Janusz Lach

Dyrektor ds. Personalnych i Komunikacji • Partner ds. Przestrzegania Prawa i Standardów Etycznych • Radca Prawny
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Balanced Scorecard Budżetowanie Strategia biznesowa Due diligence Zarządzanie zmianą Coaching audyty komunikacyjne Zmiana kultury organizacyjnej Zarządzanie kryzysowe zaangażowanie pracowników Stosunki pracownicze Employer Branding Executive Coaching Rekrutacje wysokiego szczebla konsulting HR metryki HR Tworzenie polityk HR Human Resources Stosunki przemysłowe Komunikacja wewnętrzna Prawo pracy Leadership Development Lean Manufacturing Management Consulting Rozwój menadżerów Negocjacje Kultura organizacyjna Projektowanie organizacji Rozwój organizacyjny Lista płac Ocena wyników pracownika Zarządzanie personelem Public Relations Rekrutacja Restrukturyzacja Plany rozwoju Sourcing Planowanie sukcesji Wyławianie talentów zarządzanie talentami Budowanie zepołu Przywództwo w zespole Szkolenie Wartości Wizja Planowanie zasobów pracy Zarządzanie zespołem Doradztwo Personalne Zarządzanie wynagrodzeniami systemy motywacyjne Analiza potrzeb szkoleniowych Opisy Stanowisk Pracy Administracja personalna - Personnel administration Modele Kompetencyjne Współpraca międzynarodowa wizerunek firmowy wartościowanie stanowisk pracy Strategia HRowa procedury HR doradztwo prawne, prowadzenie postępowań sądowych doradztwo biznesowe audyt personalny SHL tests polityki hr Zarządzanie wynikami współpraca ze związkami zawodowymi - negocjacje systemy wynagrodzeń Ścieżka kariery - Career Development

Języki

polski
ojczysty
angielski
biegły
niemiecki
biegły
rosyjski
dobry
francuski
podstawowy
hiszpański
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
Freelancer - Pracownik nieetatowy
Pracownik kontraktowy
Otwarty na współpracę na podstawie różnych form zatrudnienia – umowa o pracę, kontrakt, umowa zlecenia, projekt (interim management),

Obsługa HR
Doradztwo prawne, zwłaszcza w zakresie prawa pracy
Zarządzanie zmianą
Szkolenia
Audyt HR
Restrukturyzacja
Język angielski i niemiecki
HJ Heinz Polska S.A.
Dyrektor ds. Personalnych i Komunikacji CEE/Turcja * Partner ds. Prawa i Standardów Etycznych CEE/Tu
HJ Heinz jest najbardziej globalną amerykańską firmą spożywczą. Słynie na całym świecie z kultowych marek sprzedając gotowe do spożycia produkty żywnościowe najwyższej jakości w 200 krajach. W ponad 50 krajach Heinz zajmuje pozycję numer jeden i numer dwa na rynku.

Obowiązki:
- Podejmowanie i zarządzanie wszystkimi strategicznymi działaniami HR w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Zapewnienie pełnego wsparcia w zakresie zarządzania personelem oraz przestrzegania prawa i zasad etycznych zarówno dla zakładów produkcyjnych jak i biur handlowych.
- Coaching i mentoring dla kadr zarządzających w regionie w kwestiach przywództwa, zaangażowania pracowników, różnorodności, integracji społecznej i etyki pracy.
- Zarządzanie procesami reorganizacji i restrukturyzacji z perspektywy HR (akwizycje, fuzje, podziały, zamknięcia jednostek biznesowych, integracja post-akwizycyjna, zmniejszenie zatrudnienia, outsourcing, HR Due Diligence).
- Odpowiedzialność za obszary HRM, administracji personalnej, płac, administracji biurowej, public relations, komunikacji wewnętrznej, zarządzania flotą samochodową, obsługi prawnej, etyki i zgodności z prawem.
- Pełnienie strategicznej jak i operacyjnej roli we wszystkich obszarach funkcjonalnych HR (cykl HtR – Hire, Inspire, Admire, Retire)
• Planowanie personelu
• Pozyskiwanie talentów / rekrutacja / Employer Branding
• Adaptacja i wdrożenie do pracy,
• Rozwój kadry menedżerskiej i przywództwa
• Zarządzanie wynikami (wyznaczanie celów, ocena wyników, kalibracja, nagradzanie)
• Zarządzanie karierą
• Zarządzanie talentami
• Planowanie i zarządzanie wynagrodzeniami całkowitymi / wynagrodzenia i benefity
• Budowanie i pomiar zaangażowania
• Planowanie sukcesji i budowanie rezerw talentów
• Budowanie marki przywództwa
• Mobilność krajowa i międzynarodowa
• Odejścia pracowników / zwolnienia grupowe
- Komunikacja wewnętrzna
- Stosunki pracy / współpraca ze związkami zawodowymi
- Pomiar i rozwój kultury organizacyjnej
- Prawo pracy / umowy o pracę / zbiorowe prawo pracy (UZP) / polityki i procedury HR / etyka i zgodność z prawem
- Analiza i raporty personalne/ HR Metrics
- Zarządzanie zmianą

Główne osiągnięcia:
- Zbudowanie struktury i funkcji HR od podstaw.
- Opracowanie systemów wynagrodzeń w oparciu o wartościowanie stanowisk pracy metodologią Hay, Mercer oraz Job Familly Modelling.
- Wdrożenie programów motywacyjnych dla pracowników z obszarów sprzedaży i produkcji.
- Wdrożenie systemu HRIS SAP - moduły Administracja Personalna(PA) oraz Zarządzanie Organizacją (OM).
- Rozwój kultury organizacyjnej – wdrożenie wizji, misji i podstawowych wartości; pomiar kultury organizacyjnej, opracowanie programów rozwojowych w oparciu o wartości. Indeks Kompetencji Zarządczych pracowników bezpośredniego nadzoru, opartych na wartościach korporacyjnych wzrósł o 6,2% w wyniku wdrożenia programu (2006-2008).
- Wdrożenie i rozwój standardów etyki korporacyjnej.
- Uzyskanie dwóch kolejnych transz finansowych z Europejskiego Funduszu Społecznego na cele rozwojowe pracowników.
- Opracowanie i wdrożenie programów rozwoju kadr i przywództwa (np. Akademia Umiejętności Heinz, czy Mini-MBA).
- Osiągnięcie wskaźnika zaangażowania na poziomie 74%, w oparciu o badania Towers Watson (7% powyżej normy dla Polski i 6% powyżej światowej normy dla FMCG).
- Wdrożenie kultury zmiany (na podstawie modeli John Kotter’a, William Bridges’a, DiSC oraz Pritchett Change Management).
- Obsadzenie kluczowe stanowisk w regionie.
- Opracowanie i / lub wdrożenie polityk i procedur HR.
- Przeprowadzenie realistycznych symulacji kryzysowych.
- Wdrożenie standardów organizacji wysoko efektywnej / przywództwa opartego na wydajności (HPO)
- Opracowanie oraz wdrożenie programów zarządzania talentami (ostatni party na koncepcji 9 Box Grid).
- Wprowadzenie globalnych zmian w Europie Środkowo-Wschodniej w 2013 roku wynikających z nabycia Heinz przez 3G Capital i Berkshire Hathaway Inc.
- Przeprowadzenie wielu procesów restrukturyzacyjnych - trzech akwizycji, sprzedaży zakładu produkcyjnego, zamknięcia zakładu, połączenia i podziału firmy, integracji po akwizycyjnej, zwolnień grupowych, outsourcing funkcji ubocznych, jak i pracy bezpośrednio produkcyjnej).
- Wdrożenie modelu HRBP.
- Wdrożenie od strony HR programu Lean Manufacturing.
- Przeprowadzenie audytów komunikacyjnych i na ich podstawie zbudowanie zintegrowanego systemu komunikacji wewnętrznej
- Przeprowadzenie audytów HR (HR Due Dilligence) w związku z dokonanymi i planowanymi akwizycjami.
Bahlsen Sp. z o.o.
Dyrektor ds. Personalnych
Bahlsen jest liderem na rynku ciast i ciastek w Niemczech i jednym z wiodących producentów wyrobów cukierniczych w Europie. Bahlsen produkuje swoje markowe wyroby w 5 miejscach w Europie i eksportuje swoje produkty do ponad 80 krajów.

Odpowiedzialność:
- Opracowanie i wdrożenie strategii w obszarach zarządzania personelem, administracji personalnej, rachuby płac, obsługi prawnej oraz IT.
- Pełnienie roli zarówno strategicznej jak i operacyjnej we wszystkich obszarach funkcjonalnych zarządzania zasobami ludzkimi:
• Rekrutacja
• Adaptacja i wdrożenie
• Zarządzanie wynikami
• Zarządzanie wynagrodzeniami całkowitymi
• Komunikacja wewnętrzna
• Szkolenia i rozwój
• Zarządzanie talentami
• Rozwój kultury organizacyjnej
• Zarządzanie Zmianą
- Stosunki pracy / współpraca ze związkami zawodowymi
- Prawo pracy / umowy o pracę / zbiorowe prawo pracy (UZP) / polityki i procedury HR

Główne osiągnięcia:
- Zbudowanie zespołu i funkcji HR od podstaw
- Zbudowanie systemu wynagradzania w oparciu o własną (Bahlsen) punktową metodę wartościowania stanowisk pracy.
- Wdrożenie programu Management Trainee
- Wdrożenie kilku modułów biznesowych SAP R / 3
- Opracowanie księgi polityk i procedur HR
- Przygotowanie i uzgodnienie ze związkami zawodowymi Układu Zbiorowego Pracy
- Wdrożenie systemu zarządzania wynikami
- Wdrożenie wartości korporacyjnych
- Zorganizowanie obchodów 5-lecia działalności Spółki w Polsce
- Wdrożenie elektronicznej kontroli czasu pracy.
- Wdrożenie HRIS TETA
- Opracowanie i wdrożenie elastycznego czasu pracy (na długo przed uregulowaniem tego tematu w prawie pracy)
- Wdrożenie systemów premiowych dla wszystkich pracowników (również dla produkcji).
- Zmniejszenie absencji w wyniku wdrożenia planu zmniejszenia absencji chorobowej.
- Obsługa prawna procesu podziału spółki oraz utworzenia nowej firmy (oraz obsługa kadrowa tego procesu).
- Prowadzenie procesów optymalizacji zatrudnienia – zwolnienia grupowe, w sumie ca 400 pracowników.
Bahlsen Sp. z o.o.
Asystent Prezesa Zarządu
Główne obowiązki:
- 3-miesięczny staż w Niemczech i Szwajcarii
- Organizowanie pracy zarządu
- Kierowanie i udział w różnych projektach biznesowych

Główne osiągnięcia
- Analiza sytuacji logistycznej w Firmie i zaproponowanie zmian, które zostały wdrożone
Unimil Sp. z o.o.
Specjalista ds. Handlu Zagranicznego * Radca Prawny
Unimil to firma, która produkuje i sprzedaje wysokiej jakości prezerwatywy. Od 2007 Unimil jest marką należącą do firmy Ansell Limited Group - globalnego lidera w projektowaniu, rozwoju, produkcji i sprzedaży barierowych wyrobów ochronnych. Działając na wszystkich kontynentach Ansell posiada wiodącą pozycję na rynku rękawiczek i prezerwatyw z naturalnego lateksu oraz syntetycznego polimeru.

Główne obowiązki:
- Pełna obsługa umów międzynarodowych – zdobywanie klientów, negocjacje handlowe, realizacja kontraktów (transport, spedycja, odprawy celne, płatności).
- Organizowanie wystaw w kraju i za granicą.
- Obsługa prawna Spółki.
- Posprzedażna obsługa klienta

Główne osiągnięcia
- Stworzenie działu handlu zagranicznego.
Logo
Specjalista ds. Handlu Międzynarodowego
Universal Kraktrade
Universal Krak-trade był spółką Grupy Kapitałowej Universal SA, pierwszej sprywatyzowanej centrali handlu zagranicznego w Polsce.

Główne obowiązki:
- Negocjowanie kontraktów importowo-eksportowe oraz nadzorowanie ich realizacji.
- Organizowanie udziału Firmy w targach i wystawach w kraju i za granicą.

Główne osiągnięcia
- Zorganizowanie wystaw na międzynarodowych targach:
• Wiener Herbstmesse,
• Lederwaren Exquisit w Wiedniu
- Zorganizowanie wystawy w Kijowie "Kraków przedstawia się"

Szkolenia i kursy

Certyfikaty:
- Test osobowości OPQ i testy weryfikacyjne SHL
- DiSC
- Zarządzanie Zmianą - Business as Unusual Pritchett, LP Change Maagement
- Train the Trainers - Vergouwen Overduin
- Radca Prawny

Kursy:
- Business as Unusual - Warsztat dla trenerów, Pritchett, LP Change Management, Holandia
- Kompetencje Wspierające Wdrożenie Strategicznych Priorytetów w Zarządzaniu
- Strategiczne Zarządzanie Talentami
- Zarządzanie Zmianą
- Certyfikacja DISC
- Warsztat dla trenerów fasylitatorów
- Wdrożenie Nowego Globalnego Modelu Kompetencji Przywódczych
- Kwestionariusz Osobowości (OPQ) i Weryfikacyjne Testy Zawodowe
- Globalny System Wydajności – Budowanie Nowej Wizji
- Mini MBA - Przywództwo Sytuacyjne SLII
- Mini MBA – symulacja strategiczna Livion
- Akademia Wartości
- Wprowadzenie Nowych Globalnych Wartości Firmowych
- Mini MBA – strategiczna symulacja Decision Base
- Mini MBA – Multi Focus Model
- OECD Prawo Antykorupcyjne
- Współpraca Zespołowa w Sytuacjach Kryzysowych
- Management Drives Testing
- Implementacja SAP R/3
- Prawo Konkurencji
- Siedem Nawyków Skutecznego Działania
- Coaching
- Wyniki Oparte o Przywództwo
- Negocjacje Biznesowe
- Międzynarodowy System Wyceny Stanowisk Mercer
- Symulacje sytuacji kryzysowych
- Organizacja Wysokoefektywna
- Relacje z Mediami w Kryzysie
- Media Presence
- Techniki Kreatywnego Myślenia
- Wdrożenie Wartości Organizacyjnych
- Developing managerial skills required by and supporting organizational values
- Pracownicy z Wysokim Potencjałem
- Microsoft Project
- Zarządzanie Projektem
- Zarządzanie Wynikami
- Publiczne Kampanie Informacyjne
- Diagnozowanie Potencjału Menedżerskiego
- Wizja, Misja i Główne Wartości
- Techniki Profesjonalnej Prezentacji
- Budowanie Zespołu
- Systemy Motywacyjne dla Kadry Kierowniczej
- Rozwiązywanie Problemów
- Zarządzanie Wynagrodzeniami
- Programowanie Neurolingwistyczne
- Kontroling Personalny
- Zasady Zarządzania Jakością - ISO 9001/9002
- Koncepcja Rozwoju dla Przełożonych Małych Grup
- Harvardzka Metoda Negocjacji
- Ocena Wyników
- Wartościowanie Stanowisk Pracy – Optymalizacja Wynagrodzeń
- Zarządzanie
- Open System Workshop - symulacja biznesowa

Edukacja

Logo
Business Administration and Management, General, MBA
Oxford Brookes University / Polish Open University
Logo
Psychologia Zarządzania Personelem, studia podyplomowe
Uniwersytet Warszawski
Logo
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi i Metodyka Pracy, studia podyplomowe
Akademiker Gesellschaft für Erwachsenenfortbildung AKAD, Stuttgart, Germany
Logo
Aplikacja Prawna, studia podyplomowe
Okręgowa Izba Radców Prawnych w Krakowie
Logo
Prawo i Administracja, magisterskie
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Logo
Ekonomika i Organizacja Handlu Zagranicznego, magisterskie
Akademia Ekonomiczna w Krakowie

Specjalizacje

Edukacja/Szkolenia
Szkolenia
Human Resources/Zasoby ludzkie
Zarządzanie HR
Prawo
Prawnik

Organizacje

Okręgowa Izba Radców Prawnych w Krakowie

Grupy

Wyższa Szkoła Zarządzania / Polish Open University
Wyższa Szkoła Zarządzania / Polish Open University
W POU nie dajemy recept. Uczymy jak nawigować wśród praktyki i teorii zarządzania oraz jak sprostać wyzwaniom, które stoją przed współczesnymi menedżerami.
UEK
UEK
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, założony w 1925 roku, to jedna z najlepszych państwowych uczelni ekonomicznych w Polsce, a jednocześnie największa uczelnia ekonomiczna w Europie Środkowej.
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski, założony w 1816 roku, jest największą polską uczelnią i jednocześnie jedną z najlepszych w kraju.