Jakub Król

chief marketing officer

Wypowiedzi

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Nie polecam ! w temacie Neo24.pl
    13.04.2011, 16:16

    Artur S.:
    Właściwie miałem dać sobie spokój, ale przekonano mnie, że przemilczenie takich praktyk szkodzi.

    Widzę, że praktyka się nie zmieniła specjalnie...

    Zamówiłem lodówkę, która miała być dostępna od ręki. Po dwóch dniach od złożenia zamówienia (i ciszy ze strony sklepu, również po otrzymaniu automatycznego maila o tym, że niedługo skontaktuje się ze mną "opiekun zamówienia") zadzwoniłem do neo24.pl i dowiedziałem się, że...

    zamówienie będzie mogło być zrealizowane dopiero za (uwaga!) 12 DNI ROBOCZYCH!
    Ale jeżeli chcę, to oczywiście mogę zrezygnować z zakupu.

    Polecam Panu Idzikowskiemu dobry blog o ecommerce Piotra Fornalskiego, zwłaszcza artykuł o informowaniu o dostępności towarów:
    http://fornalski.blox.pl/2007/09/Uczciwosc-poplaca-czy...

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie 5% czy 500 pln?
    11.04.2011, 16:37

    Tobiasz Jaskuła:
    Odpowiem cytując najczęstszą odpowiedź na tym forum - to zależy.

    Wolisz nowego Lexusa 500 zł taniej czy 5% taniej?

    Telewizor 42'' (wart 2,5k PLN) 500 zł taniej czy 5%?.
    Tobiasz, przypuszczam, że Dominik ogarnia, że nie zawsze 500zł=5% ;)
    Z badań wynika, że silniejszym bodźcem jest kwota niż procent, zwłaszcza przy trudno przeliczalnych sumach. Może Dagmara wie/powie o tym więcej :)

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Identyfikacja & Branding w temacie wpływ kraju pochodzenia na percepcję marki
    30.03.2011, 23:36

    Karolina Przesmycka:
    Pytam, bo Tomasz przekazał rzeczywiście dużo słusznych myśli w swoim poście, ale w kontekście dyskusji o polskim zapóźnieniu drażni mnie tendencja do utożsamiania wszystkiego co dobre z Zachodem i zapominania o dobrych markach nie pochodzących koniecznie stamtąd - wspomnieć wystarczy chociażby świetne czeskie samochody jakimi są Skody czy rumuńskie Dacie sprzedawane z powodzeniem za granicą - niestety w tym np. względzie my zostajemy daleko za Czechami czy Rumunią... W naszym myśleniu często pokutują wyłącznie stereotypy i to też może jest bolączka zamykająca nas na kreatywność...
    Świetne przykłady! Jak najbardziej się pod nimi podpisuję.
    Warto też wspomnieć, że duża część odzieży, zwłaszcza fastfashionowej, jest szyta w Rumunii i jakoś daje radę ;)

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Uważam Rze - nie podzielają opinii?
    30.03.2011, 23:18

    Gosia W.:
    w jakim miescie? tego typu reklamy widzialam pod kobiec lutego we Wro;))
    Posen

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Identyfikacja & Branding w temacie wpływ kraju pochodzenia na percepcję marki
    30.03.2011, 23:16

    Karolina Przesmycka:
    Jakub Król:

    Kraj pochodzenia ma znaczenie, raz pozytywne (przykłady, o których napisał Tomek), kiedy indziej - negatywne (Chiny, Rumunia itp.).

    A czemu Rumunia? Jakie znasz złe rumuńskie marki?
    Pisałem o skojarzeniach - są one przenoszone nie tylko z producenta, ale również ze skojarzeń z mieszkańcami, wyglądem miast, drogami, torami, lasami, łąkami itd.
    Ja akurat nie mam nic do Rumunów :)

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Identyfikacja & Branding w temacie wpływ kraju pochodzenia na percepcję marki
    30.03.2011, 22:53

    Marta Milczewska:
    Witam, Chciałabym poruszyć temat związany z postrzeganiem marki przez pryzmat kraju pochodzenia. Czy według Was ma to znaczenie, a jeśli tak, to jakie? Czy można mówić o tym, że miarą sukcesu we wprowadzaniu nowego produktu na rynek jest w dużej mierze miejsce, w którym został wyprodukowany? Jaka jest korelacja i wpływ na dalsze działania marketingowe i sprzedażowe? Czy kosmetyki produkowane, przykładowo w RPA, mają w Polsce rację bytu i szanse na dobrą sprzedaż? Zapraszam do dyskusji.:) Pozdrawiam, Marta
    Wprowadzacie takie kosmetyki? ;)

    Kraj pochodzenia ma znaczenie, raz pozytywne (przykłady, o których napisał Tomek), kiedy indziej - negatywne (Chiny, Rumunia itp.). Co prawda z racji tego, że cały świat produkcyjny rozwija się i doskonali, coraz to podnosząc standardy wytwarzania, a do tego rośnie świadomość konsumentów (mądrzy kupujący, oj mądrzy :) ) zmieniają się też skojarzenia.

    Zwróć uwagę na istotniejszy trend, to znaczy markowanie produktów krajem nie produkcji a pochodzenia w sensie koncepcyjnym - "Designed by", "Concept in", "Originally from" itp. określenia, które umiejscawiają skojarzenia klienta z kreatorem, nie fabryką.

    Osobiście, w przypadku kosmetyków nie mam żadnych skojarzeń, przez co jestem dość podatny. W przypadku RPA spróbowałbym odkryć pokłady drzemiące w odwołaniach do buszu, przestrzeni, dzikiej przyrody, naturalnych "ziemnych" nut/składników, spokoju jak ze zdjęcia poniżej albo odwrotnie - wojen burskich ;)

    Pozdrawiam serdecznie! :)


    Obrazek

    źródło: http://www.limitemagazine.com/2010/05/louis-vuitton-su...

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie TVN Warszawa
    30.03.2011, 22:36

    Że ludzie, poza wiadomościami, nie chcą oglądać lokalnych telewizji, więc te nie mają perspektyw na zwiększenie zysku, więc przechodzą do tańszego medium.

    Ale mogę się mylić :)

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Identyfikacja & Branding w temacie logo PWSTE w Jarosławiu
    30.03.2011, 16:47

    Kamil K.:
    To jest też dobre:
    Rozstrzygnięcie konkursu nie oznacza jeszcze, że zwycięski logotyp będzie używany przez PWSTE w Jarosławiu.
    Lepsze jest powód:
    Wybrany projekt musi zostać sprawdzony pod kątem rozpoznawalności, zarówno w kraju jak i zagranicą. Dlatego niezbędne są konsultacje z partnerami Uczelni z całego świata.
    Jestem mega ciekaw, co wyjdzie z międzynarodowych badań rozpoznawalności znaku, który dopiero co ktoś wykreślił w Krakowie :)

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Kino w temacie jakiego aktora przypomina Wam ten Pan?
    30.03.2011, 14:23

    dokladnie o niego mi chodziło :) dzięki!

    do zamknięcia.

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Kino w temacie jakiego aktora przypomina Wam ten Pan?
    30.03.2011, 13:45

    Mam mega zagwozdkę, która mnie męczy :) jakiego aktora przypomina Wam Pan ze zdjęcia poniżej?
    Obrazek


    Aktor kojarzy mi się z jakąś demoniczną rolą, mam przed oczyma takie zbliżenie jak paluchami z długimi paznokciami/pierścieniami macha...Jakub Król edytował(a) ten post dnia 30.03.11 o godzinie 13:46

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Viral Ceneo
    29.03.2011, 13:03

    Mnie zastanawia dynamika tego filmu, która leży i kwiczy. Przypomina mi to trochę filmy GIT Produkcji http://www.gitprodukcja.pl/?page=Filmy

    Mnie to nie ujmuje akurat, ale patrząc dookoła to ma szansę być zauważone i puszczone w obieg. Chociaż myślę, że jak na wiral to jest trochę za grzeczne (sztuczne i nudne to zamierzone przegięcie, które może się podobać, ale myślę, że można było konsekwentnie iść dalej).

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie BZ WBK czyli już Santander
    29.03.2011, 13:01

    Dariusz Dąbrowski:
    Patryk Rykała:
    Stracona szansa.

    zgadza się, to wygląda na robione "na chybcika", bo akurat Banderas wpadł na klika godzin do Polski
    A tej reklamy nie kręcili w Stanach?

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Uważam Rze - nie podzielają opinii?
    29.03.2011, 12:31


    Obrazek
    źródło: http://noktowood.pl/2011/02/09/uwazam-ze-uwazam-rze/ Dzisiaj jadąc do pracy zauważyłem billboardy z tym napisem - wydawało mi się mało prawdopodobne, że właściciel nośnika to dokleił/nakazał, tym bardziej, że klient chyba korzysta z kilku różnych firm. Czyli zabieg świadomy, nastawiony na zwrócenie uwagi + umiejscowienie się tam, gdzie jeszcze "nikogo" nie ma - na wyklętym końcu. Fajna jest wieloznaczność tego napisu - tak właściwie, to każdy może sobie dopowiedzieć cokolwiek "dlaczego go zakazali?".

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Świat pisma w temacie czym otworzyć font w .DAT?
    28.03.2011, 22:01

    Zbyszek C.:
    Nie ma takiego formatu!
    Tak zachowują się tylko zwalone załączniki ze starego Outlook Express na win przesłane na Maca.
    tak myślałem, dzięki za potwierdzenie.

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Świat pisma w temacie czym otworzyć font w .DAT?
    28.03.2011, 21:00

    Dostałem czcionkę w formacie .dat - co z nią zrobić? Pracuję na PC
    Dzięki!

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Identyfikacja & Branding w temacie Konkursy
    28.03.2011, 18:58

    Można się nieźle obłowić: SPMZOZ w Słupsku potrzebuje logo
    http://www.spmzoz-slupsk.pl/index.php?option=com_conte...

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Motocykle w temacie badania techniczne a przykręcone tablice rejestracyjne
    28.03.2011, 12:32

    70zł

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Identyfikacja & Branding w temacie VIVA / REBRAND 2011
    24.03.2011, 14:47

    Bardzo mi się to podoba! Fajnie, czytelnie, nieprzegadane a treściwe!
    Da się!

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Projektowanie graficzne w temacie co to za font HECTOR KARGER

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projektowanie graficzne

  • Jakub Król
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie BZ WBK czyli już Santander
    22.03.2011, 09:05

    Rita K.:
    a co się stanie z kartami wydawanymi do kont?
    Jeśli teraz dostanę kartę z zielonym logo, to za rok, czy dwa będę musiała ją zamienić (może zapłacić?) na czerwoną, mimo że nie straci ona ważności???
    Przecież kartę wymieniasz co rok lub dwa i tak :)

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do