Tomasz Serafin

Tomasz Serafin Kierownik marketingu

Temat: Nowa strona produktu w Allegro

Od jakiegoś czasu można podglądnąć nową wersję strony aukcji w Allegro.
Jak Wam się podoba? Co o niej sądzicie?

Strona do podglądu po przejściu na kartę każdej z aukcji.
Anna M.

Anna M. Projektant UX/ UI

Temat: Nowa strona produktu w Allegro

Zawsze znajdzie się jakieś ale. Ludzie przyzwyczaili się do starej wersji i na początku będą psioczyć, że nie mogą znaleźć tego czy tamtego.
Dla mnie zmiana na +.
1. Wyraźniejsza cena, opcja zakupu, koszyk;
2. Galeria na warstwie (image wrapper) umieszczona w odpowiedniej lokalizacji, obok najważniejszych elementów dotyczących aukcji (nie muszę przewijać kilka razy strony, żeby znaleźć zdjęcia, które mnie interesują).
To pokrótce. Podsumowując: najważniejsze elementy są tam, gdzie być powinny, aukcje są czytelniejsze i przyjemniejsze dla oka. Myślę, że przestawienie się ze starej wersji na nową nie powinno zająć przeciętnemu Kowalskiemu dużo czasu.

Coś mi się jeszcze rzuciło w oczy:
w galerii na warstwie w przypadku, kiedy jest tylko jedno zdjęcie, strzałek do przewijania raczej nie powinno być. Druga sprawa, jeżeli jest kilka zdjęć i doszłam już do końca no widzę, że strzałka dalej bardzo delikatnie zbladła. Powinna albo zniknąć, albo całkiem się wyszarzeć. Pamiętajmy także o ludziach z problemami wzrokowymi, daltonistach. Anna M. edytował(a) ten post dnia 16.10.11 o godzinie 11:20

konto usunięte

Temat: Nowa strona produktu w Allegro

Anna M.:
Podsumowując: najważniejsze elementy są tam, gdzie być powinny, aukcje są czytelniejsze i przyjemniejsze dla oka.

Możesz rozwinąć tę część? Masz jakieś dane na temat co decyduje o zakupie na Allegro?
Może jakieś badania?
Anna M.

Anna M. Projektant UX/ UI

Temat: Nowa strona produktu w Allegro

Kieruję się opiniami różnych osób, jak również i własnymi odczuciami. Wystarczy rozmowa z ludźmi, którzy często kupują/sprzedają na Allegro :)

Wcześniejsza wersja aukcji była dosyć archaiczna. Z tego, co pamiętam, klikając na miniaturę wyświetlała się tylko ona, natomiast żeby obejrzeć dokładniej produkt, trzeba było zjeżdżać do galerii. Teraz już nie muszę tego robić, wszystkie najważniejsze informacje mieszczą mi się na monitorze. Tak samo z przeniesieniem ile osób kupiło produkt z dołu na górę. Nie pamiętam dokładnie, jak wyglądały stare wersje aukcji, ale teraz, MOIM zdaniem, jest o wiele lepiej, przyjemniej dla oka.

Wiesz, mogę się domyślać, co decyduje o zakupie na Allegro. I podejrzewam, że moje domysły są dosyć słuszne. Sama czasem sprzedaję, a często kupuję i wiem, jakie kroki podejmuję, zanim zakup nastąpi. Moi znajomi mają podobnie.
Iga R.

Iga R. UX Designer

Temat: Nowa strona produktu w Allegro

Marcin Śpiewak:
Anna M.:
Podsumowując: najważniejsze elementy są tam, gdzie być powinny, aukcje są czytelniejsze i przyjemniejsze dla oka.

Możesz rozwinąć tę część? Masz jakieś dane na temat co decyduje o zakupie na Allegro?
Może jakieś badania?

Badania to pewnie trzeba by zrobić (chyba że Allegro zrobiło je najpierw). Możemy tu sobie siedzieć i gdybać, albo posadzić kilku użytkowników i posłuchać, popatrzeć ... ;-)
Anna M.

Anna M. Projektant UX/ UI

Temat: Nowa strona produktu w Allegro

No i ja właśnie jestem jednym z użytkowników :) Co człowiek, to spojrzenie, pogląd na różne sprawy. Moglibyśmy tu gdybać i gdybać, ale chyba o to chodzi w tym wątku, nieprawdaż?

konto usunięte

Temat: Nowa strona produktu w Allegro

Iga Ł.:
Marcin Śpiewak:
Anna M.:
Podsumowując: najważniejsze elementy są tam, gdzie być powinny, aukcje są czytelniejsze i przyjemniejsze dla oka.

Możesz rozwinąć tę część? Masz jakieś dane na temat co decyduje o zakupie na Allegro?
Może jakieś badania?

Badania to pewnie trzeba by zrobić..

No właśnie.. Jesteśmy na grupie usability. Jeśli ktoś mówi "co powinno być" do dobrze gdyby miał argumenty inne niż zaczynające się od "dla mnie.."

Podstawowym błędem tej strony jest zbytnie rozproszenie informacji decydujących o zakupie. Układ jest horyzontalny jest szczególnym utrudnieniem na dużych rozdzielczościach. Brakuje tam bloków z informacjami. Nie od dziś wiadomo że zakładki nie działają. Lista kujących jest ukryta, a imo liczna osób kupujących jest ważna, bo allegro to był serwis gdzie zakupy wspierała społeczność (kryterium popularności). Strona produktu amazonu ma 4000px i ludzie jadą do końca bo tam są opinie o produkcie.

Co do tego czy allegro to bada. Podobno były jakieś badania z(nam ludzi z działu UX), ale przykład usuniętej lokalizacji i reakcja użytkowników wskazuje, że raczej nie skupiano się na UX i nie badano wariantów. Na 100% nie ma testów A/B ani wieloczynnikowych, co wydawałoby się oczywiste.

Nie znam badań ilościowych, ale ja przestałem praktycznie przeglądać allegro po tej zmianie, kiedyś potrafiłem robić ponad 100 PV dziennie. Teraz tylko wyszukuję, jeśli chce coś kupić, co znalazłem w google. Ciekawe jak zmieniła się liczba PV na stronach produktów (aukcji) po tej zmianie.

BTW Pomysł na filtry (wyszukiwania fasetowego) na górze listy jest chyba najgorszym z możliwych wariantów, zupełnie poza konwencją e-commerce.
Anna M.

Anna M. Projektant UX/ UI

Temat: Nowa strona produktu w Allegro

Marcin: nie napisałam, co powinno być zrobione, tylko że dla mnie zmiany na +, co potwierdziły również rozmowy z osobami korzystającymi z Allegro. I tyle.
Mnie bardziej interesuje, ile osób kupiło produkt, a nie kto go kupił. Informacja o ilości sprzedanych produktów jest dobrze widoczna. Co rozumiesz przez "nie od dziś wiadomo, że zakładki nie działają"? Proszę, rozwiń tę myśl, bo nie do końca wiem, o co chodzi. O dostępność?

konto usunięte

Temat: Nowa strona produktu w Allegro

ZAKŁADKI SIĘ NIE KLIKAJĄ. ZAKŁADKI SIĘ NIE KLIKAJĄ. ZAKŁADKI SIĘ NIE KLIKAJĄ. Serio. Zakładki się nie klikają.

konto usunięte

Temat: Nowa strona produktu w Allegro

Oczywiście istnieje około dwieście czternaście wyjątków od tej zasady, niemniej jednak zakładki się nie klikają.Kordian Piotr Klecha edytował(a) ten post dnia 21.12.11 o godzinie 14:00

konto usunięte

Temat: Nowa strona produktu w Allegro

A co do zmian na Allegro:

KURIOZALNA zmiana filtrowania, sprawiająca, że mogę co prawda poszukać butów, w przypadku zakupu których będę mógł przekazać datek na fundację All For Planet - nie mogę za to poszukać butów o długości wkładki 30,5cm

bardzo dziwne decyzje dot. AI na stronie produktu: rozrzucenie informacji o kosztach dostawy, porozsypywanie wielu drobnych, ale ważnych informacji/linków ("obserwuj", czas do końca, informacje o sprzedającym)

Nie chce mi się nawet wypisywać wszystkich zaskoczeń i ewidentnych IMO zmian na gorsze, ale jest to jeden z najdziwniejszych przypadków redesignu jaki widziałem w polskich internetach. Nie przestałem korzystać z Allegro, ale każda interakcja nadal - a trochę od zmiany już minęło - wywołuje we mnie irytację związaną z poszukiwaniem informacji i linków, które kiedyś znajdowałem i w które mogłem kliknąć niemal intuicyjnie.
Adam Pawliczek

Adam Pawliczek Usability expert, UX
designer,
Interaction
specialist

Temat: Nowa strona produktu w Allegro

Tak, link do dodania do ulubionych mogli pomniejszyć jeszcze bardziej i wrzucić go do adekwatnie absurdalnego miejsca. No i nie poprawili super technologii skalowania zdjęć w galerii, przez co nawet gdy zdjęcia są dodane w dużej rozdzielczości to i tak dostajemy przeskalowane zdjęcia do wysokości naszego viewportu, przez co wiele szczegółów zdjęcia jest niewidoczne, a zdjęcie rozmazane. O zamykaniu galerii po kliknięciu w zdjęcie nie wspomnę.
Kilka rzeczy się poprawiło ale wiele jest co najmniej dziwnych.
Anna M.

Anna M. Projektant UX/ UI

Temat: Nowa strona produktu w Allegro

Oczywiście, że się nie klikają przy wyłączonym JS w przeglądarce, dlatego zapytałam o dostępność, bo nie wiem dalej, co autor ma na myśli. Ktoś to ładnie spierniczył, a można to zrobić, aby jednak się klikały.
Kordian, nie musisz się powtarzać :) Prośba o doprecyzowanie myśli nie oznacza, że nie potrafię się domyślić, o co cho ;)

konto usunięte

Temat: Nowa strona produktu w Allegro

Anna M.:
Oczywiście, że się nie klikają przy wyłączonym JS w przeglądarce

:]

"Zakładki się nie klikają" to obiegowe hasło, oznaczające, że użytkownicy korzystają z treści schowanej w zakładkach znacznie, znacznie rzadziej niż wynikałoby to z pozornej prostoty i funkcjonalności tego rozwiązania. Przyczyną jest konieczność kliknięcia (i wcześniejszego naprowadzenia wskaźnika) oraz - a być może: przede wszystkim - "niewidzialność" treści niedostępnych bezpośrednio (czyli takich, których trzeba się domyślać; które nie są podane jak na tacy).

Oczywiście "nieklikalność" zakładek zmniejsza się ze wzrostem motywacji użytkownika; w pewnych sytuacjach mogą one być całkiem OK. Zobacz np.:

http://ogloszenia.wp.pl/osobowe,Audi,A3,Hatchback,benz...

Zakładki zastosowaliśmy w dwóch miejscach: przy wyborze podserwisu (motywacja 100%, operacja w praktyce jednorazowa) oraz do schowania informacji o kredycie i danych kontaktowych sprzedającego (motywacja 100%) - czyli tych, z których korzysta się bardzo rzadko, wyłącznie w przypadku realnego zainteresowania ofertą zamieszczoną w ogłoszeniu.
Anna M.

Anna M. Projektant UX/ UI

Temat: Nowa strona produktu w Allegro

Kordian,
no widzisz, najwyraźniej nie znam tego hasła, bo w moim otoczeniu jest ono po prostu nie używane, ale słownik przyswoił :)
A tak poważnie, to nie ma co się upierać przy jedynej słusznej racji. Pracowałam przy kilku portalach, na których zakładki były na porządku dziennym (nie mój pomysł i nie moja idea), dlatego może z zakładek korzystam (ale dlaczego nie tylko ja). Demonizowanie, że robiło się na wcześniejszej wersji tyle tego czy tamtego, a teraz nie, bo jest be, wydaje mi się słabe.

Jak napisałam w swoim pierwszym poście w tym wątku: "Jeszcze się taki nie urodził, co by każdemu dogodził". Po rozmowach ze znajomymi, zupełnie luźnych, typu: co sądzisz o nowym Allegro?, Co sprawiło Ci największą trudność?, itp., itd. naprawdę nie usłyszałam takich zarzutów, o których tu piszecie. Na zakładki, moi znajomi mówili menu. Zawsze będzie więcej tych narzekających według zasady: klient niezadowolony, powie kolejnym dziesięciu klientom, a zadowolony tylko jednemu.

Ja jestem jedną z tych osób, które doszukują się czegoś dobrego, bo tych, co widzą same zuo ;) jest dużo więcej ;)

Poczekamy, zobaczymy, w którą to stronę pójdzie.

konto usunięte

Temat: Nowa strona produktu w Allegro

Anna M.:
Jak napisałam w swoim pierwszym poście w tym wątku: "Jeszcze się taki nie urodził, co by każdemu dogodził". Po rozmowach ze znajomymi, zupełnie luźnych, typu: co sądzisz o nowym Allegro?, Co sprawiło Ci największą trudność?, itp., itd. naprawdę nie usłyszałam takich zarzutów, o których tu piszecie.

Badań jakościowych nie można interpretować wprost. Takie badania nie biorą pod uwagę czynnika straconej szansy, wszystko było ok, ale nie kupił i co teraz? Dlaczego??

Wielu ludzi mówi o tym, że decydującym kryterium wyboru produktu jest cena, a potem kupują droższe produkty, bo są lepsze, ktoś dobrze ustawił pricing albo układ półki w sklepie.

Albo klasyczne: "Czy oszczędzasz na jedzeniu?" - "Nie" powiedziała kobieta odkładając szczura z herbaty na talerzyk..

Co do tego czy liczba kupionych przedmiotów jest wystarczająca, to dlaczego na aukcjach w treści sprzedawcy wrzucają screeny z listami kupujących z poprzednich aukcji? Siła społecznego dowodu słuszności jest wielka.Marcin Śpiewak edytował(a) ten post dnia 22.12.11 o godzinie 10:52
Anna M.

Anna M. Projektant UX/ UI

Temat: Nowa strona produktu w Allegro

Marcin, zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości. Niemniej jednak chciałam pokazać, że są użytkownicy, na których allegrowy redesign nie zrobił negatywnego wrażenia, a niektórym wręcz się on podoba. Zebrałam informacje in plus i stąd wyszedł mój pierwszy post (+moje własne odczucia). Piszę oczywiście o stronie aukcji, bo o to pyta autor wątku. Filtry rzeczywiście są nie do zjedzenia i szczerze, w ogóle z nich nie korzystam.

konto usunięte

Temat: Nowa strona produktu w Allegro

Anna M.:
Marcin, zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości. Niemniej jednak chciałam pokazać, że są użytkownicy, na których allegrowy redesign nie zrobił negatywnego wrażenia, a niektórym wręcz się on podoba.

Allegro to nie jest serwis do podobania, on ma sprzedawać produkty, ma być skuteczny, to jest biznes. Wątpię żeby po redesignie sprzedawało się więcej, ale nie mam dostępu do statystyk żeby to udowodnić.
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: Nowa strona produktu w Allegro

Kordian Piotr Klecha:
"Zakładki się nie klikają" to obiegowe hasło, oznaczające, że użytkownicy korzystają z treści schowanej w zakładkach znacznie, znacznie rzadziej niż wynikałoby to z pozornej prostoty i funkcjonalności tego rozwiązania. Przyczyną jest konieczność kliknięcia (i wcześniejszego naprowadzenia wskaźnika) oraz - a być może: przede wszystkim - "niewidzialność" treści niedostępnych bezpośrednio (czyli takich, których trzeba się domyślać; które nie są podane jak na tacy).
Jako zwykły użytkownik - potwierdzam w 100%.
Niektórzy sprzedający już zaczęli skrzętnie wykorzystywać ten nowy "design" - ukrywając najmniej atrakcyjne informacje na zakładkach "dalszych" - np. szczegóły dot. czasu dostawy - 4 tygodnie.
To nie jest kwestia "nowe - gorsze" - te strony są po prostu mniej czytelne.



Wyślij zaproszenie do