Iwona Choncia

specjalista e-szkoleń

Wypowiedzi

  • Iwona Choncia
    Wpis na grupie eLearning Professionals w temacie Od e-learningu wieje nudą …
    20.04.2015, 09:07

    Ponieważ mojemu "metodycznemu przekonaniu" nie daje spokoju lansowana przez Pana Krzysztofa teza, że receptą na atrakcyjność e-learningu, jest najogólniej mówiąc forma przekazu, poszukiwałam ostatnio danych/badań, które mogłyby rzucić nieco światła w tej kwestii. Poprzez Interię dotarłam do wyników badań dotyczących efektów wizualnych w grach:
    - firmy Nielsen: http://www.nielsen.com/us/en/insights/news/2015/no-str...
    oraz
    - organizacji ESA: http://www.theesa.com/wp-content/uploads/2015/04/ESA-E...
    Wyniki badań pośrednio - bowiem dotyczą gier - dowodzą, że dla użytkowników liczy się przede wszystkim fabuła - 22 procent uczestników badania przeprowadzonego na próbie 4 tys. gospodarstw domowych wskazało na ciekawą fabułę, a na "jakość grafiki" jedynie 7 procent respondentów.

  • Iwona Choncia
    Wpis na grupie eLearning Professionals w temacie Od e-learningu wieje nudą …
    3.03.2015, 14:17

    Panowie,
    od początku śledzę rozwój tej dyskusji i dopiero dwa ostatnie wpisy Pana Krzysztofa zmotywowały mnie do zabrania głosu;)
    Panie Krzysztofie, pisze Pan, że "jak e-learning będzie kiepski merytorycznie to czym ma nadrabiać jak nie oprawą audio-video?" - to tak jakby wrzucić plewy do inkrustowanej diamentami szkatułki. Cóż za rozczarowanie po otwarciu:). Jeżeli e-learning jest merytorycznie kiepski to w ogóle nie powinien powstać, niczemu nie służy i żadne fajerwerki: audio-wideo mu nie pomogą. Adekwatne do potrzeb treści merytoryczne i odpowiednio dobrane do metody nauczania wsparte oczywiście interesującym designem powodują, że e-szkolenia nie są postrzegane jako nudne. Jeżeli zależy nam na zadowoleniu odbiorców, efektywności e-szkolenia i wysokiej stopie zwrotu ROI, pomijanie metodyki i budowanie wartości w oparciu o oprawę kończy się stwierdzeniem, że od e-learningu wieje nudą, albo jak napisał tu jeden z panów - nudnym scenariuszem e-l. Biorąc pod uwagę realia finansowe i niskie budżety na e-laerning, stawiam na dobą, skuteczną metodykę. Wówczas nie musimy niczego nadrabiać:)
    Wniosek: posługując się Pana terminologią, aspekty techniczno-artystyczne to tylko część e-learningu, która de facto nie decyduje o tym, jak jest odbierane i oceniane e-szkolenie.

    I jeszcze jedno - często pytam nastolatków dlaczego wolą filmiki na YT od książki:) Na szczęście są jeszcze tacy - którzy wolą książki:). Filmiki muszą się podobać - to fakt, ale nie ważna jest ani ich jakość, ani forma, a jedynie treść. Pytam też gimnazjalistów czy lubią e-learning - i słyszę zazwyczaj nie. Dlaczego - nie podoba im się... treść oraz to, że mają się nauczyć. O formie ani słowa...

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do