Hubert Szymaniuk

T.M., gist

Wypowiedzi

  • Hubert Szymaniuk
    Wpis na grupie Samochody elektryczne w temacie nissan leaf
    21.08.2015, 13:02

    czesc,
    dzieki za informacje . Osobiscie takze uwazalem , ze auto moge ladowac na szybkich ladowarkach , aczkolwiek spotkalem sie z opinia ze szybkie ladowarki w znaczacy sposob skracaja zycie baterii. no nic , bede ladowal tak jak laduje , a jak cos sie bedzie niepokojacego dzialo z bateria to po prostu wymienie auto na nowe za 3 lata ( wtedy skonczy mi sie personal purchase contract). do tego czasu bateria musi wytrzymac a jak padnie to jest przeciez 5letnia gwarancja . i tak mocno sie zastanawiam nad przyszla wymiana ,majac na uwadze , ze bedzie nowy model w 2017. cena leaf w irlandii po dotacji:
    model XE - 21.500
    model SV : 24.000
    SVE : 26.400
    do tego dochodzi 1000 euro za sprowadzenie auta do irlandii
    A wracajac jeszcze do tematu baterii , po 15000 km mam serwis , to od razu poprosze o sprawdzenie baterii .Wynikami oczywiscie moge sie podzielic :)

  • Hubert Szymaniuk
    Wpis na grupie Samochody elektryczne w temacie nissan leaf
    19.08.2015, 19:10

    czesc , witam serdecznie:)
    Tak ,laduje leafa tylko na stacjach CHAdeMO, ale nie wiem jakiej mocy . Troche nieprecyzyjnie sie wypowiedzielm , za co przepraszam. Otoz , mieszkam na stale w Irlandii . Tutaj publicznych ladowarek jest bardzo duzo , szczegolnie Dublin i okolica. Odleglosc miedzy szybkimi ladowarkami najczesciej nie przekracza 30 km ( a czesto jest duzo mniejsza) , tak wiec mozna praktycznie podrozowac po calej Irlandii ( wyjatkiem jest zachodnie wybrzeze , ktore jest dosyc dzikie:) Publiczne ladowarki sa w irlandii stawiane przez ESB ( jest to panstwowa firma dostarczajaca prad w irlandii ) ,lub przez stacje paliw Topaz . Wszystko dzieje sie przy wspolpracy nissana i rzadu irlandzkiego . Generalnie jest duzo ulg dla posiadaczy aut elektrycznych ( rzad irlandii doplaca np. do kazdego auta elektrycznego 5 tys euro przy zakupie , prad w stacjach publicznych jest darmowy , njie wspominajac o takich drobiazgach jak np darmowe parkingi ) . Dodatkowo ESB dostarcza a takze montuje za darmo home charger dla kazdego nowego auta ( niestey w moim przypadku montaz jest niemozliwy ze wzglegow bezpieczenstwa - nie mam bezposredniego dostepu pomiedzy autem a ewentualnym miejscem montazu chargera ). Pozostaje zwykly kabel , ktory moge opodlaczyc do domowej instalacji , ale jest to bardzo dla mnie klopotliwe , dlatego uzywam tylko szybkich ladowarek .
    Panie Przemku, nie potrafie niestety odpowiedziec na Panskie pytania dotyczace uzywania tego auta w Polsce. Natomiast zakup uwazam za bardzo udany ( jedynie to martwie sie troche ta bateria , ktora laduje tylko na szybkich ladowarkach ). Auto jest fantastyczne , prowadzi sie bajecznie. Ladowanie na szybkiej stacji do 80% to czas okolo 30 min , czasem mniej . Auto przy spokojnej jezdzie pozwala na pelnej baterii przejechac okolo 150 - 160 km ( duzo zalezy od stylu jazdy i warunkow ). Przy baterii 80% to jest to dystans 120km . Generalnie zauwazylem taka zaleznosc ze 1% baterii to dystans okolo 1,5 km . Takie rzeczy jak radio czy wycieraczki praktycznie wogole nie obciazaja baterii , natomiast klimatyzacja lub ogrzewanie troche skraca dystans ( ciezko mi powiedziec w jakim stopniu - mysle ze okolo 10% moze 15% ), przy czym ogrzewanie zabiera troche wiecej energii niz klimatyzacja . Reasumujac jestem bardzo zadwolony z zakupu .Dodatkowo jest argument finansowy ( bede robil moim elektrykiem okolo 25 tys km /rocznie co pozwoli zaoszczedzic mi okolo 3,5 tys euro /rocznie - koszty paliwa , podatku drogowego ktory w irandii placi sie od wielkosci silnika i jest on niestety spory oraz koszty serwisowe - koszt przegladu w nissanie to 130 euro rocznie . Aczkolwiek polecalbym ten samochod raczej jako drugi w rodzinie . Uzywanie tylko elektryka, ze wzgledu na zasieg moze byc dosyc uciazliwe . W 2017 wchodzi kolejna generacja lefa i zasieg bedzie powyzej 300km :)
    pozdrawiam serdecznie . Jesli ktos ma jakies pytania dotyczace uzytkowania lefa to oczywiscie chetnie podziele sie wiedza :)

  • Hubert Szymaniuk
    Wpis na grupie Samochody elektryczne w temacie nissan leaf
    19.08.2015, 00:41

    czesc,
    Od maja jestem posiadaczem nissana leaf . Swojego nissana laduje praktycznie tylko na stacjach szybkiego ladowania . Czy ktos orientuje sie jak to wplywa na baterie w moim nissanie? Mam na mysli czy taki sposob ladowania w jakis znaczacy sposob niszczy baterie ? Auto laduje do okolo 80 % i nie doladowuje go jesli bateria jest powyzej 40% ( taka instrukcje dostalem od sprzedawcy ). Jednak sprzedawca nie potrafil mi powiedziec czy uzywanie TYLKO szybkich stacji ladowania w znaczacy sposob skraca zywotnosc baterii. Moze ktos ma jakies doswiadczenie/informacje w tym temacie? Auto kupione nowe z salonu. Przez 3 miesiace przejechalem okolo 8500 km i auto sprawuje sie perfekcyjnie . Z gory dziekuje za wszelka pomoc i pozdrawiam
    hubert

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do