Grzegorz Olszewski

Doświadczony menedżer sprzedaży i marketingu z dyplomem MBA; certyfikowany trener biznesu; wykładowca SGH
Olsztyn, warmińsko-mazurskie

Języki

angielski
dobry
rosyjski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

GO-leasing
Dyrektor Generalny
Zarządzanie ogólnopolską partnerską siecią brokerów leasingu;
Współtworzenie i wdrażanie strategii firmy;
Rozwój sieci GO-leasing; rekrutacja oraz wdrażanie nowych Partnerów - Dyrektorów Oddziałów.
Zarządzanie Oddziałem GO-leasing w Olsztynie.
Logo
Właściciel firmy doradczej
GO-Live Doradztwo Biznesowe
prowadzenie własnej firmy świadczącej usługi szkoleniowe, doradztwa w zakresie zarządzania sprzedażą, wdrożeń sytemów CRM, rekrutacji, rozwoju oraz systemów wynagrodzeń pracowników sił sprzedaży.
Paweł Kijko
Paweł Kijko · klient
wystawiono
Grzegorz okazał się osobą kompetentną. Profesjonalnie i skutecznie pozwolił przebrnąć mi przez stosy dokumentów związanych z procedurami leasingu. Jego wiedza i doświadczenie okazały się niezbędne.
Leasing-Experts
Dyrektor Oddziału w Olsztynie
organizacja i zarządzanie oddziałem brokera leasingu LEASING-EXPERTS (model franczyzowy)
Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.
dyrektor handlu i marketingu
współtworzenie oraz wdrażanie strategii marketingowej i handlowej WKP; realizacja globalnego budżetu sprzedaży wszystkich produktów WKP; zarządzanie wszystkimi kanałami sprzedaży w departamencie handlu i marketingu (łącznie: 23 menadżerów, ponad 200 handlowców, ok. 300 osób); zarządzanie planem marketingowym WKP, raportowanie bezpośrednio do Prezesa Zarządu
Usunięty Użytkownik
przełożony
wystawiono
Ciągle ma pomysły. Ma ich bardzo dużo. Zawsze lubi to co robi. Dla takiego Szefa "chce się robić"!
Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.
z-ca dyrektora handlu i marketingu ds. CRM i Analiz Rynkowych
współtworzenie oraz wdrażanie strategii marketingowej oraz handlowej WKP, koordynacja działań handlowych realizowanych przez wszystkie kanały sprzedaży, rozwój systemu SAP CRM; zarządzanie zespołem analiz rynkowych oraz zespołem baz danych; zarządzanie planem marketingowym WKP, nadzór nad procesami realizowa-nymi w kanale CallCenter
Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.
z-ca dyrektora handlu i marketingu ds. sprzedaży bezpośredniej
główne zadania: zarządzanie kanałem sprzedaży bezpośredniej generującym największą część całkowitej wartości sprzedaży, liczącym blisko 200 handlowców oraz 15 regionalnych dyrektorów sprzedaży w całej Polsce) - wzrost sprzedaży w kolejnych latach o 10-13% (rok do roku), współtworzenie i realizacja strategii handlowej firmy; udział w projekcie korporacyjnym „Customer Intimacy” oraz projekcie wdrożenia SAP CRM
Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.
regionalny dyrektor sprzedaży - oddział Olsztyn
zbudowanie od podstaw i skuteczne zarządzanie zespołem 9 handlowców, realizacja budżetów sprzedaży, utrzymywanie wzorowych relacji z kluczowymi grupami klientów - najwyższa realizacja budżetu sprzedaży spośród 14 oddziałów regionalnych w 2005r.
Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.
specjalista ds. klientów strategicznych
profesjonalna obsługa kluczowych klientów WKP, realizacja budżetów sprzedaży - czołowe miejsca w miesięcznych rankingach handlowców WKP w Polsce
Logo
właściciel firmy handlowej
Przedsiębiorstwo Handlowe KAROTKA w Olsztynie
prowadzenie własnej działalności gospodarczej o profilu handlowym (branża FMCG) – współpraca z klientami HORECA – zaopatrywanie barów, restauracji i stołówek; kierowanie pracą kilkuosobowego personelu, pozyskiwanie nowych klientów oraz utrzymywanie dobrych stosunków z nimi, udział w procedurach przetargowych, sklep spożywczy w Olsztynie.
Unilever Polska S.A.
przedstawiciel handlowy
profesjonalna obsługa powierzonych klientów (FMCG) oraz pozyskiwanie nowych, realizacja budżetów sprzedaży

Szkolenia i kursy

1. Kompetentny trener wsparciem dla biznesu - certyfikat Schenk Institute - 2011/2012 - 5 modułów tematycznych:
a) Diagnoza potrzeb szkoleniowych
b) Prowadzenie szkoleń
c) Wykorzystywanie nowoczesnych technologii w nauczaniu
d) Projektowanie i ewaluacja szkoleń
e) Warsztat - samodzielne przeprowadzenie szkolenia pod okiem supervisora
2. Zarządzanie zespołem handlowym - Sandler Training Polska (grupa House of Skills) – 2009/2010 – 3 moduły tematyczne:
a) Menadżer trenerem sprzedaży
b) Coaching dla dyrektorów sprzedaży
c) Organizacja I monitorowanie pracy zespołu handlowców
3. Klinika innowacyjnej sprzedaży Sandlera - Sandler Training Polska (grupa House of Skills) - 2010
4. Akademia zarządzania sprzedażą - Catman Polska Sp. z o.o. 2008/2009 – 6 modułów tematycznych:
a) Zarządzanie rynkiem i klientami – elementy analizy strategicznej: jak określać potencjał rynku i kwalifikować klientów?
b) Rozbudowa portfela klienta – skuteczny upselling i crosseling
c) Pozyskiwanie prospektów (nowych klientów)
d) Obsługa posprzedażowa klientów aktualnych – jak budować lojalność klientów?
e) Umiejętności i techniki sprzedaży – rozmowa telefoniczna i spotkanie handlowe
f) Planowanie i zarządzanie czasem pracy
5. Trudne rozmowy menadżerskie – CERTUS Centrum Szkolenia i Doradztwa sp. z o.o. - 2010
6. Komunikacja w korporacji – IMMOQEE sp. z o.o. - 2010
7. Wyzwania menedżerów sprzedaży (rekrutacja, rozwój, szkolenia, motywacja, ocena handlowców) – IMMOQEE sp. z o.o. - 2010
8. Efektywna organizacja mobilnych służb sprzedaży – IMMO Rammer Sp. z o.o - 2008
9. Zarządzanie mobilnym zespołem handlowców – Catman Polska Sp. z o.o. - 2008
10. Zarządzanie zmianą w dziale sprzedaży – Catman Polska Sp. z o.o. - 2007
11. Rozwój pracowników działu sprzedaży – funkcja trenerska szefa – Catman Polska Sp. z o.o.- 2007
12. Praktyczne umiejętności prowadzenia coachingu – Catman Polska sp. z o.o. - 2007
13. Telefoniczne umawianie spotkań – GB Recources sp. z o.o. - 2007
14. Coaching handlowców – GB Recources sp. z o.o. - 2007
15. Rekrutacja i selekcja kandydatów na pośredników sprzedaży – Yes Consensus sp. z o.o. – 2005; 2007
16. Wyznaczanie celów sprzedażowych i kontroling handlowców - Yes Consensus sp. z o.o. - 2007
17. Strategia Błękitnego Oceanu (Blue Ocean Strategy) – Innovatika sp. z o.o. – 2006/2007
18. Innovate to Maximize Customer Value – Innovation In Practice – Wolters Kluwer Corp. - 2010
19. Customer Intimacy – Wolters Kluwer Corp. - 2007
20. Sales & Marketing Alignment – Wolters Kluwer Corp. – 2006/2007
21. Zarządzanie projektem metodą PRINCE 2 – BlitzProject Group Sp. z o.o. 2007/2008 – trzy moduły:
a) Skuteczny kierownik projektu
b) Skuteczny sponsor projektu
c) Scoring projektów
22. SAP CRM – obsługa systemu - BCC Edukacja Sp. z o.o. - 2008/2009 – 6 modułów tematycznych:
a) Sales
b) Marketing & Kampanie
c) Customer Interaction Center
d) Pricing
e) SAP Business Warehouse – SAP Netweaver
f) BI Analytics
23. Struktura macierzowa w organizacji biznesowej – IMMO RAMMER sp. z o.o. - 2006
24. Praktyczne aspekty stosowania ustawy o zamówieniach publicznych – Dział Prawny Wolters Kluwer Polska – 2008; 2011
25. Przeciwdziałanie mobbingowi w pracy – Dział Prawny Wolters Kluwer Polska - 2007
26. Zwiększanie efektywności kampanii marketingowych i sprzedażowych – Zarządzanie.Inwestycje Sp. o.o. - 2007
27. Strategia marki – ESTEEM Brand Strategy sp. z o.o. - 2007
28. Segmentacja klientów – Go&Sell Sp. z o.o. - 2006
29. Analiza strategiczna klientów - Go&Sell Sp. z o.o. - 2005
30. Pułapki motywowania pracowników – Helmut V. Gläser - 2006
31. Negocjacje handlowe - Helmut V. Gläser - 2006
32. Techniki skutecznej sprzedaży - Helmut V. Gläser - 2006
33. SPIN Selling – Go&Sell Sp. z o.o. - 2004
34. Telefoniczne umawianie spotkań handlowych – Go&Sell Sp. z o.o. - 2004

Edukacja

Logo
Executive MBA, MBA
Akademia Leona Koźmińskiego, Warszawa
Logo
Rachunkowości Finansowa i Zarządcza, studia podyplomowe
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn
Logo
Technologia Żywności, magisterskie
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn

Specjalizacje

Marketing
Zarządzanie marketingiem

Zainteresowania

Sport (tenis, koszykówka, pływanie), aktywny wypoczynek (fitness, rowery, kajaki), podróże, filmy Quentina Tarantino

Organizacje

Przewodniczący oraz członek w Radach Rodziców w szkołach oraz przedszkolach moich dzieci (1998-2005)
Wolontariat w Stowarzyszeniu Opieki nad Matką i Dzieckiem im. Brata Alberta w Olsztynie (2000-2003)

Grupy

7 wszystkich wypowiedzi
4 plusy
Akademia Leona Koźmińskiego
Akademia Leona Koźmińskiego
Niepubliczna szkoła wyższa o statusie akademii założona w 1993 r. Najbardziej akredytowana i najwyżej notowana w międzynarodowym rankingu Financial Times szkoła biznesu w Europie Środkowo-Wschodniej
Absolwenci MBA Akademii Leona Koźmińskiego
Absolwenci MBA Akademii Leona Koźmińskiego
Grupa Klubu Absolwentów MBA Akademii Leona Koźmińskiego
Adaptacyjne modelowanie procesów biznesowych
Adaptacyjne modelowanie procesów biznesowych
Celem grupy jest łączenie się osób zainteresowanych tematyką modelowania procesów biznesowych i radzenia sobie z ich zmiennością. Na jej łamach chcemy dzielić się wiedzą na temat analizy i opisu proce
Biznesowe Bazy danych - B2B
Biznesowe Bazy danych - B2B
Biznesowe bazy danych, brokerzy, call center, mailing, emailing, telemarketing, direct marketing, data mining.
Business Consulting
Business Consulting
Grupa firm branży KONSULTING / DORADZTWO. Liderzy i Eksperci. Wydarzenia branżowe rynku konsultingowego i doradczego. Doradztwo finansowe, inwestycyjne, biznesowe, personalne. Consulting, Konsul
Business Intelligence
Business Intelligence
Business Intelligence
Business Marketing
Business Marketing
Marketing Sekrety. Social Media Marketing. Marketing wirusowy, marketing szeptany, event marketing, experiential marketing, guerilla marketing, marketing doświadczeń, content marketing.
Consero
Consero
Consero to słowo , pochodzące z łaciny, którego znaczeniem jest „ łączyć”. Tworzymy zespół ekspertów, którzy łączą wiedzę i doświadczenie z wielu dziedzin w drodze zintegrowanych oddziaływań dla nasz
Data Mining w biznesie
Data Mining w biznesie
Zapraszam wszystkich światłych i kreatywnych ceniących POSTĘP. Data Mining: chyba nie trzeba przedstawiać
DobraLogistyka.pl
DobraLogistyka.pl
DobraLogistyka.pl jest polskim wortalem branży TSL, specjalizującym się dostarczaniu informacji wspomagających sektor Transportowo-Spedycyjno-Logistyczny w Polsce. Serwis jest źródłem informacji o wyd
ebiznes
ebiznes
Sekrety E-Biznesu i E-Marketingu. Web 2.0, startup, social media, blogi, microblogi, programy partnerskie, google adwords, google adsense. Czyli własny ebiznes w internecie.
Eksperci sprzedaży
Eksperci sprzedaży
Grupa poświęcona rozwojowi sprzedaży: technikom, sposobom, które sprawdziły się w praktyce, od ustawienia działu i zarządzania nim poprzez ustawienie i ulepszanie procesu sprzedaży po szczegóły rekrut