Grzegorz Michnik

Skuteczny manager sprzedaży z wieloletnim doświadczeniem w firmach farmaceutycznych
Piaseczno, mazowieckie

Umiejętności

Trade Marketing Negocjacje Zarządzanie zespołem Analiza biznesowa Zarządzanie Sprzedażą Efektywność Sprzedaży

Języki

angielski
dobry
rosyjski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Omega Pharma Poland Sp. z o.o.
Sales Manager
Wprowadziłem i egzekwuję standardy pracy dla zespoły KAS,
Przygotowałem i wdrażam targeting aptek,
Przygotowałem i wdrażam standardy planowania i współpracy z aptekami sieciowymi,
Odpowiadam za zarządzanie zespołem KAS.
Walmark
Dyrektor Sprzedaży
Sprzedaż
• Odpowiadam za sprzedaż suplementów diety Walmark, m.in. Sinulan, Permen, Marsjanki, Linia Walmark
• Odpowiadam za sprzedaż ex-factory, Sell-in. Sell-out – sprzedaż roczna powyżej 90 milionów zł.
Strategia
• Tworzę i wdrażam strategie sprzedaży, które przyczyniły się do wzrostu udziałów rynkowych produktów Walmark na rynku w latach 2012 i 2013. – szczególnie Permen, Sinulan, Linia Walmark, (wzrost wartości sell-out produktów Walmark o 10% - MAT May’16)
• Tworzę i wdrażam strategię wsparcia produktów przez zespół Przedstawicieli Medycznych u lekarzy.
• Tworzę i wdrażam strategię trade marketingową wsparcia produktów Walmark w aptekach indywidualnych i sieciowych przez zespół Przedstawicieli Farmaceutycznych i KAM
Współpraca z klientami kluczowymi
• Opracowuję i realizuję strategię współpracy z aptekami sieciowymi i hurtem
• Negocjuję umowy handlowe z kluczowymi sieciami
• Tworzę i odpowiadam ze realizację budżetu sprzedaży dla klientów sieciowych, aptek indywidualnych, hurtowni farmaceutycznych oraz klientów mass market.
Zarządzanie
• Zarządzam zespołem pracowników składającym się z Przedstawicieli Farmaceutycznych, Przedstawicieli Medycznych, Kierowników Regionalnych, KAM, analityka, trenera.
• Wyznaczam zakres kompetencji dla poszczególnych stanowisk na potrzeby opisu stanowisk i rekrutacji.
• Opracowuję oraz egzekwuję wdrożenie standardów pracy dla poszczególnych stanowisk w zespole.
• Odpowiadam za rozwój kompetencji podległego zespołu, wyznaczam cele roczne i okresowe dla zespołu, odpowiadam za rekrutację podległych pracowników.
• Odpowiadam za zarządzanie łańcuchem dostaw i koordynację działań logistycznych
Logo
Dyrektor Sprzedaży OTC
Sanofi Gruop
Sprzedaż
• Odpowiadałem za sprzedaż leków OTC, dermokosmetyków i suplementów diety grupy Sanofi w Polsce (Sanofi, Zentiva, Nepentes), m.in. Essentiale, No-Spa, Neo-Angin, Allegra, Marimer, Magne B6, Emolium, Iwostin
• Odpowiadałem za sprzedaż ex-factory, Sell-in, Sell-out. – osiągnięty wzrost 17% vs. 2011
Strategia
• Z sukcesem współtworzyłem i wdrożyłem strategie sprzedaży, które przyczyniły się do znacznego wzrostu udziałów rynkowych produktów Sanofi na rynku w roku 2012 i 2013. – szczególnie Essenitale, Magne B6, Allegra, Marimer.
• Tworzyłem i realizowałem budżet sprzedaży leków OTC i Suplementów diety – wartość sprzedaży do aptek powyżej 300 milionów zł.
Współpraca z klientami kluczowymi
• Opracowywałem i realizowałem strategię współpracy z aptekami sieciowymi i hurtem
• Negocjowałem umowy handlowe z kluczowymi sieciami
• Tworzyłem i odpowiadałem ze realizację budżetu sprzedaży dla klientów sieciowych i hurtowni farmaceutycznych
Zarządzanie
• Zarządzałem 42 osobowym zespołem składających się z Przedstawicieli Farmaceutycznych, Regionalnych Kierowników Sprzedaży oraz Kierownika ds. Kluczowych Klientów odpowiedzialnego za współpracę z sieciami aptek.
• Odpowiadałem za rozwój kompetencji podległego zespołu.
• Wyznaczałem cele roczne i okresowe dla zespołu.
• Odpowiadałem za rekrutację podległych pracowników.
Polfarmex S.A.
KRAJOWY KIEROWNIK DS. SPRZEDAŻY APTECZNEJ
• Zarządzałem 44 osobowym zespołem składających się z Przedstawicieli Farmaceutycznych oraz Regionalnych Kierowników Sprzedaży.
• Opracowałem i wdrożyłem standardy pracy dla poszczególnych stanowisk w zespole.
• Prowadziłem coaching pracowników
• Monitorowałem i rozliczałem realizację celów przez zespół na podstawie raportów i wspólnych wizyt w terenie.
• Sprzedaż
• Odpowiadałem za sprzedaż produktów OTC i Rx a aptekach w wysokości 200 mln PLN
• Zarządzałem realizacją strategii promocyjnych i sprzedażowych w aptekach
USP Zdrowie Sp. z o.o.
KRAJOWY KIEROWNIK DS. RYNKU DETALICZNEGO PSL
Zarządzanie
• Zarządzałem 112 osobowym zespołem składających się z Przedstawicieli Medyczno-Farmaceutycznych, Regionalnych Kierowników Sprzedaży, Makroregionalnych Kierowników Sprzedaży oraz Kierownika ds. Kluczowych Klientów odpowiedzialnego za współpracę z sieciami aptek, Przeprowadzałem oceny roczne i śródokresowe podległych pracowników. Wyznaczałem zakres kompetencji dla poszczególnych stanowisk na potrzeby rekrutacji.
• Odpowiadałem za rozwój kompetencji podległego zespołu oraz rekomendowałem pracowników do awansów i podwyżek płacowych, Opracowałem oraz egzekwowałem wdrożenie standardów pracy dla poszczególnych stanowisk w zespole.
• Zarządzałem budżetem kosztów pracy przedstawicieli w wysokości 16 mln PLN.
Sprzedaż
• Realizowałem sprzedaż produktów OTC i Rx a aptekach w wysokości 400 mln PLN, w tym 20 mln Produktów Rx.
• Zarządzałem realizacją strategii promocyjnych i sprzedażowych w 12600 aptek oraz wśród 10200 lekarzy.
Strategia
• Współtworzyłem trzykrotnie z sukcesem i realizowałem strategie rozszerzenia zespołu przedstawicieli z 16 do 96 osób – za każdym razem tworzony zespół osiągał w wyznaczonym czasie zakładane rezultaty sprzedażowe
• Realizowałem zmianę struktury i redukcję zespołu Przedstawicieli Medyczno-Farmaceutycznych z 96 do 63 osób.
• Tworzyłem i wdrażałem system raportowania w zespole, w tym system mobilny EBI, co znacznie ułatwiło raportowanie i realizowanie zamówień wysyłanych do dystrybutorów.
Współpraca z klientami kluczowymi
• Opracowałem zrealizowałem strategię współpracy z aptekami sieciowymi
• Opracowywałem i egzekwowałem strategie sprzedażowe i promocyjne
• Tworzyłem i realizowałem budżet promocyjny w wysokości 5,5 mln PLN.
ACP PHARMA S.A.
DYREKTOR ODDZIAŁU SPRZEDAŻY WE WROCŁAWIU
• Zarządzałem 26 osobowym zespołem Przedstawicieli Handlowych, telemarketerów, kierowców.
• Tworzyłem i realizowałem budżety oddziału.
• Doprowadziłem do dwukrotnego zwiększenia obrotów oddziału.
• Negocjowałem warunki współpracy oraz podpisywałem umowy handlowe z najważniejszymi klientami w regionie.
• Ustalałem limity kredytowe i oraz prowadziłem windykację należności.
• Wdrożyłem nowe standardy współpracy z Przedstawicielami Producentów, co doprowadziło do kilkukrotnego zwiększenia wartości zamówień promocyjnych przedstawicieli realizowanych przez nasz oddział.
• Współtworzyłem i egzekwowałem promocje skierowane do aptek współpracujących z oddziałem.
Logo
DYREKTOR ODDZIAŁU
Korporacja EKO-ERA Dolny Śląsk Sp. z o.o. - Wrocław
• Zarządzałem pracą oddziału.
• Zarządzałem sprzedażą między innymi farmaceutyków na rynku FMCG.
• Planowałem i rozliczałem efekty pracy podległych pracowników.
• Tworzyłem i realizowałem strategii sprzedaży oraz akcje promocyjne skierowane do klientów detalicznych.
• Współpracowałem z wybranymi sieciami handlowymi w regionie.
• Opracowywałem i realizowałem budżety promocyjne i budżety kosztów pracy zespołu.
Teva Operations Poland
PRZEDSTAWICIEL HANDLOWY - Sekcja sprzedaży pozaaptecznej
Logo
KIEROWNIK HURTOWNI ART. SPOŻYWCZYCH
F.H.P.U. „Sonex” s.c. Strzelin

Edukacja

Logo
Zarządzanie i inżynieria przemysłu spożywczego, magisterskie
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Logo
Ekonomika i technologia produktów spożywczych, inżynierskie
Uniwersytet Ekonimiczny we Wrocławiu

Specjalizacje

Sprzedaż
Farmacja/Medycyna

Zainteresowania

Off-Road

Grupy

Praca
Praca
Praca - grupa dla szukających pracy jak i headhunterow czy pracownikow HR poszukujacych pracownikow.