Grzegorz Kowalik

Senior Simplification and Process Automation Developer
Wrocław, dolnośląskie

Języki

angielski
biegły

Doświadczenie zawodowe

Logo
ServiceNow Consultant
SPOC S.A.
3M Service Center EMEA
Senior Simplification and Process Automation Developer
Working in Simplification & Process Automation team I'm responsible for analyzing demands and requirements coming from operations teams and transforming them into solutions.
Capgemini Polska Sp. z o.o.
Senior Tools Consultant, ServiceNow Administrator w Capgemini Polska Sp. z o.o.
ServiceNow administration and delivering complete solutions within this platform
DeLaval Operations Sp. z o. o.
ServiceNow application specialist
Administracja system ITSM ServiceNow na poziomie globalnym. Rozwój systemu o nowe funkcjonalności. Ponadto biorę udział w kształtowaniu systemu oraz decydowaniu o kierunku rozwoju ServiceNow dla całej organizacji.
IBM Global Services Delivery Centre Polska
Senior IT Specialist
Przygotowywanie pakietów instalacyjnych aplikacji, zarządzanie dokumentacją procesową, komunikacja z klientem, troubleshooting.
IBM Global Services Delivery Centre Polska
Project Manager
Tworzenie planów awaryjnych, testowanie scenariuszy awarii i odzyskiwania danych oraz usług, zarządzanie zespołami projektowymi.
Faurecia
IT Specialist
Zarządzanie użytkownikami i grupami, zarządzanie siecią przewodową i bezprzewodową, zarządzanie centralą telefoniczną, administrowanie kontraktami z dostawcami usług i sprzętu IT, zarządzanie zakupami, zarządzanie polityką kopii bezpieczeństwa, zapobieganie awariom, zapewnianie ciągłości pracy urządzeń oraz aplikacji biznesowych.
Faurecia
IT Specialist
Zarządzanie użytkownikami i grupami, zarządzanie siecią przewodową i bezprzewodową, zarządzanie centralą telefoniczną, administrowanie kontraktami z dostawcami usług i sprzętu IT, zarządzanie zakupami, zarządzanie polityką kopii bezpieczeństwa, zapobieganie awariom, zapewnianie ciągłości pracy urządzeń oraz aplikacji biznesowych.
WABCO Polska
IT Systems Administrator
Administrowanie kontami i grupami domenowymi, utrzymywanie serwerów w zakresie tworzenia, współdzielenia, kontroli dostępu do zasobów, szeroko pojętego bezpieczeństwa, kopii zapasowych, instalowanie i administrowanie aplikacjami biznesowymi, dystrybuowanie aplikacji biurowych, administrowanie centralą telefoniczną w zakresie kreowania numerów telefonicznych, przyznawania praw do usług, tworzenia billingów, monitorowania dostępności, zapobiegania awariom, utrzymywanie kontaktów z dostawcami rozwiązań teleinformatycznych, helpdesk.
WABCO Polska
IT Specialist
Administrowanie kontami i grupami domenowymi, utrzymywanie serwerów w zakresie tworzenia, współdzielenia, kontroli dostępu do zasobów, szeroko pojętego bezpieczeństwa, kopii zapasowych, instalowanie i administrowanie aplikacjami biznesowymi, dystrybuowanie aplikacji biurowych, administrowanie centralą telefoniczną w zakresie kreowania numerów telefonicznych, przyznawania praw do usług, tworzenia billingów, monitorowania dostępności, zapobiegania awariom, utrzymywanie kontaktów z dostawcami rozwiązań teleinformatycznych, helpdesk.
WABCO Polska
Monter zaworów
Montaż zaworów wchodzących w skład różnorakich systemów bezpieczeństwa samochodów ciężarowych.

Edukacja

Logo
Informatyka i Ekonometria, inżynierskie
Wyższa Szkoła Zarządzania i Finansów we Wrocławiu

Specjalizacje

IT - Administracja
Administrowanie bazami danych i storage
IT - Administracja
Administrowanie sieciami
IT - Administracja
Administrowanie systemami
IT - Administracja
Zarządzanie usługami
IT - Rozwój oprogramowania
Zarządzanie IT

Zainteresowania

badminton, tenis, rower, fotografia, sztuki walki, kino, muzyka

Inne

Obcenie zajmuję się administracją systemu ITSM ServiceNow na poziomie globalnym w zakresie jego rozwoju o nowe funkcjonalności. Ponadto biorę udział w kształtowaniu systemu oraz decydowaniu o kierunku rozwoju ServiceNow dla całej organizacji. W Firmie IBM zajmowałem się przygotowywaniem pakietów instalacyjnych dla korporacji, będącymi klientami firmy IBM, zarządzaniem dokumentacją procesową, projektowaniem procesów, uczestniczeniem w spotkaniach mających na celu ciągłe podnoszenie jakości usług, współpraca z innymi działami w zakresie zapewniającym ciągłość usług. Oprócz technicznego tworzenia pakietów aplikacji byłem odpowiedzialny za zarządzanie buildami, procesem QA oraz testowaniem. Pracowałem w oparciu o system GDF będący modyfikacją metodologii ITIL®. Brałem czynny udział w tworzeniu oraz poprawianiu procesu dostarczania usług IT. Wcześniej zajmowałem się także dystrybucją oprogramowania. Posiadam podstawową wiedzę z zakresu metodologii SCRUM oraz notacji UML. Moje doświadczenie związane jest także z administracją i koordynacją pracy serwerów Windows. W tym czasie nauczyłem się nie tylko technicznie zarządzać infrastrukturą Windows, ale praktyka korporacyjna nauczyła mnie pracy zespołowej w międzynarodowym środowisku. Ponadto zarządzałem aplikacjami począwszy od zbierania wymagań funkcjonalnych poprzez proces zamawiania a skończywszy na wdrożeniu i konfiguracji. Posiadam podstawową wiedzę z zakresu programowania, w szczególności C++, VBS, PHP. Jednym z moich projektów programistycznych było stworzenie systemu magazynu części eksploatacyjnych na potrzeby działu IT oraz kalendarza obecności, także na potrzeby tegoż działu, w ramach których zaprojektowałem bazę danych, funkcjonalność oraz GUI. Byłem także odpowiedzialny za zarządzanie budżetem IT, planowanie oraz dokonywanie zakupów inwestycyjnych a także zarządzanie kontraktami z firmami trzecimi. Oprócz zadań administracyjnych brałem udział w projektach. Jednym z nich było stworzenie serwerowni dla potrzeb systemu produkcyjnego wysokiej dostępności. W mojej karierze zawodowej zajmowałem się prostą administracją bazami MS SQL oraz MySQL, w szczególności projektowaniem prostych baz danych, tworzeniem zapytań, procedur oraz widoków SQL oraz wykorzystaniem ich w aplikacjach pisanych w PHP. Zarządzałem całą infrastrukturą sieciową w filii dużej korporacji, w szczególności przełącznikami Avaya oraz Cisco, punktami dostępowymi a także centralą telefoniczną Siemens. Byłem odpowiedzialny za działanie sieci teleinformatycznej, serwerów oraz komunikację telefoniczną. Koordynowałem prace firm trzecich w kwestii zleconych przeze mnie zadań modernizacyjnych oraz remontowych. Z Linuxem mam styczność tylko prywatnie, moja wiedza jest ograniczona, jednak mogę się pochwalić zbudowaniem i pełnym skonfigurowaniem na własne potrzeby centrum multimedialnego XBMC, działającego pod Ubuntu. Podczas mojej kariery zawodowej korzystałem miedzy innymi z takich aplikacji, systemów oraz technologii, jak: MS Office, VBA, VBS, Netsupport NetInstall, PHP, SQL, Symantec Wise Script Editor, InstedIt, InstallShield, MS Project, VMWare Workstation, MS Exchange Administrator, VNC Remote Desktop, Admin Studio, Users and Computers Management, Group Policy Management, Norton Ghost, LanDesk Management, Siemens Manager E, Dude Network Monitor, McAfee ePolicy Orchestrator, yWorks yEd Graph Editor, GIMP oraz wiele innych. Oprócz umiejętności technicznych posiadam także wiedzę z zakresu zarządzania stresem, prowadzenia negocjacji, zarządzania czasem pracy, prowadzenia prezentacji, itp. Wiedzę tę mogę potwierdzić certyfikatami ukończenia licznych szkoleń. Poszukuję nowych wyzwań w dziedzinie administracji bazami danych, serwerów Windows ale także zarządzania aplikacjami lub pracą koordynacyjną oraz kierowniczą. Jednak najchętniej rozwinąłbym wiedzę z zakresu analizy biznesowej.

Jestem osobą energiczną, szybko uczącą się i systematyczną. Nie boję się odpowiedzialności. Stawiam na rzetelność, ciągłe doskonalenie procesu, profesjonalizm w podejściu do pracy oraz efektywnym organizowaniu i dostosowaniu jej do obowiązującego systemu zarządzania.

Grupy

Polityka w biurze
Polityka w biurze
Office Politics, czyli polityka przechodzenia szczebli kariery