negocjacja kontraktów rocznych, zakres linie Rx i OTC (poza MM i Hospital)
3. Realizacja planów sprzedażowych zgodnych z założeniami budżetowymi.
4. Tworzenie i realizacja budżetów dystrybucyjnych w oparciu o strategię marketingowo-sprzedażową
5. Zapewnienie stałej współpracy z kluczowymi klientami w celu realizacji strategii
sprzedażowej.
6. Wprowadzanie, kontrolowanie i rozliczanie akcji promocyjnych prowadzonych na szczeblu
krajowym i regionalnym, zapewnienie dostępności promowanych leków w kanale fabryka-
dystrybutor-apteka.
7. Zarządzanie zespołem podległych pracowników.

KAM w dziale OTC. Podstawowe zadania:
1. Realizacja planu rocznego sprzedaży OTC
2. Wprowadzanie i rozliczanie promocji handlowych
3. Współpraca z PM OTC
4. Współpraca z działami Rx
5. Integracja działań Biura Handlowego i Działu Sprzedaży Krajowej ZF Polpharma
6. Reprezentowanie firmy wobec Dystrybutorów Strategicznych
Dodatkowo przygotowywanie rocznych budżetów sprzedaży Polpharma OTC, opracowywanie planów negocjacyjnych, wprowadzanie projektów nowych leków.

Szkolenia i kursy

Konferencje i szkolenia IMS Health.
Coroczne konferencje Nowhau.
Cooper Conferences konferencja “Import równoległy”
Szkolenie „Nowelizacja Prawa Farmaceutycznego”
Konferencje “Trade Marketing Farmaceutyczny” Movida Conferences.
Nowhau – „Trade Marketing”
Kongres ECU Marketing – “Potencjał rynku OTC”.
Konferencja “Magazynowanie i zarządzanie zapasami produktów farmaceutycznych”
Kongres Informedia Polska – “Strategic Key Account Management”.
Szkolenie – „Sprawozdanie finansowe i ryzyko działalności”.
Szkolenie – „Systemy wynagradzania”.

Edukacja

Logo
Studium Menedżerskie, studia podyplomowe
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Logo
Inżynieria Lądowa, magisterskie
Politechnika Warszawska

Specjalizacje

Sprzedaż
Farmacja/Medycyna

Zainteresowania

brydż sportowy, kino, fantastyka naukowa, podróże, tenis i siatkówka

Organizacje

Polski Związek Brydża Sportowego

Inne

Jestem osobą niepalącą.

Grupy

Politechnika Warszawska
Politechnika Warszawska
Politechnika Warszawska jest najstarszą polską uczelnią techniczną. Od ponad 180 lat kształci kolejne pokolenia inżynierów, wnosząc istotny wkład w rozwój nauk technicznych.
eHealth
eHealth
Tematem przewodnim grupy jest szeroko pojęty e-Biznes branży farmaceutycznej. Ta dziedzina nabiera na znaczeniu w Polsce, więc nie sposób jej nie komentować na forum.
Farmacja
Farmacja
QA/QC, R&D, Rejestracje, Produkcja i Marketing leków.
Farmakoekonomika
Farmakoekonomika
Gospodarka leków, HTA, EBM
Hurt farmaceutyczny
Hurt farmaceutyczny
Grupa dla kadry menedżerskiej wyższego i średniego szczebla zarządzającej hurtowniami farmaceutycznymi . Forum do wymiany doświadczeń, wiedzy i poglądów.
Marketing farmaceutyczny
Marketing farmaceutyczny
Stosowne miejsce dla osób profesjonalnie traktujących marketing farmaceutyczny
Pharma Market
Pharma Market
Grupa dla osób związanych z rynkiem farmaceutycznym. Wymiana informacji, nowości w branży oraz informacji z rynku. Nowości firmy DOCS International. Osoby z ukrytym profilem nie będą akceptowan
Praca w branży medycznej i farmaceutycznej
Praca w branży medycznej i farmaceutycznej
medycyna, farmacja - oferty pracy, opinie o pracodawcach, informacje o branży
Profesjonaliści Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych
Profesjonaliści Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych
Grupa skupiająca wyłącznie profesjonalistów - osoby pracujące obecnie w (innowacyjnych) firmach farmaceutycznych. Wymiana doświadczeń i poglądów dotyczących rynku farmaceutycznego.
Reprezentant medyczny
Reprezentant medyczny
Grupa skupiająca przedstawicieli medycznych z różnych firm farmaceutycznych.
Rynek Farmaceutyczny
Rynek Farmaceutyczny
Grupa dla osób profesjonalnie zajmujących się rynkiem farmaceutycznym. Ma na celu wymianę informacji na temat zmian na rynku farmaceutycznym w Polsce jak i za granicą.
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie