Jacek Świder

Ekspert z zakresu marketingu, planowania strategicznego i zarządzania
Rzeszów, podkarpackie

Umiejętności

Umiejętności analityczne Corel Draw PowerPoint Plany sprzedażowe arkusze kalkulacyjne negocjacje handlowe Obróbka zdjęć Biznes plany zdolności organizacyjne administracja strony internetowej Edytory tekstu Studia wykonalności administracja sklepów internetowych, negocjacje plany strategiczne język rosyjski - podstawowy prowadzenie samochodów do 3,5t Sprzedaż przez internet język angielski: poziom średniozaawansowany Koncepcje kreatywne programy prezentacyjne badania ilościowe i jakościowe umiejętność kierowania dużymi zespołami ludzi umiejętność opracowania i wdrażania elementów procedur ISO znajomość zagadnień z prawa pracy umiejętność i doświadczenie w opracowywaniu dokumentacji aplikacyjnej o dotacje unijne umiejętność pracy koncepcyjnej język niemiecki - certyfikat telc B2

Języki

angielski
dobry
niemiecki
dobry
rosyjski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
Konsultant
Opracowanie studiów wykonalności przedsięwzięć i wniosków aplikacyjnych o dotacje unijne; Przygotowanie biznes planów, tworzenie koncepcji rozwoju i rozwiązań problemów zgłaszanych przez klientów RARR; Opracowanie strategii rozwoju lokalnego dla JST oraz założeń strategicznych uwzględniających opracowanie i wdrożenie nowych produktów doradczych dla RARR.
Kluczowe osiągnięcia: autorstwo szeregu koncepcji biznesowych i strategicznych zarówno dot. rozwiązań dla RARR jak i podmiotów zewnętrznych, współautorstwo części merytorycznej studium wykonalności na budowę Centrum Wystawienniczo – Kongresowego w Jasionce, opracowanie metodologii tworzenia strategii zarządzania zmianą gospodarczą dla regionu, autorstwo narzędzi badawczych (w tym kwestionariuszy) dla potrzeb badań realizowanych wśród osób bezrobotnych, pracujących, kierownictwa przedsiębiorstw i uczniów; przygotowanie szczegółowych opisów przedmiotu zamówienia w odniesieniu do zamówień na realizację badań oraz na wyłonienia ekspertów mających opracować strategie ZZG; niemal wszystkie wnioski o dotację zostały pozytywnie rozpatrzone
Logo
Specjalista ds. Kadr
Wyższa Szkoła Społeczno - Gospodarcza w Tyczynie
Prowadzenie wszelkich spraw kadrowych w ramach samodzielnego stanowiska podległego Rektorowi. Przygotowanie projektów niezbędnych zmian regulaminów wynagradzania i regulaminu ZFŚS. Stworzenie komputerowych baz danych umożliwiających szybkie wyszukiwanie i uaktualnianie danych kadrowych; Przygotowanie spraw sądowych;
Kluczowe osiągnięcia: uporządkowanie dokumentacji kadrowej i spraw pracowniczych w warunkach ostrych konfliktów pracowniczych; pozytywne oceny 3 kolejnych kontroli PIP
CHMIELNIK ZDRÓJ S.A.
Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu
Przygotowanie planów sprzedaży; Opracowywanie procedur i instrukcji dot. sprzedaży; Rekrutacja i szkolenie akwizytorów; Organizacja BOK. Monitorowanie i nadzór nad efektywnością pracy 150 sprzedawców w siedzibie i pośrednio nad 50 w bazie pod Krakowem Doprowadzenie do stworzenia kompletnej bazy klientów sprzedaży bezpośredniej; Przygotowanie motywacyjnego systemu wynagradzania sprzedawców;
Kluczowe osiągnięcia: usprawnienie organizacji pracy przedstawicieli handlowych, zwiększenie efektywności stosowanego przez firmę systemów dystrybucji; poprawa dyscypliny pracy.
Logo
Specjalista ds. Reklamy i Marketingu
VIA Katolickie Radio Rzeszów
Wprowadzenie na stałe do grona klientów nowych reklamodawców; Organizacja i nadzór nad pracą Studia Nagrań, Przygotowanie procedur dot. pozyskiwania nowych klientów i zarządzania stosunkami z klientami radia (wdrażanie elementarnych zasad CRM), pozyskiwanie strategicznych klientów
Kluczowe osiągnięcia: pozyskanie banków spółdzielczych jako reklamodawców radia
Logo
Specjalista w Wydziale Handlowym
Bank Polskiej Spółdzielczości SA Oddział Regionalny w Rzeszowie
Opracowanie strategii na lata 2003 – 2005 dla Regionu; Przygotowanie zadań handlowych dla podległych oddziałów banku, Opracowanie rocznych planów marketingowych, Prowadzenie badań marketingowych wśród klientów; Zbieranie informacji o strategiach konkurencji; Przygotowanie scenariuszy i materiałów reklamowych dla banku; Reprezentowanie Oddziału regionalnego w kontaktach ze środkami masowego przekazu
Kluczowe osiągnięcia: opracowanie strategii dla regionu podkarpackiego BPS S.A. , która później stała się istotną częścią strategii dla całego Banku Polskiej Spółdzielczości S.A.
Logo
Doradca zarządu ds. marketingu. Kierownik Zespołu Marketingu
Rzeszowski Bank Regionalny S.A.
Wprowadzenie usprawnień obsługi klientów; Przygotowanie i realizacja badań marketingowych na rzecz banków spółdzielczych; Opracowanie skutecznej kampanii promocyjnej wprowadzającej kredyty przeznaczone dla klientów indywidualnych; Pełnienie roli rzecznika prasowego banku.; Istotny wpływ na kształt pierwotnej oferty produktowej przyszłego Banku BPS SA,; Przeprowadzenie badań wśród pracowników banku i przygotowanie rozwiązań z obszaru zarządzania;
Kluczowe osiągnięcia: uczestnictwo w elitarnej grupie ekspertów pracujących nad ujednoliceniem produktów bankowych dla BPS S.A.
Logo
Od X 1997 – doradca prezesa ds. organizacji Do X 1997 Dyrektor ds. leasingu
Multifarb Sp. o.o.
Opracowywanie i wdrażanie rozwiązań w zakresie organizacji grupy kapitałowej,; Realny wpływ na bieżące i strategiczne zarządzanie grupą kapitałową; Opracowywania i wdrażania systemu zapewniania jakości, systemu motywacji i oceny pracowników; Szkolenia kadry kierowniczej; Nadzór nad działaniami marketingowymi;
Kluczowe osiągnięcia: istotny wpływ na decyzje kierownictwa 4 spółek, opracowanie koncepcji utworzenia niezależnej firmy leasingowej
Logo
Specjalista ds. marketingu i agrobiznesu
Fundacja Spółdzielczości Wiejskiej w Warszawie - ROUS w Rzeszowi
Współuczestnictwo w międzynarodowych projektach badawczych i strategicznych (m.in. niemieckich, brytyjskich, amerykańskich) Przeprowadzenie badań marketingowych i opracowanie analiz rynkowych oraz biznes planów na zlecenie.
Kluczowe osiągnięcia: wyniki przeprowadzonych osobiście badań marketingowych, które wskazywały na zasadność wdrożenia jogurtów o minimalnej lub zerowej zawartości tłuszczu, zostały potwierdzone przez rynek 6 miesięcy później, gdy Danone rozpoczęło z sukcesem sprzedaż takich produktów; znaczący udział w tworzeniu pierwszych w Polsce grup producenckich.

Szkolenia i kursy

1) Kurs języka niemieckiego dla średniozaawansowanych zakończony egzaminem na poziomie telc B2 - WSIZ w Rzeszowie - II 2012 - I 2013 - międzynarodowy certyfikat
2) Akademia Menedżera HR - organizator BMM Rzeszów - II 2012 - V 2012 - certyfikat ukończenia
3) Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Sprawozdawczości Finansowej oraz Międzynarodowe Standardy Rachunkowości - Stowarzyszenie Księgowych w Polsce Oddział Podkarpacki - II 2011 - IV 2011 - zaświadczenie nr 70/MSR/MSSF/K
4) Partnerstwo Publiczno-Prywatne - organizator Instytut Partnerstwa Publiczno Prywatnego - III 2011 - zaświadczenie
5) Umiejętność analizy statystycznej szansą na podniesienie kwalifikacji zawodowych ... - XI 2006 - I 2007 - Uniwersytet Rzeszowski
6) Small-Scale Credit Institutions and their role in promoting small-scale enterprises - I 2000 - II 2000 - International Institute Histadrut Israel - certyfikat
7) Kurs "Zarządzanie jakością" - I 1998 - WSIZ w Rzeszowie - zaświadczenie
8) Kurs języka angielskiego - 1998 - Szkoła Języków Obcych PROMAR - zaświadczenie
9) Trening menedżerski prowadzony przez prof. Z Nęckiego - IV 1997 - organizator Multifarb - zaświadczenie
10) Enterprise Institute Program - XI 1991 - XII 1991 - The Ohio State University i Politechnika Rzeszowska - certyfikat i członkostwo Polsko-Amerykańskiego Instytutu Przedsiębiorczości

Edukacja

Logo
Indywidualny Tok Studiów - Specjalizacja: handel zagraniczny i wewnętrzny, marketing, magisterskie
Akademia Ekonomiczna im. Oskara Langego we Wrocławiu
Logo
Ekonomika i organizacja przedsiębiorstw, średnie
Liceum Ekonomiczne w Rzeszowie

Specjalizacje

Finanse/Ekonomia
Doradztwo/Konsulting
Marketing
Badania marketingowe
Marketing
Zarządzanie marketingiem

Zainteresowania

- Podróże po świecie (byłem w 21 krajach)
- Fotografia
- Literatura obyczajowa, historyczna i kryminalna

Inne

od 2000 do 2011 wykładowca w Wyższej Szkole Zarządzania w Rzeszowie (badania marketingowe, podstawy marketingu, techniki sprzedaży); od I 2009 do IV 2013 osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Komnata Handlu i Usług – Jacek Świder; od 1991 roku wykładowca w instytucjach szkoleniowych z zakresu marketingu, zarządzania, sztuki negocjacji, technik sprzedaży, strategii firm i strategii rozwoju lokalnego; były członek Polsko-Amerykańskiego Instytutu Przedsiębiorczości; były członek rady nadzorczej Zakładów Przemysłu Drzewnego w Przemyślu oraz Zakładów Tworzyw Sztucznych ERG Ząbkowice w Dąbrowie Górniczej