Umiejętności
Zarządzanie kryzysowe
Audyt zewnętrzny
Pakiet biurowy: MS Word, MS Excel, MS Power Point,
Języki
angielski
dobry
rosyjski
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Kierownik Zarządzania Kryzysowego/Ekspert ds.Zarządzania Operacyjnego
- Pełnienie funkcji zastępcy Szefa Sztabu Kryzysowego;
- Budowa struktury kryzysowej oraz opracowanie i wdrożenie systemu zarządzania kryzysowego;
- Organizowanie i nadzór nad procesem operacyjnego wdrażania wszystkich faz zarządzania kryzysowego;
- Opracowywanie, redagowanie i aktualizacja Podręcznika Kryzysowego;
Inicjowanie i koordynowanie faz odbudowy, a w szczególności przywrócenia standardów operacyjnych sprzed wystąpieniem sytuacji kryzysowej oraz długoterminowa likwidacja skutków kryzysowych aż do chwili ich całkowitej likwidacji;
- Merytoryczny nadzór nad zawartością programową oraz przygotowywanie szkoleń z zakresu zarządzania kryzysowego dla wszystkich obszarów organizacyjnych PLL LOT S.A. oraz członków innych organizacji współpracujących w procesie zarządzania kryzysowego;
- Współpraca z organami rządowymi, służbami oraz organizacjami pozarządowymi w zakresie zarządzania kryzysowego;
- Współpraca z partnerami aliansowymi, grupami roboczymi IATA oraz innymi organizacjami w kraju i za granicą;
- Zarządzanie ciągłą zdatnością do lotu w celu zapewniającym gotowość do wykonania operacji lotniczych na ustalonym/założonym poziomie punktualności i regularności;
- Sprawowanie nadzoru nad jednostkami organizacyjnymi obszaru zapewnienie ciągłej zdatności do lotu, bezpośrednio zaangażowanymi w zapewnienie sprawności technicznej samolotów niezbędnych do realizacji operacji lotniczych w okresie od 7 dni do dnia wykonania operacji lotniczej;
- W sytuacjach zakłóceń w przewozach z przyczyn technicznych:
- - podejmowanie decyzji zapewniających punktualne i regularne wykonywanie operacji lotniczych;
- - minimalizowanie skutków zakłóceń w przewozach;
- Koordynowanie współpracy pomiędzy podmiotami wewnętrznymi i zewnętrznymi w celu punktualnego i regularnego wykonywania operacji lotniczych;
- Wsparcie w audytach jakości w obszarze zarządzania ciągłą zdatnością do lotu oraz postępowania w sytuacjach kryzysowych.
- Budowa struktury kryzysowej oraz opracowanie i wdrożenie systemu zarządzania kryzysowego;
- Organizowanie i nadzór nad procesem operacyjnego wdrażania wszystkich faz zarządzania kryzysowego;
- Opracowywanie, redagowanie i aktualizacja Podręcznika Kryzysowego;
Inicjowanie i koordynowanie faz odbudowy, a w szczególności przywrócenia standardów operacyjnych sprzed wystąpieniem sytuacji kryzysowej oraz długoterminowa likwidacja skutków kryzysowych aż do chwili ich całkowitej likwidacji;
- Merytoryczny nadzór nad zawartością programową oraz przygotowywanie szkoleń z zakresu zarządzania kryzysowego dla wszystkich obszarów organizacyjnych PLL LOT S.A. oraz członków innych organizacji współpracujących w procesie zarządzania kryzysowego;
- Współpraca z organami rządowymi, służbami oraz organizacjami pozarządowymi w zakresie zarządzania kryzysowego;
- Współpraca z partnerami aliansowymi, grupami roboczymi IATA oraz innymi organizacjami w kraju i za granicą;
- Zarządzanie ciągłą zdatnością do lotu w celu zapewniającym gotowość do wykonania operacji lotniczych na ustalonym/założonym poziomie punktualności i regularności;
- Sprawowanie nadzoru nad jednostkami organizacyjnymi obszaru zapewnienie ciągłej zdatności do lotu, bezpośrednio zaangażowanymi w zapewnienie sprawności technicznej samolotów niezbędnych do realizacji operacji lotniczych w okresie od 7 dni do dnia wykonania operacji lotniczej;
- W sytuacjach zakłóceń w przewozach z przyczyn technicznych:
- - podejmowanie decyzji zapewniających punktualne i regularne wykonywanie operacji lotniczych;
- - minimalizowanie skutków zakłóceń w przewozach;
- Koordynowanie współpracy pomiędzy podmiotami wewnętrznymi i zewnętrznymi w celu punktualnego i regularnego wykonywania operacji lotniczych;
- Wsparcie w audytach jakości w obszarze zarządzania ciągłą zdatnością do lotu oraz postępowania w sytuacjach kryzysowych.
Edukacja
Specjalizacje
Inżynieria
Mechanika/Lotnictwo
Obsługa klienta
Usługi profesjonalne
Zarządzanie jakością
Zapewnienie jakości
Zainteresowania
Rozwój współczesnej technologii, lotnictwo, motoryzacja, podróże, turystyka.
Inne
Ponad 12 lat pracy w obszarze zarządzania kryzysowego PLL LOT S.A. pozwoliły mi na zebranie doświadczeń i wiedzy praktycznej, którą w Polsce posiada niewiele osób.
Doświadczenie w zakresie zarządzania kryzysowego i operacyjnego zdobywałem:
- uczestnicząc w wielu seminariach oraz szkoleniach w kraju i za granicą;
- spotkaniach STAR ALLIANCE i IATA;
- ćwiczeniach zarządzania kryzysowego w portach lotniczych w kraju i za granicą, np. na lotnisku JFK w Nowym Jorku;
- oraz bezpośrednio, uczestnicząc w procesie zarządzania kryzysowego jako Kierownik Zarządzania Kryzysowego oraz zastępca Szefa Sztabu Kryzysowego – w pracach Sztabu Kryzysowego PLL LOT S.A..
Brałem udział w opracowaniu planu LERAP (Lokalny Plan Postępowania w Sytuacjach Kryzysowych) dla agentów handlingowych w portach krajowych i zagranicznych oraz w ramach współpracy z Polskimi Portami Lotniczymi dla lotnisk Warszawa i Gdańsk.
Współpracowałem w przygotowaniu i brałem udział ćwiczeniach kryzysowych – Portu Lotniczego Warszawa, MSWiA – Epifactor 2011, Wojewody Mazowieckiego – Wypadek 2012, ćwiczeniach NATO i Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
W ramach działalności prowadzonej w obszarze zarządzania kryzysowego uczestniczyłem również w pracach nad Prawem Lotniczym, przygotowywałem uwagi i propozycje zapisów, nie tylko dotyczące sytuacji kryzysowych lecz również zarządzania operacyjnego.
Prowadziłem szkolenia z zakresu zarządzania kryzysowego.
Współpracowałem z ówczesnym MSWiA, MI, MTBiGM, MSZ, ULC, Wojewodą Mazowieckim, PPL, KSG, PGIS, Komendą Policji, ABW, WCZK, SOL, LSP, LOTAMS, EuroLOT S.A. oraz innymi podmiotami.
Doświadczenie w zakresie zarządzania kryzysowego i operacyjnego zdobywałem:
- uczestnicząc w wielu seminariach oraz szkoleniach w kraju i za granicą;
- spotkaniach STAR ALLIANCE i IATA;
- ćwiczeniach zarządzania kryzysowego w portach lotniczych w kraju i za granicą, np. na lotnisku JFK w Nowym Jorku;
- oraz bezpośrednio, uczestnicząc w procesie zarządzania kryzysowego jako Kierownik Zarządzania Kryzysowego oraz zastępca Szefa Sztabu Kryzysowego – w pracach Sztabu Kryzysowego PLL LOT S.A..
Brałem udział w opracowaniu planu LERAP (Lokalny Plan Postępowania w Sytuacjach Kryzysowych) dla agentów handlingowych w portach krajowych i zagranicznych oraz w ramach współpracy z Polskimi Portami Lotniczymi dla lotnisk Warszawa i Gdańsk.
Współpracowałem w przygotowaniu i brałem udział ćwiczeniach kryzysowych – Portu Lotniczego Warszawa, MSWiA – Epifactor 2011, Wojewody Mazowieckiego – Wypadek 2012, ćwiczeniach NATO i Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
W ramach działalności prowadzonej w obszarze zarządzania kryzysowego uczestniczyłem również w pracach nad Prawem Lotniczym, przygotowywałem uwagi i propozycje zapisów, nie tylko dotyczące sytuacji kryzysowych lecz również zarządzania operacyjnego.
Prowadziłem szkolenia z zakresu zarządzania kryzysowego.
Współpracowałem z ówczesnym MSWiA, MI, MTBiGM, MSZ, ULC, Wojewodą Mazowieckim, PPL, KSG, PGIS, Komendą Policji, ABW, WCZK, SOL, LSP, LOTAMS, EuroLOT S.A. oraz innymi podmiotami.