Wypowiedzi
-
Czyli, nie jest tak pięknie jak myślałem :( Dziękuję za info.
-
Jakub Rybacki:
Czy optymalne i W czym warto:
Zależy co optymalizujesz ;) Plusami implementacji na Sharepoint jest to, że jest to proste, łatwe do ewentualnego przemigrowania, bezpieczne i pozwalające łatwo monitorować aktywność użytkowników. Minusami jest to, że Sharepoint nie jest zoptymalizowany do tworzenia baz danych i rozrost list będzie skutkował jakimś spadkiem wydajności. Dodatkowo też tracisz pewną elastyczność w dalszym rozwijaniu w zasadzie do tego co oferuje model obiektów SP.
No i tu właśnie jest pies pogrzebany, chciałbym zapytać co oferuje model obiektów SP? Pierwszy raz jak zobaczyłem Sharepointa, pomyślałem że jeśli mogę sobie tworzyć relacje pomiędzy listami pomyślałem sobie, pewnie zbyt naiwnie, że to cudowne narzędzie bo bardzo szybko porobię sobie listy, połączę je relacjami i będę miał funkcjonalną aplikację - ale rozumiem, że tak pięknie to chyba nie ma :)
Dla małej firmy to rozwiązanie pewnie wystarczy, sądzę, że będzie ono łatwiejsze w zarządzaniu, łataniu usterek niż napisana własnoręcznie aplikacja (a to jest dużo). Oczywiście wyrobi ono pewny dług technologiczny i wraz z rozrostem będzie trzeba pomyśleć o migracji (co jest rzeczą naturalną ;))
Solution z plikiem z Accessa:
Same majstrowanie z plikami Accessa nie wymaga instalacji go na serwerze - po prostu dodajesz dll odpowiedzialną za komunikacje z bazą accessową jako część outputu.
Inną sprawą pozostaje kwestia połączenia do bazy danych. Na pewno serwer musi mieć włączony IIS i teraz kwestia connection stringu:
http://connectionstrings.com/access-2007
Z wybranych tam możesz użyć bodajże wszystkich poza "Microsoft Access accdb ODBC Driver" (bo o ile dobrze wiem ten czerpie bezpośrednio z plików instalowanych wraz z accessem), natomiast oczywiście będzie wymagało to odpowiedniej konfiguracji. -
Dariusz Kubiatowski:
W zasadzie chodziło mi jakie oprogramowanie jest potrzebne by uzyskać dostęp do bazy danych utworzonej w Access? Czy musi być zainstalowany Office na Windows Serwerze?
Jan Kowalski:
Skoro Access to co jest potrzebne aby wymajstrować taką aplikację do faktur (zamówień) w Access'ie aby mieć oczywiście możliwość pracy wielostanowiskowej?
Potrzebny jest MS Access, znajomość relacyjnych baz danych, umiejętność programowania w VBA. Ew. MSSQL, SharePoint.
Co do Microsoftowych case study to znalazłem tam tylko dwa dotyczące bezpośrednio Sharepointa i są jak dla mnie zbyt ogólne.
Czy jest możliwe aby mieć dostęp z Internetu do takiej aplikacji?
Z internetu w sensie aplikacji webowej, czy z dowolnej lokalizacji? Jeżeli to drugie, to tak. Access może korzystać z MSSQLa lub SharePointa jako źródła tabel.
Ja osobiście taką prostą aplikację do faktur(zamówień) zrealizowałbym w C# i SQL Serwerze. Ciekaw jestem jak by to było w Accessie.
A ja bym skorzystał z darmowego gotowca lub zrobił w MS Access. Albo skorzystał z gotowca w MS Access ;).
Pytałem czy takie rozwiązanie jak opisałem jest rozsądne na Sharepoint'cie, gdyż dość intensywnie się zastanawiam nad możliwymi zastosowaniami Sharepointa. Wiem, że możliwości Sharepointa są ogromne ale chciałbym wyrobić sobie opinie kiedy warto sięgać po Sharepoint'a, a kiedy korzystać z innych możliwości. Wiem, że poruszam temat rzekę, ale takie forum chyba właśnie do takich tematów jest stworzone. Ponadto jeśli ktoś zna jakieś miejsca, gdzie są opisane jakieś studia przypadków zastosowań Sharepointa będę wdzięczy.
Proszę:
http://www.microsoft.com/casestudies/default.aspx
A w kwestii ogólnej to zadałem pytanie na tym forum by dowiedzieć się czy implementacja wystawiania zamówień na listach ma sens w Sharepointcie w takim zakresie w jakim wskazałem i dalej nie wiem, czy ma czy nie ma, więc proszę o opinie w tej kwestii. -
Skoro Access to co jest potrzebne aby wymajstrować taką aplikację do faktur (zamówień) w Access'ie aby mieć oczywiście możliwość pracy wielostanowiskowej?
Czy jest możliwe aby mieć dostęp z Internetu do takiej aplikacji?
Ja osobiście taką prostą aplikację do faktur(zamówień) zrealizowałbym w C# i SQL Serwerze. Ciekaw jestem jak by to było w Accessie.
Pytałem czy takie rozwiązanie jak opisałem jest rozsądne na Sharepoint'cie, gdyż dość intensywnie się zastanawiam nad możliwymi zastosowaniami Sharepointa. Wiem, że możliwości Sharepointa są ogromne ale chciałbym wyrobić sobie opinie kiedy warto sięgać po Sharepoint'a, a kiedy korzystać z innych możliwości. Wiem, że poruszam temat rzekę, ale takie forum chyba właśnie do takich tematów jest stworzone. Ponadto jeśli ktoś zna jakieś miejsca, gdzie są opisane jakieś studia przypadków zastosowań Sharepointa będę wdzięczy. -
Bardzo dziękuję za filmik z instruktarzem, to rozwiązanie jest świetne i w zupełności odpowiada na moje pytanie. Wielkie dzięki!
A czy da się tak skonstruować wyskakującą nową formatkę z listy szczegółowej aby zawierała klucz do listy głównej, wyeliminuje to możliwość pomyłki, czyli dodania szczegółów do nie tej listy co trzeba.
I czy implementacja takiego rozwiązania w małej firmie do zbierania informacji o zamówieniach to rozwiązanie optymalne, czy może są jakieś inne konstrukcje, które mogą w wygodny sposób rozwiązać ten problem?
Idąc dalej czy miałoby sens stworzenie zestawu list, które służyłyby do wystawiania faktur w małej firmie? -
Witam,
Chciałbym zapytać czy można, a pewnie można, więc jak dokonywać operacji na kolumnach.
Mam listę zadań, gdzie każde zadanie ma kolumnę koszt zakupu (wartość liczbowa lub walutowa). Chciałbym mieć możliwość utworzyć Workflow, który uruchomi się w chwili gdy suma kosztów zakupu przekroczy jakąś wartość, np 10 000, oczywiście chodzi o zsumowane wiersze.
W jaki sposób mogę się odwoływać wartość która powstaje w wyniku sumowania wierszy. Wiem jak wyświetlić taką wartość, lecz nie mam pojęcia jak zyskać do niej dostęp. -
Witam,
Od niedawna jestem pod wrażeniem technologii Shaerpoint i chciałbym zaimplementować na listach możliwość wystawiania faktur. Jedna lista miałaby przechowywać informacje o fakturze, czyli m.in. datę wystawienia, kontrahenta ( z innej listy) i odwołanie do listy przechowującej szczegóły faktury, czyli pozycje faktury towar(z innej listy), ilość towaru oraz cenę.
Reasumując chodzi mi konstrukcje umożliwiającą wystawianie faktur.
Chciałbym zapytać, czy coś takiego da się zrealizować na listach w sposób umożliwiający wygodne korzystanie czy może chciałbym zbyt wiele od Sharepoint'a.