Umiejętności
ERP
Microsoft Excel
Microsoft Word
Umiejętność pracy w grupie
Negocjacje z dostawcami
Umiejętności analityczne
wysoka kultura osobista
samodzielność w działaniu i łatwość nawiązywania kontaktów
Techniki sprzedaży i negocjacji
Uprawnienia SEP do 1kV.
multizadaniowość
Microsft Power Point
Odporność na stres oraz umiejętność pracy pod presją czasu
Negocjacje międzynarodowe
Języki
angielski
biegły
niemiecki
dobry
Doświadczenie zawodowe
Senior Buyer
Wyszukiwanie, selekcja, wybór produktów do wdrożenia do programu sprzedaży firmy;
poszukiwanie i wybór dostawców
Analiza rynku, konkurencji; analiza finansowa sprzedaży, tworzenie prognoz sprzedaży,
prognoz zamówień, składanie zamówień na pierwsze zatowarowanie
Kierowanie procesem wdrożenia w podległej kategorii produktów, koordynacja procesu z
innymi komórkami firmy (działy w Polsce, oddziały w Niemczech i Chinach)
Zarządzenie produktem, kategoryzacja, segmentacja, cykl życia produktu, wybór marki (branding)
poszukiwanie i wybór dostawców
Analiza rynku, konkurencji; analiza finansowa sprzedaży, tworzenie prognoz sprzedaży,
prognoz zamówień, składanie zamówień na pierwsze zatowarowanie
Kierowanie procesem wdrożenia w podległej kategorii produktów, koordynacja procesu z
innymi komórkami firmy (działy w Polsce, oddziały w Niemczech i Chinach)
Zarządzenie produktem, kategoryzacja, segmentacja, cykl życia produktu, wybór marki (branding)
Product Category Manager
Odpowiedzialny za realizację strategii produktowej i marketingowej firmy, w ramach
zatwierdzonego przez zarząd budżetu
Monitorowanie i analiza zebranych danych rynkowych dotyczących segmentu, konsumentów,
działań konkurencji i wyników własnego produktu
Odpowiedzialny za tworzenie i realizację długofalowych planów rozwoju dla poszczególnych
grup produktowych i poszczególnych produktów we współpracy z działem sprzedaży, eksportu,
importu i technicznym, marketingu
Identyfikacja możliwości biznesowych i wdrażanie zmian wpływających na wzrost sprzedaży i
marży na podstawie danych, a na podstawie analizy potrzeb klientów - doradztwo w zakresie
doboru adekwatnych rozwiązań
Odpowiedzialny za przygotowanie produktów do wdrożenia i dalsze przygotowanie produktu
do sprzedaży; marketing i wsparcie sprzedaży
Poszukiwanie nowych dostawców i nowych produktów do portfolio firmy; uczestnictwo w
targach branżowych, wizyty i audyty u dostawców
zatwierdzonego przez zarząd budżetu
Monitorowanie i analiza zebranych danych rynkowych dotyczących segmentu, konsumentów,
działań konkurencji i wyników własnego produktu
Odpowiedzialny za tworzenie i realizację długofalowych planów rozwoju dla poszczególnych
grup produktowych i poszczególnych produktów we współpracy z działem sprzedaży, eksportu,
importu i technicznym, marketingu
Identyfikacja możliwości biznesowych i wdrażanie zmian wpływających na wzrost sprzedaży i
marży na podstawie danych, a na podstawie analizy potrzeb klientów - doradztwo w zakresie
doboru adekwatnych rozwiązań
Odpowiedzialny za przygotowanie produktów do wdrożenia i dalsze przygotowanie produktu
do sprzedaży; marketing i wsparcie sprzedaży
Poszukiwanie nowych dostawców i nowych produktów do portfolio firmy; uczestnictwo w
targach branżowych, wizyty i audyty u dostawców
Business Development Manager/Product Manager
▪ Poszukiwanie partnerów biznesowych i dostawców komponentów, materiałów, narzędzi i usług
w Azji, przede wszystkim w Chinach
▪ Wyszukiwanie nowych produktów, wyrobów gotowych, komponentów i technologii; ocena
dostawców, audyt fabryk, przedstawianie rekomendowanych rozwiązań Zarządowi spółki
▪ Negocjacje handlowe kontraktów i pojedynczych zamówień
▪ Optymalizacja łańcucha dostaw z Chin poprzez kontrolę każdego etapu realizacji zamówienia
(zamówienie, forma płatności, kontrola jakości, wybór drogi transportu, dostawa)
▪ Samodzielne negocjacje handlowe i budowa relacji z dostawcami zagranicznymi
▪ Przygotowanie wymagań jakościowych i dokumentacji technicznej, kontrole jakości produktów
i dostaw, audyty w fabrykach dostawców, karta oceny dostawców
▪ wdrażanie nowych produktów (współpraca z działami sprzedaży krajowej, eksportu, inwestycji,
marketingu i technicznym)
▪ Monitoring rynku branżowego i wiodących dostawców, poszukiwanie trendów, nowych
technologii, nowych produktów; uczestnictwo w targach branżowych, wizyty w fabrykach
w Azji, przede wszystkim w Chinach
▪ Wyszukiwanie nowych produktów, wyrobów gotowych, komponentów i technologii; ocena
dostawców, audyt fabryk, przedstawianie rekomendowanych rozwiązań Zarządowi spółki
▪ Negocjacje handlowe kontraktów i pojedynczych zamówień
▪ Optymalizacja łańcucha dostaw z Chin poprzez kontrolę każdego etapu realizacji zamówienia
(zamówienie, forma płatności, kontrola jakości, wybór drogi transportu, dostawa)
▪ Samodzielne negocjacje handlowe i budowa relacji z dostawcami zagranicznymi
▪ Przygotowanie wymagań jakościowych i dokumentacji technicznej, kontrole jakości produktów
i dostaw, audyty w fabrykach dostawców, karta oceny dostawców
▪ wdrażanie nowych produktów (współpraca z działami sprzedaży krajowej, eksportu, inwestycji,
marketingu i technicznym)
▪ Monitoring rynku branżowego i wiodących dostawców, poszukiwanie trendów, nowych
technologii, nowych produktów; uczestnictwo w targach branżowych, wizyty w fabrykach
Specjalista d/s zaopatrzenia
▪ Zakup komponentów do produkcji opraw oświetleniowych, poszukiwanie nowych dostawców w
kraju i zagranicą
▪ Poszukiwanie i ocena nowych dostawców
▪ Negocjacje handlowe i ustalanie warunków dostaw, monitorowanie cen zakupów, kontrola
jakości dostaw
▪ kontrola zapasów i ich optymalizacja, sezonowa analiza poziomu zapasów, kontrola i
optymalizacja poziomu stanów min-max w magazynie wyrobów gotowych
▪ planowanie zakupów w poszczególnych okresach czasu na podstawie planów sprzedaży oraz
rotacji wyrobów gotowych, realizacja budżetu zakupowego
kraju i zagranicą
▪ Poszukiwanie i ocena nowych dostawców
▪ Negocjacje handlowe i ustalanie warunków dostaw, monitorowanie cen zakupów, kontrola
jakości dostaw
▪ kontrola zapasów i ich optymalizacja, sezonowa analiza poziomu zapasów, kontrola i
optymalizacja poziomu stanów min-max w magazynie wyrobów gotowych
▪ planowanie zakupów w poszczególnych okresach czasu na podstawie planów sprzedaży oraz
rotacji wyrobów gotowych, realizacja budżetu zakupowego
Szkolenia i kursy
Kurs z Prawa Celnego, Prawo celne 2014, Authorized European Operator, Intrastat, Incoterms, procedury w handlu zagranicznym
Negocjacje handlowe i współpraca gospodarcza z Chinami
Wdrożenie i rozwój optymalnych strategii współpracy z Chinami
Zarządzanie zapasami, Incoterms, Transport i logistyka, zagadnienia celne
Negocjacje handlowe i współpraca gospodarcza z Chinami
Wdrożenie i rozwój optymalnych strategii współpracy z Chinami
Zarządzanie zapasami, Incoterms, Transport i logistyka, zagadnienia celne
Edukacja
Specjalizacje
Badania i rozwój
Zarządzanie badaniami i rozwojem
Internet/e-Commerce/Nowe media
Zarządzanie produktem
Sprzedaż
Turystyka/Hotelarstwo/Katering
Transport/Spedycja
Inne
Zakupy
Inżynieria/Technika/Produkcja