Jakub Król

chief marketing officer

Wypowiedzi

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Opakowania ze sztywnego PCV - gdzie?
    9.03.2011, 10:30

    Szukam takich opakowań, jak na fotce poniżej:

    Obrazek


    Chodzi o coś, co się nie odkształca i musi mieć atest jedzeniowy. Raczej do użytku jednorazowego.

    Czy macie pomysł, gdzie uderzyć z produkcją takich opakowań? Pod jakim hasłem tego szukać? Dzięki za pomoc!

  • Jakub Król
    Wpis na tablicy
    Szukam pracy - najchętniej w dziale strategii, najchętniej w Poznaniu.
    • 8.03.2011, 22:48
  • Jakub Król
    Wpis na grupie Identyfikacja & Branding w temacie GRAFIK przygotowanie projektow czyli realizacja wszelkich...
    5.03.2011, 21:50

    Łukasz Buszka:
    Milena Fabisiak:
    ja tam się nie dziwię, że wysyłają projekt w ciągu 24 godzin...portfolio mówi samo za siebie.

    Jakie portfolio ?
    Ten kalendarz grecki wpisany w kolumny nawet fajny (na poziomie koncepcyjnym).
    Reszta
    Obrazek

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie ciekawa reklama do umówienia na maturze
    5.03.2011, 21:40

    Magdalena U.:
    Niech chrześniak najpierw przeczyta książkę prof. Bralczyka na temat języka reklam. A

    Obrazek

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Szkolenia EFS w temacie Zaproszenia na szkolenie
    5.03.2011, 21:38

    Adam Jankowski:
    Nigdzie - ani w Pani wiadomości ani na stronie internetowej nie znalazłem informacji w jakim mieście odbywają się szkolenia....

    Informacja p. Katarzyny dość długa i nabita, ale:
    Katarzyna Makuch:
    Zajęcia odbywają się w Warszawie w dni powszednie w godzinach 9:00-17:00.

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Stosowanie wykresów w marketingu
    3.03.2011, 21:08

    Bartosz J.:
    Moim zdaniem jest to prawda. Bo reklama nie może reklamować czegoś, co jest do kitu - chyba, że jako jeden z elementów pozytywnej zmiany. Sądzę, że to o czym mówisz to element warszatu uważnego marketingowca: uważaj, żeby nie zaprezentować trendów spadkowych.

    A np zastosowanie takich wykresów spadkowych przy prezentacji sloganów typu "ceny spadają" czy "najtańsze OC" ma sens czy lepiej ogólnie unikać tych wykresów?
    To lepiej pokaż, że za 1zł kupisz teraz już nie 1 opakowanie tylko 2.
    Albo jeszcze lepiej 3.

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Savoir-vivre, czyli sztuka życia w temacie "Panie Macieju", "Panie Maćku..." przy pierwszym, drugim...
    3.03.2011, 20:53

    Edyta Ciekała:
    Elżbieta Pląskowska:
    W empiku jak pani w kasie po przeczytaniu mojej karty powiedziała do mnie Pani Elżbieto - mnie zamurowało i powiedziałam wyraźnie że sobie nie życzę takiej formy. Co ciekawe prawdopodobnie reagowało tak dużo osób gdyż natychmiast mnie przeprosiła mówiąc "że jej tak kazano".


    Polityka handlowa w sieci sklepów Empik jest bardzo specyficzna. W niektórych placówkach pracownicy zwracają się do Klientów na "per-Ty". Kiedyś byłam w podobnej sytuacji. Kupowałam książkę i w momencie jej pakowania przez kasjerkę usłyszałam: "Edyto będziesz płacić gotówką czy kartą"?. Zamurowało mnie mimo tego, że nic takiego się przecież nie stało. Tym bardziej, że Kasjerka nie była o wiele starsza ode mnie, mogłabym nawet zaryzykować twierdzeniem, że to moja rówieśniczka. Sytuacja wzbudziła moje szczególne zainteresowanie, dlatego też zaczęłam poszukiwać informacji na temat polityki handlowej realizowanej przez pracowników sklepów Empik. Okazało się, że "spoufalanie się" z Klientami to jedna z wytycznych nawiązywania relacji pomiędzy zatrudnionymi przez Empik a Klientami.Edyta Ciekała edytował(a) ten post dnia 03.03.11 o godzinie 14:03
    było. Empik wycofał się z tego zabiegu tak szybko, jak w niego wszedł.

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Stosowanie wykresów w marketingu
    3.03.2011, 20:46

    Bartosz J.:
    Dzisiaj usłyszałem od znajomego że nie powinno sie w reklamach stosować wykresów słupkowych malejących tego typu
    Chciałbym sie dowiedzieć czy to jest prawda?
    Pewnie istnieje jakieś ryzyko, że ktoś z Twojej reklamy zapamięta tylko dwie rzeczy:
    - Twoją markę,
    - tendencję spadkową.

    I już jest szansa na efekt halo - coś nie spodoba mu się w opakowaniu: przypisze to do spadku; coś zaszwankuje w obsłudze klienta: przypomni sobie "no tak, mogłem się spodziewać po tym wykresie".

    Generalnie wzrost kojarzy się z czymś idącym do góry. To, co idzie w dół, bez głębszej analizy, może być asocjowane z dołowaniem.

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Zegary, zegarki w temacie DobreZegarki.pl
    3.03.2011, 20:40

    Tomasz Białko:
    Nadal liczę na konstruktywną waszą krytykę i pomysły :)
    Z nowym sklepem jesteśmy w stanie zrobić wszystko, więc
    jeżeli macie jakiś pomysł, wizję czegoś co chcielibyście
    zobaczyć w sklepie z zegarkami, chętnie posłucham.

    Wygląda teraz naprawdę solidnie i przyjemnie dla oka.
    Proponowałbym dwa rozwiązania pod rozwagę:
    - atlas marek (tych oferowanych): przystępnie opisana historia, misja, przyszłość, najwazniejsze produkty oferowanych marek (coś jak http://dobrezegarki.pl/zegarki-adriatica-info ale bardziej rozbudowane) - dobrze wpłynie na profesjonalny wizerunek sklepu, poprawi pozycjonowanie i widoczność w wynikach, może podnieść liczbę wejść osób zainteresowanych marką a nie samym sklepem (a to już pierwszy kontakt z marką sklepu), może wpłynie też na informacje o sklepie w prasie - dziennikarz będzie chciał szybko znaleźć informacje o marce, znajdzie Twój sklep, pomyśli "a może wrzucić kilka fotek, itd (w uproszczeniu);

    - rozbudowanie kategorii produktów, po których można sortować zegarki (pasek kauczuk, pasek skóra; chrono, bez indeksowy (zapomniałem nazwy) itd.); dzięki temu po precyzyjnym wyszukaniu interesującego asortymentu klient nie będzie musiał przeglądać 15 stron wyników

    - umożliwienie wyświetlenia wszystich wyników na jednej stronie (lub jakiś inny podział wyświetlania) - taka liczba stron może przerazić i zniechęcić do obejrzenia wszystkich

    - sugestia: pozwól klientowi powiedzieć, co chciałby znaleźć w Twoim sklepie - kiedy ustawisz w wyszukiwarce "Zegarek męski" i "mechaniczny" wyświetli się komunikat:
    "Brak wyników wyszukiwania. Spróbuj sprecyzować zapytanie."
    nie każ "sprecyzować zapytania" - daj klientowi nawiązać z Tobą kontakt, zaangażować się w tworzenie sklepu. Dodaj pole "Czego szukasz? Zasugeruj nam..."
    A nóż wpadnie jakiś fajny pomysł czy kontakt :)

    Powodzenia!Jakub Król edytował(a) ten post dnia 03.03.11 o godzinie 20:40

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Nowości - promocja na targach
    3.03.2011, 20:25

    Tomasz G.:
    Znacie jakieś ciekawe i nowe formy promocji na targach?
    To wymień te, których mamy nie opisywać ;)

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Nowa reklama VW - co sądzicie?
    3.03.2011, 20:12

    Andrzej Salski:
    I pojawiła się nowa reklama stworzona w tym samym stylu, tylko że konkurencji z bardziej drastycznym zakończeniem...
    Czy warto wykorzystywać pomysły innych do własnej promocji i czy na tym nie traci marka?
    Wiesz co, ale myślisz, że to jest oficjalny spot Toyoty? Bo wtedy dopiero można dyskutować o świadomym wykorzystywaniu pomysłów. Twórcze wykorzystywanie i rozwijanie, jednocześnie naigrywanie się z konkurencji nie jest nowością, tchnie dużo energii i napięcia w rynek reklamowy.
    Zobacz chociażby tutaj: http://everybodysucksbutus.com/2008/01/26/luxury-car-a...

    Tworząc kreację w oparciu o czyjś pomysł, poruszasz się po dość cienkim lodzie - różnica między nieudolną zaczepką i plagiatem a inteligentnym i smakowitym kuksańcu będzie bardzo subtelna. Haczyk musi być piekielnie dobrze przemyślany, niezbyt nachalny, zaskakujący i angażujący. A do tego jeszcze powinien trafiać do Twoich odbiorców. Wtedy wygrywasz.

    Jeśli natomiast nie spełnisz tych wymagań, narazisz się na śmieszność i możesz stracić w oczach swoich fanów, a do tego wśród niezdecydowanych.

    edit:
    Fajny link nt. ambush marketingu:
    http://online.wsj.com/article/SB1000142405297020473180...Jakub Król edytował(a) ten post dnia 03.03.11 o godzinie 20:15

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Jak ściągnąc ludzi na event/ seminarium?
    1.03.2011, 09:06

    Ja też uważam, że clue to silna baza danych - namiary na potencjalnie zainteresowane firmy + konkretnego pracownika. Komunikację można przeprowadzić dwojako (z tego faksu to bym może nie rezygnował, chociaż wizerunkowo może być oldskulowy):
    - telefonicznie
    - pisemnie (tutaj polecam lekką inwestycję: porządnie złożony i wydrukowany folder informacyjny + pismo przewodnie), które rozsyłamy pod konkretne nazwiska z prośbą o potwierdzenie (np. ze względu na ograniczoną liczbę miejsc). Jeśli seminaria się powtarzają - nie drukuj na folderze dat a tylko bardzo wyraźnie zaznacz je w liście.

    To możemy zakończyć faksem lub mailem przed targami, jako szybkim przypomnieniem (efekt wizerunkowy już osiągnęliśmy miłym głosem lub pro folderem). Wersja droższa, to obdzwonienie po ok. 10 dniach wszystkich adresatów.

    Zastanówcie się również nad innymi działaniami PR, które spowodują, że ludzie sami do Was dotrą - może blog lub współpraca z blogiem o takich systemach; recenzje w prasie branżowej; wypowiedzi specjalistyczne.
    Na samych targach warto pogadać z organizatorami imprezy - podpiąć ją jako oficjalną część, panel ekspercki itd.

    Możecie również na samych targach pokusić się o reklamę:
    - atrakcyjne informacje, które zostawicie na stoiskach rano (pod warunkiem, że: 1. będą na tyle przyciągały uwagę, że nie polecą od razu w kosz, 2. wystawcy to Wasz target)
    - reklama

    Jest też kilka innych pomysłów, ale to już zapraszam na priv :)

  • Jakub Król
    Wpis na mikroblogu HBRP
    Kto to wszystko nadąży czytać? :)
    Ja wiem, że zasoby HBR są niezmierzone, ale może lepiej będzie wrzucać post raz na 1-2 dni? I poddać je jeszcze surowszej selekcji :)
  • Jakub Król
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Virale
    22.02.2011, 15:58

    Kamil Obrok:
    http://www.thefuntheory.com/

    to była kampania społeczna VW nie wiem co to ma wspólnego z eventem no ale ok (jeśli postawienie grającego śmietnika na ulicy wg ciebie jest eventem to ja się pogubiłem)
    Nie wiem, gdzie i jak uchowałem się, nie znając tej akcji! Niesamowita, strasznie pozytywna rzecz! Dzięki za linka!

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Dress Code czyli Etykieta Ubioru w temacie Czy facet koniecznie musi się golić?
    20.02.2011, 17:37

    Maria B.:
    Bo za chwile bedzie pytanie czy bokserki sa zgodne z dress code czy nie. Litosci!
    Luźne nie za bardzo są, bo przy miękkiej wełnie widocznie załamują linię prasowania spodni ;)

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Alfisti w temacie kupie akcesoria tunningowe do alfy

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Alfisti

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Savoir-vivre, czyli sztuka życia w temacie Napiwki
    16.02.2011, 14:44

    Julia Kosowska:
    Sama jednak uważam, że powinno się dawać napiwki kierowcom taksówek. Robię to w dwóch sytuacjach szczególnie: jeżeli wozi mnie osoba miła, z którą jedzie mi się przyjemnie. W drugim przypadku, gdy dojeżdżam na czas i widzę, że kierowca nie wiezie mnie przez jakieś bezdroża, tylko najkrótszą droga.
    No tak, ale skąd w takim razie w ogóle wzięły się napiwki? Rozumiem, że jako uhonorowanie ekstra pracy. Dla mnie to, że taksówkarz zawiezie mnie najkrótszą drogą na miejsce to nie jest jakieś super osiągnięcie. Tak samo jak zostawiania końcówek listonoszom itp.

    Każda z tych osób pracuje u siebie lub jest zatrudniona w miejscu, w którym dostaje wynagrodzenie za dokładnie tę czynność. Rozumiem UHONOROWAĆ kogoś, ale oczekiwanie lub branie tego za standard jest IMO nadużyciem.

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Savoir-vivre, czyli sztuka życia w temacie Napiwki
    16.02.2011, 13:46

    Piotr Grubek:
    Przepraszam, nie miałem czasu przeczytać wszystkich 7 stron, więc może nic nowego nie napiszę.

    Wartościowa wypowiedź, fajnie pokazać, że nastawienie nie musi być "napiwek mi się należy!"

  • Jakub Król
    Wpis na tablicy
    zastąpić spotkania rozmowami - cenne: http://blogs.hbr.org/cs/2011/02/hold_conversations_not...
    • 16.02.2011, 00:49
  • Jakub Król
    Wpis na grupie Dress Code czyli Etykieta Ubioru w temacie klaskanie? stukanie? klepanie?
    9.02.2011, 16:41

    Marcin "Brzózka" Brzozowski:
    co sądzicie o klaskaniu po przemówienia np prezesa?
    A jak to jest ze stukaniem stół w sali konferencyjnej zamiast klaskania?
    Spotkałem się też z klepaniem w udo jedną ręką zamiast klaskania.
    Co na to SV?
    SV to nie DC :) Inna grupa (chociaż dyskutanci ci sami) ;)

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do