Jacek Hodyr

Manager ds. Kluczowych Klientów
Rzeszów, podkarpackie

Umiejętności

CRM Microsoft Office SAP zarządzanie zmianą zarządzanie kluczowymi klientami Zarządzanie zespołem MSA Zarządzanie Sprzedażą komunikatywność EBI Techniki sprzedaży i negocjacji Coaching i motywacja Zorganizowanie i samodyscyplina Zarządzanie kategoriami produktów Sprzedaż konsultacyjna matematyka handlowa merchendising konsultacyjny zarządzanie inicjatywą

Języki

angielski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA
manager ds klientów kluczowych
- Opracowanie i realizacja strategii sprzedaży w wybranych sieciach DIY w Polsce,
- Tworzenie aktywności marketingowych i trade marketingowych wspierających realizację strategii sprzedaży na poziomie central w wybranych sieciach DIY oraz punktów sprzedaży tych sieci,
- Zarządzanie relacjami z wybranymi klientami Spółki w kanale DIY - rozwój asortymentu, zwiększenie poziomu zakupów, zarządzanie oferowanym portfolio produktowym,
- Przygotowanie prognozy sprzedaży w wybranych sieciach DIY poprzez monitorowanie bieżącej sprzedaży, trendów rynkowych, oraz wprowadzanie prognozy do systemu SOP,
- Pozyskiwanie wiedzy o otoczeniu konkurencyjnym i wykorzystanie tej wiedzy do realizacji działań w wybranych sieciach DIY,
- Przygotowywanie umów i ofert handlowych oraz prowadzenie skutecznych negocjacji handlowych,
- Zarządzanie powierzonym budżetem
Nestle Waters Polska
Distribution Development Manager
- Zapewnienie dostępności produktów u klientów hurtowych.
- Realizacja zadań sprzedażowych dystrybucyjnych.
- Współpraca z lokalnymi Sieciami Regionalnymi.
- Wspólne wizyty w rynku z PH Dystrybutora.
- Organizowanie narzędzi wspierających sprzedaż produktów od Dystrybutorów.
Inicjatywy/Osiągnięcia - przykłady :
- Wygrana w kwartalnym konkursie sprzedaży dla Kierowników ds.Hurtu. (największe przekroczenie planu)
Logo
Kierownik Obszaru Sprzedaży
Żywiec Sprzedaż i Dystrybucja Sp. z o.o.(Grupa Żywiec S.A.)
-Organizacja sprzedaży - zespół 8 PH.
-Zarządzanie wynikami, klientami (970) oraz asortymentem.
-Zarządzanie inwestycjami komercyjnymi, umowami o współpracy , środkami trwałymi.
-Współpraca z Dystrybutorami.
-Rekrutacja ,szkolenie i coaching pracowników sprzedaży.

Inicjatywy/Osiągnięcia - przykłady :
-Weryfikacja potencjału 171 PS nieobsługiwanych, poprawa konkurencyjności produktów (15 % dynamiki).
-Wprowadzenie wskaźnika zwrotu z inwestycji ME oraz renegocjacja 10 umów z Sieciami (10 % oszczędności budżetu BTL)
-Inicjatywa promocyjna przy wprowadzeniu Leżajska Chmiel. dała temu SKU pozycję nr 1 na stacjach paliw.
-6 z 8 moich PH- powyżej celu w ocenie rocznej Dyrektora Reg., HR, KOS, w tym 1 z perspektywą awansu.
Grupa Żywiec S.A.
Kierownik ds.Promocji Rynkowych w Detalu Tradycyjnym
-Tworzenie narzędzi dla sił sprzedaży.
-Przygotowanie strategii i celów dla kategorii , asortymentu i marki.
-Aktualizacja segmentacji PS według potrzeb,motywacji,zachowań kupujących.
-Optymalizowanie zyskowności kanału i wskaźnika ROI.

Inicjatywy/Osiągnięcia-przykłady :
-Prom. Leżajsk z małą skrzynką-najszybsza implementacja.Realizacja planu marki (107%).
-Wielopaki szklanych opakowań-zwiększenie w marketach samoobsł. koszyka zakupowego.
-Realizacja rocznych planów operacyjnych dla kanału zgodnie z celami, strategią i budżetem
Grupa Żywiec S.A.
Inspektor ds.Kontroli Rynku
-Monitoring punktów sprzedaży na terenie Regionu. Wizyty rynkowe-do 400 PS/miesiąc.
-Stworzenie bazy danych rynkowych oraz nowego sposobu raportowania.
-Identyfikowanie obszarów do rozwoju i kierunków działania.
-Programy naprawcze i wspólna praca z PH.

Inicjatywy/Osiągnięcia-przykłady :
-Opracowanie od podstaw raportu z zebranymi informacjami , dla całej struktury sprzedażowej.
-Wzrost udziałów rynkowych w regionie o 1,2 % (AC Nielsen).
Logo
P.O. Z-cy Regionalnego Dyrektora Sprzedaży
Grupa Handlowa Sp. z o.o. (Grupa Żywiec S.A.)
-Zakończenie restrukturyzacji struktur GŻ przy udziale osób decyzyjnych. 4 zespoły (KOS+PH, 35 osób),obsługa rynku (2500 klientów) podczas połączenia sił sprzedaży.
-Realizacja planów sprzedażowych w współpracy z KOS i Dystrybutorami.
-Rozliczenie inwestycji rynkowych.
-Kontrola nad umowami współpracy z firmami świadczącymi usługi dla Grupy Żywiec.
Logo
Kierownik Obszaru Sprzedaży ds.Gastronomii (1 rok) i Detalu/Hurtu (2 lata)
Grupa Handlowa Sp. z o.o. (Grupa Żywiec S.A.)
-Planowanie ,wdrażanie i rozliczanie wszelkich aktywności promocyjnych i polityki handlowej.
-Zwiększenie poziomu wykorzystania potencjału zakupowego kluczowych klientów.
-Dbanie o rozwój zawodowy podległych 7 pracowników.
-Nadzór nad umowami współpracy.
-Gospodarowanie powierzonym budżetem i środkami trwałymi.

Inicjatywy/Osiągnięcia-przykłady :
-Wygranie konkursu Paulaner za sprzedaż i ekspozycje tej marki.
-Kontrola prawidłowości rozliczania faktur oraz gratisowego piwa (20 %-owe oszczędności BTL).
-Dynamika sprzedaży obsługiwanych Sieci Reg.-w hektolitrach (13 %),wartościowo (15%).
-Kompleksowe wprowadzenie 8 umów z Sieciami Reg. według nowego modelu obsługi.
-Stworzenie nowego sposobu monitorowania egzekucji zakontraktowanych usług.
Browary Żywiec S.A.
Przedstawiciel Handlowy ds.Detalu (4 lata) i Gastronomii-kluczowi klienci (1 rok)
-Obsługa 100 kluczowych klientów (Horeca).
-Projekt dla Specjalistów GŻ ds Rozwoju Rynku-jako jeden z dwóch PH w Regionie (Horeca).
-Identyfikacja najlepszych miejsc ekspozycyjnych dla półki, lodówki, ME (Horeca, Detal).
-Wdrożenie nowego modelu obsługi rynku po połączeniu sił sprzedaży Grupy Żywiec (Detal).
-Wprowadzenie i rozwój marki Tatra (nr 1 na Podkarpaciu) przez właściwą ekspozycję towarów.(Detal).

Inicjatywy/Osiągnięcia-przykłady :
-Wprowadzenie GŻ na 4 największe eventy (Juvenalia,Dni Mielca,Zawody Balonowe,Bieszczadzkie Anioły).
-Rekordowa sprzedaż do jednego klienta - 1135 hl /miesiąc, 70 % udziału w ekspozycjach całej kat.piwo.
Logo
Przedstawiciel handlowy
Multi-Ex z o.o.
-Sprzedaż produktów i aktywne pozyskiwanie nowych zamówień. Sukcesywna rozbudowa tras.
-Rozwój marek własnych (wina gronowe Balzac) oraz SKU wysokomarżowych.

Inicjatywy/Osiągnięcia-przykłady :
-Wygrana w konkursie Gran Festa za największą sprzedaż win musujących.
-Wina gronowe Balzac marką nr 1 wśród win stołowych pod względem udziałów sprzedaży.
Damianex S.A.
Przedstawiciel handlowy
-Realizowanie przekazanych planów sprzedaży i rozwój bazy klientów.
-Dystrybucja numeryczna priorytetowych produktów.
-Rozliczanie z pobranych dokumentów i przyjętej gotówki.

Szkolenia i kursy

Certyfikaty:
Standard coachingu i praca z nowym standardem sprzedaży
Matematyka handlowa
Business coaching&effectivness
Menedżer rozwoju
Jak osiągnąć więcej_Psychologiczne mechanizmy sprzedaży
Metodyka zarządzania
Doskonalenie technik sprzedaży

Oraz pozostałe szkolenia :
First Line Lider, Zasady udzielania efektywnej informacji zwrotnej,Wygrywanie w detalu, Trening negocjacyjny, Skuteczna sprzedaż, Zmiana, jak usprawnić jej przebieg, Kompetencje funkcyjne, Model sprzedaży konsultacyjnej, Zarządzanie kategorią, Merchendising konsultacyjny, Zarządzanie inicjatywą, Zastrzeżenia, Typologia klientów. Potrzeby klientów

Edukacja

Logo
Wydział Społeczno-Pedagogiczny, magisterskie
Uniwersytet Rzeszowski

Specjalizacje

Edukacja/Szkolenia
Coaching
Sprzedaż - FMCG
Artykuły spożywcze/Alkohol/Tytoń
Sprzedaż - Sieci handlowe
Zarządzanie sprzedażą – sieci handlowe