Wypowiedzi
-
Dzięki za zaproszenie, aczkolwiek moja wiedza o logistyce nie rzuca na kolana.
- 7.05.2012, 08:54
- Skomentuj
-
Nie zatrudniłbym - jest za duże ryzyko, że jego podwładni odejdą.
-
Michał,
ludzie odchodzą tam, gdzie wydaje im się, że będzie im lepiej. Jeżeli takie przypadki się zdarzają - a mamy obecnie rynek pracownika, więc będą się zdarzać - to trzeba z osobą , która chce odejść spotkać się w sprzyjających okolicznościach i szczerze porozmawiać o powodach jej decyzji - być może pracownika uda się zatrzymać, a nawet jeżeli nie, to mamy szansę podjęcia takich działań, aby następni nie odchodzili.
Pozdrawiam -
Magda,
część firm - zwłaszcza dużych korporacji - ma określone systemy wartości, które często wiszą na zakurzonych tablicach i nikt ich nie czyta, nie zna i nie stosuje. Istotne jest więc nie co firma deklaruje, ale co o rzeczywistości w firmie sądzą pracownicy. Istnieją do tego różne metody pomiaru - np. w firmie bada się tzw. ,,klimat organizacyjny'', na różnych szczeblach organizacji pracownicy wypełniają specjalną ankietę, w skalach : ,,elastyczność'', ,,odpowiedzialność'', ,,standardy'', ,,nagrody'', ,,jasność'', ,,zaangażowanie zespołowe''. Porównanie odpowiedzi na różnych szczeblach mówi, gdzie dane kryterium może nie działać i co się naprawdę w firmie dzieje.
Najistotniejsze znaczenie system wartości, kultura organizayjna firmy mają przy jej wykupie przez inny podmiot lub fuzjach - wiele z pozoru idealnych transakcji z tego powodu nie powiodło się (vide fuzja Mercedes-Crysler).
Bardzo dużą rolę rozpoznawalny i akceptowalny przez klientów system wartości ma znaczenie w branżach zaufania społecznego - finanse, kredyty itd.
Część zwłaszcza międzynarodowych graczy na pozytywnych wartościach - dbanie o środowisko naturalne, angżowanie się w sprawy lokalnych społeczności, działalność charytatywna próbuje budować swój pozytywny wizerunek i ... przewagę nad konkurencją.
Pierwszy raz piszę wiadomość na GL, więc na wszelki wypadek podaję swojego e-maila : prejan@tlen.pl.