konto usunięte

Temat: Buddyzm w ŁODZI

Buddyzm w ŁODZI

http://www.goldenline.pl/forum/buddyzm-w-lodzi


Zapraszamy! :)

konto usunięte

Temat: Buddyzm w ŁODZI

ŁÓDŹ, 5 maja (czwartek), 18:00

http://www.zbigniew-modrzejewski.webs.com/

Medytacje analityczne Lam-rim:
„Lampa na ścieżkę do oświecenia”

Medytacje będą prowadzone na podstawie komentarza Jego Świątobliwości XIV-tego Dalaj Lamy Tybetu oraz na podstawie komentarza Khunu Lamy Rinpocze Tenzina Gjalcena. Osoby zainteresowane uczestnictwem w medytacjach proszone są o wydrukowanie sobie własnej kopii tekstu „Lampa na ścieżkę do oświecenia” oraz o dokładne zapoznanie się z jego treścią.

organizator: Marcin Sadłowski, tel.: 0 512 826 004
http://www.goldenline.pl/marcin-sadlowski

prowadzący: mnich buddyjski Zbigniew Modrzejewski

WSTĘP WOLNY: http://www.zbigniew-modrzejewski.webs.com/

Czcigodny Lama Zopa Rinpocze:

„Najważniejsze, abyś trenował Twój umysł według nauk lam-rim. W swoich naukach lam-rim Pabongka Dechen Nyingpo wyjaśnia, że bardzo dobrze analitycznie medytować nad naukami lam-rim, jak Lampa na ścieżkę do oświecenia aczarji Atisi Dipamkary Śridźniany, a nawet nad taką prostą modlitwą, jak Fundament wszelkich doskonałości Lamy Dźe Tsongkhapy. Bezpośrednia medytacja analityczna oznacza, że odmawiamy tę modlitwę lam-rim w skupieniu, zwracając należytą uwagę na jej znaczenie; w ten sposób taka praktyka staje się bezpośrednią medytacją nad całą ścieżką do oświecenia. Ta medytacja jest dużo bardziej ważna niż recytowanie wielu milionów mantr lub nawet spotkanie Buddhy. To jest zrozumiałe. Dlaczego? Gdy odbywamy medytacyjne odosobnienie, dlaczego medytujemy według guru jogi, postrzegając guru, jako nieoddzielnego od tantrycznego bóstwa? Dlaczego medytujemy na tantryczne bóstwa i recytujemy tak wiele mantr? W tym celu, aby pomogło to nam ukończyć ścieżkę lam-rim. Bez urzeczywistnienia trzech zasadniczych aspektów ścieżki do oświecenia( szlachetne wyrzeczenie, bodhicitta, mądrość pustki ), nie będziemy w stanie ukończyć tantrycznej ścieżki. Możemy mieć jakieś doświadczenia do pewnego poziomu, ale nie będziemy w stanie ukończyć ścieżki. Na przykład bez urzeczywistnienia mądrości pustki, nie ma takiego sposobu, by osiągnąć poziom czystego światła, iluzorycznego ciała lub unifikację "nigdy-więcej-uczenia", co jest związane z całkowicie czystym świętym ciałem i świętym umysłem. Dodatkowo, bez co najmniej aspirującej bodhicitty nawet takie medytacje, jak wewnętrzny ogień [tummo] nie stają się przyczyną oświecenia. Bez obecnego urzeczywistnienia bodhicitty, nie ma takiego sposobu, by doświadczyć fazy spełniającej czystego światła i iluzorycznego ciała. Aby osiągnąć czyste światło, będące przyczyną dharmakaji oraz iluzoryczne ciało, przyczynę rupakaji, potrzebna jest nieskończona zasługa. Przyczyną tej nieskończonej zasługi wymaganej do urzeczywistnienia czystego światła i iluzorycznego ciała jest bodhicitta. Gdy odbywamy tantryczne odosobnienia, recytujemy każdą mantrę, aby umożliwić urzeczywistnienia praktyk lam-rim w naszym umyśle. Praktykujemy guru jogę, aby otrzymać błogosławieństwa umożliwiające urzeczywistnienia praktyk lam-rim w naszym umyśle. Wszystko robimy z tego powodu. Dopóki trzy zasadnicze aspekty ścieżki nie zostaną urzeczywistnione w naszym umyśle, nie ma takiego sposobu, by osiągnąć oświecenie, by ukończyć tantryczną ścieżkę. Nawet gdyby ktoś wyrecytował wiele milionów mantr a nawet zobaczył Buddhę, chyba, że trzy zasadnicze aspekty ścieżki zostaną urzeczywistnione, to nie ma takiego sposobu, by osiągnąć oświecenie. To, co mówi Pabongka Dechen Nyingpo, jest sensowne. Aby ukończyć tantryczną ścieżkę, należy koniecznie trenować umysł na podstawowej ścieżce, w trzech zasadniczych aspektach ścieżki, w praktykach lam-rim; nie ma takiego sposobu, by to ominąć. Nawet jednokrotna bezpośrednia medytacja analityczna lam-rim jest o wiele bardziej cenna niż inne praktyki, ponieważ zostawia śladowy odcisk całej ścieżki do oświecenia w kontinuum naszego umysłu, prędzej czy później umożliwiając urzeczywistnienie całej ścieżki. Właśnie to rzeczywiście przybliża nas do oświecenia. Jeżeli opuścimy medytacje lam-rim, to niezależnie od tego, ile odosobnień medytacyjnych lub innych praktyk odbywamy, nie zauważymy żadnych zmian w naszym umyśle. Nawet po wyrecytowaniu milionów mantr, kiedy nasze palce i różaniec będą całkowicie zużyte, nasz umysł wciąż będzie na tym samym poziomie. Dlaczego nic się nie dzieje? Dlaczego nie ma żadnej zmiany w umyśle? Dlaczego nie ma żadnych urzeczywistnień? Nasz umysł pozostaje na tym samym poziomie - a nawet pogarsza się! - ponieważ nie trenujemy go w praktykach lam-rim.”

http://www.zbigniew-modrzejewski.webs.com/

konto usunięte

Temat: Buddyzm w ŁODZI

ŁÓDŹ, 2 lipca (sobota), 12:00

http://www.zbigniew-modrzejewski.webs.com

Pierwsza sesja 12:00-14:00
Przerwa 14:00-15:00
Druga sesja 15:00-17:00

Ośrodek Zen Kwan Um
ul. Zielona 30 m. 6


Medytacje analityczne Lam-rim:
„Lampa na ścieżkę do oświecenia”

http://www.zbigniew-modrzejewski.webs.com/teksty/Bodhi...


Medytacje analityczne będą prowadzone na podstawie komentarza Jego Świątobliwości XIV-tego Dalaj Lamy Tybetu, na podstawie komentarza Khunu Lamy Rinpocze Tenzina Gjalcena oraz na podstawie komentarza Czcigodnego Gesze Sonama Rinczena.

Osoby zainteresowane uczestnictwem w medytacjach analitycznych proszone są o wydrukowanie sobie własnej kopii tekstu „Lampa na ścieżkę do oświecenia” oraz o dokładne zapoznanie się z jego treścią.

Medytacje analityczne tradycyjnie rozpoczniemy recytacją „Sutry Serca”, zatem serdecznie prosimy wszystkich uczestników o wydrukowanie sobie jej tekstu:
http://www.zbigniew-modrzejewski.webs.com/teksty/sutra...


„Osoby, które odrzucają medytację analityczną, jako metodę praktykowania Dharmy, sądząc, że jest ona jedynie konceptualizowaniem, zamykają sobie wiele dróg gromadzenia duchowej zasługi oraz oczyszczania zaciemnień umysłu.”
-- Lama Tsongkhapa, „Lam-rim Czenmo”


„Około tysiąca lat temu wielki uczony i jogin z Indii, aczarja Atisia Dipamkara Śridźniana, został zaproszony do Tybetu, aby ponownie ustanowić Dharmę Buddhy, która była tam skorumpowana i zakazana przez prawie dwieście lat. Jednym z głównych osiągnięć Atisi w Tybecie było skomponowanie tekstu o fundamentalnym znaczeniu, zatytułowanego Lampa na ścieżkę do oświecenia, który stanowi wyciąg esencji wszystkich 84000 nauk Buddhy, przejrzyście ułożony w stopniową strukturę, co sprawiło, że jest łatwy do zrozumienia i praktyki. Ten gatunek nauk Dharmy jest znany, jako lam-rim, czyli stopnie ścieżki i jest zasadniczym elementem w każdej ze szkół buddyzmu tybetańskiego.”
-- Dr Nicholas Ribush, Lama Yeshe Wisdom Archive


„Wszystkie nauki lam-rim, jakie zostały kiedykolwiek napisane, odwołują się do tekstu Atisi, Lampa na ścieżkę do oświecenia, niezależnie od tego, w jakiej tradycji buddyzmu tybetańskiego powstały - Nyingma, Kagju, Sakja czy Gelug. A do czego odwołuje się tekst Atisi? Odnosi się on do sutr pradźniaparamity samego Buddhy. Zatem wszystkie teksty lam-rim mają swoje źródło w naukach Buddhy. Jeżeli chcesz dobrze zrozumieć nauki lam-rim, powinieneś studiować je jak najdogłębniej. Gdy dobrze zrozumiesz nauki lam-rim, wtedy w pełni zrozumiesz tekst Atisi, Lampa na ścieżkę do oświecenia. A wtedy powinieneś nauczać go na całym świecie.”
-- Khunu Lama Rinpocze Tenzin Gjalcen (1894-1977)


„Chociaż wiele duchowej zasługi można zebrać nawet jednokrotnie recytując lub słuchając tych nauk skomponowanych przez Atisię ["Lampa na ścieżkę do oświecenia"], zawierających w sobie esencję wszystkich świętych pism Buddhy, bez wątpienia zbierzesz jeszcze większą zasługę nauczając i studiując świętą Dharmę w nich zawartą. Dlatego zastanów się nad odpowiednimi krokami, jakie należałoby podjąć w tym celu.”
-- Lama Tsongkhapa, wers 8, Pieśni duchowego doświadczenia



Organizator: Kasia Fidek, kasiafidek@wp.pl tel.: 601 198 330

Prowadzący: mnich buddyjski Zbigniew Modrzejewski


WSTĘP WOLNY http://www.zbigniew-modrzejewski.webs.com/


Sugerowana darowizna: 10 PLN na pokrycie kosztów powrotnego biletu kolejowego oraz posiłku.




Obrazek


Czcigodny Lama Zopa Rinpocze: „Recytowanie modlitwy lam-rim każdego dnia jest fundamentalną codzienną praktyką, która sprawia, że każdy dzień Twojego życia ma najgłębsze znaczenie. Gdy recytujesz modlitwę lam-rim od początku do końca w skupieniu, staje się to bezpośrednią medytacją analityczną nad całą ścieżką do oświecenia. Ta praktyka zostawia ślady, lub ziarna, urzeczywistnień całej ścieżki w kontinuum Twojego umysłu. To znaczy, że z każdą recytacją zbliżasz się do oświecenia i dlatego również zbliżasz się do oświecenia wszystkich czujących istot, co jest głównym celem Twojego życia, celem, dla którego wszyscy żyjemy. Taka oto jest niewiarygodna korzyść z praktykowania bezpośredniej medytacji analitycznej lam-rim każdego dnia Twojego życia. Istnieje cały szereg modlitw lam-rim, które możesz w ten sposób recytować; na przykład Lampa na ścieżkę do oświecenia aczarji Atisi Dipamkary Śridźniany lub teksty Lamy Dźe Tsongkhapy: Fundament wszelkich doskonałości, Trzy zasadnicze aspekty ścieżki, Pieśni duchowego doświadczenia.”


Czcigodny Lama Zopa Rinpocze: „Najważniejsze, abyś trenował Twój umysł według nauk lam-rim. W swoich naukach lam-rim Pabongka Dechen Nyingpo wyjaśnia, że bardzo dobrze analitycznie medytować nad naukami lam-rim, jak Lampa na ścieżkę do oświecenia aczarji Atisi Dipamkary Śridźniany, a nawet nad taką prostą modlitwą, jak Fundament wszelkich doskonałości Lamy Dźe Tsongkhapy. Bezpośrednia medytacja analityczna oznacza, że odmawiamy tę modlitwę lam-rim w skupieniu, zwracając należytą uwagę na jej znaczenie; w ten sposób taka praktyka staje się bezpośrednią medytacją nad całą ścieżką do oświecenia. Ta medytacja jest dużo bardziej ważna niż recytowanie wielu milionów mantr lub nawet spotkanie Buddhy. To jest zrozumiałe. Dlaczego? Gdy odbywamy medytacyjne odosobnienie, dlaczego medytujemy według guru jogi, postrzegając guru, jako nie oddzielnego od tantrycznego bóstwa? Dlaczego medytujemy na tantryczne bóstwa i recytujemy tak wiele mantr? W tym celu, aby pomogło to nam ukończyć ścieżkę lam-rim. Bez urzeczywistnienia trzech zasadniczych aspektów ścieżki do oświecenia( szlachetne wyrzeczenie, bodhicitta, mądrość pustki ), nie będziemy w stanie ukończyć tantrycznej ścieżki. Możemy mieć jakieś doświadczenia do pewnego poziomu, ale nie będziemy w stanie ukończyć ścieżki. Na przykład bez urzeczywistnienia mądrości pustki, nie ma takiego sposobu, by osiągnąć poziom czystego światła, iluzorycznego ciała lub unifikację nazywaną "koniec-uczenia-się" [no-more-learning], co jest związane z całkowicie czystym świętym ciałem i świętym umysłem. Dodatkowo, bez co najmniej aspirującej bodhicitty nawet takie medytacje, jak wewnętrzny ogień [tummo] nie stają się przyczyną oświecenia. Bez urzeczywistnienia bodhicitty obecnego w naszym umyśle, nie ma takiego sposobu, by doświadczyć fazy spełniającej czystego światła i iluzorycznego ciała. Aby osiągnąć czyste światło, będące przyczyną dharmakaji oraz iluzoryczne ciało, przyczynę rupakaji, potrzebna jest nieskończona zasługa. Przyczyną tej nieskończonej zasługi wymaganej do urzeczywistnienia czystego światła i iluzorycznego ciała jest bodhicitta. Gdy odbywamy tantryczne odosobnienia, recytujemy każdą mantrę, aby umożliwić urzeczywistnienia praktyk lam-rim w naszym umyśle. Praktykujemy guru jogę, aby otrzymać błogosławieństwa umożliwiające urzeczywistnienia praktyk lam-rim w naszym umyśle. Wszystko robimy z tego powodu. Dopóki trzy zasadnicze aspekty ścieżki nie zostaną urzeczywistnione w naszym umyśle, nie ma takiego sposobu, by osiągnąć oświecenie, by ukończyć tantryczną ścieżkę. Nawet gdyby ktoś wyrecytował wiele milionów mantr a nawet zobaczył Buddhę, chyba, że trzy zasadnicze aspekty ścieżki zostaną urzeczywistnione, to nie ma takiego sposobu, by osiągnąć oświecenie. To, co mówi Pabongka Dechen Nyingpo, jest sensowne. Aby ukończyć tantryczną ścieżkę, należy koniecznie trenować umysł na podstawowej ścieżce, w trzech zasadniczych aspektach ścieżki, w praktykach lam-rim; nie ma takiego sposobu, by to ominąć. Nawet jednokrotna bezpośrednia medytacja analityczna lam-rim jest o wiele bardziej cenna niż inne praktyki, ponieważ zostawia śladowy odcisk całej ścieżki do oświecenia w kontinuum naszego umysłu, prędzej czy później umożliwiając urzeczywistnienie całej ścieżki. Właśnie to rzeczywiście przybliża nas do oświecenia. Jeżeli opuścimy medytacje lam-rim, to niezależnie od tego, ile odosobnień medytacyjnych lub innych praktyk odbywamy, nie zauważymy żadnych zmian w naszym umyśle. Nawet po wyrecytowaniu milionów mantr, kiedy nasze palce i różaniec będą całkowicie zużyte, nasz umysł wciąż będzie na tym samym poziomie. Dlaczego nic się nie dzieje? Dlaczego nie ma żadnej zmiany w umyśle? Dlaczego nie ma żadnych urzeczywistnień? Nasz umysł pozostaje na tym samym poziomie - a nawet pogarsza się! - ponieważ nie trenujemy go w praktykach lam-rim.”


http://www.zbigniew-modrzejewski.webs.comBartek Woźniak edytował(a) ten post dnia 14.06.11 o godzinie 14:11

konto usunięte

Temat: Buddyzm w ŁODZI


Obrazek

Następna dyskusja:

Chiński Buddyzm




Wyślij zaproszenie do