Ania Hyra

Ania Hyra Lin-Trans Ogrodzenia

Temat: magazyn na potrzeby utrzymania ruchu

Witajcie chciałam zapytać jak rozwiązać, usprawnić proces zakupowy części zamiennych służ utrzymania ruchu. Jak odpowiednio zarządzać magazynem jak główne założenia wziąć pod uwagę.
Grzegorz P.

Grzegorz P. Specjalista
automatyk, Unilever
Polska S.A.

Temat: magazyn na potrzeby utrzymania ruchu

Wszystko zależy od budżetu jakim się dysponuje. Jeśli jest nieograniczony , możemy kupić wszystkie części i materiały eksploatacyjne i kupować tylko to co zejdzie. Niestety , mało kogo stać na bezproduktywne trzymanie 4 mln euro na półce.
Po pierwsze materiały eksploatacyjne potrzebne do AM(konserwacji) - środki czyszczące, smary, odzież ochronna - określa się zużycie miesięczne lub kwartalne oraz stan minimalny.
Po drugie części do PM- łożyska, pasy, łańcuchy, niektóre silniki - części potrzebne do okresowych remontów wynikających z naturalnego zużywania się podzespołów - określa się zużycie kwartalne lub roczne oraz stan minimalny z uwzględnieniem czasu dostawy.
Zakupy robimy gdy stoki osiągają stan minimalny
Po trzecie ustalenie krytycznych maszyn i ich części, których awaria albo brak spowoduje zatrzymanie produkcji.
-Ustalenie kosztu postoju tych maszyn.
-Sprawdzenie dostępności tych części(czas oczekiwania, dostawy).
Przekalkulowanie co się bardziej opłaca . Trudno się wytłumaczyć z zakupu drogiego PLC, który przez 5 lat nie wykonał żadnego obrotu a jego dostępność jest 2 dni, ale w przypadku braku bardzo ważnej przekładni lub zaworu których czas dostawy wynosi 4 miesiące .. hmm.. no właśnie

Kolejny krokiem jest informacja zwrotna z magazynu do służb UR , na co wydajemy najwięcej pieniędzy i ich działania zapobiegawcze(zmiana procedur, modernizacja, zaawansowana diagnostyka)

Wszystko to najlepiej aby realizowane było poprzez dedykowany program np. SAP lub dedykowany do obsługi magazynu UR , zazwyczaj dostępnego wraz z dedykowanym oprogramowaniem CMMS.

Następna dyskusja:

Praca od zaraz - Technik ut...




Wyślij zaproszenie do