Wypowiedzi
-
Stawiam na to, że nie włączyłeś legacy Log.
Strona główna -> Administracja serwisu -> Wtyczki -> Logging -> Legacy log
http://adres_moodle/admin/settings.php?section=logsett... -
To jedno, z drugiej strony w małych zespołach lepiej jest gdy wszyscy członkowie będą sobie w stanie poradzić z pracą na każdym stanowisku.
-
Bartek, zgadzam się, że rozwiązania open-source (te znane) mają duże grupy testerów - jednak musimy pamiętać, że ta grupa nie przetestuje nam autorskich zmian jakich dokonamy na swój użytek a tu liczba testerów spada do x osób z firmy wdrożeniowej i x osób od klienta.
Czyli i tak jesteśmy w dokładnie tej samej sytuacji co w przypadku wdrożenia opartego o rozwiązanie autorskie ;) -
Minusy są sukcesywnie eliminowane w nowszych wersjach. Moim zdaniem bolączkami, które spowodowały, że taka łatka przylgnęła do Moodle to:
- Trudna i nieintuicyjna obsługa od strony administracyjnej.
- Brak wbudowanych narzędzi pozwalających tworzyć w łatwy sposób i najlepiej online, efektowne materiały szkoleniowe.
- Słaba obsługa użytkowników, to co się sprawdza przy obsłudze małego systemu z max kilkuset użytkownikami nie działa w firmach zatrudniających kilka-kilkadziesiąt tyś. pracowników.
- Ograniczone raporty, np. brak raportu zliczającego czas spędzony na platformie - a to lubią "profesjonaliści".
- Brak możliwości definiowania indywidualnych ścieżek edukacyjnych i tworzenia zależności pomiędzy materiałami (to drugie na szczęście działa już całkiem dobrze).
- W końcu być może najważniejsze - za Moodlem nie stoi żadna duża firma, która brała by odpowiedzialność za wdrożenia i poprawne działanie platformy.
Wiele z tych wad już jest przeszłością, jednak opinia jak widać pozostała...Ten post został edytowany przez Autora dnia 04.03.15 o godzinie 17:19 -
Powiem tak - wszystko da się zrobić w Moodle.
Odbiorcy mają byc i odbiorcami i po częsci tworcami - np. żeby mogli tworzyc wspolnie dokumenty tekstowe czy inne - widoczne na platformie do wglądu.
- To mieści się w standardowych funkcjonalnościach - forum, wiki, baza danych.
logowanie za pomocą FB
Gotowy moduł załatwia sprawę - testowałem i działa.
mozliwosc udostepniania info o portalu w zamian za free content.
To zależy jak taka funkcja miała by być realizowana...
Baaardzo bym chciała także elementy grywalizacyjne mieć - punkty/wewnetrzna waluta za którą pozniej mozna "kupowac" dodatkowy kontent lub zdobywac nagrody
"Od wersji 2.5 system Moodle posiada tzw. system paska doświadczenia, w którym po odpowiednim skonfigurowaniu użytkownicy otrzymują za poprawne odpowiedzi w quizach, zadaniach, udzielaniu się na forum dyskusyjnym, czy ukończeniu lekcji – odznaki (badges). W tym celu powstała też strona moodlebadges.com, która zawiera wiele darmowych identyfikatorów – odznak, do wykorzystania w systemie e-learningowym Moodle. Znaki graficzne dostępne są pod adresem: http://moodlebadges.com/"
żródło: http://www.moodler.pl/2014/03/07/darmowe-odznaki-moodle/
możliwości pełnego dostosowania do projektu graficznego
Tu nie ma żadnego problemu.
Podsumowując. wszystko da się zrobić przy odpowiedniej konfiguracji systemu, praktycznie nie dokonując zmian programistycznych (co mocno podraża wdrożenie). Stawiam na to, że przy podanym budżecie jest to jak najbardziej do wykonania. -
Od wydania wersji 2.7 w 2011 poprawiane są tylko błędy i wychodzą nowe wersje językowe. Co do efektów końcowych to wiele zależało od wkładu pracy. Większość konkurencyjnych narzędzi 4 lata temu nie potrafiło w ogóle eksportować html, a nawet dziś jeśli to robią to ze średnimi efektami...
Sam obecnie siedzę w Captivate 8 ale wspominam z nostalgią elastyczność i łatwość w generowaniu różnych interakcji w Courselabie.
Znalazłem nawet jakiś stary screen -
Moodle nie posiada w standardzie różnych funkcji, które przydają się w "profesjonalnych" zastosowaniach. Mnie np. najbardziej brakuje tworzenia ścieżek edukacyjnych dla uczniów.
-
Jaką platformę e-learningową byście polecili do wdrożenia dla portalu językowego, oferującego kursy oraz lekcje online? (musi być dostępny minimum w wersji językowej polskiej i angielskiej)
oferujących bogate możliwosci, np. nagrywanie głosu ucznia (z tego co widzialam,bardzo rzadko zdarza się oferta tego typu funkcjonalności) czy elementy gamifikacji
Takie wymagania spełnia choćby Moodle z dodatkami. -
Co do testowania rożnego oprogramowania to używałem dość długo rosyjski program Courselab http://courselab.com. Rewelacyjne możliwości - własny język skryptowy + możliwość dodawania kodu JS, eksport do HTML (co daje też ciekawe możliwości poprawiania generowanego kodu).
Marku, jeśli szukasz czegoś bardzo elastycznego to polecam sprawdzenie. -
Czy to oznacza, że tak właściwie kluczem do sukcesu jest poprawnie wygenerowany kod w HTML5?
Bo przecież osadzanie animacji i obiekty oferuje każde narzędzie... -
Captivate robi to dość ciekawie. Tworzy jedną paczkę scorm, zawierającą zawartość opublikowaną w obu technologiach jednocześnie. Zapewne jakiś skrypt JS wykrywa obecność flasha w przeglądarce i wtedy podaje na wyjście odpowiedni a wersję - dzieje się to automatycznie bez udziału użytkownika.
Chcąc mieć kurs działający na PC jak i telefonach niestety musimy pogodzić się z tym, że będzie on uproszczony (no chyba, że zrobimy dwa zupełnie osobne szkolenia). Captivate radzi sobie różnie. Bardziej zaawansowane interakcje nie działają, możliwe są tylko proste ćwiczenia. Tak jak mówiłem, biorąc to pod uwagę, robiłem kurs, który nie był zbyt bogaty w elementy interaktywne. Bez problemu działają za to animacje, dźwięk, wybrane ćwiczenia.
Właśnie dlatego zależało mi na eksporcie do flasha, żeby interpretacja kursu była taka sama wszędzie. O dziwo przeglądarki mobilne okazały się bardziej zgodne ze sobą niż te na PC... -
Robiłem od początku szkolenie skierowane na jak najszerszą gamę urządzeń, od PC (uwzględniając praktycznie wszystkie dostępne dla rynku przeglądarki), przez tablety po telefony (android, iphone, windows). Podstawowym urządzeniem do korzystania ze szkolenia miał być jednak telefon. Z tego powodu głównym medium wykorzystywanym do nauki był dźwięk, grafika była maksymalnie uproszczona. Interfejs i zaprojektowane ćwiczenia były dostosowane do małych ekranów - duże przyciski, brak okienek wyskakujących po najechaniu kursorem, itp.
Całość udało się spiąć w Captivate. Bardzo pomocne okazało się połączenie w eksporcie z tego programu formatów flash i html5. Flash zapewniał zgodność i jednakowe działanie na przeglądarkach PC, html5 na urządzeniach mobilnych. -
Mam mieszane uczucia. Z jednej strony super, nowe możliwości, nowe wrażenia dla odbiorcy, jednak jak się zastanowimy to przecież było już coś podobnego - Second life i za bardzo się nie przyjęło...
-
Bartłomiej P.:
Ta rozmowa zaczyna trochę przypominać takie nieefektywne szkolenie:)
Duuuuuużo tekstu Mnostwo teorii...i nic nie rozumiem:)
Rozumiem, że główny przekaz jest taki - Efektywny i atrakcyjny e-learning musi być przygotowany przez eksperta.Narzędzie jest drugoplanowe.
Do tego
Podobnie z resztą jest w przypadku ludzi nie korzystających z e-learnigu, którzy są święcie przekonani, że e-learning jest alternatywą dla szkoleń klasycznych, co jest oczywistą bzdurą to są różne narzędzia, które powinno się świadomie stosować w różnych celach i korzystać z efektu synergii.
E-learning jest tak szerokim pojęciem, że trudno zgodzić się z tym zdaniem. Sam prowadzę szkolenia online przy pomocy zdalnego pulpitu dla klientów z całej polski i jest to naprawdę sensowna alternatywa dla szkoleń stacjonarnych - oczywiście stosując pewne założenia, np. to, że moje szkolenia skierowane jest do 1-2 osób ;).
Ja zrozumiałem też, że naturalną ewolucją e-learningu będzie przejście ze slajdów PP do filmu interaktywnego. Z tym się zgadzam, jednak z drugiej strony trochę się dziwię tak ostrej krytyce programów do rapid learningu, bo co by nie mówić ale za pomocą tych narzędzi tworzy się świetne filmy interaktywne z obsługi aplikacji. -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy e-learning
-
Jeśli to jest jednostkowy przypadek, to chyba najlepiej zlecić to komuś, kto posiada komercyjne oprogramowanie (iSpring pro, Articulate, Captivate). Jeżeli sprawa sprowadza się do wczytania prezentacji i zapisaniu eksportu w scorm, to powinno wyjśćnie drogo (stawiam na to, że taniej niż czas poświęcony na znalezienie darmowego rozwiązania)
-
To wygląda już na problem w komunikacji między paczką SCORM a moodle. Jeśli masz możliwość, sprawdź opcje raportowania postępów w źródle szkolenia.
-
Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Opcje odpowiedzialne za ograniczenie dostępu to "Włącz dostęp warunkowy" w funkcjach zaawansowanych administracji serwisu. Upewnij się czy jest włączona.
-
Czy w innych aktywnościach są opcje związane z ukończeniem aktywności?
-
Adobe Captivate wychodzi stosunkowo tanio w subskrypcji. Sporo taniej niż konkurencyjny Articulate a subskrypcja zapewnia to, że mamy zawsze aktualną wersję.