Wypowiedzi
-
witam i na poczatku chce sie uporac z problemem , chce zrobic spodnie do avatara narzedziem topology , czy jest opcja zeby moje zaznaczone czesci narzedziem topology nie przeswitywaly przez obiekt utrudnia mi to prace i nie widze ktory wierzcholek lacze napewno jest jakas ukryta opcja jestem poczatkujacym w tym programie mam nadzieje ze ktos wpadnie na pomysl z gory dziekuje za wszystkie informacje
-
zbrush pomocy mecze sie od 8 rano z funkcja topology,chce zrobic siatke ale gdy mam wiecej zaznaczonych poligonow to miesza mi sie w glowie jest jakas opcja zeby nie przeswitywaly moje zaznaczone poligony prosze pomocy
- 26.07.2012, 16:51
-
dzieki hubert wlasnie o to mi chodzilo jeszcze raz wielkie dzieki
-
Rafał Ziółkowski:
P oco? Prz eci eznal, ezymyd olud ziintel ingetn ychdam yrad e :)
kazdy ma cos w sobie inteligentnego kazdy jakos daje rade :) pozdrawiam -
Szymon Szewczak:
Używaj znaków interpunkcyjnych. Łatwiej zrozumieć przekaz.
szczerze mowiac to tak czasem bywa jak sie siedzi na blenderze do rana i jak cos nie wychodzi wtedy szlak czlowieka trafia ,szuka rozwiazania ale dziki za info postaram cos z tym zrobic -
Maciej Rychlik:
Jarek Jarecki:
sofe pobralem z jakiejs darmowej strony,czy importowany OBJ zawiera w ogóle UVki? -tego to nie wiem szczerze nie wiem jak to sprawdzic........... byc moze ktores obiekty nie sa zamkniete dlatego dzieja sie takie problemy temat chyba zamkne , bo dla mnie dosc za ciezki pozdrawiam
Moze zawierac, moze nie zawierać.
Podziel ekran i w jednym daj 3d View a w drugim otwórz UV/image Editor. Zaznacz objekt w 3d view - jeśli ma mapę UV to powinieneś ją zobaczyć w UV/Image editor. Jeśli nic nie zobaczysz to spróbuj jeszcze Alt+N w UV/Image editor. Jeśli nadal nic, to znaczy, ze obj nie ma UVek.
Jeśli nie ma, to będziesz musiał je stworzyć (oraz stworzyć do nich odpowiednią teksturę). (Szczerze mówiąc nie wiem, po co robić teksture UV dla sofy - przeciez to jest taki sam material wszędzie.)
Sugeruję video tutorial na youtubie czy coś, bo tworzenie map UV i mapowanie tekstur to najbardziej nieprzyjemny element w 3d w ogóle - trzeba cierpliwości zeby go ogarnąć;)
dzieki za pomoc po ponownej instalacji blendera wszystko smiga mialem jakis problem prawdopodobnie przy instalacji Dzieki teraz wszystko smiga -
Szymon Szewczak:
Dlaczego się uczysz na starej wersji, mniej intuicyjnej?
http://www.blender.org/download/get-blender/
Maciej do tej starszej wersji jakos sie przyzwyczailem latwiej mi w nim sie porusza ;) -
mam pewien problem nie wiem jak sprawdzic czy w jednym obiekcie sa wszystkie tzw face polaczone ze soba ,przez przypadek trafilem na wiele czesci nie polaczonych ze soba.
Jak widac na zdjeciach te rodzielone czesci musza byc ze soba scalone nie wiem jak to inaczej ujac zespawane tak zeby to wszystko bylo jako jeden obiekt ,
mozna je polaczy Join czy add to group ale ta opcja nie moze byc zastosowana do mojego projektu animacyjnego widac wtedy bardzo duze niedoociagniecia przy obrocie czy sklonie widac dziury tak jakby ten obiekt byl rozerwany
Pytanie czy jest jakies narzedzie ukryte w blenderze zebym widzial ktore czesci nie sa polaczone ze soba zaznaczam wszystkie face , edge, lub vertex i nie moge zauwazyc gdzie jest rozlaczony obiekt ,jest tylko jedno wyjscie zeby sprawdzic kazdy face po kolei ale to pracochlonne i latwo mozna ominac jakis element ...pomozcie :)
https://picasaweb.google.com/czarny403/29Lutego2012#571...
https://picasaweb.google.com/czarny403/29Lutego201202#5...
https://picasaweb.google.com/czarny403/29Lutego201203#5...
https://picasaweb.google.com/czarny403/29Lutego201204#5... -
problem rozwiazany :)
-
mam problem z dodaniem tekstury moze mi ktos pomoc naniesc teksture na ten obiekt :samochod: pobralem darmowy obiekt ze strony internetowej http://www.turbosquid.com/3d-models/3d-mitsubishi-l200... w tym folderze sa tekstury i mam problem aby ta teksture nalozyc moze ktos bedzie wiedzial jak w blenderze to zrobic ...... z gory dziekuje
Jarek.. -
sofe pobralem z jakiejs darmowej strony,czy importowany OBJ zawiera w ogóle UVki? -tego to nie wiem szczerze nie wiem jak to sprawdzic........... byc moze ktores obiekty nie sa zamkniete dlatego dzieja sie takie problemy temat chyba zamkne , bo dla mnie dosc za ciezki pozdrawiam
-
dzieki Rafal za szybka odpowiedz problem nie rozwiazany wiec dalej szukam nie dopracowan z gory dzieki za pomoc
-
witam wszystkich ,szcerze mowiac jestem bardzo kiepski w blenderze bawie sie od miesiaca i poznaje tajniki tego wspanialego programu ,a wiec moj problem jest taki. importuje dany objekt jest nim sofa chcialbym go wyrenderowac opcja widoczna na gorze w programie Render /bake Sculpt meshes , z tym mam problem nie wiem jak to rozgryzc zmienic sofe obj na UV/Image editor wychodza jekies dziwne bledy powinienem po wyrenderowaniu uzyskac w Uv w oknie krztalt przypominajce jablko roznego koloru a wychodza mi jakies linie przekreslone na ukos gdzies po calym monitorze
z gory dziekuje za pomoc
Ps obiekt chce zaimportowac jako sculpt ,mesh do second life
tak to wyglada
https://picasaweb.google.com/czarny403/17Stycznia2012#5...
Pozdrawiam Jarek..