Janusz Grzonka

nauczyciel przedmiotów mechanicznych, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr2 Rumia

Wypowiedzi

  • Janusz Grzonka
    Wpis na grupie Skoda Auto w temacie Silnik .
    31.05.2007, 21:43

    Mateusz Z.:
    Właśnie planuję kupić Fabie (najlepiej kombi) z 2002 lub 2003, ale w każdym z oglądanych wozów logo na silniku było Skody.
    Może jest jakaś zasada ze np 16 V to zawsze VW lub 1.2 to zawsze Skodowski silnik. ?
    Witam.Radzę unikać silnika o mocy 54KM /40kw/ produkcji VW ,gdyż są zbyt słabe szczególnie przy wyprzedzaniu.Jeżdżę Fabią hatchback i mam z tym problem.Dla kombi,uważam,że najmniejszym akceptowanym żródłem napędu jest wprowadzony w 2oo3r.opracowany przez VW nowy silnik 1,2 litra z 4-rema zaworami na cylinder,czyli jednostka 12zaworowa o mocy 64KM./silnik ZI-benzyniak/.Jaki to silnik,sprawdz w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.Pozdrawiam JanuszJanusz Grzonka edytował(a) ten post dnia 31.05.07 o godzinie 21:44

  • Janusz Grzonka
    Wpis na grupie Skoda Auto w temacie skuteczność hamowania
    31.05.2007, 21:11

    Rafał F.:
    Witam,

    Może nie bierzesz pod uwagę powierzchni na jakiej ta siła tarcia dziala? Pomimo że nacisk jednostkowy jest mniejszy, to powierzchnia tego nacisku jest większa -> ot chyba cała tajemnica :)
    Witam serdecznie.Dziękuję za pomysł na rozwiązanie tego problemu.Serdecznie pozdrawiam. Janusz

  • Janusz Grzonka
    Wpis na grupie Skoda Auto w temacie skuteczność hamowania
    31.05.2007, 11:34

    Joanna (Niedźwiecka) W.:
    moze ja sie nie znam..ale moim zdaniem oprócz opony, hamowanie to rola hamulców tarczowych czy tez bebnowych;)
    Witam serdecznie. Dziękuję za zainteresowanie tym problemem.Coś w tym jest, ale moim zdaniem nie do końca.Pozdrawiam Janusz.Janusz Grzonka edytował(a) ten post dnia 31.05.07 o godzinie 11:38

  • Janusz Grzonka
    Wpis na grupie Skoda Auto w temacie skuteczność hamowania
    30.05.2007, 21:09

    Kierowcy uważają że im szersze opony tym jest lepsza skuteczność hamowania/na jezdni suchej/.Otóż siła tarcia T jest wprost proporcjonalna do siły nacisku N /T=fN/tzn.że im szersze opony tym ze wzgledu na większą powierzchnię przylegania opony do jezdni zmniejsza się nacisk jednostkowy czyli zmniejsza się również max. siła tarcia jaką może przenieść koło bez poslizgu.Proszę o wyjaśnienie, gdzie tkwi błąd w rozumowaniu.

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do