Wypowiedzi
-
Mateusz Z.:
Witam.Radzę unikać silnika o mocy 54KM /40kw/ produkcji VW ,gdyż są zbyt słabe szczególnie przy wyprzedzaniu.Jeżdżę Fabią hatchback i mam z tym problem.Dla kombi,uważam,że najmniejszym akceptowanym żródłem napędu jest wprowadzony w 2oo3r.opracowany przez VW nowy silnik 1,2 litra z 4-rema zaworami na cylinder,czyli jednostka 12zaworowa o mocy 64KM./silnik ZI-benzyniak/.Jaki to silnik,sprawdz w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.Pozdrawiam JanuszJanusz Grzonka edytował(a) ten post dnia 31.05.07 o godzinie 21:44
Właśnie planuję kupić Fabie (najlepiej kombi) z 2002 lub 2003, ale w każdym z oglądanych wozów logo na silniku było Skody.
Może jest jakaś zasada ze np 16 V to zawsze VW lub 1.2 to zawsze Skodowski silnik. ? -
Rafał F.:
Witam serdecznie.Dziękuję za pomysł na rozwiązanie tego problemu.Serdecznie pozdrawiam. Janusz
Witam,
Może nie bierzesz pod uwagę powierzchni na jakiej ta siła tarcia dziala? Pomimo że nacisk jednostkowy jest mniejszy, to powierzchnia tego nacisku jest większa -> ot chyba cała tajemnica :) -
Joanna (Niedźwiecka) W.:
Witam serdecznie. Dziękuję za zainteresowanie tym problemem.Coś w tym jest, ale moim zdaniem nie do końca.Pozdrawiam Janusz.Janusz Grzonka edytował(a) ten post dnia 31.05.07 o godzinie 11:38
moze ja sie nie znam..ale moim zdaniem oprócz opony, hamowanie to rola hamulców tarczowych czy tez bebnowych;) -
Kierowcy uważają że im szersze opony tym jest lepsza skuteczność hamowania/na jezdni suchej/.Otóż siła tarcia T jest wprost proporcjonalna do siły nacisku N /T=fN/tzn.że im szersze opony tym ze wzgledu na większą powierzchnię przylegania opony do jezdni zmniejsza się nacisk jednostkowy czyli zmniejsza się również max. siła tarcia jaką może przenieść koło bez poslizgu.Proszę o wyjaśnienie, gdzie tkwi błąd w rozumowaniu.