Małgorzata Nieciecka Ekspert - IT
Tomasz Bar finanseosobiste.pl
Temat: Statystyki serwisów społecznościowych
Myślę, że wiele z tych danych to słodka tajemnica właścicieli projektów. Nikt chce się obnażać przed konkurencją.Dokładne dane padaja raczej przy negocjacjach w sprawie zamieszczania reklam i ew sprzedaży portalu.
konto usunięte
Temat: Statystyki serwisów społecznościowych
znamy, ale nie podamy :)zapraszam do wynikow megapanel/pbi - za kilka dni publikacja wyników dla serwisów tematycznych (za grudzien), wiec i spolecznosci sie tam znajda.
Marcin Hajek edytował(a) ten post dnia 21.02.07 o godzinie 21:17
Marta Klimowicz Online Marketing
Temat: Statystyki serwisów społecznościowych
http://www.internetstandard.pl/news/106831.html -już są wyniki, ale i tak niewiele to mówi o samych serwisach społecznościowych, jak widać.konto usunięte
Temat: Statystyki serwisów społecznościowych
marta k.:http://www.internetstandard.pl/news/106831.html -już są wyniki, ale i tak niewiele to mówi o samych serwisach społecznościowych, jak widać.
Marta, stad tez moja rada, ze za kilka dni - najpierw publikuja wyniki ogolne...
Paweł
Janecki
Mobile Link -
responsive web
design / projekty
mobilne
Temat: Statystyki serwisów społecznościowych
Marcin H.:znamy, ale nie podamy :)
zapraszam do wynikow megapanel/pbi - za kilka dni publikacja wyników dla serwisów tematycznych (za grudzien), wiec i spolecznosci sie tam znajda.
Marcin Hajek edytował(a) ten post dnia 21.02.07 o godzinie 21:17
powiedziałbym że raczej nie znamy, większość projektów web2.0 (a jest ich około 60) nie jest rejestrowane przez gemiusa... z prostego powodu ich udział w polskim rynku jest śladowy można wyliczyć na palcach jednej ręki serwisy społecznościowe nie związane z portalami, które mają jakieś znaczenie...
nastepna sprawa... to co wrzuca się do megapanelu pod nazwą społeczność to już inna bajka...
no i trzecia kwestia... czy polskie pro społecznościowe projekty portalowe to tak naprawdę web2.0...???
konto usunięte
Temat: Statystyki serwisów społecznościowych
Paweł J.:Marcin H.:znamy, ale nie podamy :)
zapraszam do wynikow megapanel/pbi - za kilka dni publikacja wyników dla serwisów tematycznych (za grudzien), wiec i spolecznosci sie tam znajda.
powiedziałbym że raczej nie znamy, większość projektów web2.0 (a jest ich około 60) nie jest rejestrowane przez gemiusa... z prostego powodu ich udział w polskim rynku jest śladowy można wyliczyć na palcach jednej ręki serwisy społecznościowe nie związane z portalami, które mają jakieś znaczenie...
nastepna sprawa... to co wrzuca się do megapanelu pod nazwą społeczność to już inna bajka...
no i trzecia kwestia... czy polskie pro społecznościowe projekty portalowe to tak naprawdę web2.0...???
Paweł - nie znamy wiec. ;)
>no i trzecia kwestia... czy polskie pro społecznościowe projekty >portalowe to tak naprawdę web2.0...???
jesli masz na mysli firme, w ktorej pracujesz, to faktycznie to pytanie jest zasadne ;) no offence.
Marcin Hajek edytował(a) ten post dnia 21.02.07 o godzinie 23:22
Marek
Z.
Organizator,
MniamMniam.pl
Temat: Statystyki serwisów społecznościowych
Sporo projektów społecznościowych jest badanych przez Gemiusa i wyniki tego można przeanalizować w oglądalności serwisów tematycznych. Inną sprawą jest to czy dla wielu serwisów wyniki Gemiusa mają jakiekolwiek znaczenie :)------------------------------------------------------------------------------------
to jest stopka :D
Paweł
Janecki
Mobile Link -
responsive web
design / projekty
mobilne
Temat: Statystyki serwisów społecznościowych
Paweł - nie znamy wiec. ;)
>no i trzecia kwestia... czy polskie pro społecznościowe projekty >portalowe to tak naprawdę web2.0...???
jesli masz na mysli firme, w ktorej pracujesz, to faktycznie to pytanie jest zasadne ;) no offence.
Marcin Hajek edytował(a) ten post dnia 21.02.07 o godzinie 23:22
mam na myśli wszystkie cztery portale... no ale gratuluje dobrego samopoczucia to się chwali gdy spływa ono z góry na pracowników ... bez urazy ;-)
ps.
te 60 projektów web2.0 to serwisy nie będące w jakimkolwiek powiązaniu z portalami, nie chodzi mi również o znane powszechnie byty jak np grono.net
Małgorzata Nieciecka Ekspert - IT
Temat: Statystyki serwisów społecznościowych
Oczywiście znam badania Gemiusa i śledzę wydania Internetowych magazynów. Po jednym artykule o ilości skrzynek na portalu x pojawia się za chwilę następny, który podważa podane liczby. „Dostępny Gemius” zaś daje info o zasięgu i ilości odsłon. A ilu tam jest unikalnych użytkowników i kto to? Ok. Publikowanie kiepskich wyników mogłoby zniechęcić obserwatorów i potencjalnych inwestorów. Ale fundusz też nie zainwestuje w coś bez wyników, więc trzeba się w końcu obnażyć. Zastanawiam się też czy brak danych o tych inicjatywach nie stawia ich w złym świetle podejrzeń??? Kto może się pochwalić wynikami /grono, fotka/ ten się chwali. A reszta?Małgorzata Nieciecka edytował(a) ten post dnia 22.02.07 o godzinie 09:56
Marek
Z.
Organizator,
MniamMniam.pl
Temat: Statystyki serwisów społecznościowych
Obnażasz się jak dochodzi do konkretów :D (ale fraza wyszła)Ot tak bo Ci się podoba nikt nie powie nic sensownego o swoim projekcie. Jak usiądziesz do stołu z sensowną propozycją to się dowiesz wszystkiego. Jeśli jesteś funduszem to masz mnóstwo sposóbów na zebranie informacji o potencjalnym kandydacie do mariażu. Statystyki w takim przypadku to część danych do analizy.
Możesz mieć projekt społecznościowy, który skupia np. 100 tys użytkowników a przychody mogą być sześciocyfrowe.
A brak danych to czasem świadoma polityka.
Małgorzata Nieciecka Ekspert - IT
Temat: Statystyki serwisów społecznościowych
A teraz wejdź w skórę managera x z firmy x, który ma spory budżet na promocję i chce większą niż ostatnio część zainwestować w Internet. Ma "mieszane" doświadczenia z kampaniami bannerowymi i trochę lepsze z reklama kontekstową. Pani M z firmy X doradza by zwrócić uwagę na ciekawe zjawisko Web 2.0 i pokazuje statystyki Gemiusa, z których wynika, że pierwszy w społecznościowych jest onet, potem o.2 i gazeta. Pani X chciałaby bliżej poznać środowisko i możliwości zanim zleci przygotowanie mediaplanu. Trzeba ją przekonać, że to ok zanim pojedzie do Londynu i będzie przekonywała szefa, że dobrze wyda te pieniądze. Tym czasem do Pani X docierają newsy, że to ściema, zasłona dymna, użytkownicy tych serwisów to dzieciaki /czytaj Pokemony/ , połowa odsłon sztucznie nadmuchana ....., a serio korzysta z tego mały procencik zaangażowanych użytkowników Internetu.
Marek
Z.
Organizator,
MniamMniam.pl
Temat: Statystyki serwisów społecznościowych
Z tego co wiem, to Gemius ma mocno rozbudowane statystyki i można dużo z nich wyczytać (wersja płatna) Warto również korzystać z danych serwisów. Dane własne serwisów są obarczone większym wskaźnikiem "niedowiary" ale w przypadku mojego serwisu nigdy nie miałem z tym kłopotów. Często sama tematyka serwisów eliminuje ryzyko wystąpienia "Pokemonów". W przypadku serwisów tematycznych portali po prostu trzeba uwzględnić fakt, że część ruchu napędzana jest okazjonalnie (wystarczy dłuższa zajawka na stronie głównej portalu, link w poczcie) I wskaźniki lecą w górę :) W przypadku serwisów tematycznych nie podpiętych pod portale trzeba trochę więcej czasu poświęcić aby zebrać interesujące dane.Jeśli ktoś bezrefleksyjnie wierzy w magię liczb to w większości wybierze portal. Z drugiej strony jeśli ktoś zna dobrze swoją branżę to dokładnie wie, co z kim może zrobić.
ps. zaangażowani użytkownicy danego tematu to chyba brzmi lepiej :)
ps1. z doświadczenia własnego i znajomych to mogę powiedzieć, że w portalach czytamy wiadomości a tematy nas interesujące zgłębiamy w serwisach tematyczny, ale może gdyby zrobić badanie to wyjdzie, że to tylko puste domniemania i nieprawda :)
ps2, i jeszcze uwaga drobna, mniejsze serwisy, po prostu nie mają kadr, które dbają o to, aby informacje o nich docierały do potencjalnych kontrahentów biznesowych, brak im zaplecza technicznego do działań sprzedażowych i stąd większe szanse dotarcia do decydentów z Londynu mają pracownicy portali :)
Normalne życie :)
Marek Zakrzewski edytował(a) ten post dnia 22.02.07 o godzinie 16:12
Jarosław Hendrykowski eCommerce Marketing
Temat: Statystyki serwisów społecznościowych
Chciałbym od siebie dodać, że Gemius Megapanel jest bardzo zacofany (pomijam nawet samą aplikację, która jest fatalna) - mamy standard badania internetu w Polsce gdzie kategorie stron są sprzed około 5 lat i często mają się nijak do obecnej sytuacji na rynku. Poza tym Gemius prawdopodobnie nie radzi sobie z odsłonami niektórych stron (duże wahania miesięczne i serwisy o nieprawdopodobnej liczbie odsłon)konto usunięte
Temat: Statystyki serwisów społecznościowych
Czyli, reasumując, portale górą? :)Co ma największe znaczenie dla reklamodawcy? W większości przypadków chodzi o to, żeby jego komunikat dotarł do maksymalnej liczby osób z grupy docelowej...
...oczywiście, że portale będą tutaj przodowały - osiągają zasięgi rzędu kilkudziesięciu procent całej populacji internautów - w takiej masie na pewno znajdzie się KAŻDA grupa docelowa. W ilości "dużo".
Dlaczego pani M z firmy X miałaby rozdrabniać swój budżet B na powiedzmy 5 małych serwisów społecznościowych, gdy mogłaby go wydać u jednego większego wydawcy, uzyskując przez to i tak większy zasięg, a przez to tańsze dotarcie jednostkowe, rozbudowane statystyki kampanii, profesjonalną obsługę, wsparcie techniczne...
Moim zdaniem takie serwisy mają szansę na rozwój, jeśli zaczną od pozyskiwania małych budżetów, jeśli ich pracownicy będą "przewodnikami po internecie" dla firm z sektora MŚP, które jeszcze nie próbowały tego medium, a dzięki temu zdobędą ich zaufanie i obietnicę współpracy w przyszłości, już na większą skalę.
Przy okazji: pozdrawiam kolegów z portali n2 i n3 w Polsce ;-)
Temat: Statystyki serwisów społecznościowych
a ja chciałem dodać, że w przypadku serwisów społecznościowych sedno sprawy powinno tkwić nie w milionach odsłon, tylko w dotarciu do właściwych społeczności z właściwym przekazem. wiele serwisów społecznościowych wymaga logowania. liczba logujących się użytkowników to informacja cenniejsza niż liczba odsłon.Temat: Statystyki serwisów społecznościowych
Krzysztof B.:Czyli, reasumując, portale górą? :)
portale górą w konkurencji, której zasady same ustalają. jeszcze przez jakiś czas.
oczywiście, ze liczy się dotarcie do grupy docelowej. możliwie małym kosztem. portal to taka hurtownia. ok. 1992 roku była taka "moda": wszystko kupowało się w hurtowniach. bo tanio, duży wybór itd. a teraz? kwitną centra handlowe, małe butiki.
myślę, że czas reklamy zasięgowej mija. to oczywiście nie jest kwestia najbliższego roku. jasne, ze część produktów masowych będzie szła na ilość. ale pani M z firmy X ma bardzo wiele do zyskania rozdrabniając się na 5 mniejszych, tematycznych serwisów. przede wszystkim dotarcie nie do wszystkich, ale do potencjalnych klientów.
tylko, że na razie pani X trochę się boi, jak daje reklamę w internecie, bo to jeszcze nie wiadomo co. jak prezes pani M wezwie ją na dywanik i spyta, co ona tam z tym internetem miesza i gdzie my się reklamujemy, to jak ona mu powie "onet", prezes pokiwa głową. "onet, to znam".
na razie opłaca się polować na króliczka bombardując z dużej wysokości całe hektary lasów. ale na dłuzszą metę będzie trzeba spróbować innych sposobów.
Paweł
Janecki
Mobile Link -
responsive web
design / projekty
mobilne
Temat: Statystyki serwisów społecznościowych
Marcin, zgadzam się w 100%...jeszcze to potrwa ale coraz większe znaczenie w reklamie online będzie odgrywała dobrze określona grupa docelowa a to otrzymać można po przez dobre, merytoryczne serwisy tematyczne i społeczności...
konto usunięte
Temat: Statystyki serwisów społecznościowych
100% racji
Przemysław
Zawada
Pain is temporary.
Quitting lasts
forever.
Temat: Statystyki serwisów społecznościowych
...ale obecnie i tak pokutuje myślenie typu: 'X tysięcy za jakiś banner na mało znanym portalu? to ja już wolę X-naście za mailing na o2 wydać'.Podobne tematy
-
WEB 2.0 » [Private Beta] 900.pl - Generator serwisów społecznościowych -
-
WEB 2.0 » Co sądzicie o gotowych skryptach do serwisów... -
-
WEB 2.0 » Przyszłość należy do mobilnego Internetu, a nie serwisów... -
-
WEB 2.0 » Oglądalność zagranicznych serwisów WEB 2.0 -
-
WEB 2.0 » kopie serwisów a prawa autorskie ... -
-
WEB 2.0 » badanie dot. serwisów geolokalizacyjnych -
-
WEB 2.0 » Czy większość serisów społecznościowych jest przeceniona? -
-
WEB 2.0 » Wykorzystanie portali społecznościowych w reklamie -
-
WEB 2.0 » Statystyki kliknięć dodaj do/podziel się/subskrybuj. -
-
WEB 2.0 » najlepsza technologia dla ultra wydajnych serwisów www -
Następna dyskusja: