Umiejętności
Qt
Bezpieczeństwo informacji
Komunikacja kryzysowa
Systemy wbudowane
C++ Programming
zarządzanie kryzysowe
Bezpieczeństwo narodowe
konstruowanie gier poważnych
Języki
angielski
biegły
rosyjski
dobry
czeski
podstawowy
francuski
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
ekspert / analityk bezpieczeństwa
Zespół Doradczy ds. Doskonalenia Systemu Zarządzania Kryzysowego w Województwie Wielkopolskim
Preparacja scenariuszy dla gier decyzyjnych realizowanych na poziomie województwa, opracowałem ekspertyzy, analizy, opinie, rekomendacje w zakresie doskonalenia systemów informatycznych Decision Support System dla zarządzania kryzysowego
Projekty
SECRICOM
• identyfikacja niedomagań aktualne eksploatowanych systemów;
• identyfikacja problemów z interoperacyjnością techniczną i organizacyjną;
• analiza możliwości wykorzystania Cloud Computing (chmury obliczeniowej) dla usług telekomunikacyjnych w sytuacjach kryzysowych;
• opracowanie rekomendacji na mechanizmy walidacyjne na procedury zarządzania kryzysowego;
• upublicznienie wyników badań poprzez uczestnictwo
Projekt zrealizowano w ramach 7 Programu Ramowego, w ramach tematu: bezpieczeństwo. Badania zrealizowane przez zespół, w którym pracowałem w projekcie SECRICOM obejmowały 4 główne obszary badawcze:
zapewnienie bezpiecznej komunikacji bazującej na istniejącej infrastrukturze (np.: GSM, UMTS, TETRA),
ze szczególnym uwzględnieniem opcji Push-to-Talk („Naciśnij i Mów");
zwiększenie współpracy pomiędzy istniejącymi systemami komunikacyjnymi oraz budowa odtwarzalnych sieci i płynnej komunikacji w różnorodnych technologicznie i funkcjonalnie sieciach (ang.: seamless conectivity);
implementacja inteligentnego systemu negocjacji opartego na tzw. agentach (parametryzacja i niezależna obsługa zapytań wymagających szybkiej interwencji);
zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w łączności bazującej na tzw. zaufanym rozwiązaniu sprzętowym oraz zwiększenie poufności danych. mającym na celu dostarczenie platformy komunikacyjnej dla operacyjnego zarządzania sytuacjami kryzysowymi. Skupiony jest na dwóch głównych celach:
a) rozwiązaniu problemu komunikacji pomiędzy rozwiązaniami infrastrukturalnymi współcześnie wspierającymi zarządzanie kryzysowe takimi jak Tetra, GSM, Citizen Band, IP; jako problem wskazując tu m.in. niski poziom współpracy wyspecjalizowanych środków komunikacji, wrażliwość na niewłaściwe wykorzystanie danych uzyskanych w drodze podsłuchiwania;
b) rozbudowaniu i dodaniu do istniejących usług funkcjonalności, które poprawią efektywność oraz użyteczność systemu komunikacji. Osiągnięcie dwóch powyższych celów umożliwi stworzenie bezpiecznej, gotowej do wdrożenia infrastruktury spełniającej wymagania użytkowników posługujących się systemem
do zarządzania w sytuacjach kryzysowych.
zapewnienie bezpiecznej komunikacji bazującej na istniejącej infrastrukturze (np.: GSM, UMTS, TETRA),
ze szczególnym uwzględnieniem opcji Push-to-Talk („Naciśnij i Mów");
zwiększenie współpracy pomiędzy istniejącymi systemami komunikacyjnymi oraz budowa odtwarzalnych sieci i płynnej komunikacji w różnorodnych technologicznie i funkcjonalnie sieciach (ang.: seamless conectivity);
implementacja inteligentnego systemu negocjacji opartego na tzw. agentach (parametryzacja i niezależna obsługa zapytań wymagających szybkiej interwencji);
zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w łączności bazującej na tzw. zaufanym rozwiązaniu sprzętowym oraz zwiększenie poufności danych. mającym na celu dostarczenie platformy komunikacyjnej dla operacyjnego zarządzania sytuacjami kryzysowymi. Skupiony jest na dwóch głównych celach:
a) rozwiązaniu problemu komunikacji pomiędzy rozwiązaniami infrastrukturalnymi współcześnie wspierającymi zarządzanie kryzysowe takimi jak Tetra, GSM, Citizen Band, IP; jako problem wskazując tu m.in. niski poziom współpracy wyspecjalizowanych środków komunikacji, wrażliwość na niewłaściwe wykorzystanie danych uzyskanych w drodze podsłuchiwania;
b) rozbudowaniu i dodaniu do istniejących usług funkcjonalności, które poprawią efektywność oraz użyteczność systemu komunikacji. Osiągnięcie dwóch powyższych celów umożliwi stworzenie bezpiecznej, gotowej do wdrożenia infrastruktury spełniającej wymagania użytkowników posługujących się systemem
do zarządzania w sytuacjach kryzysowych.
Zakres obowiązków
Zadania badawcze zrealizowane przeze mnie:• identyfikacja niedomagań aktualne eksploatowanych systemów;
• identyfikacja problemów z interoperacyjnością techniczną i organizacyjną;
• analiza możliwości wykorzystania Cloud Computing (chmury obliczeniowej) dla usług telekomunikacyjnych w sytuacjach kryzysowych;
• opracowanie rekomendacji na mechanizmy walidacyjne na procedury zarządzania kryzysowego;
• upublicznienie wyników badań poprzez uczestnictwo
Decision Support System for Crisis Management
Zespół Doradczy ds. Doskonalenia Systemu Zarządzania Kryzysowego w Województwie Wielkopolskim
Zakres obowiązków
Przygotowałem tam scenariusze dla gier decyzyjnych realizowanych na poziomie województwa, opracowałem ekspertyzy, analizy, opinie, rekomendacje w zakresie doskonalenia systemów informatycznych Decision Support System dla zarządzania kryzysowego
GAMBLER - Symulator Operacyjno-Taktyczny Działań Powietrznych
• ekstrakcja z dostępnych metodyk dobrych praktyk zarządczych do realizacji tego projektu,
• zdefiniowanie warunków brzegowych (funkcjonalnych
i technicznych) na realizację symulatora,
• opracowanie i zoptymalizowanie struktury bazy danych
i tablic do bazy danych,
• zbadanie obsługi przypadków szczególnych przez mechanizmy bazodanowe,
• opracowanie mechanizmu synchronizacji procesów przetwarzanych w symulatorze,
• opracowanie i zbadanie mechanizmu zabezpieczeń przez nieautoryzowanym uruchamianiem systemu,
• zbadanie możliwości rozgrywania sesji poprzez Internet,
• badanie wpływu efektów multimedialnych w symulatorze na koncentrację grających,
• budowa automatów decyzyjnych;
Warstwę merytoryczną symulatora opracowali oficerowie z Akademii Obrony Narodowej; Symulator który zaimplementowałem (napisałem kod programów) w ramach tego projektu, jest wdrożony i jest wykorzystywany do szkolenia oficerów m.in. w Centrum Symulacji i Komputerowych Gier Wojennych. System funkcjonuje pod nazwą GAMBLER; Oryginalne rozwiązania zaszyte w oprogramowaniu tego systemu, to np.:
zbieranie informacji o sytuacji powietrznej z każdego obiektu elementarnego gry (np. statku powietrznego, stacji r/lok, zestawu rakietowego);
wizualizacja obrazu sytuacji powietrznej dla każdej ze stron gry oraz moderatora/koordynatora/kierownika gry,
symulacja w czasie rzeczywistym i przyspieszonym,
gra dwustronna z funkcją koordynatora (kierownika ćwiczenia),
automatyczne gromadzenie materiału faktograficznego z ćwiczenia,
możliwość wykonywania wydruków wielkoformatowych, np. na ploterze,
dynamiczna wizualizacja aktualizowana co 1 sekundę,
możliwość budowania konfederacji,
gra z niepełną i niepewną informacją,
funkcja AAR (ang. After Action Review) oparta na zdarzeniach i drzewach decyzyjnych.
zbieranie informacji o sytuacji powietrznej z każdego obiektu elementarnego gry (np. statku powietrznego, stacji r/lok, zestawu rakietowego);
wizualizacja obrazu sytuacji powietrznej dla każdej ze stron gry oraz moderatora/koordynatora/kierownika gry,
symulacja w czasie rzeczywistym i przyspieszonym,
gra dwustronna z funkcją koordynatora (kierownika ćwiczenia),
automatyczne gromadzenie materiału faktograficznego z ćwiczenia,
możliwość wykonywania wydruków wielkoformatowych, np. na ploterze,
dynamiczna wizualizacja aktualizowana co 1 sekundę,
możliwość budowania konfederacji,
gra z niepełną i niepewną informacją,
funkcja AAR (ang. After Action Review) oparta na zdarzeniach i drzewach decyzyjnych.
Zakres obowiązków
Zadania badawcze zrealizowane przeze mnie:• ekstrakcja z dostępnych metodyk dobrych praktyk zarządczych do realizacji tego projektu,
• zdefiniowanie warunków brzegowych (funkcjonalnych
i technicznych) na realizację symulatora,
• opracowanie i zoptymalizowanie struktury bazy danych
i tablic do bazy danych,
• zbadanie obsługi przypadków szczególnych przez mechanizmy bazodanowe,
• opracowanie mechanizmu synchronizacji procesów przetwarzanych w symulatorze,
• opracowanie i zbadanie mechanizmu zabezpieczeń przez nieautoryzowanym uruchamianiem systemu,
• zbadanie możliwości rozgrywania sesji poprzez Internet,
• badanie wpływu efektów multimedialnych w symulatorze na koncentrację grających,
• budowa automatów decyzyjnych;
Szkolenia i kursy
Prince2, ITIL, PMI, PMBook, Safety & Security Menager, Zarządzanie bezpieczeństwem, Zarządzanie ryzykiem, Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
Edukacja
Specjalizacje
Edukacja/Szkolenia
Uczelnie
Edukacja/Szkolenia
Zarządzanie edukacją
IT - Rozwój oprogramowania
Zarządzanie projektem
Sektor publiczny
Bezpieczeństwo/Porządek publiczny
Zarządzanie jakością
Zapewnienie jakości
Zainteresowania
pływanie, jazda na rowerze, taniec z partnerką, dobra książka, dobra muzyka, podróże, gra w szachy
Organizacje
Polskie Towarzystwo Badania Gier - wiceprzewodniczący
Polskie Towarzystwo Nauk o Bezpieczeństwie
Polskie Towarzystwo Nauk o Bezpieczeństwie
Inne
Cechuje mnie wysoka kreatywność, dobra samoorganizacja, poczucie humoru, dystans do siebie i pozytywny stosunek do innych, konsekwencja w dążeniu do celu, lojalna postawa wobec pracodawcy, odpowiednia asertywność, posiadam ponadprzeciętne kompetencje analityczne, znakomicie sobie radzę w zarządzaniu multidyscyplinarnym zespołem, jestem osobą decyzyjną i konkretną. Cenię u innych wysokie kompetencje i profesjonalizm - bo to mimo wszystko ciągle jeszcze rzadkość.