Ania Hyra Lin-Trans Ogrodzenia
Grzegorz
P.
Specjalista
automatyk, Unilever
Polska S.A.
Temat: magazyn na potrzeby utrzymania ruchu
Wszystko zależy od budżetu jakim się dysponuje. Jeśli jest nieograniczony , możemy kupić wszystkie części i materiały eksploatacyjne i kupować tylko to co zejdzie. Niestety , mało kogo stać na bezproduktywne trzymanie 4 mln euro na półce.Po pierwsze materiały eksploatacyjne potrzebne do AM(konserwacji) - środki czyszczące, smary, odzież ochronna - określa się zużycie miesięczne lub kwartalne oraz stan minimalny.
Po drugie części do PM- łożyska, pasy, łańcuchy, niektóre silniki - części potrzebne do okresowych remontów wynikających z naturalnego zużywania się podzespołów - określa się zużycie kwartalne lub roczne oraz stan minimalny z uwzględnieniem czasu dostawy.
Zakupy robimy gdy stoki osiągają stan minimalny
Po trzecie ustalenie krytycznych maszyn i ich części, których awaria albo brak spowoduje zatrzymanie produkcji.
-Ustalenie kosztu postoju tych maszyn.
-Sprawdzenie dostępności tych części(czas oczekiwania, dostawy).
Przekalkulowanie co się bardziej opłaca . Trudno się wytłumaczyć z zakupu drogiego PLC, który przez 5 lat nie wykonał żadnego obrotu a jego dostępność jest 2 dni, ale w przypadku braku bardzo ważnej przekładni lub zaworu których czas dostawy wynosi 4 miesiące .. hmm.. no właśnie
Kolejny krokiem jest informacja zwrotna z magazynu do służb UR , na co wydajemy najwięcej pieniędzy i ich działania zapobiegawcze(zmiana procedur, modernizacja, zaawansowana diagnostyka)
Wszystko to najlepiej aby realizowane było poprzez dedykowany program np. SAP lub dedykowany do obsługi magazynu UR , zazwyczaj dostępnego wraz z dedykowanym oprogramowaniem CMMS.
Podobne tematy
-
Utrzymanie Ruchu » Praca od zaraz - Technik utrzymania ruchu -
-
Utrzymanie Ruchu » Praca inżynierska dotycząca utrzymania ruchu -
-
Utrzymanie Ruchu » Grudziądz - Mechanik utrzymania ruchu -
-
Utrzymanie Ruchu » Lider Utrzymania Ruchu -
-
Utrzymanie Ruchu » Systemy łączności dla Utrzymania Ruchu -
-
Utrzymanie Ruchu » Propozycja zawodowa - KIEROWNIK UTRZYMANIA RUCHU -
-
Utrzymanie Ruchu » Duży dział/ departament Utrzymania Ruchu -
-
Utrzymanie Ruchu » Targi Utrzymania Ruchu MAINTENANCE -
-
Utrzymanie Ruchu » Pracownik utrzymania ruchu -
-
Utrzymanie Ruchu » Współpraca Techników Utrzymania Ruchu vs Operatorzy maszyn -
Następna dyskusja: