Grzegorz Taracha

iOs Swift developer

Wypowiedzi

  • Grzegorz Taracha
    Wpis na grupie Twórcy gier komputerowych w temacie krasnoludkowa gra

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Twórcy gier komputerowych

  • Grzegorz Taracha
    Wpis na grupie Twórcy gier komputerowych w temacie ciekawostka - Augmented Reality Based Games? ;)

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Twórcy gier komputerowych

  • Grzegorz Taracha
    Wpis na grupie XNA w temacie pfff.. XNA ?
    15.10.2007, 17:07

    XNA zainteresowalo mnie przede wszystkim tym, ze jest wieloplatformowe (Windows, Xbox), i ponoc nie jest trudne.

    Ostatnie dni spedzilem na tym, zeby jak najwiecej sie o nim dowiedziec. Znalazlem sporo ciekawych przykladow (w tym nawet jedna duza gra 3d) i informacji. Ale niestety okazalo sie, ze XNA ma dwie powazne wady:
    - na chwile obecna jest obslugiwany tylko przez Visual Studio Express ,pod wersjami Standard,Profesional,itp nie mozna z niego korzystac,
    ma sie to zmienic w nowej wersji XNA (2.0), a ta ma wyjsc z koncem tego roku (ale i to nie na pewno)
    - zeby w ogole pisac kod i uruchamiac gry korzystajac z XNA, potrzebna jest karta graficzna obslugujaca Pixel Shader 1.1,
    (ja mam laptopa, ktory nie spelnia wymagan,i kolega tez ma slabszy sprzet)
    Takze wyglada na to, ze zmienimy XNA na DirectX.NET. I nie jest to unikanie c/c++, ja bym o wiele bardziej wolal pisac gre w c++ (mam juz w tym doswiadczenie), ale mamy z gory narzucone korzystanie z C# (ewentualnie Javy).

    Nie planujemy (tzn. ja nie planuje, bo jestem w tym projekcie glownym programista) korzystac z gotowego silnika, i nie wydaje mi sie jakims wielkim wyzwaniem pisac wszystko od podstaw. Zwlaszcza, ze gra nie bedzie skomplikowana - polaczenie 2d i 3d - postac poruszajaca sie po planszy, a gdy dojdzie do specjalnych punktow (stoisk) wlacza sie gra 2d (bedzie ich pare - logiczne, zrecznosciowe,moze karciane).
    Mam tez nadzieje, ze wiele mi sie uda przeniesc z wczesniejszych moich gier, z c++ do tego projektu.

  • Grzegorz Taracha
    Wpis na grupie XNA w temacie pfff.. XNA ?
    12.10.2007, 14:38

    zaledwie jeden topik z jednym watkiem od pol roku.. hmm
    zastanawiam sie o czym to swiadczy,
    czy ta technologia jest wciaz tak malo znana, czy moze ma niewielu entuzjastow?

    Ja przyznam, ze odkrylem XNA dopiero pare dni temu, podczas przegladania inforamcji o DirectX.NET. I zainteresowala mnie na tyle, ze postanowilem ja wykorzystac do napisania gry 3d z moim zespolem (w ramach laboratorium licencjackiego).
    I teraz wyszukuje w internecie jak najwiecej informacji,przykladow, tutoriali, no i niestety niewiele tego jest (zwlaszcza na polskich stronach; niby jest xna.pl, ale na chwile obecna niedziala).

    Macie moze juz jakies wieksze doswiadczenie z XNA? Moze mogli byscie sie czyms ciekawym podzielic, czy opowiedziec z czym bylo najwiecej trudnosci?

    ...ale domyslam sie, ze i tak przez kolejne pol roku moj post zostanie bez odpowiedzi...

  • Grzegorz Taracha
    Wpis na grupie Twórcy gier komputerowych w temacie Specjalizacja

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Twórcy gier komputerowych

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do