Wypowiedzi
-
witam,
pracodawca chce przesunać urzędnika na inne stanowisko - pogarszając warunki pracy -i czyni to na podstawie ustawy o pracownikach samorządowych art. 23 - reorganizacja , likwidacja miejsca pracy. Zgodnie z orzeczeniami SN jest to samodzielna podstawa i nie stosuje się tu ani przepisów ochronnych przez zmianą stosunku pracy ani wypowiedzeniem. polega to na pisemnym poleceniu pracownikowi przejścia na inne stanowisko. Czy pracownik jesli nie zgadza się na przejście może odmówić przyjęcia polecenia i w jaki sposób to musi uczynić czy musi to uzasadniać zwłaszcza jeśli nie ma jeszcze zakresu obowiązków ale z regulaminów organizacyjnych wynika że będą to czynności choć związane z corem obecnego zakresu obowiązków nie wykonywane dotychczas ?...to raz i dwa czy wówczas pracodawca może mu dać wypowiedzenie z winy pracownika ? .Ten post został edytowany przez Autora dnia 27.04.17 o godzinie 20:29 -
ochrona danych osobowych dotyczy danych osób fizycznych. W pewnych okolicznościach może dotyczyć to też nazw przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą . Spotkałam się z uzasadnieniem , że będzie to dotyczyć tej części przedsiębiorców dla których siedziba firmy to jej adres zamieszkania.
Zatem pod tym katem należałoby patrzeć na to czy wogóle nazwa tej firmy zawiera dane osobowe chronione ustawą.
co nie wyłącza możliwosci ochrony takiego przedsiebiorcy w inny sposób.
co do drugiego - przedsi ebiorcy zwłaszcza w brnanży budowlanej praktykują zgłasznia braku zapłaty faktur jako wyłudzenie ale róznie z tym bywa.
po drugie droga sądowa- wezwanie do zapłaty i pozew do ądu lub firma windykacyjna a trzecia to np. sprzedaż długu. -
zasadą jest że umowa zostaje zawarta z dniem podpisu przez ostatnią ze stron.
-
zamawiający wystarczy że wskazę że zamówienie (całe) zostało wykonane należycie . natomiast to wy jako wykonawca zazwyczaj w osobnym dokumencie wpisujecie jakie prace te referencje obejmuja i robicie to pod groźbą odpowiedzialności karnej.
Proponuję zatem poprosic o wskazanie w referencjach że na umowe skłądaly sie 7 rodzaju prac i wylistować jakie .A do postepowania nowego zakreślić tylko 4 rodzaje prac. -
ustalenie trybu - na posdtawie pr. polskiego pzp następuje w oparciu o szacunkową wartość zamówienia .według mnie jeśli szacunkowa wartość zamówienia była ustalona z należytą starannością to ona a nie wartość oferty będzie miarodajna do ustalenia trybu. i prawidłowości ustalenia trybu.
-
ale kryterium było uprawnienie a nie osoba . Skoro drugi operator spełnia kryteria warunku to dlaczego nie można go przyjac. Ja bym spojrzała na umowę i popatrzyła czy ta osoba może być zmieniona -jeśli tak to przyjełabym taką zmianę. Aczkolwiek - jesli nowa osoba ma mniejsze dośiwadczenie to bym sie zastanawiała bo dopuszczałabym tylko zmiane osoby przy nie mniejszym doświadczeniu. Uzasadniłabym to choćby tym że takiej osobie z doświadczeniem trzeba zapłacić więcej niż z mniejszym - zatem wykonawca skoro wskazał w ofercie większe doświadczenie a potem wskazuje kogoś z mniejszym to tak naprawde powinien zmniejszyc cenę bo ma obnizone koszty .
-
cały ten HR to zdaje się wróżenie z fusów jak sie wierci i ma obłocone buty to nie bedzie dobrym pracownikiem....co ma piernik do umiejetnosci. NIE MA ludzi idealnych sa tylko tacy którzy lepiej lub gorzej kłamią.Ten post został edytowany przez Autora dnia 04.12.16 o godzinie 20:00
-
trochę.....sporą trochę.
-
być może bierze na koszty egzekucji. Tak genralnie jest że w pierwszej kolejności komornik z zajętej częśći wynagrodzenia pokrywa koszty egzekucji.
-
w takim razie podstawą będzie kodeks cywilny w zakresie niewykonania i nienalezytego wykonania zobowiązania, ustawa prawo przewozowe oraz regulamin przewoźnika.
Z ustawy prawo przewozowe wynika ze odpowiedzialnośc za przesyłkę od momentu jest przyjęcia do momentu wydania ponosi przewoźnik. z art. 66 ust 2 pra przewozowe wynika że jeżeli przesyłka nadeszła do imejsca przeznaczenia w pojenmiku transportowym nienaruszonym, zamknietym przez nadawcę i z nienaruszonymi, założonymi przez niego plombami domniemywa się że szkoda NIE nastapiła w czasie przewozu.
Przy czym z art. 74 ust. 3 tejże ustawy wynika że jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie niedające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze przwoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie poujawnieniu szkody nie później niż 7 dni od odebrania przesyłki.
dalej w razie trudności dotyczących ustalenia danych dotyczących czasu , rodzaju rozmiarów lub przyczyny szkodydane te określa rzeczoznawca powołany przez przewoźnika w porozumienu z upawnionym.
Podobe zapisy ma pan w regulaminie dpd - par 17 ust 3 - roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi wygasa wskutek przyjęcia przesyłki bez zastrzezeń. Nie dotyczy to jednak roszczeń z tytułu niewidocznych ubytków lub uszkodzeń przesyłki zgłoszonych przez odbiorcę do dpd w termine do 7 dni od przyjęcia przesyłki.
zatem :
o ile przyjąć że"niewidoczne uszkodzenie " to takie którego nie da się stwierdzić z zewnątrz bez rozpakowania powinien Pan zgłosić w terminie 7 dni od odbioru żądanie ustalenia stanu przesyłki do kuriera oraz powinien Pan udowodnic że uszkodzenie nastąpiło w czasie przeowzu - np. świadkowie.
Zatem bez względu czy to właściwe czy nie proszę w odpowiedzi na reklamację bazować na tym że zgłosił Pan do 7 dni uszkodzenie przesyłki powołując się na zapisy jak wyżej prawa przewozowego i regulaminu dpd - w transporcie międzynarodowym oraz przywołać jeszcze raz dowody w celu wykazania że szkoda NIE powstała od momentu przyjęcia do momentu jej rozpakowania prze Pana (tj. zdjęcia -daty wykonania, świadków którzy byli przy otwarciu przesyłki a samą odpowiedź na reklamację dać do wiadomości UOKIK jakis mail w sprawie skarg jest na ich stronie. Pewnie nie odpiszą ale nie o to tu chodzi.
Acha i jeszcze jedno zakładam, że po zakupie płytek w Polsce sprawdził Pan że płytki nie zostały dostarczone Panu przez sklep w stanie uszkodzonym? -
...mój dziadek i babka i ojciec i matka jadali wciąż ... .czekoladę. Choć właściwie to wszystko jakoś idzie po kądzieli tylko. Dzięki słodkościom nie chorujemy i żyjemy długo :)
-
proszę Pani niestety w prawie nic nie jest pewne :) jest mniej lub więcej prawdopodobne .
-
Z tego co Pan pisze to:
1. zakupił Pan towar (płytki) jako osoba prywatna w Anglii??w takim razie chyba będzie mieć tu zastosowanie prawo Angielskie.
2. Odebrał Pan paczkę nie sprawdzając towaru przy kurierze badź niedokładnie sprawdzając
3. odesłał Pan paczkę do sprzedawcy w Anglii.
Niestety moja wiedza ogranicza się do prawa polskiego ale może znajdzie Pan coś na stronie Europejskiego Centrum Konsumenckiego. -
Z czymś takim mamy niewątpliwie do czynienia przy zamówieniach na wykonanie obiektu budowlanego - wszystko co składa się na obiekt .
Nigdzie nie znalazłam informacji na ten temat. Może Panie Marcinie ma Pan gdzieś coś na ten temat? Ja rozumiem - zakup ołówków ale czy długopisy też? a przecież łączy się artykuły biurowe - więc jak to jest? -
a propos łączenia zamówień podobnych .. .nadal chyba obowiązuje opinia UZP tożsamości przedmiotowej , czasowe, wykonawcy ? Interesuje mnie zwłaszcza to jak bardzo szczegółowo przyjąć przeznaczenie przedmiotu zamówienia?
Np. czy toner i drukarke nalezy łączyć? Przeznaczenie podobne - niezbędne do wydruku . Mówimy tu o takich połaćzeniach co do których zakładam że standartowo może to dostarczyć jeden wykonawca. Zakładam że mówimy o planowaniu czyli kupujemy 5 drukarek a papier do nich i jeszcze do innych a no nie zapominajmy jeszcze o kilku tonerach i tuszach do tych co kupujemy i do tych co mamy. Przeznaczenie to samo "niezbędne do druku" - niemniej jednak no nikt nie powie że papier to to samo co drukarka. -
Art. 643. Zamawiający obowiązany jest odebrać dzieło, które przyjmujący
zamówienie wydaje mu zgodnie ze swym zobowiązaniem.
Niemniej jednak nie wiem też na jakiej podstawie kontrahent rozwiązał umowę - czyli jak Pan pisze "zmienił zdanie" .Pomińmy to ponieważ tą sprawą już się Pan zajął ..
Moim zdaniem nie może Pan mówić że "nie było" umowy na zapewnienie praw do korzystania z domeny - poprostu umowa była ustna. Według mnie jest to umowa co do której nie ma obowiązku zawarcia jej na piśmie (ponadto weszła ostatnio forma dokumentowa - maile, smsy itp.) zatem musi Pan to udowodnić - świadkowie np, albo maile, rozmowy telefoniczne, . Nie ma Pan nigdzie śladu w mailach smsach w których mowa między Panem a kontrahentem o tym że dodatkowo ma Pan zapewnić domenę - nawet jesli gówna tresc dotyczyła może umowy na stronę?
Rozumiem Pana rozgoryczenie ale myślę że podane przez Pana przykłady wykorzystania domeny mogą być dla Pana ryzykowne.Ten post został edytowany przez Autora dnia 11.10.16 o godzinie 00:32 -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy A ja uważam że...
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy A ja uważam że...
-
Wydaje mi się Panie Łukaszu ,że o ile może ją sobie Pan - jako osoba fizyczna opłacać do końca życia ( bo ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji generalnie dotyczy stosunków między przedsiębiorcami ) to raczej nie radziłabym przekierowywać tej domeny na jakąkolwiek stronę innej firmy ( czyn nieuczciwej konkurencji np można by wtedy opierać na art. 10 -choć zależy jak rozumieć konkurencyjną działalność? - taką samą? czy trzymać jej pustej - art. 15 utrudnianie dostępu do rynku. Z tego co gdzieś kiedyś słyszałam co prawda nie w tożsamej sprawie ( ponieważ spółki miały podobne nazwy ) SN uznał że w związku z ogólna klauzulą że czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża interesowi innego przedsiębiorcy lub klienta bądź narusza go - domena zawierająca to samo kluczowe słowo mogła mylić klientów co do tego, z którym przedsiębiorcą mają do czynienia.
Proponuję jednak sięgnąć do umowy którą Pan zawarł i na tej podstawie żądać zapłaty wynagrodzenia . Pewnie inni szacowni koledzy forum zgodzą się ze mną że będzie ona typową umowa o dzieło uregulowaną w KC i o ile nie ma nić innego w umowie to :
Art. 639. Zamawiający nie może odmówić zapłaty wynagrodzenia mimo
niewykonania dzieła, jeżeli przyjmujący zamówienie był gotów je wykonać, lecz
doznał przeszkody z przyczyn dotyczących zamawiającego. Jednakże w wypadku
takim zamawiający może odliczyć to, co przyjmujący zamówienie oszczędził
z powodu niewykonania dzieła.
Art. 640. Jeżeli do wykonania dzieła potrzebne jest współdziałanie
zamawiającego, a tego współdziałania brak, przyjmujący zamówienie może
wyznaczyć zamawiającemu odpowiedni termin z zagrożeniem, iż po bezskutecznym
upływie wyznaczonego terminu będzie uprawniony do odstąpienia od umowy
Art. 644. Dopóki dzieło nie zostało ukończone, zamawiający może w każdej
chwili od umowy odstąpić płacąc umówione wynagrodzenie. Jednakże w wypadku
takim zamawiający może odliczyć to, co przyjmujący zamówienie oszczędził
z powodu niewykonania dzieła.
Art. 646. Roszczenia wynikające z umowy o dzieło przedawniają się
z upływem lat dwóch od dnia oddania dzieła, a jeżeli dzieło nie zostało oddane – od
dnia, w którym zgodnie z treścią umowy miało być oddane. -
przepraszam na szybko i na małym ekraniku piszę ale mam nadzieję że w miarę po polsku jest ;)Ten post został edytowany przez Autora dnia 03.10.16 o godzinie 17:56
- 1
- 2