Jarek Kuczyński

Floty,floty,floty....

Wypowiedzi

  • Jarek Kuczyński
    Wpis na grupie Office Managers w temacie Kierownik Biura Zarządu
    19.04.2011, 15:04

    ?Jarek Kuczyński edytował(a) ten post dnia 19.04.11 o godzinie 15:04

  • Jarek Kuczyński
    Wpis na grupie Office Management Administracja Biurowa w temacie Witam

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Office Management Administracja Biurowa

  • Jarek Kuczyński
    Wpis na grupie FLOTA czyli wszystko o autach firmowych w temacie Kim tak naprawdę jest fleet manager?
    10.12.2008, 21:09

    Adam Legutowski:
    Wracając jednak do roli "fleeta" w firmie wg mnie wszystko zależy od wyższej kadry zarządzającej w danym przedsiębiorstwie i temu jak wiele swobody dadzą fleet menedżerowi.

    A czy to przypadkiem nie jest tak, że w każdym aspekcie funkcjonowania firmy wszystko zależy od kadry zarządzającej?

    Z doświadczenia wiem, że niektóre osoby decyzyjne "wiedzą swoje" i żadne argumenty nie są w stanie zmienić ich przekonania w danej sprawie podczas gdy inne osoby potrafią dostrzec, że w tym co mówi fleet menadżer może kryć się jakiś sens i warto pochylić się nad przedstawionymi sobie propozycjami.

    tu zgadzam się z cytowaną wypowiedzią.
    Niemniej ja w każdej sytuacji próbowałbym "sprzedać" moje pomysły i za każdym razem miałbym pełne przekonanie że mi się uda!

  • Jarek Kuczyński
    Wpis na grupie FLOTA czyli wszystko o autach firmowych w temacie Kim tak naprawdę jest fleet manager?
    4.12.2008, 13:33

    I tutaj dochodzimy do ciekawego zagadnienia w zarządzaniu flotą jakim jest ekonomicznie uzasadniony czas używania samochodu szczególnie specjalnego.
    Wyliczałem to sobie kiedyś na pompie do betonu. Bardzo droga w zakupie i bardzo ciężko zbywalna (przy zachowaniu odpowiednich proporcji podobnie jak betoniarka)
    Zabawa z cyframi doprowadziła mnie do wniosku że dużo taniej jest wymienić cały silnik i skrzynie biegów, zrobić kapitalny remont blacharski i inwestować w cykliczne przeglądy samochodu, itp. niż kupować nowe samochody.
    Bilans kosztów jest zdecydowanie na plus użytkowania samochodu w... nieskończoność
    Nie wierzycie sprawdźcie sami.

    Panie Macieju
    nie chciałem w żaden sposób Pana urazić czy podwarzyć Pana kompetencji.
    Mam nadzieję że kiedyś się spotkamy (ten rynek jest dość mały) i dokończymy nasze polemiki

    Pozdrawiam
    Jarek

    ps. Trochę zboczyliśmy z tematu, choć ostatecznie tego typu dywagacje tez leżą w sferze kompetencji fleet manageraJarek Kuczyński edytował(a) ten post dnia 04.12.08 o godzinie 13:34

  • Jarek Kuczyński
    Wpis na grupie FLOTA czyli wszystko o autach firmowych w temacie Kim tak naprawdę jest fleet manager?
    3.12.2008, 10:06

    Wątek utrzymywania sędziwych samochodów we własnej flocie zaczęliśmy od problemu utrzymywania na stanie pojazdów z początków lat '90 XX wieku. Panie Jarku! Takie samochody nie mają powyżej 10 lat, ale skromnie licząc 15-18 lat. Odnieść to można do Pańskiego stwierdzenia o liczeniu kosztów przez fleet menagera. Moim zdaniem odpowiedź nasuwa się sama.

    Ale czy Pan to liczył, żeby wyciągać takie wnioski?

  • Jarek Kuczyński
    Wpis na grupie FLOTA czyli wszystko o autach firmowych w temacie Kim tak naprawdę jest fleet manager?
    2.12.2008, 21:55

    Czuję się wywołany do tablicy poniższym postem i spróbuje go skomentować. I nie chcę żeby ktokolwiek odebrał to jako odwet z mojej strony, ale raczej jako opis pracy fleet managera, który nie zawsze zajmuje się flotami osobowymi, czy też nie zawsze korzysta z usług firm CFM


    Szanowny Panie Jarku! Tego rodzaju samochody raczej rzadko bywają przedmiotem wynajmu, najczęściej bywają własnością firm. Jeśli chodzi o wynajem flotowy to - jak wynika z Pańskiego profilu powinien Pan mieć orientację w temacie - kategoria samochodów, które Pan wymienił niezbyt często bywa przedmiotem wynajmu, co między innymi wynika z dużych trudności organizacyjnych w zapewnieniu klientowi pojazdu zastępczego, np. w postaci betoniarki. Ponadto trzeba wziąć pod uwagę fakt, że wynajem takiego samochodu (jako zamówienie "specjalne") będzie się wiązało z dużą stawką najmu, która klientowi może nieodpowiadać.
    Jeśli więc piszę o samochodach 3-4 letnich to OWSZEM mam na myśli w większości samochody osobowe, które mocno się w tym czasie zużywają (niekiedy sprzedać takie auto to niemal cud!). Jaka znawca tematu powinien Pan to wiedzieć.

    Powyższy fragment w pewien sposób potwierdza to co chciałem przekazać w mojej wypowiedzi.
    Firmy CFM, z całym szacunkiem dla całego tego sektora, uczą się na błędach (wiem bo pracowałem z kilkoma firmami wynajmującymi samochody, no i byłem też krótko po drugiej stronie), ponieważ ciężko jest na rynku o dobrych fachowców. Zarządzanie flotą to dość młoda profesja. Nie ma szkół, które mogłyby przygotować fachowców - przynajmniej teoretycznie - Panie Macieju - chyba się Pan ze mną zgodzi.
    A zatem uczą się na osobówkach, ewentualnie prostych dostawczakach.
    Z samochodami specjalnymi lub specjalistycznymi mają raczej mało do czynienia, lub wcale.
    Zatem czemu autor cytowanej wypowiedzi foruje wypowiedzi o krótkowzroczności, czy ekonomicznej głupocie używania niektórych aut specjalnych nawet ponad 10 lat?.
    Powracając do samochodów specjalnych - jak np. bankowozy, czy samochody z wysięgnikami i koszami. Wyobraź sobie Kolego, że i takie samochody mamy na stanie, nawet całkiem liczne, więc przeczy to twierdzeniu, że firmy CFM "nie potrafią obsługiwać takich pojazdów".

    Jest tylko pewna różnica między Citroenem Berlingo w podstawowej klasie opancerzenia, a np Crafterem opancerzonym w klasie C4

    Wszystko jest kwestią CENY, CENY i jeszcze raz
    CENY!!!

    No właśnie to jest jakby kwintesencja podejścia CFMów do tematu, za pieniądze są w stanie obiecać dużo.
    A fleet manager, który opiekuje się taką flotą, zresztą podobnie jak każdą inną - musi ograniczać koszty i stawać na głowie aby flota była na chodzie.

    A kończąc wątek, samochody tego rodzaju z reguły też
    pełnią "służbę" w okresie do 4-5 lat (bankowozy), lub do 6 lat (wysięgniki). To ostatnie wynika z faktu, że samochody takie na codzień mniej jeżdżą = mniejsze ich zużycie = mniejsze koszty, ale mimo to po ok. 6 latach nadaje się już skreślenia ze stanu floty. W przeciwnym wypadku koszty zaczynają przewyższać zyski, a to już nie krótkowzroczność, a ekonomiczna głupota... :)

    Panie Macieju a czy Pan to dokładnie i rzetelnie liczył?

  • Jarek Kuczyński
    Wpis na grupie FLOTA czyli wszystko o autach firmowych w temacie Kim tak naprawdę jest fleet manager?
    28.11.2008, 14:24

    Ja też wiem o jakiej firmie Artur mówi.

    Krzysztof Ł.:
    Witam,

    Niestety są jeszcze takie firmy i chyba wiem, o jakiej Artur mówi
    pozdrawiam


    A co do poniższej wypowiedzi to z całym szacunkiem krótkowzorcznością wykazują się właśnie tacy ludzie jak autor poniższego komentarza.
    Firmy CFM nie mogą sobie wyobrazić (i obawiam się obsłużyć) floty innej niż standardowy samochód osobowy.
    A co powiesz kolego jeśli masz flotę samochodów specjalnych - pompy do betonu, betonomieszarki, specjalistyczne dźwigi, bankowozy ... itp.
    Czy dalej uważasz że należy je wymieniać co 3-4 lata?

    I teraz przełóżcie sobie Państwo to na to jak niestandardowa może być praca fleet managera przy takiej flocie

    Maciej Piechocki:
    Jeśli jakaś firma utrzymuje na stanie samochody z początku lat '90 XX wieku to serdeczne współczucia, ale aż wierzyć mi się nie chce, aby było to możliwe!!! To byłby szczyt krótkowzroczności!!!
    Szczęśliwie większość firm wynajmujących samochody dokonuje wymian co 3-4 lata, przypadki 6-letniego wynajmu to raczej rzadkość i wynika z dobrego stanu samochodu, poniekąd przywiązania użytkownika do danego pojazdu oraz niskiej awaryjności.

  • Jarek Kuczyński
    Wpis na grupie Długoterminowy wynajem samochodów. Fleet Management w temacie szukam oferty na wynajem aut dla firmy
    29.08.2008, 08:26

    Według mnie najlepsze są proste i oczywiste rozwiązania.
    Określ dokładnie parametry wynajmu jaki Cię interesuje (rodzaj samochodu, czas wynajmu, ilość km miesięcznie itp) i takie zapytanie (w takiej samej wersji) wyślij do kilku/kilkunastu firm zajmujących się wynajmem samochodów. Jak dostaniesz zwrotne oferty to pozostaw sobie 2-3 najlepsze i negocjuj.

  • Jarek Kuczyński
    Wpis na grupie Auto Moto Praca w temacie Poszukuję nowych wyzwań...
    2.07.2008, 14:34

    To skoro zaglądają i rekrutują to i ja się dopiszę. Poszukuje stanowiska związanego z zarządzaniem flotami. Mam ponad 7 lat doświadczenia w zarządzaniu flotami.

  • Jarek Kuczyński
    Wpis na grupie FLOTA czyli wszystko o autach firmowych w temacie zapraszam
    4.12.2007, 10:21

    Mirosław Gruszczewski:
    Rafał Noga:
    polecam także wynajem długoterminowy samochodów,czyli: stałe miesięczne stawki, brak problemów z wszelaką obsługą, serwisem, zmianą opon;auta zastępcze na czas szkód; ubezpieczenie w kwocie wynajmu.
    Współpracowałem w moim zyciu zawodowym z kilkoma firmami CFM i na prawdę nie spotkałem takiej w której wszystko byłoby ok. Problemów z obsługą nie ma do puki wszysrtko we flocie dzieje się normalnie. Jeżeli jednak pojawi się jakiś niestandardowy problem od razu pojawiają się problemy.

    Usługa wynajmu długoterminowego, ma swoje zalety i wady. Zaletą jest to, że masz stałe koszty
    do momentu kiedy firma CFM zaczyna przerzucać na klienta koszty ponadnormatywnego zuzycia częsci. No i na koniec dopłacach trochę grosza za ponadnormatywne zużycie samochodu. i zawsze wolne stanowisko w
    serwisie . Zadziwiające jest to że wszystkie firmy CFM obiecują nam wolne stanowisko w serwisie. Ciekaw jestem czy w polsce jest tyle stanowisk ile firmy cfm mają samochodów. W praktyce to ich nie interesuje kiedy twój samochód wyjedzie, bo przecież ty płacisz i tak ratę miesiączną.
    . Wadą są koszty i opisywanie faktury z podziałem na
    samochody, których nie trzeba ponosić jeśli ma się program do obsługi floty (jest kilka dobrych na rynku), odpowiednią osobę i dobrze wynegocjowane warunki w serwisach.
    Wszystko trzeba przeliczyć, nawet ubezpieczenie, które oferowane jest w pakiecie. Z własnego doświadczenia wiem, że można mieć lepsze warunki leasingu i ubezpieczenia, niż niejedna firma CFM może zaoferować.
    AMEN zgadzam się z tym w 100%Mirosław Gruszczewski edytował(a) ten
    post dnia 03.12.07 o godzinie 23:11

  • Jarek Kuczyński
    Wpis na grupie Długoterminowy wynajem samochodów. Fleet Management w temacie sposoby pozyskiwania floty dla firm
    30.11.2007, 12:11

    Zgadzam się w pełeni z obydwoma wypowiedziami poprzednika.
    Z punktu widzenia naszej firmy widzimy też duże zainteresowanie klientów produktami alternatywnymi do wynajmu długoterminowego z pełna obsługą. I tu doskonale znajdują się firmy takie jak moja, które zajmują się zarządzaniem flotami. Jest duże grono klientów, którzy chętnie wzięliby samochody w leasing finansowy lub kupili za gotówkę, ale mają problem z zarządzaniem.

    Zatem nie pozostaje nic innego tylko usiąść (i to najlepiej w większym gronie z kimś od finansów fiormy i od operacji) i policzyć co się najbardziej w konkretnym przypadku opłaca

    Pozdrawiam
    Jarek Kuczyński

  • Jarek Kuczyński
    Wpis na grupie Długoterminowy wynajem samochodów. Fleet Management w temacie wymiana floty - jak pozbywacie sie starych aut?
    30.11.2007, 12:04

    my zajmujemy się zarządzaniem flotami samochodowymi. Dla naszych klientów mamy specjalną platformę przetargową do sprzedaży aut firmowych. Dzięki temu na jeden samochód mamy oferty od kontrahentów z calej polski co pozwala nam uzyskać korzystne oferty odkupu.

    Pozdrawiam
    Jarek Kuczyński

  • Jarek Kuczyński
    Wpis na grupie Przedsiębiorcy i pracownicy branży motoryzacyjnej. w temacie Współpraca:
    30.11.2007, 11:59

    Firma VESSEL zajmuje się zarzdzaniem flotami samochodowymi. Wspieramy naszych klientów praktycznie we wszystkich aspektach zarządzania flotą począwszy od serwisów mechanicznych poprzez opony, likwidację szkód komunikacyjnych, aż po audyty flot i ubezpieczenia. Działamy na terenie całej Polski.
    Współpracujemy z fleet managerami w firmach, ale rówineż całosciowo zarządzamy flotami w firmach w których nie ma pracowników bezpośrednio odpowiedzialnych za ten obszar.

    Wszystkich zainteresowanych współpracą zapraszam do kontaktu j.kuczynski@vessel.pl

    Pozdrawiam
    Jarek Kuczyński

  • Jarek Kuczyński
    Wpis na grupie Automotive w temacie Czym dokładnie zajmują się Wasze firmy Automotive?
    30.11.2007, 11:44

    Zarządzanie flotami pojazdów naszych klientów.
    Zapraszam http://vessel.pl lub j.kuczynski@vessel.pl

    Pozdrawiam
    Jarek Kuczyński

  • Jarek Kuczyński
    Wpis na grupie Auto Moto Praca w temacie Witajcie!
    15.11.2007, 10:14

    Witam wszystkich
    ja od 2000 roku jestem aktywny w segmencie zarządzanie flotami pojazdów. Na poczatku zarządzanie samochodami firmy w której pracowałem, obecnie zarądzanie dla klienta zewnątrznego

    Pozdrawiam
    Jarek

  • Jarek Kuczyński
    Wpis na grupie FLOTA czyli wszystko o autach firmowych w temacie zapraszam
    15.11.2007, 10:02

    Tak ja zostało to napisane w poprzednim poście. Temat zarządznia flotą to temat bardzo złożony. Podstawą dobrego zarządzania flotą w firmie jest dokładne rozpoznanie swoich potrzeb odnośnie samochodu, oraz strategii finansowej firmy. Dużo tez zalezy od wielkości floty i jej rozmieszczenia. Z doświadczenia wiem, że dośc łatwo jest zarzadzac nawet dużą flotą, ale skupioną w jednym miescie, a trudne może być zarzadzanie flotą rozproszoną.

    Co do "nauki" zarządzania flotą. Niestety na polskim rynku faktycznie brak jest literatury fachowej, nie ma tez żadnej szkoły, ktora kształciłaby w tym kierunku. Wobec powyższego jedynymi miejscami gdzie można się czegoś nauczyć są pisma branżowe i konferencje branzowe.

    A i jeszcze jedno - wpychanie na siłę swojej floty w ramiona CFM nie musi być zawsze dobrym rozwiazaniem - pamiętaj że wtedy jesteś skazany na tą firmę przez długi okres i wpadasz w sidła wewnętrznych procedur tej firmy.

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do