Umiejętności
Import Export
Negocjacje
Zarządzanie zespołem
Sprzedaż
Zarządzanie Sprzedażą
budżetowanie
P&L
Języki
angielski
dobry
Doświadczenie zawodowe
Dyrektor ds exportu
Operacyjne:
• Utworzenie w firmie nowego działu w celu rozwoju eksportu (również poza Europę),
• Wizytacje na terenie podległego regionu (Europa) oraz analiza konkurencji,
określanie potencjału rynku i kanałów sprzedaży,
• Wsparcie procesów sprzedażowych i logistycznych,
• Opracowanie P&L oraz rocznego budżetu dla każdego z rynków,
• Analiza lokalnych przepisów dotyczących specyfiki sprzedaży, aspektów prawnych
i logistycznych związanych ze sprzedażą produktów w poszczególnych krajach,
• Rozwój kategorii OEM dla e-liquidow & zapalniczek własnej produkcji,
• Nadzór nad procesem dotyczącym rejestracji i dopuszczenia produktów do obrotu
na terenie Polski i rynkach zagranicznych na podległym rejonie - współpraca
z podmiotami zewnętrznymi i instytucjami rządowymi.
Sprzedaż, marketing:
• Przygotowywanie ofert i umów handlowych oraz struktury cenowej,
• Poszukiwanie nowych kategorii produktowych i kanałów sprzedaży (HoReCa B2B,
e-shop, niszowe segmenty rynku),
• Współpraca z działem marketingu i zewnętrznymi agencjami reklamowymi
w zakresie realizacji działań sprzedażowo-promocyjnych,
• Pozyskiwanie i współpraca z kluczowymi partnerami i sieciami handlowymi na rynku
dystrybucji nowoczesnej na terenie Polski,
• Organizacja, nadzor oraz udział w targach branżowych.
• Utworzenie w firmie nowego działu w celu rozwoju eksportu (również poza Europę),
• Wizytacje na terenie podległego regionu (Europa) oraz analiza konkurencji,
określanie potencjału rynku i kanałów sprzedaży,
• Wsparcie procesów sprzedażowych i logistycznych,
• Opracowanie P&L oraz rocznego budżetu dla każdego z rynków,
• Analiza lokalnych przepisów dotyczących specyfiki sprzedaży, aspektów prawnych
i logistycznych związanych ze sprzedażą produktów w poszczególnych krajach,
• Rozwój kategorii OEM dla e-liquidow & zapalniczek własnej produkcji,
• Nadzór nad procesem dotyczącym rejestracji i dopuszczenia produktów do obrotu
na terenie Polski i rynkach zagranicznych na podległym rejonie - współpraca
z podmiotami zewnętrznymi i instytucjami rządowymi.
Sprzedaż, marketing:
• Przygotowywanie ofert i umów handlowych oraz struktury cenowej,
• Poszukiwanie nowych kategorii produktowych i kanałów sprzedaży (HoReCa B2B,
e-shop, niszowe segmenty rynku),
• Współpraca z działem marketingu i zewnętrznymi agencjami reklamowymi
w zakresie realizacji działań sprzedażowo-promocyjnych,
• Pozyskiwanie i współpraca z kluczowymi partnerami i sieciami handlowymi na rynku
dystrybucji nowoczesnej na terenie Polski,
• Organizacja, nadzor oraz udział w targach branżowych.
Export Area Manager
FLAMAGAS S.A.
• Zarządzanie sprzedażą i budowanie pozycji marki Clipper w podległym regionie: 16 krajów Europy wschodniej, kraje nadbałtyckich i Bałkany poprzez:
- Analiza rynku zapalniczek i wyrobów oraz akcesoriów tytoniowych
- Dobór i implementacja oferty marki Clipper z uwzględnieniem specyfiki i
warunków lokalnego rynku
- Działania marketingowe i promocyjne wspierające sprzedaż
- Praca z klientem w oparciu o roczny budżet, P&L i długofalową politykę
rozwoju marki
- Współpraca z firmami tytoniowymi, działania B2B w oparciu o asortyment
Clipper - budowa wizerunku i świadomości marki
- Analiza rynku zapalniczek i wyrobów oraz akcesoriów tytoniowych
- Dobór i implementacja oferty marki Clipper z uwzględnieniem specyfiki i
warunków lokalnego rynku
- Działania marketingowe i promocyjne wspierające sprzedaż
- Praca z klientem w oparciu o roczny budżet, P&L i długofalową politykę
rozwoju marki
- Współpraca z firmami tytoniowymi, działania B2B w oparciu o asortyment
Clipper - budowa wizerunku i świadomości marki
Dyrektor Generalny / Prokurent
FLAMAGAS S.A. / ALPINO Polska Sp z o.o.
• Samodzielne zbudowanie w Polsce oddziału hiszpańskiej Firmy Flamagas S.A.
• Wprowadzenie marki szkolnej ALPINO na rynek polski
• Rekrutacja i szkolenie pracowników. Zarządzanie zespołem
• Coroczne opracowywanie budżetu firmy oraz planów sprzedaży i nadzór nad ich realizacją
• Kreowanie sprzedaży oraz wizerunku marki ALPINO poprzez działania reklamowe i promocyjne
• Kreacja i zarządzanie kontaktami handlowymi ze strategicznymi klientami - Smyk Sp. z o.o. Intermarche, Makro C&C, Novum Pomoce Edukacyjne, duże hurtownie w branży biurowo-szkolnej, sprzedaż internetowa
• Kontrola poziomu zobowiązań kontrahentów i kompleksowe działania związane z windykacją należności
• Cykliczne raportowanie dotyczące działalności spółki ALPINO Polska do jej Zarządu w Hiszpanii
• Wprowadzenie marki szkolnej ALPINO na rynek polski
• Rekrutacja i szkolenie pracowników. Zarządzanie zespołem
• Coroczne opracowywanie budżetu firmy oraz planów sprzedaży i nadzór nad ich realizacją
• Kreowanie sprzedaży oraz wizerunku marki ALPINO poprzez działania reklamowe i promocyjne
• Kreacja i zarządzanie kontaktami handlowymi ze strategicznymi klientami - Smyk Sp. z o.o. Intermarche, Makro C&C, Novum Pomoce Edukacyjne, duże hurtownie w branży biurowo-szkolnej, sprzedaż internetowa
• Kontrola poziomu zobowiązań kontrahentów i kompleksowe działania związane z windykacją należności
• Cykliczne raportowanie dotyczące działalności spółki ALPINO Polska do jej Zarządu w Hiszpanii
Brand Manager, Doradca Biznesowy (B2B), Kierownik sklepu firmowego P.H. Partex, Przedstawiciel Handl
P.H. Partex / Sanford Polska
• Bezpośrednia współpraca z dostawcami za granicą – 7 partnerów
• Opracowywanie i zarządzanie budżetem marketingowym
• Planowanie i monitorowanie sprzedaży grupy produktów szkolnych i biurowych
• Tworzenie promocji i nadzór nad ich przebiegiem
• Opracowywanie i prowadzenie szkoleń produktowych
• Prowadzenie badań rynkowych i analiza wyników
• Samodzielny projekt implementacji marki Legamaster na rynek polski
• Sprzedaż ekskluzywnych artykułów piśmiennych w segmencie B2B
• Kompleksowa organizacja i zarządzanie pracą sklepu firmowego P.H. Partex
• Zarządzanie powierzonym regionem zgodnie z celami działalności firmy: sprzedaż, rozwój dystrybucji, budowa wizerunku marki – wystawy sklepowe, działania promocyjne i reklamowe, windykacja należności
• Opracowywanie i zarządzanie budżetem marketingowym
• Planowanie i monitorowanie sprzedaży grupy produktów szkolnych i biurowych
• Tworzenie promocji i nadzór nad ich przebiegiem
• Opracowywanie i prowadzenie szkoleń produktowych
• Prowadzenie badań rynkowych i analiza wyników
• Samodzielny projekt implementacji marki Legamaster na rynek polski
• Sprzedaż ekskluzywnych artykułów piśmiennych w segmencie B2B
• Kompleksowa organizacja i zarządzanie pracą sklepu firmowego P.H. Partex
• Zarządzanie powierzonym regionem zgodnie z celami działalności firmy: sprzedaż, rozwój dystrybucji, budowa wizerunku marki – wystawy sklepowe, działania promocyjne i reklamowe, windykacja należności
Szkolenia i kursy
03-05 lipiec 2002 - „Skuteczne zarządzanie projektem” – GFKM
12-13 kwiecień 2002 - „Strategia biznesu a praca handlowca” – Beaver
22-24 październik 2001 - „Wizyta handlowa – Coaching” – L.I.S.
10 październik 1999 „Efektywna komunikacja z klientem” – Mach&Partner
06-07 czerwiec 1998 – „Negocjacje” – DOOR Poland
12-13 kwiecień 2002 - „Strategia biznesu a praca handlowca” – Beaver
22-24 październik 2001 - „Wizyta handlowa – Coaching” – L.I.S.
10 październik 1999 „Efektywna komunikacja z klientem” – Mach&Partner
06-07 czerwiec 1998 – „Negocjacje” – DOOR Poland
Specjalizacje
Sprzedaż
Zarządzanie sprzedażą
Zainteresowania
alpinizm, żeglarstwo, narciarstwo, jazz, antyki